Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

.
full
 
Wat voor voorvork zit hier in?
Mijn rsv heeft axiale remklauwen er op zitten.
Ik meende dat alleen de factory modellen radiale remklauwen hadden?

Zo te zien hadden de 2004 modellen axiale remklauwen en vanaf 2005 radiaal. Vanaf 2006 standaard de Ohlins vork.

Correct me if im wrong
 
Zo te zien hadden de 2004 modellen axiale remklauwen en vanaf 2005 radiaal. Vanaf 2006 standaard de Ohlins vork.

Correct me if im wrong

Yes, dit klopt!

Ik heb me er behoorlijk in verdiept laatste tijd, omdat ik er een radiale vork in wil hebben.
Over het algemeen zijn alle Aprilia voorvorken uitwisselbaar, alleen moet je even rekening houden met de diameters van het t-stuk en kroonplaat. Bijgaand een lijstje zoals het volgens mij zit met de vorken vanaf de eerste Mille t/m de RSV4. (correct me if I'm wrong).

RSV Mille 1999-2003:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV Mille R t/m 2002:
Axiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV Mille R 2003:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV1000R 2004:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2005:
Radiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2006-2010 / RSV1000R Factory 2004-2010:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2010-2013:
Radiale Showa vork, zwarte vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2013-2017:
Radiale Sachs vork, gouden vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 Factory / FW 2010-2017:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

Verder zijn de spatborden van alle radiale modellen uitwisselbaar. Die van een axiaal model is ietsje te kort aan de achterste "pootjes", ik ga dit proberen te fixen met kleine beugeltjes. Maar dan weet je het ;)

Misschien handig om dit soort info in de openingspost te zetten, weet niet wie dat beheerd? Ik heb bovenstaand namelijk allemaal uit verschillende bronnen en was best wat werk om achter te komen. :)
 
Laatst bewerkt:
Yes, dit klopt!

Ik heb me er behoorlijk in verdiept laatste tijd, omdat ik er een radiale vork in wil hebben.
Over het algemeen zijn alle Aprilia voorvorken uitwisselbaar, alleen moet je even rekening houden met de diameters van het t-stuk en kroonplaat. Bijgaand een lijstje zoals het volgens mij zit met de vorken vanaf de eerste Mille t/m de RSV4. (correct me if I'm wrong).

RSV Mille 1999-2003:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV Mille R t/m 2002:
Axiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV Mille R 2003:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV1000R 2004:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2005:
Radiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2006-2010 / RSV1000R Factory 2004-2010:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2010-2013:
Radiale Showa vork, zwarte vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2013-2017:
Radiale Sachs vork, gouden vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 Factory / FW 2010-2017:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

Verder zijn de spatborden van alle radiale modellen uitwisselbaar. Die van een axiaal model is ietsje te kort aan de achterste "pootjes", ik ga dit proberen te fixen met kleine beugeltjes. Maar dan weet je het ;)

Misschien handig om dit soort info in de openingspost te zetten, weet niet wie dat beheerd? Ik heb bovenstaand namelijk allemaal uit verschillende bronnen en was best wat werk om achter te komen. :)


en 'oude' rsv 5-spaaks wielen passen gewoon zo in de RSV4 vorken, alleen 2mm vulringen onder de schijven doen ivm uitkomen in de klauwen.
 
en 'oude' rsv 5-spaaks wielen passen gewoon zo in de RSV4 vorken, alleen 2mm vulringen onder de schijven doen ivm uitkomen in de klauwen.

Ah goeie toevoeging inderdaad!

Andersom, van de 2006-2010 modellen RSV1000R en RSV4 velgen op een gen1 of gen2 (2004/2005) is dus minder goed uit te wisselen. Echter kan het wel door je klauwen iets af te vlakken. (dat is bij die van mij gebeurt).

In mijn geval zijn de vulringen straks dus niet nodig, aangezien ik 2007 factory OZ velgen heb die dan weer 1-op-1 passen met de RSV4 vork. *O*
 
Laatst bewerkt:
Tijd om te posen.. nu nog met standaard vork, straks met de radiale + monoblocks })

26471123199_9a6bbda273_k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yes, dit klopt!

Ik heb me er behoorlijk in verdiept laatste tijd, omdat ik er een radiale vork in wil hebben.
Over het algemeen zijn alle Aprilia voorvorken uitwisselbaar, alleen moet je even rekening houden met de diameters van het t-stuk en kroonplaat.

.....

Misschien handig om dit soort info in de openingspost te zetten, weet niet wie dat beheerd? Ik heb bovenstaand namelijk allemaal uit verschillende bronnen en was best wat werk om achter te komen. :)

:t :t
 
Mooie fiets.

Denk alleen dat het verschil in remmen met de radiale klauwen minimaal zou zijn. Het ziet er mooier uit, maar ik had er niet het geld voor uitgegeven. Hooguit verbeterd het gevoel iets.

Ja dat zeggen er meer, voor de looks vind ik het al waard. Echter voel je wel duidelijk verschil in bijten met de RSV1000R van mijn broertje (Ohlins + radiaal). En al helemaal met de 1098s van mijn pa, waar dezelfde remklauwen op zitten die ik nu krijg.

Er zal een gedeelte van het verschil zitten in de voorvork, maar ongetwijfeld ook in de remmen. Ik ben nogal een agressieve remmer en als het harder kan bijten dan is dat mooi meegenomen :)

Overigens was dit een deal waar ik geen nee op kon zeggen. *D
 
Laatst bewerkt:
Besloten om niet meer op de weg te rijden enkel circuit dagen te gaan doen en/of een Duke 390 voor de weg aan te schaffen.
Rond ca. Maart het een ander beschikbaar voor de eerste Mille. o.a. Kuipdelen, clip-ons, gas-remhendels, koplampunits, led richtingaanwijzers, kentekenplaathouders.
 
Besloten om niet meer op de weg te rijden enkel circuit dagen te gaan doen en/of een Duke 390 voor de weg aan te schaffen.
Rond ca. Maart het een ander beschikbaar voor de eerste Mille. o.a. Kuipdelen, clip-ons, gas-remhendels, koplampunits, led richtingaanwijzers, kentekenplaathouders.


Eventueel een stale tank?
 
Zo de motor zit weer in elkaar! Erg blij met het resultaat!
Het staat 'm erg goed (vind ik) en het remt echt als een trein!

Ik kan de opmerking dat remkracht niet zoveel zou schelen tussen axiaal of radiaal wel teniet doen.
De remmen bijten echt veel feller en directer.

25232301158_8f5e12a721_b.jpg

Zitten nu dus dezelfde type remklauwen op als de 1098s erachter. (Brembo M4)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan