Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Je hebt van die verkeersdeelnemers die gewoon 'blind' zijn. Die kijken zonder te zien. Die alle gele borden met 'omleiding' over het hoofd zien en bij de opbreking zelf pas zien dat er wegwerkzaamheden zijn. Die mensen zullen jou ook niet zien met een geel hesje aan. Onder de alerte verkeersdeelnemers zal je denk wel vaker gezien worden.

Over mensen gesproken die 'blind' zijn en zelfs ambulances over het hoofd zien:

Ambulance op zijn kant na aanrijding bij het AMC

'Ambulance op zijn kan aanrijding bij AMC.' Zwaailichten en sirene stonden aan.
Reed zondag met de auto op een zeer overzichtelijke T splitsing af, kwam een auto van rechts die al zeer langzaam reed. Ik dacht die heeft mij vast wel gezien en zal wel stoppen (haaientanden). Maar wat schetst mij verbazing, gewoon doorrijden terwijl ik al op het punt was aangekomen. Scheelde nog maar net, mocht uitwijken en vol in de ankers met 80km/u.

Dat is dus met de auto (wel een zwarte, dat dan wel weer :+), kun je na gaan als je op de motor bent. Denk dat dat hesje dan ook niet meer uit maakt... :X
 
Ik heb ingevuld: "'s nachts geloof ik er niet in, overdag wel".
Overdag merk ik dat de kleur wel degelijk opvalt (ik heb zwarte kleding en een antracietkleurige motor). Op mijn motor en kleding zit reflectie, die alleen in het donker zichtbaar is. Op dat moment heeft een reflectievest geen toegevoegde waarde. Sterker nog, dan bedekt hij de reflectie van mijn jas. Overigens heb ik wel een witte helm (met reflectie).
 
Je hebt van die verkeersdeelnemers die gewoon 'blind' zijn. Die kijken zonder te zien. Die alle gele borden met 'omleiding' over het hoofd zien en bij de opbreking zelf pas zien dat er wegwerkzaamheden zijn. Die mensen zullen jou ook niet zien met een geel hesje aan. Onder de alerte verkeersdeelnemers zal je denk wel vaker gezien worden.

Richting m'n loods is sinds een jaar een tunnel aangelegd waar vrachtwagens niet onderdoor passen.
Voor het kruispunt staan 2 borden en een matrixbord in 5 talen dat vrachtverkeer niet toegestaan is.
Vervolgens staan er in de eerste 300m na het kruispunt nog 3 borden en een knipperend matrixbord dat vrachtverkeer verboden is.
En ondanks dat alles waren er in de eerste week 3 vrachtwagens klem gereden onder de gloednieuwe tunnel en zie ik nog steeds vrachtwagens na 2km op een provinciale weg proberen te draaien omdat ze zien dat ze er toch echt niet langs kunnen. |(

Maar OT, van de week staande gehouden door een agent omdat ie mn Elmo helmcover maar een raar gezicht vond en vroeg zich af of er wel een helm onder zat _O- .
Uitgelegd dat t een cover is die met 200+ kmh nog steeds blijft zitten.
Kreeg k de opmerking van de agent (aardige man overigens): "je snapt wel dat dit mensen kan afleiden".
Waarom ik em vertelde dat ik dat wist, mensen maken zelfs foto's en kinderen zwaaien altijd. Dat is toch juist goed? Want dan zien mensen me tenminste ipv een fluor helm die je negeert.

Dat vond ie eigenlijk wel een goede verklaring en ik mocht weer verder :+
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt mij toch wel erg nieuwsgiering naar de helmcover :}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:+
jug1ms.jpg
 
Classic hahahah heerlijk!

zag dat ze ook koekiemonster hebben dus wellicht rijd half sesamstraat rond straks :+
 
Heb tot nu toe nog geen andere gezien, dus ik ben hier iig de enige echte Helmo in de regio *O*
 
Van de week gezien: motorrijder met op de helm groene leds! Had wel al de kas met verlichting gezien maar op de helm...... x-maa is coming.
 
Nee, dit leek op een groene led-strip die achterop de helm geplakt was. Zag er niet uit en dan schaam ik me voor mijn mede motorrijder.
 
Zoals motorrijders de eeuwige discussie hebben over het nut en de noodzaak van fluohesjes kwam ik vandaag weer eens op mijn Volvo-forum terecht. Daar loopt zo'n zelfde non-discussie over het nut en de noodzaak van winterbanden. Blijkbaar hebben mannen dit soort discussies nodig.......
Oh ja, ik rijd zowel met winterbanden als met een fluo hesje. (winterbanden op de auto en fluohesje op de motor, niet andersom!)
 
Ik wilde all season banden en liefst fluo. Maar ik kan ze niet vinden voor mijn velgenmaat. 255/40/17. Wel winter en zomerbanden. Maar flu is dus helemaal kansloos...
 
Ik draag altijd een vuile onderbroek. Van mijn moeder moest ik altijd een schone aantrekken voor het geval ik na een ongeluk in het ziekenhuis zou komen.
Na zo'n 34 jaar motorrijden heb ik nog niet in het ziekenhuis gelegen. Ik denk dat daarmee bewezen is dat een vuile onderbroek minstens zo veilig is als een geel hesje.
 
Ik draag altijd een vuile onderbroek. Van mijn moeder moest ik altijd een schone aantrekken voor het geval ik na een ongeluk in het ziekenhuis zou komen.
Na zo'n 34 jaar motorrijden heb ik nog niet in het ziekenhuis gelegen. Ik denk dat daarmee bewezen is dat een vuile onderbroek minstens zo veilig is als een geel hesje.


:} :} :} Hebben wij dezelfde moeder? :+ _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan