Honda VF750F 1983 opknapper

Gooi er never en nooit synthetisch spul in want dan ben je met 5 a 6000 km van al je nokkenassen af en ik spreek uit ervaring met een VF1000F2 die al veel betere nokkenassen zou moeten hebben.
Nu ik al weer een tijdje op mineraal ben overgestapt

Minerale olie is toch niet goed met een natte plaat koppeling? Heb ik tenminste altijd begrepen en gehoord.
Ik heb zelf (nog) geen VF750F. Daar ga ik dinsdag ff voor kijken.
 
Van het weekend naar het Nationale Veteranen treffen geweest met de VF750F. Hij reed heerlijk, maar nog wel wat verbeteringen zijn mogelijk.

De achterband kwam trouwens uit 1981 als ik de dotcode moest geloven.... Zit nu een andere op gelukkig.

De motor stottert bij volgas rond de 7000-8000 toeren, ik denk carbs reinigen?
De achterrem lekt bij de mastercilinder, ik heb nog een andere, dus kijken of die niet lekt.

De voorremmen zijn gereviseerd, maar de rem hoor je nog piepen bij langzame snelheid als er niet geremd wordt. Dus remblokjes beetje opschuren en remschijven goed ontvetten.

En dan nog het frame opknappen en heel goed poetsen.
 
Ik heb je niet gezien, maar ik was ook wat laat daar zo rond 14.30 uur.
Stotteren kan betekenen om de carbs synchroon te laten stellen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je niet gezien, maar ik was ook wat laat daar zo rond 14.30 uur.
Stotteren kan betekenen om de carbs synchroon te laten stellen..

Op welke motor was je? Ik heb nog een VF750F gezien ergens op de stoep. Van mijne staat een fototje in het VF topic. Naast de VF1000F van me oom.
 
Op mijn VF750F. :]

full
 
Vandaag de VF750F eindelijk thuis neer gezet, stond eerst bij mijn vriendin thuis. Dus
kan er nu wat makkelijker aan sleutelen:)

Na een maand niet gestart te hebben, startte die de eerst 5 seconden even op 2 cilinders, hierna ging de rest ook mee doen en gelijk weer goed lopen.
 
Minerale olie is toch niet goed met een natte plaat koppeling? Heb ik tenminste altijd begrepen en gehoord.
Ik heb zelf (nog) geen VF750F. Daar ga ik dinsdag ff voor kijken.
Hoe reden ze in de jaren 70 en 80 dan met natte platen koppelingen?
 
a4szyv.jpg


Wilde ik me linker remklauw vast draaien, komt het schroefdraad eruit zetten.

Lijkt alsof er eennhelicoil in zat of iets dergelijks. Had gelukkig nog een remklauw liggen. Dus die weer reviseren en erop gezet. Hij loopt nu nog iets aan. Dus kan er binnenkort weer af.
 
Van het weekend verschillende onderdelen gehaald voor de VF. Ik wilde een paar radiateurkapjes hebben, maar dat werd de bovenste en onderste radiateur met kapjes. Een zwarte binnenkap aangezien bij mij het achterwiel erin heeft lopen happen. Ook nog een kentekenplaathouder met achterlicht erbij gekregen. De voorvorkdopjes. En dan als klapper een 4 in 1 laser uitlaat.

De uitlaat heeft een beetje vliegroest bij het samenkomen van de 4 pijpen, maar dat is er zo af met een schuursponsje. De uitlaat was welgeteld 25 euro. Die kon ik niet laten gaan haha. :]
 
Het belangrijkste wat betreft de nokkenassen heb je al aangepakt: het Motul glijmiddel!!!
Gooi er never en nooit synthetisch spul in want dan ben je met 5 a 6000 km van al je nokkenassen af en ik spreek uit ervaring met een VF1000F2 die al veel betere nokkenassen zou moeten hebben.
Nu ik al weer een tijdje op mineraal ben overgestapt is het probleem nooit meer opgetreden.
Verder is het een mooie fiets waar je nog veel plezier aan kan beleven!
Mijn vuffie heeft intussen al ruim een ton op de teller staan, warmdraaien heb ik nooit gedaan maar altijd ruim de tijd gegeven tijdens het rijden tot ie warm is voordat het gas verder open gaat. Naar mijn idee is dat beter voor de motor en mijn buren en het milieu zijn daar ook beter over te spreken.
Verbruik van mijn 1000 is ook meestal in de buurt van 10 a 11 km op een litertje.
komt ook wel een beetje door mijn rechterhand ;)



Hoe kom je in godsnaam aan deze onzin :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Van het weekend verschillende onderdelen gehaald voor de VF. Ik wilde een paar radiateurkapjes hebben, maar dat werd de bovenste en onderste radiateur met kapjes. Een zwarte binnenkap aangezien bij mij het achterwiel erin heeft lopen happen. Ook nog een kentekenplaathouder met achterlicht erbij gekregen. De voorvorkdopjes. En dan als klapper een 4 in 1 laser uitlaat.

De uitlaat heeft een beetje vliegroest bij het samenkomen van de 4 pijpen, maar dat is er zo af met een schuursponsje. De uitlaat was welgeteld 25 euro. Die kon ik niet laten gaan haha. :]
Zoo dan, een complete uitlaat? mooie deal :t
 
Op dit moment staat ze er zo bij

2cd737.jpg


10d9ovo.jpg


To do:

frame schuren en bijwerken
achterrem master cilinder reviseren
benzinekraan maken
koelsysteem lekt toch bij de onderste radiator, heb al een andere liggen:)
thermostaathuis lekt ergens en deze spuiten
koppelingsdeksel spuiten en krassen eruit schuren
het blok bijspuiten waar kan
 
Laatst bewerkt:
Exact zo'n 4-in-1 uitlaat had ik ook op mijn VF750. Misschien is het die uitlaat wel want ik heb in NL nooit een andere gezien met exact dat type demper. Destijds nieuw gekocht en veel plezier van gehad. Klonk echt enorm goed... Alleen niet gekeurd maar daar was mee te leven. Volgens mij was er ook en versie met E-keur.
 
Laatst bewerkt:
Er waren twee versies van die demper, eentje met absorptie binnenwerk, lekker geluidje dus,
En eentje met reflectie binnenwerkje, veel schotjes en kleine pijpjes, erin. Klonk ook wel lekker, maar niet zoals die absorptie variant.
Toen ik bij Laser (Jama) werkte hadden ze geen E-keur.
 
Deze heeft absorptie binnenwerk, heb hem helaas nog niet kunnen starten. Maar dan staat me dus een leuk geluidje te wachten van het voor jaar;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan