Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.
En 95% van de tijd zal ik zonder koffers rijden,dan kan ik ook snel de onderste steunen nog verwijderen. :)

Misschien kun je iets met dit systeem? Ik ben er zeer te spreken over, erg solide!
Beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

SW Motech Quick Lock
 
Bedankt voor de foto. :t
Die prijs is inderdaad zeer stevig,ik ga zelf wel iets maken.Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.
En 95% van de tijd zal ik zonder koffers rijden,dan kan ik ook snel de onderste steunen nog verwijderen. :)

Hier ook. In 5 minuten heb ik alles verwijderd :-) en dan doe ik het nog langzaam
 
Gelukkig hebben we de keuze uit meerdere modellen en kan ieder kiezen wat hem het best past of het mooist vindt. :)
 
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .toen ik em nieuw kocht remde die prima. Nu na 7000 km doet ie bijna niets meer. Had ik op mijn bandit hiervoor ook. Ik las iets over verglazing en blokjes opschuren , maar na zoveel kilometer heb ik weer het zelfde waarschijnlijk ...
 
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .toen ik em nieuw kocht remde die prima. Nu na 7000 km doet ie bijna niets meer. Had ik op mijn bandit hiervoor ook. Ik las iets over verglazing en blokjes opschuren , maar na zoveel kilometer heb ik weer het zelfde waarschijnlijk ...

Als je de rem niet gebruikt kunnen de blokjes niet verglazen, dat is onmogelijk. Bij niet gebruiken is het zeer aannemelijk dat de remzuigers in de klauw vast gaan zitten door vuil. Loshalen en schoonmaken..
 
Maar voor een tracer van 7 maanden oud , zou toch niet kunnen toch. .
Rij je in alle weersomstandigheden en/of staat de motor buiten (of in de vochtigheid)? Want dan vind ik het niet vreemd als je de rem 7 maanden eigenlijk niet gebruikt. Die dingen moeten in beweging blijven. Anders worden ze smerig, vuil wat ophoopt en vast koekt, corrosie er eventueel op etc. En voordat je het weet zit de boel vast.

Het kan ook zijn dat je per ongeluk iets van vet op je remschijf of blokken hebt gespoten. Misschien met een busje siliconen spray of WD40 bezig geweest om het vet van je velg af te krijgen o.i.d.?
 
Ben alleen mooi weer rijder. Wel regelmatig velg met wd40 schoongemaakt maar ook met remreiniger de remmen weer ontvet. Daar moet je het boeltje toch wel weer een beetje schoon mee krijgen lijkt mij?!
 
Bochten zijn gelijk, maar de demper is niet helemaal hetzelfde.
Uitloop is bij de tracer minder haaks en het ophangpunt zit iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .

Geen antwoord op de vraag...
Ik heb van nature ook de neiging de achterrem nauwelijks te gebruiken. Maar..
Het blijkt dat de "stoppie detectie" op deze motor alleen goed werkt als de achterrem wel gebruikt wordt.
Alleen dan staat het achterwiel direct stil als de grond verlaten wordt en lost het ABS brein de voorrem.
 
Geen antwoord op de vraag...
Ik heb van nature ook de neiging de achterrem nauwelijks te gebruiken. Maar..
Het blijkt dat de "stoppie detectie" op deze motor alleen goed werkt als de achterrem wel gebruikt wordt.
Alleen dan staat het achterwiel direct stil als de grond verlaten wordt en lost het ABS brein de voorrem.

Je redenering klopt helaas niet. Als het achterwiel stilstaat wordt daar de rem gelost. En met een stoppie is in feite niks mis. Probleem is pas als het voorwiel blokkeert of het snelheidsverschil tussen voor en achter te groot wordt. En dat registreert ie dus wel. En daar reageert het abs dus wel op, aan de voorkant.
 
Toch werkt het zo.. (nogal grof overigens - heb ik gemerkt) ABS werkt tegenwoordig samen met de ECU, een soort omgekeerd TCS.
Als je voorover slaat ipv jezelf onderuit remt is je dag alsnog verprutst - dus met een stoppie kan best wat mis zijn in een noodsituatie. En de Tracer doet prima stoppies.
 
Toch werkt het zo.. (nogal grof overigens - heb ik gemerkt) ABS werkt tegenwoordig samen met de ECU, een soort omgekeerd TCS.
Als je voorover slaat ipv jezelf onderuit remt is je dag alsnog verprutst - dus met een stoppie kan best wat mis zijn in een noodsituatie. En de Tracer doet prima stoppies.

In jouw verhaal wordt de voorrem gelost als het achterwiel in de lucht hangt en stilstaat. Dat zou dan ook moeten gebeuren met een gewoon blokkerend achterwiel dat niet in de lucht hangt. In dat laatste geval zit je dus met een blokkerend achterwiel en een lossende voorrem. Dat wil ik niet meemaken bij een noodstop. Tenzij het systeem het verschil herkent tussen een zwevend en niet zwevend achterwiel... maar daar heb je sensoren voor nodig..
Ik weet dat de R1M zo‘n systeem heeft maar dat werkt dus met veel meer sensoren en komt met een heel boekwerk aan instelmogelijkheden. Heb je een link naar jouw verhaal want ik kan er niets van vinden?

En bij een stoppie sla je niet voorover, dan rem je tot stilstand met het achterwiel in de lucht. Voorover slaan is toch net iets anders ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat in een zekere Motoplus uitgave er een heel verhaal over heeft gestaan. (wenselijkheid van gebruik van achterrem, ook al rem je er nauwelijks mee)
Als de ABS de achterrem lost en er wordt nog steeds niet gedraaid door dat wiel (want in de lucht), dan kan het systeem natuurlijk conclusies trekken zonder exotische sensoren.
Hoewel ik het verschijnsel niet uitputtend heb onderzocht bij de Tracer (ongewilde stoppies wel overigens), lijkt deze fiets deze eigenschap ook te hebben.
 
Ik geloof dat in een zekere Motoplus uitgave er een heel verhaal over heeft gestaan. (wenselijkheid van gebruik van achterrem, ook al rem je er nauwelijks mee)
Als de ABS de achterrem lost en er wordt nog steeds niet gedraaid door dat wiel (want in de lucht), dan kan het systeem natuurlijk conclusies trekken zonder exotische sensoren.
Hoewel ik het verschijnsel niet uitputtend heb onderzocht bij de Tracer (ongewilde stoppies wel overigens), lijkt deze fiets deze eigenschap ook te hebben.

In ieder geval materie die interessant genoeg is om er eens dieper in te duiken :t
 

Zeker op het eind van het filmpje kun je EEN ding goed zien ;

Een achterwiel draait tijdens het maken van de stoppie gewoon door hoor...
Sommige conclusies gaan wellicht dus niet op....
 
Laatst bewerkt:

Zeker op het eind van het filmpje kun je EEN ding goed zien ;

Een achterwiel draait tijdens het maken van de stoppie gewoon door hoor...
Sommige conclusies gaan wellicht dus niet op....

Als men de achterrem niet gebruikt, draait het ook gewoon door. Net als een draaiend voorwiel bij wheelies zorgt het gyroscopische effect van een draaiend wiel voor extra stabiliteit.
 
In jouw verhaal wordt de voorrem gelost als het achterwiel in de lucht hangt en stilstaat. Dat zou dan ook moeten gebeuren met een gewoon blokkerend achterwiel dat niet in de lucht hangt. In dat laatste geval zit je dus met een blokkerend achterwiel en een lossende voorrem.


Gezien bovenstaande quote ging het toch om een achterwiel dat juist STIL zou staan ?.... :?
 
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .toen ik em nieuw kocht remde die prima. Nu na 7000 km doet ie bijna niets meer. Had ik op mijn bandit hiervoor ook. Ik las iets over verglazing en blokjes opschuren , maar na zoveel kilometer heb ik weer het zelfde waarschijnlijk ...

Als je ze niet veel gebruikt gaan ze verschralen, even een paar keer flink hard remmen en ze doen het weer.

Pas gezien hoe iemand bij een Tesla de blokken weer even flink aantrok, door alle elektronica remmen die bijna niet meer met de remmen en dan moet dat ook af en toe. De inzittenden kwamen er wel een beetje bleek uit 😂
 
Als het weer deze week eens meezit ga ik ff flink remmen, kijken of dat helpt
Als je ze niet veel gebruikt gaan ze verschralen, even een paar keer flink hard remmen en ze doen het weer.

Pas gezien hoe iemand bij een Tesla de blokken weer even flink aantrok, door alle elektronica remmen die bijna niet meer met de remmen en dan moet dat ook af en toe. De inzittenden kwamen er wel een beetje bleek uit 😂
 
Neen, Blarp gaf aan dat je wel de achterrem moest blijven gebruiken zodat het achterwiel juist stil zou komen te staan tijdens een stoppie ;)


Ik geloof niet dat er veel mensen tijdens een stoppie juist de achterrem gaan gebruiken.... :N
Lijkt me niet het meest logische...
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan