Schotland op de motor [Centrale informatie]

Eerst richting Edinburgh, daar verblijven we (ga samen met mevrouw Motorhead) 3 overnachtingen. Daarna een stukje richting het noorden via de oostkust. Dan richting de westkust. Waarschijnlijk Isle Skye en dan afzakken richting Isle of Mull. Dan afzakken naar Cairnryan, waar we de veerboot naar Noord-Ierland nemen. Daar aangekomen verblijven we 4 nachten nabij Belfast (waar op dat moment de Vespa World Days plaatsvinden)
Daarna nog even de noorkust van Noord-Ierland bekijken in twee dagen .. en dan weer terug met de veerboot van Belfast naar Cairnryan.
Dan hebben we nog 3 dagen over om via het Lake District weer in Newcastle te komen, dus misschien nog dat we nog even Yorkshire Dales meepakken ook. (bedankt voor deze tip)
Groet, Bart

Dat klinkt goed! Dat kan je inderdaad wel 3 weken gebruiken.
 
Interessante / mooie plaatsen die we aan gaan doen heb ik van een Schotse collega getipt gekregen. Daarna heb ik zelf een route (nog niet helemaal vast gezet) van ongeveer 170 km per dag uitgezet (lijkt weinig, maar we rijden beide op een Vespa 300cc motorscootertje)
Bij mooi weer kunnen we natuurlijk wat meer omwegen nemen, maar dat zien we wel als we daar zijn.
De bedoeling is dat we alle overnachtingen in B&B’s gaan doen.
Groet, Bart


Klinkt super.
Maar wil je de plekken die je Schotse collega je aanrade ook hier vertellen?

Groetjes Karin
 
Klinkt super.
Maar wil je de plekken die je Schotse collega je aanrade ook hier vertellen?

Groetjes Karin
Newcastle to Edinburgh
Via Alnwick –Bamburgh - Dunbar - North Berwick

Edinburgh to St Andrews
Via Pittenweem - Crail

St Andrews to Killin
Via – Glamis, Alyth, Kenmore

Killin to Fort William
Via Glencoe
(2 days extra to Skye (veel meer toeristen dan Mull))

Fort William to Tobermory
Via – Glenfinnan, Glenuig, Tioram

Mull

Tobermory – Inveraray
Via Oban – Kilchurn

Inveraray to Ayr
Via Luss, Largs, West Kilbride

Ayr to Cairnryan (Ferry terminal to the North of Ireland)
 
Nou genoeg mensen die kant op ik wil deze boeken spotgoedkoop en boot zit erbij nog even offerte vragen voor ipv auto 2 motors.
Maar dat scheelt volgens mij maar een 100 euro meer of zo in totaal...

Emily - Rondreis in Schotland

Echt niet duur alleen datum 10 mei vertrekken nog even afwachten wat uitslag weer is bij longarts.
En of mijn dochter ook wat voor kleinkind kan regelen daar pas ik op op namelijk...

Ben alleen bamg dat het mischien nog veel te koud is...brrr bij koud veel meer pijn..
Maar goed nog steeds mee bezig....en ik lees graag ervaringen van iedereen.

Groetjes Karin

Hmm 10mei heb ik al een weekendje luxemburg staan.

Geen zin om in juni met me mee te rijden? Dan is t ook warmer😜. Ik kan alleen geen 12dgn weg van huis, max 8-9helaas.
 
Hmm 10mei heb ik al een weekendje luxemburg staan.

Geen zin om in juni met me mee te rijden? Dan is t ook warmer😜. Ik kan alleen geen 12dgn weg van huis, max 8-9helaas.

Sorry mijn man en ik reizen altijd liever met zijn tweeën :$
En bij vertrek 10 mei heb je 2 gratis snipperdagen erin zitten....hemelvaart en pinksteren... :]
 
Ja oma weg maar weer....

Twijfels slaan weer toe nu het hier zon 2 dagen de hele dag regent...
Maar ik wil al zo lang naar Schotland...
Gewoon niet over nadenken las ik hier ergens dus maar niet doen..
Zijn er mensen die begin mei er zijn geweest en me een beetje de temperatuur kan vertellen die je toen had?

Misschien maar vlug de boot boeken,hoef ik niet meer te twijfelen tussen Pyreneeën of Schotland...
 
Ja oma weg maar weer....

Twijfels slaan weer toe nu het hier zon 2 dagen de hele dag regent...
Maar ik wil al zo lang naar Schotland...
Gewoon niet over nadenken las ik hier ergens dus maar niet doen..
Zijn er mensen die begin mei er zijn geweest en me een beetje de temperatuur kan vertellen die je toen had?

Misschien maar vlug de boot boeken,hoef ik niet meer te twijfelen tussen Pyreneeën of Schotland...

Ik ben vorig jaar half mei tot eind mei geweest.
Heel wisselvallig weer haha. Paar dagen van 20gr. Ook dagen dat het 's morgens (zeker in de Highlands) net aan 5 gr. was. Gemiddeld schat ik zo'n 12-15gr. rond de middag. Ik heb mooi weer gehad, maar ook een dag kletsnat. 60% van de dagen was het wisselvallig met af en toe miezeren.
Gewoon gaan! :] Rekening houden met kleding dat je nat word, niet teveel over nadenken het is vakantie.
Het is het zeker waard! *D :} (Voordeel: geen midgets _O- )
 
Laatst bewerkt:
Ja oma weg maar weer....

Twijfels slaan weer toe nu het hier zon 2 dagen de hele dag regent...
Maar ik wil al zo lang naar Schotland...
Gewoon niet over nadenken las ik hier ergens dus maar niet doen..
Zijn er mensen die begin mei er zijn geweest en me een beetje de temperatuur kan vertellen die je toen had?

Misschien maar vlug de boot boeken,hoef ik niet meer te twijfelen tussen Pyreneeën of Schotland...

Er is natuurlijk geen pijl op te trekken. Je kan pech hebben en 2 weken in de regen rijden, of je hebt geluk. Ik ben 3 weken in Schotland en Noord-Engeland geweest, en daarvan had ik slechts 2 totaal verregende dagen. Verder viel er natuurlijk af en toe wel een buitje, maar dat duurde zeker niet de hele dag. Paar jaar geleden heb ik in de Pyreneeën ook hele slechte dagen gehad, dan is het alleen meestal iets minder koud. Het zegt allemaal niks, je moet soms ook gewoon geluk hebben. Dus als je graag naar Schotland wilt zou ik het zeker gewoon doen. Zorg voor warme kleding en een regenpak en je komt een heel eind.
 
nou boot is ook geboekt...........

D0pYe1v.jpg
*O* *O* :]
 
Ben bezig met mijn route te maken,weet iemand of de old militaire road van glencoe binnendoor naar fort william te doen is ?
Ik bedoel is die niet glibberig van de regen voor een gewone motor,of ligt er overal wel gravel of stenen of wat moet ik me van die binnenlandse kleine weggetjes ind e bergen voorstellen? niet dat alles modderig en glibberig is....

alvast bedankt karin
 
Als ik op myrouteapp zit dan kies ik streetmapp het is geen stippelpad dat zijn volgens mij wandelpaden...
Hmm morgen nog eens goed kijken.
Mooie foto's...
Krijg wrl dillemas denk ik afstanden worden best groot...er zijn weinig wegen...

De weg heet
Old military road....
 
Als je al bang bent voor glibberig / nat, dan ga je daar niet rijden ;)

Mooi lijkt me inderdaad wandelpad...
Liggen toch wel meer kiezels dus niet alleen zand met regen erop😁
Schuwen niet ern stuk off road soms.
Want eerlijk gezegd zit er bijna altijd wel ergens stukje zandpad etc tussen..

Maar dit is best een lang stuk en dan gaat je km per uur wel van zakken...

Dus ik kan bijna alle wegen ook op youtube vinden...

Dilemma kan niet alles van schotland zien...
Banuit hotel in drumnadrochit ben ik route aan maken naar applecross ...eolde ook skye en dan terug.
Maar teveel km dan🤔
Hmm dan maar appllecross en ullapool..hmmm ook veel km dan 😕

Hmm zijn daar 3 nachten en als we van doun naar drumnadrochit rijden.
Pak ik glencoe,fort Williams en ben Nevis en even op en neer naar glennifican (brug harry potter)..
Schrijf het mischien niet goed...
Maar dan dus 2 dagen om rondrit te maken..
1 dag in ieder geval inverness kant op om slagveld van culloden te bezoeken..en via aviemore etc caingorms of zo terug .


1 dag ....tja nu komt het wilde applecross en skye combineren of eventueel ullapool...

Ik moet dus nu kiezen tussen die 3..
Welke vinden jullie moeten we gezien/gereden hebben?


Wacht mischien kan ik route vsn myrouteapp wel hier delen...
Even kijken of dat met gsm gaat..
Anders morgen op laptop
 
Ik ben mn routes aan het maken en nu is het zo dat ik van boven applecross naar beneden naar baelach na ba rijd, welke kant op is het mooiste om deze route te rijden?
Ook op skye is daar een rijrichting die het mooiste is?
 
Als het mooi weer is vind ik persoonlijk de route van boven naar beneden het mooist. :Y
Danny :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan