FIM en Dorna introduceren nieuwe Supersport 300 klasse

Volgens Speedweek is Scott Deroue betrapt met een illegale achterbrug en gediskwalificeerd na de race in Lausitz, zo is de titel snel buiten bereik... |(
Betrug: Ex-Leader Scott Deroue disqualifiziert/Supersport-WM 300 SPEEDWEEK

Met 13 punten achterstand valt de schade nog een beetje mee, maar zuur is het wel en inderdaad: voor de titel zal hij weer eens podium (of liever nog, winst) moeten pakken. Ik vind het jammer dat er zo veel tijd tussen de Supersport 300 races zit, lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ze reden vóór de Lausitzring. Of vergis ik me?
 
Dag Oma..

Arie Vos zal samen met KTM in 2018 zijn debuut gaan maken in de WK Supersport 300 klasse van het World Superbike kampioenschap. De oud Dutch Supersport en Dutch Superbike kampioen zal met drie rijders van start gaan met de nieuwe KTM RC390. Glenn van Straalen, Koen Meuffels en Ryan Vos zullen de Oranje KTM eer hoog moeten gaan houden.

*O* *O*

Bron: Racesport
 
Dus we hebben voor 2018 in de WSS300 klasse:

- Scott Deroue (MTM Kawasaki)
- Robert Schotman (MTM Kawasaki)
- Walid Soppe (Benjan Kawasaki)
- Glenn van Straalen (KTM Fortron racing team)
- Koen Meuffels (KTM Fortron racing team)
- Ryan Vos (KTM Fortron racing team)
- Dennis Koopman (Yamaha R3 Blu Cru)
- Joep Overbeeke (Yamaha R3 Blu Cru)

Wat een Nederlandse inbreng in deze leuke klasse!
 
Deroue en Schotman zullen het echt waar moeten maken komend jaar !
Van Straalen heb ik goeie hoop op dat die wedstrijden gaat pakken

Soppe hoop ik dat hij zn ego van zich af heeft kunnen trappen.
 
En we zijn weer wakker. 1 - 2 tje voor Nederlandse rijders, 4 in de top 10 ... 👊
 
Ik heb echt weer genoten van de SSP300 op Assen afgelopen weekend! *O* *O* *O*
Wat een gave klasse blijkt dit te zijn, spectaculair, onvoorspelbaar en echt close racing :}

Er werd vooraf door wat kameraden van mij wat lacherig gedaan mbt de lage snelheid, maar dat was vroeger bij de 50cc, 80cc en 125cc toch ook zo. Achteraf allemaal vol lof over het spektakel wat ze neerzetten, vermaak van start tot finish.
 
Oh ja, wel wat tweaking en tuning mbt gewicht en vermogen om het nog closer te krijgen ;)

DbLCcX5XcAA1lRT.jpg:large
 
Ik moet de races nog terugkijken, maar wat zijn de rondetijden in deze klasse? :)

( als ik het ga opzoeken krijg ik straks teveel info :+ )
 
Laatst bewerkt:
Op welke zender/ tijd is wss300 uitgezonden? Kan het niet terugvinden.. .
 
ong. 1.50 dacht ik
Het luistert niet op een seconde in de racerij. :+ ;) -O-

Ik weet nog wel een testje in de Motoplus met diverse niet echte racemotoren, een Guzzi V7 'racer' en nog een aantal anderen.
De V7 racer kwam zo rond de 2.20 en dat viel mij toch zwaar tegen in de handen van een echte coureur.
Een Ducati Diavel op 2.15..

Met een moderne superbike rijdt een beetje amateur tussen de 2.05 en 1.55.

1.50 op een 300 en echte coureurs vind ik een mooie tijd, 1.55 wordt al iets minder. :)
 
Laatst bewerkt:
Ff oma eruit knikkeren.

Wie wordt de eerste Nederlandse wereldkampioen Worldssp300?

Buis of Deroue? Ik gok op Buis.
 
Ik gok ook op Buis. En dan..
Doorstromen naar de Supersport 600 is denk ik bijna onmogelijk. Eigenlijk toch gek dat voor een bijna standaardklasse ook veel geld nodig is.
 
Gek eigenlijk. Nederlands succes op een redelijk aanzienlijk niveau - het is een wereldkampioenschap - en toch... Mag ik even vloeken in de kerk? 't Boeit me eigenlijk niks. :X

Zolang de World Supersport 300 slechts een ondersteunende act is voor de World Superbikes in plaats van een echte doorstroomklasse kan ik de interesse er nauwelijks voor opbrengen. De races zijn tof, talent is er genoeg, maar met de Moto3, Moto2, MotoGP, World Superbike Race 1, World Superbike Superpole race, World Superbike Race 2, bij uitzondering World Supersport 600, de BSB finale, wat stukjes EWC en MotoE en bij hoge uitzondering racen op vier wielen ben ik over het algemeen wel verzadigd.

Maar goed, heb de World Supersport 300 wel gevolgd in de raceverslagen, en volgens mij zou Buis de terechte kampioen zijn dit seizoen.
 
Ik gok ook op Buis. En dan..
Doorstromen naar de Supersport 600 is denk ik bijna onmogelijk. Eigenlijk toch gek dat voor een bijna standaardklasse ook veel geld nodig is.
Ik heb wel eens kort met Koen Meuffels gepraat, maar supersport 300 is ook niet gratis. De rijder/zijn persoonlijke sponsor wordt in alle takken van motorsport gebruikt om de begroting te dichten, dat is alleen anders voor de pak 'm beet 0.01% allersnelste rijders (misschien dat Deroue/Buis dus gratis rijdt of er zelfs een paar centen aan overhoud).

Dit stukje is wel aardig in detail hierover: Why Crutchlow, Lowes and Dixon are doing something special - Motor Sport Magazine

OT: Doe maar Buis, maar ik heb van het hele seizoen ongeveer 5 minuten gezien, dus geen idee.
 
Buis puur op basis van dit seizoen en hoe hij beter lijkt te "denken"

Het is meestal een grote loterij maar alsnog zorgt Buis er wel vaak voor dat hij goede kansen heeft.
Deroue kan fantastisch naar voren vechten.

@Bastard leuk ventje he ?! Vorig jaar beetje mee gesproken tijdens een circuit dag, hij rijd op zon 300 gewoon harder dan wij op een zx10r.

Als hij op aragon nog even een rondje gewacht had met juichen dan had hij de wedstrijd gewonnen..
 
Aardige gast/dwerg inderdaad, heb 'm een keer tekeer zien gaan op een pitbike; ik reed daarna op dezelfde pitbike maar met pijn en moeite was ik iets van 5 seconden per ronde trager :X.
 
Ik heb wel eens kort met Koen Meuffels gepraat, maar supersport 300 is ook niet gratis. De rijder/zijn persoonlijke sponsor wordt in alle takken van motorsport gebruikt om de begroting te dichten, dat is alleen anders voor de pak 'm beet 0.01% allersnelste rijders (misschien dat Deroue/Buis dus gratis rijdt of er zelfs een paar centen aan overhoud).

Dit stukje is wel aardig in detail hierover: Why Crutchlow, Lowes and Dixon are doing something special - Motor Sport Magazine

OT: Doe maar Buis, maar ik heb van het hele seizoen ongeveer 5 minuten gezien, dus geen idee.
Absoluut een goed stuk zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan