Suzuki GSX400F Caferacer

Zo, de laatste tijd zo nu en dan weer wat gedaan.

De cheape chinese luchtfilters naar de kliko verbannen en vervangen door een set dubbele K&N Filters:

mR5tSym.jpg


Past perfect:

H2Ry2eF.jpg


AFY6Xlz.jpg


En ook eindelijk de teller definitief bevestigd:

DefuC7r.jpg


xZ0pp5v.jpg


Verder hopelijk de kabelboom nu voor de laatste keer aangepast. Aantal stekkers toegevoegd en alles in de koplamp uit laten komen.

De tussenplaten van de koppeling ook vervangen en daarbij viel me op dat het koppelingshuis toch wel wat ingeslagen was. Met de vijl heb ik dit weer zo netjes mogelijk gemaakt, vermoedelijk was dat de oorzaak van de vastzittende koppeling.

Ik wilde testen of het nu inderdaad verholpen was, maar helaas bleek de massakabel naar de accu wat last te hebben van vermoeiing.

Goujgwk.jpg
 
Wegwezen oma!

Hele tijd geen updates geplaatst. Fulltime baan momenteel en weekenden aan de caferacer werken zorgen ervoor dat ik meestal geen zin heb om een bericht te plaatsen, maar het werd nu echt wel weer eens tijd. Het voordeel is dat er wel wat meer te besteden is. })

Vorige post bevat nog wat vermoeide accukabels, inmiddels die ook allemaal vernieuwd en de kabelboom nog een keer onderhanden genomen om de boel weer wat netter te maken. (Helaas vergeet ik vaak om foto's te maken) Hopelijk dit weekend even wat motor plaatjes maken ipv alleen maar van onderdelen.

Ik was het zat om van die niet zo felle Chinese troep aan te schaffen dus geïnvesteerd in een setje Motogadget knipperlichten. Man wat zijn die dingen fel :}

iuEoA4e.jpg


BfmWOdV.jpg


Een lading inbusboutjes gekocht. Alle boutjes van de blokdeksel en carburateurs zijn nu vervangen.

Sks5gHT.jpg


Dan de grootste verandering, custom alu tank by JerryT incl een rvs demper en nettere linkpijp:

IScTMkJ.jpg


iWB9nvd.jpg


Ik was het helemaal zat, gaatje in de originele aangepaste tank en die ellendige tankcoating die losliet. Dan maar wat meer besteden en nu is het zoals ik wil.

Meer foto's komen dit weekend!
 
Zoals beloofd meer plaatjes:

Nieuwe inbusboutjes in de carburateurs en blokdeksels:

mcj950H.jpg


JTIk2YX.jpg


Laatst de spanningsregelaar nog verplaatst naar de achterbrug:

xoeLEww.jpg


Wat plaatjes van de gehele fiets tot dusver, gisteren weer even aan de praat gehad. Helaas vergeten een filmpje te maken. Komen zonder db killer wel klappen uit. *O*

qFCppJb.jpg


3sTlVHR.jpg


y6p4mMS.jpg
 
Niet heel veel te melden, subframe nog een beetje laten aanpassen en eindelijk mooi omhulsel voor de kabelboom gevonden: techflex!
 
Leuk project om te volgen,
Totaal andere stijl dan ik met mijn Suzuki GSX400F aan het doen ben.

Leuk om te zien alleen baal ik er van dat ik geen spaakvelgen kan vinden voor mijn GSX400F.
Wel gelukkig een origineel 4 in 2 uitlaat die ik ga voorzien van 2 short dempers

Ben zelf niet zo'n schrijver qua topics en totaal geen tijd voor niet nu ik net papa ben geworden van mijn prachtige zoon Ivan.

Onder tussen dus druk door zoeken naar passende spaakvelgen
 
Leuk dat je ook een gsx400f aan het verbouwen bent!

Passende spaakvelgen vinden is lastig ik heb wel het een en ander moet draaien en frezen om alles passend te krijgen.

Ik ben ook niet zo'n schrijver, meestal zo nu en dan een update maar meestal vergeet ik foto's te maken als ik bezig ben.

Heb je een foto van jouw project?
 
Leuk dat je ook een gsx400f aan het verbouwen bent!

Passende spaakvelgen vinden is lastig ik heb wel het een en ander moet draaien en frezen om alles passend te krijgen.

Ik ben ook niet zo'n schrijver, meestal zo nu en dan een update maar meestal vergeet ik foto's te maken als ik bezig ben.

Heb je een foto van jouw project?


Zit er dus ook aan te denken om juist "oude" elementen te laten zitten om het oude en nieuwe te combineren.

Fotos weet ik niet hoe ik ze er op krijgen eerlijk gezegd.

Moet binnenkort het frame een beetje laten aanpassen qua bruggen tussen beide delen om computer enzo op te hangen
 
Het is wel weer eens tijd voor een update *D

Langzaam maar zeker blijven we doorgaan.

Wat is er gebeurd ten opzichte van de vorige post?
- Subframe is nog wat verlengd en in z'n geheel omhoog gegaan. Dit onder andere omdat de koppelingskabel bekneld raakte onder de tank.

- Aluminium kontje en zadelpan incl. slotmechanisme als vergrendeling van de zadelpan. Uitvoering door JerryT :)

Ps7k7aN.jpg


UBXsrkn.jpg


Slot:

UYHAR4p.jpg



Ivm met de benodigde ruimte voor de connectoren van de stuurschakelaars, teller e.d. ben ik opzoek gegaan naar een andere koplamp. Dan ook maar meteen goed: een volledig led koplamp.

z93CPZr.jpg


NMbNNPB.jpg


eB6UT7f.jpg


8FtsM21.jpg


Verder nog de originele Kawa clipons geupgrade met een setje LSL clipons *D

V9viyNZ.jpg


En Motogadget M-grips:

zKpM9vX.jpg


Samengevoegd:

n2dczL6.jpg


Linkerzijde blijft waarschijnlijk zo, rechterzijde komt een Brembo PS16 rempomp aangezien die met ingebouwd reservoir is.

De grote dingen aan de fiets zijn nu af, gelukkig nog genoeg kleine dingetjes te doen. *O*

Tot de volgende!
 
Ik heb gezocht en kon deze niet vinden, dus ik weet het niet zeker. Er zijn heel veel 7" koplampen te koop maar vaak zonder behuizing en die vond ik juist belangrijk.
 
Moven oma!

Jaja het project leeft nog steeds en er zit weer wat schot in de zaak.

Ik zal proberen de boel een beetje chronologisch te beschrijven.

Wat is er zoal veranderd ten opzicht van de vorige post:

- cheape chinese teller eraf, nieuwe koso teller erop
- kabelboom nogmaals opnieuw gemaakt, er waren nog al wat dingen gewijzigd dus ik dacht, waarom ook niet alles nog eens opnieuw O-) Is tenslotte ook een van m'n favoriete klussen.
- Accu onder het kontje ipv onder de tank. Veel praktischer met aansluiten van de accukabels
- Nieuw achterlicht, led strip is eruit en een klein led achterlicht er voor in plek
- Nieuwe bout die de kroonplaat tegen de stuurpen trekt.
- Voor- en achterspatbord zitten erop.
- Nieuwe kentekenplaathouder
- Tussendoor de schuur in z'n geheel geisoleerd, voorzien van led tl bakken, nieuwe werkbank, gereedschapbord etc...
- Kleuren bepaald *D
- Motorfiets is gedemonteerd, frame afgelast en naar de coater.
- Tank, kontje en spatborden liggen bij de spuiter
- Binnenkort gaan de wielen ook gecoat worden en voorzien van RVS spaken.
- Komende weekend het motorblok schoonmaken en de remklauwen opknappen.

Foto's:

XUBphcm.jpg


18bluSf.jpg


BXnt71L.jpg


PSBk3PE.jpg


RV2gHtR.jpg


jb0g0Xn.jpg


3SYhJmg.jpg


79O6nFf.jpg


dip2PnG.jpg


DqVJiKh.jpg


DCoJX8L.jpg


Tb8UENk.jpg


dI3Fphr.jpg


MMg0gFb.jpg
 
Laatst bewerkt:
We zijn nog steed stilletjes bezig en het gaat de goede kant op!

Inmiddels is het spuitwerk klaar en opgehaald, alvast een kleine preview van de tank:

H4sXzD2.jpg


Hoofdkleur is antraciet met op de tank een dubbele robijnrode streep.

Frame en achterbrug zijn gecoat:

X3ItJzM.jpg


pJK2zlu.jpg


Zelf ook wat dingen gespoten zoals remklauwen, vorkpoten en blok:
(Koelribben moet ik nog blank schuren en het geheel aflakken met blanke lak)

3tftQCN.jpg


ILU7Joj.jpg


YZNZnF4.jpg


RIguSs3.jpg


Onderdelen laten anodiseren:

y8OdiGm.jpg


Voorvork weer in elkaar met nieuwe seals en glijbussen:

siCAf8h.jpg


Zadelpan, frame, tank en zit liggen bij Jeroen (Silver machine) zodat de zadelpan voorzien kan worden van een mooi stukje leer. Zodra het zadel klaar is kan ik beginnen met opbouwen.

Komende donderdag haal ik mijn velgen weer op, deze zijn ook gecoat en voorzien van nieuwe rvs spaken en nieuwe banden.

Al met al schiet het nu lekker op!
 
Een slot onder je spatbord is wrl heel wonderlijk. Is zoon beetje de snelst en meest vervuilende plek op de motor ;)
 
Pfff is het alweer zolang geleden? -O-

In de maanden juli en augustus heb ik niet stil gezeten, de motor is nagenoeg helemaal opgebouwd. Helaas kom je dan wel een wat probleempjes tegen. Deze zal ik komende maanden oplossen zodat ik zodra het in het voorjaar weer mooi weer is, kan gaan rijden.

Motorblok spuitwerk afgemaakt incl. mooie nieuwe logo's:

Ue8F2mq.jpg


QM8mWKn.jpg


Spaakwielen laten opknappen met nieuwe RVS spaken, poedercoating en nieuwe banden:

paDahzw.jpg


jJnkq6P.jpg


Zadelpan laten bekleden door Jeroen (Silvermachine) incl. matchende tankprotector:

hatPj8E.jpg


WDHZvxj.jpg


Gn3Ej33.jpg


Semi-opgebouwd ziet het er dan zo uit:

z9WJjmF.jpg


mJoqRZa.jpg


Ik vond de demper nu te glanzend ( er moet wat te zeuren zijn toch?) :P dus Gerard gevraagd een nieuwe te maken, tevens met wat meer demping zodat de db killer overbodig is.

ulrnGzL.jpg


d24dvRR.jpg


qfL2a1T.jpg


De combi stuurschakelaars en Domino koppelingshendel lagen elkaar niet echt, andere hendel zou weer een hele zoektocht worden dus dan maar andere cleane schakelaars:

cJbRIP8.jpg


9ixbOPG.jpg


4gL6kqK.jpg


G7IWTpG.jpg


Daarbij kwam wel dat er ook een andere gashendel moest kopen:

4bx6bsi.jpg


De problemen die nu nog aanwezig zijn en een proefrit in de weg staan:

- Lekkage remklauwen, de revisieseals willen niet samenwerken met de oude zuigers dus binnenkort een set nieuwe remzuigers bestellen.
- Verrotte carb mengschroeven, ik heb een reserveset carbs liggen welke ik komende maanden in orde ga maken zodat de sets omgewisseld kunnen worden.
- Bediening achterrem, het idee is er het dient alleen nog uitgevoerd te worden. :]
 
Pfff is het alweer zolang geleden? -O-

In de maanden juli en augustus heb ik niet stil gezeten, de motor is nagenoeg helemaal opgebouwd. Helaas kom je dan wel een wat probleempjes tegen. Deze zal ik komende maanden oplossen zodat ik zodra het in het voorjaar weer mooi weer is, kan gaan rijden.

Motorblok spuitwerk afgemaakt incl. mooie nieuwe logo's:

Ue8F2mq.jpg


QM8mWKn.jpg


Spaakwielen laten opknappen met nieuwe RVS spaken, poedercoating en nieuwe banden:

paDahzw.jpg


jJnkq6P.jpg


Zadelpan laten bekleden door Jeroen (Silvermachine) incl. matchende tankprotector:

hatPj8E.jpg


WDHZvxj.jpg


Gn3Ej33.jpg


Semi-opgebouwd ziet het er dan zo uit:

z9WJjmF.jpg


mJoqRZa.jpg


Ik vond de demper nu te glanzend ( er moet wat te zeuren zijn toch?) :P dus Gerard gevraagd een nieuwe te maken, tevens met wat meer demping zodat de db killer overbodig is.

ulrnGzL.jpg


d24dvRR.jpg


qfL2a1T.jpg


De combi stuurschakelaars en Domino koppelingshendel lagen elkaar niet echt, andere hendel zou weer een hele zoektocht worden dus dan maar andere cleane schakelaars:

cJbRIP8.jpg


9ixbOPG.jpg


4gL6kqK.jpg


G7IWTpG.jpg


Daarbij kwam wel dat er ook een andere gashendel moest kopen:

4bx6bsi.jpg


De problemen die nu nog aanwezig zijn en een proefrit in de weg staan:

- Lekkage remklauwen, de revisieseals willen niet samenwerken met de oude zuigers dus binnenkort een set nieuwe remzuigers bestellen.
- Verrotte carb mengschroeven, ik heb een reserveset carbs liggen welke ik komende maanden in orde ga maken zodat de sets omgewisseld kunnen worden.
- Bediening achterrem, het idee is er het dient alleen nog uitgevoerd te worden. :]
Kan je niet beter eerst handsvat en dan de hendel en dan de schakelaar doen?
Aan beide kanten?
 
Dat zou wel optie kunnen zijn, alleen was dat al niet mogelijk met de Gsxr stuurschakelaars vanwege de gashendel. Daarnaast vallen de uiteinden van de hendels nu vlak met de clipons en vind ik deze look cleaner. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan