Stalling auto + trailer Italië of Oostenrijk

Momar

Rookie
17 okt 2014
19
0
Wij gaan in september voor 2 à 3 weken een rondrit in Italië maken, onder meer naar de GP in Misano. We willen met de auto en trailer naar het zuiden van Oostenrijk of noorden van Italië rijden en deze daar dan op een plek achterlaten. Heeft iemand suggesties waar de auto en trailer dan te stallen?
 
Benader een hotel of je daar mag stallen.
Eventueel tegen kleine vergoeding..

Vorig jaar verbleef ik in hotel Hubertus in Villanders.
Hotel heeft een flinke garage waar je auto en aanhanger kunnen staan.
Prima hotel om te verblijven ook trouwens...

Lokatie is mooie uitval basis voor jouw doel.
 
2 jaar terug hebben wij een week in Hotel Gasthof Schuster (Colle Isarco Brennerpass ) gezeten, wij zijn toen ook vanuit het hoge noorden hier heen gereden met motors ( 2 ) op aanhanger.
Ze hadden kleine eigen garage waar we de motors konden parkeren en waar onze aanhanger ( buiten ) stond.
Goed aan de ketting met disselslot niks geen problemen, geweldige motorvakantie gehad in geweldige omgeving
 
Je gaat 3 weken rijden en dan voor dat ene dagje (grotendeels binnendoor goed mogelijk) zo veel gedoe?

We hebben geen zin in vierkante banden, paar jaar terug hebben we het wel op de motor gedaan, op de heenweg 2 dagen regen tot aan de Brenner, en op de terugweg begon het in Zwitserland ook weer te regenen tot aan Venlo zo'n beetje. Daar hebben we nu geen zin meer in, lange afstanden doen we met de trailer om zoveel mogelijk van de bochten op de bestemming te genieten en de kans op gedwongen stukken door de regen te verkleinen. Mooi-weerrijders dus O-).


Bedankt voor de hoteltips, dat zijn de reacties waarop ik hoopte :t .
 
Als je regen wil vermijden kun je pas hooguit een week van tevoren je bestemming bepalen. En banden vierkant rijden... dan pak je niet de juiste wegen of totaal de verkeerde compound.
 
Ligt er ook een beetje aan dat voor banden eronder liggen.
Ik kan 6000km doen Met een achterband. Als ik er al 3000km mee gereden heb dan kan ik het er niet meer op gokken heen en terug naar de Dolomieten en zou er een andere band op moeten. En het exacte aantal km weet ik vaak ook niet.
 
Ik zou vooraf bij een hotel waar je de eerste nacht daar verblijft, en/of laatste nacht verblijft en daar proberen te stallen.

En ik kan me voorstellen: lekker aangenaam met de motoren op de trailer er naar toe en daar pas genieten.
 
Enkele hotelletjes of campings die in aanmerking komen benaderen.
Als je meldt dat je de eerste en de laatste nacht daar gaat slapen dan is makkelijker.

Ik heb zelf wel eens met de motor op een camping gestaan die 'vol' was. Uiteindelijk was er toch wel een kleine plek voor half-geld want er stonden daar ook een motor-aanhanger en een boot-trailor.
 
Wij gaan in september voor 2 à 3 weken een rondrit in Italië maken, onder meer naar de GP in Misano. We willen met de auto en trailer naar het zuiden van Oostenrijk of noorden van Italië rijden en deze daar dan op een plek achterlaten. Heeft iemand suggesties waar de auto en trailer dan te stallen?
Waarom ga je niet met de autotrein?
 
Waarom ga je niet met de autotrein?
Slechte optie zou ik zeggen. Trouwens: Veel auto-treinen rijden inmiddels al niet meer.

De trein vertrekt altijd van de plek waar je niet woont en gaat naar een plek waar je niet wilt zijn. Ook is het duur en het tijdstip past meestal ook niet.
 
De trein vertrekt altijd van de plek waar je niet woont en gaat naar een plek waar je niet wilt zijn. Ook is het duur en het tijdstip past meestal ook niet.

Zoals elke trein ever! :+

Maar de autotrein spreekt mij toch aan. Momenteel heb ik geen trailer en geen trekhaak...
Als ik op motorreis vertrek ben ik altijd doodop van te werken. Het lijkt me heerlijk om de lange treinrit te slapen en dan fris te starten niet ver van de bochtjes.

Inschepen in Dusseldorf voor de DB Autozug, nein? Iemand ervaring mee?
 
Slechte optie zou ik zeggen. Trouwens: Veel auto-treinen rijden inmiddels al niet meer.

De trein vertrekt altijd van de plek waar je niet woont en gaat naar een plek waar je niet wilt zijn. Ook is het duur en het tijdstip past meestal ook niet.
Vanaf dusseldorf ben je voor 2 pers iets meer dan €700 kwijt (retour)

En voor hetzelfde geld laat je je motor vervoeren door bv. Bikeshutle en ga je zelf met het vliegtuig.

Het nadeel van zelf rijden is de stalling van je auto en de reistijd (met 80km/u schiet dat niet echt op.)
 
Ik heb 2 motoren op de aanhanger.
De aanhanger is TUV gekeurd en mag in Duitsland offieel 100km/u
In de praktijk rijden wij plm 110km/u.

Dat zorgt ervoor bij een vroeg vertrek uit NL dat wij eind van de middag hetzij in Oostenrijk zijn dan wel in Noord Italie. 1 dag lekker doorrijden dus.
Vervolgens lekker een week rondrijden in de alpen en dan weer in 1 dag naar huis.

Voorheen reden wij met de motor naar plaats van bestemming.
Praktijk was dat wij er altijd 2 dagen heen en 2 dagen terug over deden. Saaie snelweg kms met alleen het voordeel dat bij files er geen probleem was...

In de auto met de aanhanger naar het zuiden biedt toch wel veel voordeel.
Langer ter plekke rijden, uitgeruster aankomen, gezelliger onderweg, minder geld kwijt voor de heen en terugreis, meer motorkleding kunnen meenemen etc..
 
:^

Doen het ook al jaren zo. Dagje naar plaats van bestemming, Pyreneeën, alpen, dolomieten enz. Weekje rondrijden en dan dagje naar huis. Ook wel eerst weekje Oostenrijk dan alles opladen en weekje zuid Franse Alpen en dan naar huis. Of auto plus aanhanger bij eerste hotel laten staan en dan weekje rondrijden van plaats naar plaats, net wat TS wil doen.

Meer spullen mee kunnen nemen is fijn. Zijn dan meestal met een groepje van 3 tot 6 personen. Een keer moest er iemand door persoonlijke omstandigheden plots vanuit zuid frankrijk met het vliegtuig naar huis. Toch fijn dat zijn motor dan toch mee terug kan. Dus trailer bij de hand is altijd makkelijk.

Weekje is best kort als je ook wat verder wilt en de snelweg met de motor wilt vermijden. Dolomieten is met trailer goed te doen in een dag. Met de motor binnendoor 2-3 dagen. Blijft er niet veel tijd over om daar rond te rijden.
 
Wij ook bijna altijd met de motoren op de aanhangers.
Aangezien we meerdere mogelijke chauffeurs hebben kan er een rijden, en de rest rusten.
Vaak kiezen we er ook voor om in de nacht te rijden, dat is qua rijtijd heel veel sneller. Op de laatste dag kan je dan nog rijden tot een uur of 4, dan op- en in-laden, en dan zijn we om een uur of 6 in de ochtend thuis. Daar weer 2 uurtjes pitten (indien nodig), en weer aan het werk.
 
Ik wil graag even rechtzetten, een enkel naar Wenen met de Oostenrijkse autotrein kost 95 euro (persoon + motor) Dat maal 4 zit je slechts op 400 euro retour voor twee man. Dat is ontspannen, ik heb dat al vaker gedaan. Overigens iedere keer op de heenweg gereden en terug met de trein. Komend jaar zou ik graag naar Kroatië gaan. Met de autotrein naar wenen en dan verder rijden naar Kroatië en de terugweg ook weer via de trein van Wenen. Dat scheelt toch een slordige 2400 km en een paar overnachtingen, ketting, banden e.d. Met de trailer is trouwens ook perfect maar moeilijker als je met meer dan twee a drie bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: HaWe
Wat een gedoe allemaal zeg. In het verleden gingen we ieder jaar een weekendje naar de Dolomieten. Om 5 uur 's ochtends op de motor een paar uur Autobahn en rond de klok van 1 à half 2 stonden we bij de Oostenrijkse grens waar w enog een lekkere middag konden spelen via de Fernpass en de Brenner of Timmelsjoch / Jaufenpass naar Brixen. 2 dagen spelen in de Dolomieten en dan weer via dezelfde weg terug. Dat stuk autobahn is effe saai maar in de auto nog veel saaier.
 
Ik wil graag even rechtzetten, een enkel naar Wenen met de Oostenrijkse autotrein kost 95 euro (persoon + motor) Dat maal 4 zit je slechts op 400 euro retour voor twee man. Dat is ontspannen, ik heb dat al vaker gedaan. Overigens iedere keer op de heenweg gereden en terug met de trein. Komend jaar zou ik graag naar Kroatië gaan. Met de autotrein naar wenen en dan verder rijden naar Kroatië en de terugweg ook weer via de trein van Wenen. Dat scheelt toch een slordige 2400 km en een paar overnachtingen, ketting, banden e.d. Met de trailer is trouwens ook perfect maar moeilijker als je met meer dan twee a drie bent.

Klinkt goed, en waar stap je dan op?
 
Ik wil graag even rechtzetten, een enkel naar Wenen met de Oostenrijkse autotrein kost 95 euro (persoon + motor) Dat maal 4 zit je slechts op 400 euro retour voor twee man. Dat is ontspannen, ik heb dat al vaker gedaan. Overigens iedere keer op de heenweg gereden en terug met de trein. Komend jaar zou ik graag naar Kroatië gaan. Met de autotrein naar wenen en dan verder rijden naar Kroatië en de terugweg ook weer via de trein van Wenen. Dat scheelt toch een slordige 2400 km en een paar overnachtingen, ketting, banden e.d. Met de trailer is trouwens ook perfect maar moeilijker als je met meer dan twee a drie bent.

Heb je daar een linkje van want ik zie andere bedragen?

Düsseldorf - Innsbruck
Vertrek NL za, 08-09-2018
Reiziger 1 € 74,– Reiziger 2 € 74,– Motor 2x € 99,–
Innsbruck-Düsseldorf
Aankomst NL za, 29-09-2018
Reiziger 1 € 74,– Reiziger 2 € 74,– Motor 2x € 99,–
Overige
Administratiekosten € 19,–
TOTAAL € 711,–
 
Laatst bewerkt:
Of hotel Stockacherhof in het Lechtal...
Plm 950km vanaf centraalnl..
Auto en trailer hebben daar een week naast het hotel gestaan.
Hotel wordt gerund door nederlanders..
 
Heb je daar een linkje van want ik zie andere bedragen?

Düsseldorf - Innsbruck
Vertrek NL za, 08-09-2018
Reiziger 1 € 74,– Reiziger 2 € 74,– Motor 2x € 99,–
Innsbruck-Düsseldorf
Aankomst NL za, 29-09-2018
Reiziger 1 € 74,– Reiziger 2 € 74,– Motor 2x € 99,–
Overige
Administratiekosten € 19,–
TOTAAL € 711,–
ÖBB - Startseite
kosten zijn 108 euro voor persoon en motor. Vertrek 1 dec om 20:30. Het is even zoeken op de site maar ik had hem daar geboekt. Het schema voor 2018 is nog niet bekend dus kon ik jouw datum niet opzoeken. Vertrek is vanaf Düsseldorf aankomst Wenen maar je kunt ook Düsseldorf - Innsbruck. Düsseldorf is vanuit Utrecht circa 1,5 uur.
Edit: zie dat naar Innsbruck 88 euro is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan