Mijn ZZR1100-EML

aparte voorwielophanging. ziet er wel allemaal zeer degelijk uit. en gewoon knap dat je met zn laag span nog kunt rond rijden. in totaal is het een mooi span. en die onderhouds punten komen vast goed.

bedankt voor de extra foto's deze zijn altijd welkom
 
Hij is niet zo laag als je denkt. Gras was hoog. Ik was ook bang om hem op de autotrailer te rijden, maar dat gaat prima. Drempels en stoepranden ook geen probleem.
 
Hou ook even de aluminium plaat bij het voorwiel in de gaten (waar o.a. je spatbord aan vast zit) Deze kunnen onzettend corroderen en dan vallen ze helemaal uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hou ook even de aluminium plaat bij het voorwiel in de gaten (waar o.a. je spatbord aan vast zit) Deze kunnen onzettend corroderen en dan vallen ze helemaal uit elkaar.

Thanks voor de tip.

@Enigma, jij ervaring met het splitsen van remklauwen?
 
Thanks voor de tip.

@Enigma, jij ervaring met het splitsen van remklauwen?

Ja, ik maak de klauwtjes voor in de zijspanwielen ook vaak breder. Plaatjes aluminium ertussen en een extra o-ringetje.
Aantal aandachtpuntjes:
Bouten om de twee helften bij elkaar te houden, hoge treksterkte en lang genoeg?
Aluminium tussenplaat onbeschadigd?
Borgpennen voor remblokken lang genoeg?
o-ringen onbeschadigd?
Eventueel klemplaatje voor remblokken aanpassen.

Om ze te splitsen moet je wel eerst de zuigers eruit persen, als ze open liggen lukt dat niet meer....
 
Laatst bewerkt:
EML heeft al dat werk al gedaan. Echter van de voorste klauw zitten de zuigers muurvast, alle 4. Ik heb dus een setje klauwen gekocht, jonger, maar zelfde type. Daar moeten de platen tussen. In principe dus gewoon de boel overbouwen. Ben enkel benieuwd wat voor afdichtingen ertussen zitten. Zijn Tokico klauwen.
 
Ik plaats altijd o-ringen uit mijn o-ringen assortiments doosje. Nog nooit problemen mee gehad.
En je kan ook altijd nieuwe zuigers en afdichtingen kopen bij b.v. Roukama. Worden verkocht per stuk op maat.
 
Gaaf ding eigenlijk zit ook al een tijdje te denken om een wat modernere span te gaan kopen
 
Iemand ervaring met GPS snelheidsmeters? 85mm, dat zou op de plaats van de originele passen. Geen sensoren enzo.
Gaat 'maar' tot 200km/u, maar ik denk niet dat ik daar vaak over zal gaan (al zal dat vast kunnen).
Niet duur en ik wil het standaard dash behouden.

https://nl.aliexpress.com/item/1pc-...108.1000016.1.11fb788d5t8Eey&isOrigTitle=true


Voor slechts 10% van dat bedrag koop je een sigma fietsteller die gaat wel tot 250 km.
En in te stellen voor alle wieldiameters.
 
Voor slechts 10% van dat bedrag koop je een sigma fietsteller die gaat wel tot 250 km.
En in te stellen voor alle wieldiameters.

Linkje is niet de goedkoopste, maar ik heb hem al gezien voor $55 inc verzenden. 10%, daarvan 5.50 koop je denk ik geen Sigma voor en dan heb je nog een klein fietstellertje met een sensor/magneetje in het wiel.
Dit zou in plaats van de originele meter kunnen, blijft dashboard clean, geen sensoren, geen wieldiameters instellen en gewoon een snelheidsmeter met een wijzer...
 
Laatst bewerkt:
Mooie geslaagde combi hoor. Ik vind zo'n Speedline een hele mooie bak om naast een wat sportievere motor te zetten.
 
Voor slechts 10% van dat bedrag koop je een sigma fietsteller die gaat wel tot 250 km.
En in te stellen voor alle wieldiameters.

Wellicht iets goedkoper maar, in mijn ogen, absoluut niet fraai.

Als GS deze meter zo kan versteken met een bestaande meter dan staat dat een stuk netter dan zo'n raar fietsding, denk ik.

Bent alleen de totaal-teller kwijt, dat is wel een nadeeltje.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding, let alleen even op met je verzendkosten, de link geeft aan dat er nog een stevig bedrag bij komt..
 
\
Gaat 'maar' tot 200km/u, maar ik denk niet dat ik daar vaak over zal gaan (al zal dat vast kunnen).
/quote]

lol , ik denk echt dat je het een beetje te rooskleurig ziet hoor , op een teller zal hij er wel overgaan maar "echte " km is nog iets anders


Ik weet het niet (en ga het voorlopig niet proberen), maar solo kwamen ze een heel eind. Nu heb ik bij 120 het gevoel nog een berg over te hebben, draait dan ook nog niet veel toeren eigenlijk. Ding heeft ook Dynojet kit, gaat er nogal vandoor..
 
De ZZR1100 gaat zonder bak zo'n 285 km/u.
Maar moet je dat wel willen, ik tenminste niet.

Het prettige van deze Kawa is dat je heel veel vermogen hebt en dat op die momenten kan aanspreken.

Veel plezier met deze combi.
 
maatje van mij heeft een zijspan met een zxr12 , heeft al 260 km/h op zijn teller gezien , zou mij verwonderen dat hij dan al op 200 km/h echte zit
ik met de jajabusa met zijspan 240 op de teller , zat dan rond de 180 GPS , en geloof mij , is heeeel snel hoor met een zijspan lol
 
Wat heb je aan een teller als die 60km/u afwijkt...


Super handig zo n gps teller als dat idd goed blijkt te werken. Maar waarom zou t niet werken he...
Ik heb de huidige GL een tijdje met alleen maar navie gereden, maar het is toch wel fijn om een tripteller te hebben ivm het tanken, dus heb er nu toch weer een fietstellertje op geknoopt
 
Wat heb je aan een teller als die 60km/u afwijkt...


Super handig zo n gps teller als dat idd goed blijkt te werken. Maar waarom zou t niet werken he...
Ik heb de huidige GL een tijdje met alleen maar navie gereden, maar het is toch wel fijn om een tripteller te hebben ivm het tanken, dus heb er nu toch weer een fietstellertje op geknoopt

Rij nu ook met gps, gaat wel. Is een Garmin en daar zitten ook wel triptellers op. Degene die ik besteld heb heeft wel een odo meter, geen dagteller denk ik. Jammer, want dat vind ik weleens handig met tanken bijvoorbeeld. Ooit een Suzuki GS550 gehad waarvan de dagteller stuk was, schreef met merkstift de km stand op de tank, wist ik wanneer er weer getankt moest worden 8-) . Zou beetje zonde zijn met dit span, hoewel er plek genoeg is ;)

Voor de liefhebbers van de techniek;
De voorste remklauwen moeten uit elkaar ivm vastgerotte zuigers. Helaas kwam ik er toen achter dat de voorrem schijf gebarsten is. Is een geventileerde schijf, het vlak aan de binnenkant van de velg heeft een flinke scheur. Dus een trekker gemaakt om de naaf te verwijderen;
540.jpg


En dat werkte;
540.jpg


Dan een plaatje van de asstomp. Ben wel benieuwd of dit een bestaand auto-onderdeel is. Aan de bovenkant lijkt ook een lagerpassing te zitten, die wordt hier niet gebruikt.
540.jpg


Mooi tijd om alles schoon te maken, elk boutgaatje zat loctite in, alles fris maken en weer monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan