Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu heb ik weer een vraaag.
De 300 v wordt normaal gebruikt bij de Aprilias.
Maar als ik nu op de motul site kijk bij de Tuono geeft ie aan de 7100 en 5100 serie in 15W50.
Dus wat is nu de beste olie voor mijn /onze Aprilias ik weet even niet wat nu te kiezen namelijk.


5100 is volgens mij een half synthetische olie, die zou ik niet aanraden.

De 7100 is wel vol synthetisch dus die is prima.

De 300v is volgens mij meer voor op het circuit, misschien voor op de weg wel een beetje over de top.


Dat is hoe ik er over denk maar wellicht hebben de kenners een andere mening?
 
nu heb ik weer een vraaag.
De 300 v wordt normaal gebruikt bij de Aprilias.
Maar als ik nu op de motul site kijk bij de Tuono geeft ie aan de 7100 en 5100 serie in 15W50.
Dus wat is nu de beste olie voor mijn /onze Aprilias ik weet even niet wat nu te kiezen namelijk.

Ik heb op aanraden van veel aprilia rijders altijd de 300V gebruikt. Zoals hierboven wordt gezegd is het inderdaad een prestatie (circuit) gerichte olie. De Aprilia is in mijn ogen ook wel een motor die veel van z'n olie vraagt dus beter het zekere voor het onzekere en goed spul erin.

Met verse olie reedt de Tuono ook altijd beduidend beter dan wanneer er weer een oliewissel (tussen de 7 en 10k, iig jaarlijks) aan zat te komen.
 
gebruik 5100 en ook die bevalt prima (2e gen 2007, 25k met motul), de 1e gen kan zelfs koppelings problemen krijgen met vol synth.
 
Volgens mij Renegade high mounts.

Was een bedrijfje uit de UK, heb ze ook gehad.
Stevig RVS spul, luid en zonder e-keur.
Google ze maar eens.
 
Zo heb al wat gezocht en de highmount uitlaten zijn dus overal niet meer leverbaar.
Wordt dus een custom made set denk ik ,zal eens bij superpole informeren.
Eerst straks ff nieuwe accu halen en kijken of de Tuono een teken van leven wil geven .
Anders wordt hij binnenkort opgehaald en krijg ik em weer lopend thuis gebracht.
Maar eerst zelf nog wat aanprullen .
 
Zo heb al wat gezocht en de highmount uitlaten zijn dus overal niet meer leverbaar.
Wordt dus een custom made set denk ik ,zal eens bij superpole informeren.
Eerst straks ff nieuwe accu halen en kijken of de Tuono een teken van leven wil geven .
Anders wordt hij binnenkort opgehaald en krijg ik em weer lopend thuis gebracht.
Maar eerst zelf nog wat aanprullen .

Ook Star Twin leverde een 2-2 systeem voor de RSV/Tuono, en anders Bij Mile Pajic langs.

Oeps, Zie dat Startwin al genoemd was.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

Ik zal me ff snel voorstellen. Ik ben Ryan, 31 jaar en ik woon in Emmen. Ik heb vandaag de 2006 gen 2 Tuono overgenomen van a'stars 89. Schitterend Ding, lekker in de vrieskou naar huis gereden. Ondanks dat dit mijn 2e Ape is was ik altijd een echte Triumph man, ben benieuwd hoe de Tuono me gaat bevallen zogauw ik meer kan rijden. Vindt hem iig heerlijk zitten en klinken, vandaag 50km gereden!

Heb al een Öhlins liggen, die gaat er binnenkort op.
 
Laatst bewerkt:
Nu weet ik dat de 06 modellen nogal eens gezeik met de dynamo krijgen , hopen dat het goed gaat. Er zit al wel een blauwe stekker op ipv een bruine, dat schijnt al positief te zijn;)

Ook had ik problemen om hem in de vrij te krijgen, kan dit met de kou te maken hebben of is dit een bekend kwaaltje.. een maat die 2 milles heeft gehad had hier ook regelmatig last van.
 
en dan is het wachten op mooi weer ook weer begonnen.... toch jammer, die kou en pekel :P
full
 
Iemand hier ervaring met bar end mirrors op een gen 2 1000R? Zo Ja, welk type gebruik je en met welke gewichten?
 
Is ook wel fijn.
Kan nu op men gemak de reizen uitwerken voor 2018.
Denk aan Dolomieten. Alpen .moezel.luxemburg. zwarte woud.enz.
Denk een kleine 15k in totaal :Z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan