Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Thanx. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde als sp tools. Neig zelf ook meer naar de teng tools.


Als je ze beide eens in het echt vast zou houden, 90% kans dat je voor SP gaat.

Maar als het gaat om dat model en dat type schaalverdeling, dan vind ik persoonlijk de Kraftwerk Ergokraft serie beslist mooier afgewerkt en beter uitgevoerd (door dezelfde fabriek en tegen ongeveer dezelfde prijs btw) dan de Teng Q-serie:

e15d042aefa86692880fcf3fa974c4aa26232608.jpg

Ergokraft van Kraftwerk

2bec7b6d946c12d330e21ea1ed3f9645a5f28125.jpg

SP Tools

iu

Teng Q

Just my $0.02
 
Als je ze beide eens in het echt vast zou houden, 90% kans dat je voor SP gaat.

Maar als het gaat om dat model en dat type schaalverdeling, dan vind ik persoonlijk de Kraftwerk Ergokraft serie beslist mooier afgewerkt en beter uitgevoerd (door dezelfde fabriek en tegen ongeveer dezelfde prijs btw) dan de Teng Q-serie:

[afbeelding]
Ergokraft van Kraftwerk

[afbeelding]
SP Tools

[afbeelding]
Teng Q

Just my $0.02

Dit is de eerste keer dat ik een momentsleutel koop, heb er zelf ook weinig ervaring mee. Het gaat me meer om de kwaliteit van het product. Ik heb die sp tools set op je site gezien. Hoe zit het met garantie?
 
koop een oud model momentsleutel van stahlwille gemakkelijk instelbaar goede kwaliteit
dat is door de jaren heen wel bewezen , digitaal van hun ken ik niet,
je hoeft ook geen veer weer te ontspannen na gebruik
gewoon rustig marktplaats af zoeken en geduld hebben
 
koop een oud model momentsleutel van stahlwille gemakkelijk instelbaar goede kwaliteit
dat is door de jaren heen wel bewezen , digitaal van hun ken ik niet,
je hoeft ook geen veer weer te ontspannen na gebruik
gewoon rustig marktplaats af zoeken en geduld hebben

2e handsje van MP ?

Dan weet je dus nooit of het moment nog klopt en hoe hij behandeld is, wat nogal invloed kan hebben op de juiste werking.

Momentsleutel van een onbekende op MP kopen lijkt mij een gok nemen op betrouwbaarheid. En dat is nou net wat je niet wil als je een momentsleutel gebruikt.
 
2e handsje van MP ?

Dan weet je dus nooit of het moment nog klopt en hoe hij behandeld is, wat nogal invloed kan hebben op de juiste werking.

Momentsleutel van een onbekende op MP kopen lijkt mij een gok nemen op betrouwbaarheid. En dat is nou net wat je niet wil als je een momentsleutel gebruikt.

Mij hoor je niet klagen, want al die vage tweedehandsjes worden door de Stahlwille kalibratie -en revisieservice weer tip-top in orde gemaakt, alleen kost dat dan een bedrag waardoor sommige "koopjes" alsnog in de buurt van de nieuwprijs eindigen.
 
Ja uiteraard staat Stahlwille boven mijn lijstje, alleen de prijs ;)
Eventjes doorsparen en kopen, maar is dit niet een beetje overkill voor een hobbyist en dat ik ze niet vaak zal gebruiken?

En wil ze nieuw kopen, tweedehands vertrouw ik ze niet, vooral van een onbekende via marktplaats.
 
Besteld *O*

Nu hopen dat het geen 7 maanden in de kofferbak van een stilstaande auto was..

Nee hoor, hij is gevuld met +/- 20 kilo gereedschap. En als ik iets te enthousiast een drempel neem wordt hij een halve meter de lucht in getild en weer neer gekwakt. De scharnieren zijn nog heel, dat zegt alles. Ik denk dat deze koffers door Parat gemaakt zijn..
 
Nee hoor, hij is gevuld met +/- 20 kilo gereedschap. En als ik iets te enthousiast een drempel neem wordt hij een halve meter de lucht in getild en weer neer gekwakt. De scharnieren zijn nog heel, dat zegt alles. Ik denk dat deze koffers door Parat gemaakt zijn..
:}

Ben benieuwd. Heb nu al jaren zo'n aluminiumkoffer (van de Franse bouwmarkt), werkt opzich prima en nog altijd heel maar word er gek van dat alle schroevendraaiers altijd maar los liggen. Dat ding heeft maar 1 "plankje" en die zit vol met tangen.
 
Durf jij te gokken hoeveel MP kopers vervolgens geld uitgeven aan calibratie ?

Voor particulier thuis gebruik kun je met wat simpele proefjes er best nauwkeurig achter komen hoe goed je momentsleutel is.
En als je bij een bedrijf werkt waar ze ook momentsleutels gebruiken kun je ze eenvoudig vergelijken.
Wat je moet doen als hij niet klopt dat weet ik ook niet ;)
 
Voor particulier thuis gebruik kun je met wat simpele proefjes er best nauwkeurig achter komen hoe goed je momentsleutel is.
:Y
Vorig jaar stelde ik die vraag hier in dit topic. En toen kreeg een tip over een emmer met water op een bepaalde afstand.
Geniaal!

Anyway, vraagje: Is Sonic spul van Brezan echt zo brak?

full


Ik wilde met de middelste een stuurdemper loshalen. Maar dat ding brak vrijwel direct. B|
 
Afgelopen weekend in onze nieuwe woning getrokken. Een grote bende nog.
Maar wel alvast een andere heftafel aangeschaft. Een Autec. Eindelijk.
Tzt in de grond wegwerken. Maar voor de komende tijd zal hij voornamelijk dienst doen als werktafel voor de afkortzaag vrees ik.
De Chinese heftafel waar ik de afgelopen jaren mee gewerkt heb heeft mij nooit in de steek gelaten en heeft het sleutelen aan de motoren een stuk aangenamer gemaakt. Maar dit is toch echt wel een aantal stappen beter: Stabieler, groter, hoger, electrische bediening.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou direct weer voor een Stahlwille knik momentsleutel gaan..

Is dat zon ding dat een geluid maakt alsof je een bout afbreekt op het moment dat je het aanhaalmoment behaald hebt? -O-

Ik kakte echt mn broek vol de eerste keer dat ik daarmee een nokkenas tandwiel vastdraaide :/
 
Laatst bewerkt:
:}
Afgelopen weekend in onze nieuwe woning getrokken. Een grote bende nog.
Maar wel alvast een andere heftafel aangeschaft. Een Autec. Eindelijk.
Tzt in de grond wegwerken. Maar voor de komende tijd zal hij voornamelijk dienst doen als werktafel voor de afkortzaag vrees ik.
De Chinese heftafel waar ik de afgelopen jaren mee gewerkt heb heeft mij nooit in de steek gelaten en heeft het sleutelen aan de motoren een stuk aangenamer gemaakt. Maar dit is toch echt wel een aantal stappen beter: Stabieler, groter, hoger, electrische bediening. [afbeelding]
:} mooie brug! heb er zelf een verzonken in de vloer dat is toch wel prettig!.
Helaas heb ik geen elektrische motorbrug maar een met voetpomp.
denk dat je er veel plezier van zal hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan