Het Super Tenere 1200 topic

Zo, net 2 garages in de buurt en de dealer een prijsindicatie gevraagd voor de 40.000 onderhoudsbeurt. Dan gaan we eens kijken wie dat mag gaan doen de komende winter. Schijnt nogal een ingrijpende en dure beurt te zijn inclusief de klepspeling controle/correctie.

Verder wil ik dat de hele motor sowieso wordt nagekeken omdat ik geen onderhoudshistorie heb.
Rest me wel nog een vraagje: De handleiding vindt dat de remleidingen vervangen moeten worden. Op zich prima. Maar kan ik dan beter voor staalomvlochten remleidingen gaan als die voor dit model ook beschikaar zijn? Ik heb er geen ervaringen mee en heb nu eigenlijk al veel gevoel en vertrouwen in de remmen. Ik zou dan ook niet weten wat ik moet antwoorden als me dit zou worden gevraagd. Iemand tips?

Wat was de prijsindicatie voor een dergelijke beurt? Die van mij heeft de 40k inmiddels ook bereikt :/
 
Na 15 minuten heb ik nog steeds geen antwoord. En dat op maandagavond!

Geintje: ik heb ze een mailtje gestuurd zodat ze eerst even in alle rust kunnen kijken wat ik vraag. Zodra ik wat prijzen binnen heb laat ik het weten. :)
 
Laatst bewerkt:
Rest me wel nog een vraagje: De handleiding vindt dat de remleidingen vervangen moeten worden. Op zich prima. Maar kan ik dan beter voor staalomvlochten remleidingen gaan als die voor dit model ook beschikaar zijn? Ik heb er geen ervaringen mee en heb nu eigenlijk al veel gevoel en vertrouwen in de remmen. Ik zou dan ook niet weten wat ik moet antwoorden als me dit zou worden gevraagd. Iemand tips?

Remleidingen helemaal niet vervangen. Controleren en indien goed, lekker laten zitten.
 
Op een ander forum is er een topic waar men de kosten van een onderhoudsbeurt heeft opgelijst.

Ze zouden het wel nog eens mogen aanpassen, maar goed. Er staan 3 prijzen bij van een 40k beurt.
Niet elke dealer houdt zich blijkbaar aan het boekje.

allesoverdeyamahasupertenere :: Onderwerp bekijken - kosten reguliere onderhoudsbeurt