Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Gaaf zeg!

De mijne heeft net voor het eerst even geluid gemaakt, puur op remreiniger direct de inlaatpoort in, spuugde gelijk een hoop kleine rommel de dempers uit, vermoed dat daar een beestje in heeft gewoond. :')

Altijd een fijn moment, z'n eerste boertjes. Bij mijn gsx kwam er echter ook het nodige braaksel mee, in de vorm van olie via de carter ontluchting. -O-

Maar is dat zadel nou al gevonden ? :+
 
Zijn de velgen dezelfde maat als de originele, en daarmee de band ook?
Als alles nagenoeg dezelfde maten heeft zou ik daar graag de omtrek van weten!

Alvast bedankt!

Ik heb er even de lintmeter rond gelegd, ik meet 1978mm omtrek.
Er zal vast wel wat correctie opzitten e.d. maar je hebt alvast een indicatie, veel succes met je project :t
 
Altijd een fijn moment, z'n eerste boertjes. Bij mijn gsx kwam er echter ook het nodige braaksel mee, in de vorm van olie via de carter ontluchting. -O-

Maar is dat zadel nou al gevonden ? :+

Oh dat is niet leuk, ondertussen al opgelost?

Vanavond heeft de ET voor het eerst "echt" gelopen, nadat ik een half dagje aan de carbs heb besteed. *O*
Wel vormde zich een plasje olie onder de carbs, de afdichting van het oliedruksensordekseltje zat niet goed.

full

full

full
 
Opgelost nog niet, wel compressie test gedaan. Die was uitermate slecht, met drup olie stuk beter. Verdenk de zuigerveren... Als het daarbij blijft.
Ben toen verder gegaan met ander project :+

Is de carb weer gefixed? Anders heb ik misschien nog weleen donor carb.
 
Oh dat is niet leuk, ondertussen al opgelost?

Vanavond heeft de ET voor het eerst "echt" gelopen, nadat ik een half dagje aan de carbs heb besteed. *O*
Wel vormde zich een plasje olie onder de carbs, de afdichting van het oliedruksensordekseltje zat niet goed.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n carbs :(
Betekend wel dat ik nog een reserve bank heb liggen, net als KwaSuz ;)
 
Opgelost nog niet, wel compressie test gedaan. Die was uitermate slecht, met drup olie stuk beter. Verdenk de zuigerveren... Als het daarbij blijft.
Ben toen verder gegaan met ander project :+

Is de carb weer gefixed? Anders heb ik misschien nog weleen donor carb.

Klinkt alsof het tijd is voor een offer aan de Bigbore God.(wel een gretige god dat, maar hij maakt je leven ook echt beter ;) )

Carb is gefixed met een donor, nu is het tijd om het luchtfilterhuis te monteren, woohoo.

Kan hem niet vinden B|

Jij moet echt een enorme schuur hebben als je zo'n megabankstel niet kan vinden, of een enorme berg onderdelen, of je houdt je voorraad niet perfect bij? :+
 
Ik heb precies hetzelfde gehad met m'n carbs :(
Betekend wel dat ik nog een reserve bank heb liggen, net als KwaSuz ;)

Ik denk dat het gebeurt als men de vlotterpen wil verwijderen? Die kan best strak zitten en de legering van de carb is niet supersterk, ik probeer altijd met een tangetje tussen de kop van de pen en het pootje het los te krijgen, is daar geen ruimte ondersteun ik het pootje terwijl ik het er uit tik.
 
Ik denk dat het gebeurt als men de vlotterpen wil verwijderen? Die kan best strak zitten en de legering van de carb is niet supersterk, ik probeer altijd met een tangetje tussen de kop van de pen en het pootje het los te krijgen, is daar geen ruimte ondersteun ik het pootje terwijl ik het er uit tik.

Klopt, ik heb hem zelf kapot getikt. Leer je ook weer van, met carbs was ik al vrij voorzichtig, maar soms moet je wat als hij niet los wil B|

Jammere is wel dat sinds ik het andere setje carbs gebruik de GSX niet meer goed gelopen heeft :N
 
Klopt, ik heb hem zelf kapot getikt. Leer je ook weer van, met carbs was ik al vrij voorzichtig, maar soms moet je wat als hij niet los wil B|

Jammere is wel dat sinds ik het andere setje carbs gebruik de GSX niet meer goed gelopen heeft :N

Als jij ze zelf helemaal uit elkaar trekt mogen ze wel in mijn ultrasoonbadje ;)
 
Ik kan weer verder ondertussen, de originele onderdeeltjes zijn binnen, dat sommige dingen nog te koop zijn verbaasd me echt, maar ik klaag niet :}
full
 
Ik kan weer verder ondertussen, de originele onderdeeltjes zijn binnen, dat sommige dingen nog te koop zijn verbaasd me echt, maar ik klaag niet :} [afbeelding]

Mag ik vragen waar je die ronde stickers vandaag hebt die op je ontsteking en dynamo-cover moet plakken?
Dit zijnde originele "stevige" stickers toch (op dun alu volgens mij),

Bij mij was de tekst eraf en ik dacht laat ik ze mooi polijsten :P , zo warm geworden dat ze helemaal krom trokken _O-

Oh, en de BIGbore-god is al een tijdje in gevecht met de emptywallet-godin B|
 
Omdat de empty wallet godin heel erg veel macht heeft, heb ik m'n carb waarbij ook een pootje van de vlotterbevestiging afbrak, maar gemacgyvert met een messing boutje:
 
:t Hee, als het werkt...
Helaas had ik geen donorcarb voor dergrauepanzerkat, volgens mij heeft de 750 een 32mmcarb en de 1100 een 34mm.
De 1100EFE trouwens 36mm, moet ik maar eens gaan zoeken als de bigbore-god wint :')
 
Mag ik vragen waar je die ronde stickers vandaag hebt die op je ontsteking en dynamo-cover moet plakken?
Dit zijnde originele "stevige" stickers toch (op dun alu volgens mij),

Bij mij was de tekst eraf en ik dacht laat ik ze mooi polijsten :P , zo warm geworden dat ze helemaal krom trokken _O-

B|
Die kun je gewoon bij de Suzuki dealer bestellen, heb ik tenminste 2 jaar geleden wel gedaan.
 
Waren ze niet meer leverbaar :N , zelfs cmsnl had ze niet op voorraad.

Misschien heeft iemand ergens een doos vol gevonden en zijn ze er weer :P

Er zijn wel replica stickers in omloop maar die moet je op het originele stukje blik plakken, en die heb ik dus niet meer.

Ik zal weer eens beetje actief worden met de gsx... :X
 
Probeer z1enterprises.com eens voor decals.

Ik heb trouwens ook zo'n pieletje eraf getikt in een van de carbs van mn 1000. Twee jaar geleden...
Ding loopt nog steeds niet. Daarvoor nooit iets gedaan aan het motorische gedeelte, ding startte altijd zonder problemen, zelfs bij -10 na drie maanden stilstand. Nu al twee jaar tobben.
Wijze les, don't fix it when it's not broken...

Robin, ik ga die buddy vinden hoor, even geduld. Ben nu in Zweden kou aan het lijden voor de baas dus wordt ergens volgende week.
 
full


Vandaag koplamp huis en chromen koplampring gevonden. Foto is ff testen of ik het vanaf mobiel apparaat d’r op krijg.

Ding enige tijd geruild tegen m’n ouwe streetfighter. Ook een 1100 van 1980.

Inmiddels het 1 en ander aan veranderd, namelijk voorkant van een 1994 gsxr750 een achterbrug van xjr. Door vorig eigenaar op maar gemaakt voor een kawa. Breedte van de as buis aangepast bij een draai en frezerij, nieuwe bredere naaldlagers er in gedaan en gemonteerd. Wordt weer afgeveerd met schokkers van een zeypher kawa.
Wielen zijn van een gsxr.
Toen we m ophaalden was de zaag in het achtterframe gezet. Gaan we allemaal weer terug bouwen. Doel is om m in het voorjaar weer rijdend te hebben. Inmiddels een dankzij Robinjo en prachtige buddy gevonden.
Uiteindelijk moet ie eruit zien zoals gemaakt in 1980 maar met dikke voorkant en achterkant

Zoals gezegd vandaag de laatste spulletjes gevonden dus nu motor op bouwen. Als alles past en naar wens is wordt het frame verstevigd gestraald en gecoat.

Wens is naast deze ooit een efe te bezitten of iig een efe blok in deze te bouwen😊
Btw ik ben Jaap en woon in Joure.
Als het verder lukt zal ik nog wat foto’s plaatsen van t project
Mvg jaap
 
Laatst bewerkt:
Probeer z1enterprises.com eens voor decals.

Ik heb trouwens ook zo'n pieletje eraf getikt in een van de carbs van mn 1000. Twee jaar geleden...
Ding loopt nog steeds niet. Daarvoor nooit iets gedaan aan het motorische gedeelte, ding startte altijd zonder problemen, zelfs bij -10 na drie maanden stilstand. Nu al twee jaar tobben.
Wijze les, don't fix it when it's not broken...

Robin, ik ga die buddy vinden hoor, even geduld. Ben nu in Zweden kou aan het lijden voor de baas dus wordt ergens volgende week.

Z1enterprises is een topzaak, hebben veel, goede prijzen en goede communicatie, tijd geleden een partijtje spullen besteld, kreeg ik een mailtje of ik zeker wist dat ik maar één klepsealtje nodig had en niet een set (ik had er een kapot gemaakt, of kwijt weet ik niet meer) vind ik echt netjes.

Ik heb er alle vertrouwen in, komt goed die buddy!
 
Ik ben jaloers op die mooie kleuren sets B|
Mooie fiets turtle34 , lekkere dikke voor en achterkant erin :9

Z1 is zeker fijne zaak, die verstuurden ooit nog 4 k&n filters als zijnde “Old motorcycle parts” O-)

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan