Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Dat men er voor wil betalen komt omdat ze zeldzamer zijn dan een RD500.En je vergeet de Japanse RZV500 die is al bijna net zo duur als een RG500 en nog een stuk zeldzamer.

Qua opbouw komt de RD500 en ook de RZV niet in de buurt van het GP spul, dit in tegenstelling tot de RG en dat telt ook flink mee.
 
Allen,

Is een tijdje geleden maar mijn restauratie van de T500-R 1971 vordert rustig aan.

Al gedaan:
1 Alles powdercoaten, frame - swingarm e.d.
2 Krukasrevisie
3 Diverse kleine dingen besteld, nieuwe 2dehands tellers/koppeling.
4 Eerste deel verchromen
Mooi resultaat alleen is het schroefdraad van de bouten (dat in een trimpkous gedaan was) nu helemaal verroest :/ Is hier nog iets aan te doen, kan het mee het verzinkbad in of gaat het chroom er dan af?
full


5 Onderdelen laten (glasparel)stralen
Mooi resultaat alleen heb ik hier mijn lesjes wel geleerd. Alles netjes afgeplakt maar die grid zooi is echt overal doorheen gekomen. Het opschuren en polijsten is ook echt een berg werk. Agja het houd je van de straat :)
full


Momenteel ben ik bezig met:
1 De velgen zijn momenteel weg om opnieuw gespaakt te worden.
2 Onderdelen opschuren en polijsten.
3 Onderdelen inventarisatie om de missende onderdelen aan te kopen.
Blijkbaar zijn er erg veel onderdelen missend of kapot. Wist ik wel van een deel maar toch een boel. Zijn er mensen die toevallig nog veel hebben liggen? Buiten bouten/washer etc mis ik het volgende.....:
- Originele bout blokophanging in frame (12x230mm)
- Bijbehorende spacers (12.2x17x104 & 12.2x17x30)
- Snelheidskabel (speedometer) L:940mm
- Koppelingshendel (originele afgebroken)
- Zijkap + embleem
- Veer van achterrempendaal
- Rubber van om de accu
- Van de koplamp brackets; cushion bracket lower en seat headlamp bracket
- Koppelingskabel (originele kapot)
- Contactslot + stuurslot met sleutels...
- 1x Achterknipperlicht + rod
- Glas achterligt (1 lamp/ronde versie)
- Chrome achterbeugel
- Handlebar switch

4 Verzamelen onderdelen om opnieuw te verzinken tijdens het inventariseren
5 Spuiten van houder/plaatje tellers wat blijkbaar passen die ik heb gekocht niet op de originele, gelukkig zat die erbij.

Nog te doen:
1 Veel te veel; onderdelen bestellen, verzinken, in elkaar zetten en hopen dat de electronica nog leeft.., etc.

We komen er wel _O-
 
Laatst bewerkt:
mooi bouwpakketje

kan je dat schroefdraad niet gewoon in wd40 doen/zorgen dat er geen vocht tussenkomt en dan je voorvork in elkaar zetten.. lijkt me niet dat je dat moet gaan verzinken of wel?
 
En weer een nieuwe voor mij, een RG500 als ijsracer.....

26811781749_77ae25c059_b.jpg


38531259116_603a6ff626_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Apart. Vraag me af of je dan ook maar iets hebt aan het vermogen.
 
Het leuke is dat ik freekie daar nog op heb zien vlammen toen hij nog jong en wild was en het voor het echie ging.
 
Het leuke is dat ik freekie daar nog op heb zien vlammen toen hij nog jong en wild was en het voor het echie ging.
Ja dan ben je niet de enigste, :P ik ken hem al van voor die tijd,toen hij nog een kwajongen was en met auto,s de Maassluissedijk afhobbelde :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Hoor ik ook bij, was altijd graag op de TTbaan zeker als de 500cc reed.

Ik hoor daar helaas niet bij en voel nog steeds dat ik de mooiste motor race tijden gemist heb. Probeer het nu min of meer in te halen met eigen RG(V)'s :]

Maar of dat hetzelfde is?
 
Ik heb zelf wedstrijden gereden met een 350 2 takt,en ook het genoegen mogen ervaren
met een echte RG500 wegrace motor te mogen rijden,ik kan je vertellen dat de 2 niet te vergelijken zijn.Een straatmotor geeft je wel een klein beetje het zelfde gevoel,maar het lage gewicht in combinatie met een zeer brute en kleine powerband en superieure wegligging van een wedstrijdmotor
moet je zelf ervaren hebben om te weten dat de 2 niet te vergelijken zijn.
dat is een verschil van wel leuk maar niet echt spectaculair
msp_w00t.gif
tot AHHHRRRRRGGGGG
jaw-dropping.gif
:Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf wedstrijden gereden met een 350 2 takt,en ook het genoegen mogen ervaren
met een echte RG500 wegrace motor te mogen rijden,ik kan je vertellen dat de 2 niet te vergelijken zijn.Een straatmotor geeft je wel een klein beetje het zelfde gevoel,maar het lage gewicht in combinatie met een zeer brute en kleine powerband en superieure wegligging van een wedstrijdmotor
moet je zelf ervaren hebben om te weten dat de 2 niet te vergelijken zijn.
dat is een verschil van wel leuk maar niet echt spectaculair [afbeelding] tot AHHHRRRRRGGGGG
[afbeelding] :Y ;)

Ja dat verschil heb je inderdaad wel eens eerder mooi verwoord. Maar ik bedoel ook het gaan naar de Tweetakt races destijds. Ik ga vanaf 2004 naar Assen. Heb wel races begin jaren 90 op de tv gezien. De sfeer nu is nog steeds mooi, maar niet meer te vergelijken met de gloriedagen begin jaren '90.
 
Terug
Bovenaan Onderaan