Silly Season 2018

Suter stopt per direct met het ondersteunen van Moto2 team. Kiefer ging al over naar KTM en alleen voor Dynavolt willen ze de moeite niet doen jammer. Wordt het een beetje Kalex vs KTM.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet Speed Up niet, die komen volgend jaar met een eigen team..

En dat je Bo zn Mistral niet noemt vind ik als fan en landgenoot ook jammer:-)
 
Misschien heb ik een slecht geheugen, dus wees zo aardig om het even op te frissen...Hoeveel overwinningen voor Tech3/Mistral en Speedup waren er in 2017 :?
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik een slecht geheugen, dus wees zo aardig om het even op te frissen...Hoeveel overwinningen voor Tech3/Mistral en Speedup waren er in 2017 :?

En dus wordt het niet "een beetje ktm vs kalex", want dat was het al..

Qua overwinningen veranderd er dus niet zo veel (waarschijnlijk). Maar er zijn weer nieuwe merken die wel graag willen leveren en vanaf nu een jaar hebben tot er nieuwe blokken komen!
 
En dus wordt het niet "een beetje ktm vs kalex", want dat was het al..

Qua overwinningen veranderd er dus niet zo veel (waarschijnlijk). Maar er zijn weer nieuwe merken die wel graag willen leveren en vanaf nu een jaar hebben tot er nieuwe blokken komen!

Het gaat over 2018 dus beetje lastig om in verleden tijd te spreken.
En buiten de RW Racing/NTS, welke nieuwe merken komen er bij?
Het is mooi dat SpeedUp het vol blijft houden en dat KTM ( *O* *O* *O* ) erbij komt, maar het aanbod is aardig verschraalt sinds de beginjaren van Moto2.
 
Dat is toch niet zo raar?

In het begin van het moto2 tijdperk waren er een hoop framebouwers die dachten dat ze een winnende motor konden bouwen / gebouwd hadden.

Toen na een paar jaar bleek dat ze niet konden winnen of toen het geld op was, om wat voor reden dan ook, zijn ze gestopt.

Zo nu en dan probeert een nieuwe het, maar zonder succes zijn de meeste na een paar jaar via de achterdeur verdwenen
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaf Eskil Suter in een interview aan dat teams die naar Kalex zijn overgestapt nog steeds evenveel of weinig succesvol zijn dan met zijn frame. Ik vind trouwens dat die Moto 2 machines er behoorlijk lomp uitzien wat kuipwerk betreft. Alleen de Speedup ziet behoorlijk slank uit. Herinner mij nog een uitspraak van Harold Bartol die zei dat de Moto 2 motoren gewoon racers met lompe blokken ijzer zijn. Had hij wel gelijk in. De ultieme racer was toch de 250 cc. Laag gewicht en veel vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaf Eskil Suter in een interview aan dat teams die naar Kalex zijn overgestapt nog steeds evenveel of weinig succesvol zijn dan met zijn frame. Ik vind trouwens dat die Moto 2 machines er behoorlijk lomp uitzien wat kuipwerk betreft. Alleen de Speedup ziet behoorlijk slank uit. Herinner mij nog een uitspraak van Harold Bartol die zei dat de Moto 2 motoren gewoon racers met lompe blokken ijzer zijn. Had hij wel gelijk in. De ultieme racer was toch de 250 cc. Laag gewicht en veel vermogen.

:Y In een interview ook ooit gelezen dat oud coureurs die zowel 250cc als 500cc gereden hebben, de voorkeur aan de 250cc machines gaven.
 
Ik vind trouwens dat die Moto 2 machines er behoorlijk lomp uitzien wat kuipwerk betreft. Alleen de Speedup ziet behoorlijk slank uit. Herinner mij nog een uitspraak van Harold Bartol die zei dat de Moto 2 motoren gewoon racers met lompe blokken ijzer zijn. Had hij wel gelijk in. De ultieme racer was toch de 250 cc. Laag gewicht en veel vermogen.

:Y , Yep helaas is zo,n viercilinder niet smal en licht op te bouwen. Hopen dat het met de driecilinders beter(lichter en smaller) wordt. 8-)
 
:Y , Yep helaas is zo,n viercilinder niet smal en licht op te bouwen. Hopen dat het met de driecilinders beter(lichter en smaller) wordt. 8-)

Denk ook dat de opzet is om van die blokken te gaan leveren , dan worden het qua uiterlijk een beetje de 250cc machines.

Alleen het tijdperk van die klasse is niet meer te evenaren .... ;(
 
Laatst bewerkt:
Denk ook dat de opzet is om van die blokken te gaan leveren , dan worden het qua uiterlijk een beetje de 250cc machines.

Alleen het tijdperk van die klasse is niet meer te evenaren .... ;(

Als Norton nou eens een frame zou leveren? EN hem voor de grap een featherbed noemen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Nog 3 extra Nederlanders in de WK SSP300 *D
Glenn van Straalen, Koen Meuffels en Ryan Vos gaan onder de hoede van Arie Vos een seizoen SSP300 rijden op de KTM RC390 !

Drei weitere KTM sind fix: Alle Fahrer Niederländer/Supersport-WM 300 SPEEDWEEK
Was mij even ontgaan dat KTM nu wel gehomologeerd is voor de WorldSSP300, beter! :t
Vond de races die ik gezien heb eerlijk gezegd best wel spectaculair :P
Was vooraf wat sceptisch mbt de rondetijden ed, maar is echt wel een leuke klasse om te zien.
 
Van Straalen heb ik wel een redelijke hoge pet van op, hoop dat de SSP300 hem verder kan brengen.

Las net dat Forward in de moto 2 toch als nog met Suter gaat rijden in 2018, terwijl suter per 2018 niet meer deelneemt.

Probleem ontstont omdat Kalex niet meer aan Forward wou leveren, ik gok dus dat ze gewoon een oud Suter frame krijgen omdat Suter zich wil richten op de Triumph blokken ( 2019 )
 
Was mij even ontgaan dat KTM nu wel gehomologeerd is voor de WorldSSP300, beter! :t
Vond de races die ik gezien heb eerlijk gezegd best wel spectaculair :P
Was vooraf wat sceptisch mbt de rondetijden ed, maar is echt wel een leuke klasse om te zien.
Sceptisch was ik over de moto3 totdat ik ze het eerste seizoen voor het eerst hoorde op Le Mans .....toen heb wel ff in mn arm staan knijpen ...wat een indruk heeft dat gemaakt met dat mega geluid ...op tv vond il de gevechten al spectaculair maar dat geluid op tv was niks ...tot aan le mans 😁👍
 
8 Nederlanders in het WSS 300. Mooi aantal in deze spectaculaire klasse. Tenminste wat ik in Assen heb gezien. Ik had graag/liever gezien dat er al iemand klaar stond om Bo op te volgen in de Moto 3 GP.
 
Van Straalen heb ik wel een redelijke hoge pet van op, hoop dat de SSP300 hem verder kan brengen.

Las net dat Forward in de moto 2 toch als nog met Suter gaat rijden in 2018, terwijl suter per 2018 niet meer deelneemt.

Probleem ontstont omdat Kalex niet meer aan Forward wou leveren, ik gok dus dat ze gewoon een oud Suter frame krijgen omdat Suter zich wil richten op de Triumph blokken ( 2019 )

Volgens Speedweek hebben ze die gewoon voor 2018.
Die huurde Kiefer Racing van Suter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan