XS400 flat tracker project

En zo,komen de vorige twee bij elkaar.

Ik heb ondertussen het hele blok van buiten gereinigd. Ziet er allemaal nog toonbaar uit. 38 jaar oude vet en modderkoek bij het voortandwiel blijft altijd smerig....

Het linker deksel is al verwijderd, en de magneet en spoel gedemonteerd. Die bekabeling krijgt nieuwe hittebestendige kabelsokken, want het oude spul eromheen is keihard. En polijsten maar weer.

full
 
Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die nog ouderwets pakkingen “klopt” ? Dit is een relatief kleintje. Aftekenen, boutjes door de gaten en even tikken. Dan met holpijpjes de gaten erinslaan. Boutjes erdoorheen en met een vieze vinger de binnenrand aandrukken. Vervolgens met het kromme ouderwetse nagelschaartje de binnenkant uitknippen.

Moet nog weer een rol halen, koppelingsdeksel komt ook aan de beurt. Dat zijn de betere klopklussen.


[afbeelding]

Zo, dat is zeker 20 of 25 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb Pfff.
Ik moet het binnenkort ook weer eens gaan doen omdat er voor mijn object geen pakkingen meer leverbaar zijn.
Waar koop je dit tegenwoordig nog, en welke dikte gebruik jij. Ik moet zelf o.a. carters gaan doen en wil niet te dunne en/of papier en vloeistof moeten gaan combineren.
 
Zo, dat is zeker 20 of 25 jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb Pfff.
Ik moet het binnenkort ook weer eens gaan doen omdat er voor mijn object geen pakkingen meer leverbaar zijn.
Waar koop je dit tegenwoordig nog, en welke dikte gebruik jij. Ik moet zelf o.a. carters gaan doen en wil niet te dunne en/of papier en vloeistof moeten gaan combineren.

Hi Ronald, dit pakkingpapier komt van een automaterialen zaak. Maar dan een zaak die ook nog boutjes moertjes nippeltjes verkoopt, niet alleen lichtmetalen velgen.... Deze dikte is 0.3mm, ik heb het daar van de rol gekocht. Er is dunner en dikker te krijgen. Met deze dikte heb ik al de nodige carterdeksels van pakking voorzien, nooit een probleem gehad.

Suk6!

Grtz
John
 
Laatst bewerkt:
Rechts op de foto de electronische vervanger voor de mechanische spanningsregelaar. Dit dingetje komt van twinns-inn in Duitsland, eigenlijk bedoeld voor de XS650 maar 1:1 uitwisselbaar voor mijn 400.
Ze hebben alles ingegoten in hars, dus ik kan geen reverse engineering doen, maar de duitse XS communities gebruiken dit ding massaal. We gaan het zien, het scheelt weer flink wat ruimte onder mijn zitje.
Grtz
John
full
 
Laatst bewerkt:
Hee handig dat ding, benieuwd of het werkt! Dan ga ik ook eens 1tje bestellen, had mede door die grote regelaar al besloten niet mn frame te "legen".
 
Dit was de bedoeling, zit netjes, en zo hebben die doodlopende framebuizen nog een functie.
Let niet op kale plekken of blank metaal, als alles zit en past gaat de boel weer uit elkaar en gaat de spuitert eroverheen.
Nog wat kabeltjes voor achterlicht en knipperlichten aanpassen, en dan is de nummerplaat ophanging aan de beurt.

[afbeelding]


als je die knippers een beetje schuin zet krijg je meer druk op je achterwielen!


(bij 600 kmp/u)
 
Laatst bewerkt:
Hee handig dat ding, benieuwd of het werkt! Dan ga ik ook eens 1tje bestellen, had mede door die grote regelaar al besloten niet mn frame te "legen".

Hi Steve, hier link naar het whitepaper van de Duitse XS400 site. In het Duits, maar goede illustraties en uitleg. Ik mag geen hyperlinks invoegen in MF, dus je moet de link kopieeren naar je browser.

xs400.net/wb/media/faq_anhaenge/spannungsregler/Regler_V1_10.pdf

grtz
John
 
Laatst bewerkt:
Zo, het was weer een productief weekendje.

Met dank aan de beknopte maar duidelijke handleiding van de XS400 site van de oosterburen:
Ik heb de vacuum functie van de benzinekraan eruitgesloopt. Het was zo simpel als het hele vacuum stuk verwijderen, alu afdichtplaat met pakking daarvoor in de plaats, en het gebogen benzine kanaal in de kraanhandle afdichten met 2 componenten alu spul. Yes, dat is benzinebestendig !

full
 
Laatst bewerkt:
En de haan met het dichtgemaakte stuk. Ook mini inbussen gevonden in de rommelbak, staat er weer netjes bij.

PRI = Dicht / ON = Open / RES = Reserve

full
 
Koppeling en oliepomp gecheckt, niks mis mee. Niks aan doen. Wat sludge uit het koppellingshuis verwijderd, daar blijft het bij. Ik zal wel een pakking moeten gaan maken voor het koppelingsdeksel. Die is er wel heel afgekomen maar verhard. Komend weekend maar weer eens een rol pakkingpapier gaan halen (een complete pakking kopen kan altijd nog)....
full
 
Wat een klus, maar het is weer gedaan. De deksels aan de andere kant had ik vorige week al onderhanden genomen, gelukkig klaar met polijsten, mijn minst favoriete klus.

Ondertussen ligt het kleppendeksel er al af. Eerste inspectie vande nokken word ik blij van, erg netjes. Komend weekend weer verder. Wordt vervolgd.

Grtz
John
full
 
Laatst bewerkt:
Alles valt netjes op zijn plaats. Het spatbord op de achterbrug valt netjes achter de framebuis. De foto vertekend ietwat, de torsie stang zit aan de achterbrug, niet aan het frame.....
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan