Stalling auto + trailer Italië of Oostenrijk

Inderdaad, maar ik kan mij voorstellen dat het in het hoogseizoen een stukje duurder is. Mooi om te weten.

full
 
https://www.oebb.at/de/
kosten zijn 108 euro voor persoon en motor. Vertrek 1 dec om 20:30. Het is even zoeken op de site maar ik had hem daar geboekt. Het schema voor 2018 is nog niet bekend dus kon ik jouw datum niet opzoeken. Vertrek is vanaf Düsseldorf aankomst Wenen maar je kunt ook Düsseldorf - Innsbruck. Düsseldorf is vanuit Utrecht circa 1,5 uur.
Edit: zie dat naar Innsbruck 88 euro is.
Thanks, dat scheelt nogal.
Handig voor toekomstige reizigers om te weten hoe je op je reiskosten kan besparen. :}

https://www.treinreiswinkel.nl/autotrein/oostenrijk/autoslaaptrein-dusseldorf-innsbruck

Zal mij niet verbazen als treinreiswinkel 75% hieraan verdient en je alsnog in dezelfde treinzit.
 
Om 5 uur 's ochtends op de motor een paar uur Autobahn en rond de klok van 1 à half 2 stonden we bij de Oostenrijkse grens

Dat stuk autobahn is effe saai maar in de auto nog veel saaier.
Omdat jij het zo doet,moet iedereen het zo doen?
TS vraagt een parkeerplek,niet wat jij doet.

Van 5u tot 13u is 8 uur,dat noem ik niet een paar uur.
Als jij dat leuker vind dan in de auto moet jij dat weten,maar het wil niet zeggen dat iedereen dat vindt.
Ik heb dat één keer gedaan,maar nooit meer,al zouden ze me betalen.
Grote afstanden doe ik zelf ofwel volledig binnendoor,ofwel via de snelweg met de auto.
TS heeft blijkbaar dezelfde mening,net als vele anderen.
 
Je kunt er ook voor kiezen om snelweg en binnendoor af te wisselen. Als je via de Vogezen en het Zwarte woud een mooie route plant ben je in een dag tijd ook gewoon ook bij de Zwitserse grens. Hoef je slechts tot Verviers snelweg te nemen, een mooi stuk binnendoor, bij Luxemburg even de snelweg weer op tot Metz en de rest kun je mooi binnendoor gaan. Maar ach ieder z'n ding.
 
Je kunt er ook voor kiezen om snelweg en binnendoor af te wisselen. Als je via de Vogezen en het Zwarte woud een mooie route plant ben je in een dag tijd ook gewoon ook bij de Zwitserse grens. Hoef je slechts tot Verviers snelweg te nemen, een mooi stuk binnendoor, bij Luxemburg even de snelweg weer op tot Metz en de rest kun je mooi binnendoor gaan. Maar ach ieder z'n ding.
Helemaal mee eens!
Je kan al vanaf Geleen vrijwel alles binnendoor over mooie weggetjes rijden tot Zwitserland.
Heb je iets meer haast dan ben je met een uurtje of 5 ook in Basel.

Het is net hoeveel zin je hebt voor binnendoor of hoeveel haast dat je maakt. :]
 
Ikzelf rij bij voorkeur op de motor een lange dag (na 18u is er weinig verkeer meer, dus dan nog ff doorijden) op de Peage tot aan de Alpen. Ff afzien maar dan ben je er ook.
Vergeet niet dat een motoraanhanger ophalen, huren, naar huis, opladen, lossen in de Alpen, opladen in de Alpen, lossen thuis en van huis nr de verhuurder ook een x aantal uren kost.
(Ik heb zelf geen motoraanhanger..).
 
wij hebben het 2 jaar hier kunnen regelen,was geen probleem.
Hotel Edelweiss Lermoos

weet niet of dit ver genoeg is?....rond de 1000 km hier vandaan.
en meteen dicht bij leuke wegen/passen.
werkt een nederlandse vrouw bij de receptie dus communicatie gaat ook makkelijk.
 
In 2014 en 2016 zijn wij naar de World Ducati Week in Misano geweest. Beide keren met auto en een goede motortrailer.
2014: Nederland - Solden. In overleg met hotel konden wij de auto en trialer achter laten en zijn op de motor verder gereden. Via de Timmelsjoch richting Riva del Garda. Ergens langs het Gardameer een 2e overnachting en de volgende dag richting naar Rimini.
2016: Nederland via Nauders naar Italie: 1e overnachting in Hotel Alpensrose net over de grens. De volgende morgen doorgereden naar een camping in San Marino.

Belangrijk voordeel van auto + trailer: Goedkoper, comfortabele en relaxte manier van reizen. Lekker snurken, eten en drinke en na 500 km tanken.
Nadeel : Je bent meer tijd kwijt.

2018 gaan we met auto en trailer naar de Spaanse Pyreneeën.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat 3 weken rijden en dan voor dat ene dagje (grotendeels binnendoor goed mogelijk) zo veel gedoe?

Wat een gedoe allemaal zeg. In het verleden gingen we ieder jaar een weekendje naar de Dolomieten. Om 5 uur 's ochtends op de motor een paar uur Autobahn en rond de klok van 1 à half 2 stonden we bij de Oostenrijkse grens waar w enog een lekkere middag konden spelen via de Fernpass en de Brenner of Timmelsjoch / Jaufenpass naar Brixen. 2 dagen spelen in de Dolomieten en dan weer via dezelfde weg terug. Dat stuk autobahn is effe saai maar in de auto nog veel saaier.
Het valt op dat je elke keer weer in een soortgelijk topic vertelt dat jij het maar allemaal niets vindt en dat jij het heel anders zou doen. Nou, gefeliciteerd.

TS vraagt niet wat jij er van vindt, hij vraagt om stallingsmogelijkheden.
 
In 2014 en 2016 zijn wij naar de World Ducati Week in Misano geweest. Beide keren met auto en een goede motortrailer.
2014: Nederland - Solden. In overleg met hotel konden wij de auto en trialer achter laten en zijn op de motor verder gereden. Via de Timmelsjoch richting Riva del Garda. Ergens langs het Gardameer een 2e overnachting en de volgende dag richting naar Rimini.
2016: Nederland via Nauders naar Italie: 1e overnachting in Hotel Alpensrose net over de grens. De volgende morgen doorgereden naar een camping in San Marino.

Belangrijk voordeel van auto + trailer: Goedkoper, comfortabele en relaxte manier van reizen. Lekker snurken, eten en drinke en na 500 km tanken.
Nadeel : Je bent meer tijd kwijt.

2018 gaan we met auto en trailer naar de Spaanse Pyreneeën.
Naar mijn mening ban je niet meer tijd kwijt met de ahw.

Wij rijden iig met meerdere chauffeurs (allen hebben E achter B) en zodoende stoppen we alleen om te tanken (meteen pissen en chauffeurswissel). Nou moet ik wel zeggen dat we meestal naar Spanje gaan, dus minimaal 120 in Belgie en 130 in Frankrijk. Het gemiddelde ligt dan echt wel boven de 100. Als we na het werk gaan rijden dan zijn we 12 uur later in Spanje. Geen overnachting nodig, goedkoper en sneller dan met de motor, er blijven meer netto-rijdagen ter plaatse over. Sowieso moet je niet met een lichte noppenmotor over de weg daarheen willen rijden.
full


Overigens zou ik ook nog wel eens een keer op mijn dooie gemakkie binnendoor op de motor willen. Maar dan is de reis zelf al meteen deel van de fun. Dat is niet te vergelijken.

Waar in de Pirenetels ga je?
 

Pyreneeën ben ik in 2016 en 2017 geweest.

Ik vind het Oosten mooier als het westen .
Camping Isabena daar ben ik geweest ,de natuur is mooier ruiger
Het westen lijkt te veel op frankrijk Italie .
Bardenas reales in het westen vond ik erg mooi en heet
I
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben eens zuid duitsland, Fussen de auto achter gelaten. Vandaar kun je direct passen op. Is ook een mooie afstand met een karretje voor 1 dag.

Stikt daar van de hotelletjes. Het is dan wel wat meer motor kilometers, maar die zijn ook allemaal de moeite waard.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe allemaal zeg. In het verleden gingen we ieder jaar een weekendje naar de Dolomieten. Om 5 uur 's ochtends op de motor een paar uur Autobahn en rond de klok van 1 à half 2 stonden we bij de Oostenrijkse grens waar w enog een lekkere middag konden spelen via de Fernpass en de Brenner of Timmelsjoch / Jaufenpass naar Brixen. 2 dagen spelen in de Dolomieten en dan weer via dezelfde weg terug. Dat stuk autobahn is effe saai maar in de auto nog veel saaier.

Maar wel veel comfortabeler.
En als je dan ook nog een auto van de zaak hebt ben je al gauw 1000 km ver als je 'm voor de Duitse grens vol gooit.
Ik heb ook een trailer en een bus, helemaal perfect, je kan veel meer meenemen.
Cruise control aan en gaan.
En stallen, kan je ook bij een particulier op het terrein doen.
Kijk eens op BelTempo, wij hebben via hen ook vaak geboekt.
Bel Tempo Vakanties Hengelo - Oozo.nl
Misschien kunnen zij iets voor je regelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe allemaal zeg. In het verleden gingen we ieder jaar een weekendje naar de Dolomieten. Om 5 uur 's ochtends op de motor een paar uur Autobahn en rond de klok van 1 à half 2 stonden we bij de Oostenrijkse grens waar w enog een lekkere middag konden spelen via de Fernpass en de Brenner of Timmelsjoch / Jaufenpass naar Brixen. 2 dagen spelen in de Dolomieten en dan weer via dezelfde weg terug. Dat stuk autobahn is effe saai maar in de auto nog veel saaier.

Ben het 100% met je eens.

Gewoon je fiets opladen en gaan, het is maar 1000km. En het leuke van afzien is dat je meer geniet zodra je aankomt op je bestemming :)
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan dit jaar een week naar de dolomieten en een week door piemonte We rijden met motor op aanhanger naar hotel in de Dolomieten. Waar we een week blijven , vanaf daar rijden we met de motor naar het app aan de bloemenriviera We mogen de auto met aanhanger laten staan op de parkeerplaats van het hotel Was geen enkel probleem. Op de terug weg blijven we nog een nacht in de dolomieten De dag erna motor op de aanhanger naar huis. We zijn ook wel eens met de motor vanaf huis naar de dolomieten gereden , dat doe ik niet meer. Trein vind ik te duur Voor mij lekker relaxed met aanhanger naar de plaats van bestemming
 
Terug
Bovenaan Onderaan