Wie rijdt er met een hele dure helm?

@ highking Bedankt voor de link!

Blijkbaar zit het met mijn goedkope HJC IS-17 met DD aansluiting wel goed. Gekocht voor EUR 159,90... _O-
 
Tja wat is duur..


Dat blijft voor iedereen persoonlijk..
kijk voor op straat moet een helm gewoon goed veilig zijn maar niet speciaal.

Rijd nu met een LS2 crosshelm van 150 euro op m'n XT. veilig? jup.

maar de afgelopen jaren op het circuit met mijn R1 reed ik met een Shoei NXR digi ant replica.
koste me toen €650 euro maar aangezien je soms met 190 de knie en bijna elleboog over de grond sleept moet dit gewoon het beste van het beste zijn..
 
En die norm zal vast niet worden gebaseerd op luchtfietserij, of denk jij van wel?

Deze norm is vooral een gevolg van Italiaanse lobbyisme. In hoeverre dat luchtfietserij is, mag je zelf bepalen.

Mijn mening; het feit dat een helm Europese goedkeuring krijgt nadat het op één specifiek vooraf bepaald punt een eenmalige impact heeft moeten doorstaan, maakt het luchtfietserij. Enkele Italiaanse fabrikanten weten hierdoor exact waar de helm verstevigd moet worden. Dat weten alle merken wel, maar veel van die merken zorgen voor een algehele stevigheid.

En nee, ik werk bij geen van de fabrikanten.
 
Precies! men zou een badmuts door op specifieke plekken impact absorbtie toe te passen door de keuring kunnen krijgen....


Onderaan de streep is het wat jij als "veilig" ervaart en mooi vindt.
Mijn allereerste helm was een FM.... wist niet of motorrijden wel iets voor mij was en moest mijn examen gaan halen. die was cheap as chips en zodra ik mijn examen had kocht ik een SHOEI.....


PS: met het beste van het beste ga je je misschien extra veilig voelen en ga je meer risico nemen... tja, dan komt er een punt dat ook het beste van het beste je niet meer kan redden...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Graag jullie hulp bij mijn keuze.

HJC RPHA 11 Ben Spies Helm ( hier krijg je een extra vizier bij )
ARAI Rebel Base
Arai Chaser-V Target

prijzen tussen de 349 en 449.

dank voor de hulp
 
Hallo,

Graag jullie hulp bij mijn keuze.

HJC RPHA 11 Ben Spies Helm ( hier krijg je een extra vizier bij )
ARAI Rebel Base
Arai Chaser-V Target

prijzen tussen de 349 en 449.

dank voor de hulp
Hallo, dit topic gaat over hele dure helmen :+
 
Een norm is een politiek compromis. Er spelen allerlei belangen bij, allereerst natuurlijk die van de fabrikanten. Maar ook de keuringsinstituten hebben geen belang bij het verbeteren van een norm want dan moeten ze nieuwe testapparatuur aanschaffen terwijl hun oude het nog doet.

Ergens in dit hele spel is er wel het belang van de consument maar dat wordt via zoveel lagen vertegenwoordigd dat dat niet voorop staat.

Akkoord, met deze argumentatie kun je letterlijk elk keurmerk als bullshit bestempelen want 'politiek'. Wat een onzin.
 
Niet helemaal. Feit blijft dat er bij elk keurmerk of certificeringstraject (enorme) belangen spelen. Niet in de laatste plaats van het instituut zelf.
 
Ik zeg niet dat normen zinloos zijn. Maar het is niet zo dat alle helmen die aan de norm voldoen allemaal even veilig zijn. Die norm is het minimaal waarvan alle betrokken partijen indertijd zijn overeen gekomen dat ze daar wel aan willen voldoen. En dat is dan nog gebaseerd op de inzichten op het moment dat de norm werd opgesteld.
 
Ach wat is duur?

Nooit gebruikt overigens..
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet waarom dat een hele dure helm zou moeten zijn
 
Ik rijd met een goedkope van 70 euro, MT helm. Ik heb wel gekeken naar een andere, omdat ik liever een wat stillere zou willen, maar een Schubert pastte niet. BMW opzich wel, maar dat vind ik duur, althans voor een helm.

Heb nu naast de oordoppen, nog een mutsje onder mijn helm, scheelt ook in geluid.

Overigens zal elke andere helm die ik ooit aan zal schaffen, fluor geel en systeem helm moeten zijn, dat vind ik wel prettig, dat je bij filerijden bijv. gewoon wat meer zicht hebt om je heen.

(Overigens gaan mijn motorscootertje niet veel harder dan de meeste bromfietsen, dus qua veiligheid zou het wel oké moeten zijn)
 
Het binnenwerk van mijn prijzige Arai Chaser (Phil Read replica) gaat al na 4 jaar kapot, bij mijn kin. In dat opzicht was mijn vorige helm, een Lazer in Joe Bar design, beter en dat ding was bijna gratis.
 
Na 4 jaar in de Schotse jungle gewoond te hebben en vervolgens 4 jaar de wereld rond gevlogen, ben ik als "homo single malt whiskius" teruggekeerd naar de Lage Landen. Mijn verzameldrang is stabiel op ~30 flessen at any point of time. Maar die staan er niet voor de sier... :-)

Slainte!!!!
 
Laatst bewerkt:
Heb al een heel scala aan sluitingen gehad, maar dubbel D is echt gewoon het fijnst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan