Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Hoe goed zijn die standaard ducati quick shifters?
Lees dat bij de 1098 uit die tijd ze nog wel eens de bak willen slopen..
 
Ik heb er nog weinig over gelezen bij de 848SF. Hij doet zijn werk goed.
Van 1 naar 2 doe ik nog met de hand want die klap is wel erg hard. Daarboven gaat alles vlekkeloos. Installatie is 10 minuten werk.
 
Ik heb eentje gezocht met Termi erop want die kosten nieuw echt een vermogen.
Quickshifter kun je achteraf nog makkelijk installeren en is goedkoper dan een setje Termi's.
Weet je wat zo,n quickshifter kost?
Ik had op mijn vorige motor een R1 ook een Quickshifter gemonteerd,die moest je heel precies afstellen anders sloop je inderdaad je bak.
 
Kost 256 euro en een paar centjes... Installeren en aanzetten in het menu en klaar is kees. Staat in de handleiding ook niks vermeld over eventueel afstellen.
 
Kost 256 euro en een paar centjes... Installeren en aanzetten in het menu en klaar is kees. Staat in de handleiding ook niks vermeld over eventueel afstellen.

Ok bedankt,afstellen was bij die van mij wel noodzakelijk ,dat was een universele quickshifter,als die niet goed stond merkte je dat gelijk,hij wou dan of niet meer
schakelen of het ging hakerig.
 
Net voor het eerst even een rondje van 100km gemaakt met de Duc,komende van een
GSX-R1000 was dit een verademing,geen verkrampte benen en schouders en geen zere polsen meer,molto bene *O* .Rijd verder ook erg lekker ,plenty of grunt ,even gas er op en je vliegt vooruit. :] :) Ben blij dat ik van dat race replica gebeuren ben afgestapt,had
ik jaren eerder moeten doen :Y
ook blij dat ik niet voor de 1098 ben gegaan de 848 heeft meer dan genoeg vermogen voor op de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat die goed bevalt!

Ik zit er ook elke keer met een big smile op :).

Enige wat ik wil aanpassen is miss een andere koppelings cilinder en een quickhifter. Maar eerst nog maar is wat km rijden heb hem ook pas een paar maanden;)
 
Ik ben een zware koppeling wel gewend,ik heb een jaren70 Laverda 750SF gehad,daarbij vergeleken is een Ducati koppeling een lekker licht bedienbare koppeling. :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
De koppeling van mijn aprilia was ook zwaarder dan als mijn SF1098s.

Aangrijpen heb ik sterk verbetert door de platen in te vetten.. serieus!!
Google dry clutch en grease maar eens.

Nog steeds blij met de 1098 ipv de 848 , uiteindelijk wil je toch de dikste hebben hebben hebben. Minder gas kan makkelijk met je rechter handje.

Just my 2 cents.
 
Quickshifter zal ook een hoop ellende weghalen qua koppelen.
Alleen 1 naar 2 moet je met de hand doen. Rest kan met alleen het pootje. Scheelt ook lamme klauwen bij lange ritten.
 
Misschien toch maar een 1098 proberen..... ben alleen bang dat ie wat minder wendbaar is (balhoofdhoek, bredere achterband, lager stuur)
 
De koppeling van mijn aprilia was ook zwaarder dan als mijn SF1098s.

Aangrijpen heb ik sterk verbetert door de platen in te vetten.. serieus!!
Google dry clutch en grease maar eens.

Nog steeds blij met de 1098 ipv de 848 , uiteindelijk wil je toch de dikste hebben hebben hebben. Minder gas kan makkelijk met je rechter handje.

Just my 2 cents.
Bij de 848 is de koppeling constant ingevet,dus daar ieder geval geen last van :+
Verder is het een persoonlijke keuze om voor een 1098 of 848 te gaan,persoonlijk heb ik
geen behoefte om 155pk te hebben,ik heb een motor met 200 achterwiel pk,s gehad,
en ik ken mijzelf te goed om te weten dat ik dat dan ook ga gebruiken,dus uit rijbewijs en
zelf bescherming niet voor de dikste gegaan,maar een motor die meer dan snel genoeg is
om alsnog mijn rijbewijs te verliezen. :Y ,maar verder niet constant uitnodigt dat te doen. :)
Ook word ik in de gaten gehouden door ex collega's van Koos Spee,en die gaan gehakt maken van mijn rijbewijs als ik nog 1 keer in de fout ga B| :Y
Daar komt nog bij dat ik een verzekering afsluiten wel kan vergeten als ik nog 1 keer
zo,n geintje flik,dan is het einde motorrijden |( :)
Kortom 848cc is voor mij meer dan voldoende,1098cc heb ik niks aan als je toch niet harder mag dan wettelijk is toegestaan. :N ;)
Wat ook mee woog is dat in de testen de 848 de betere fiets was wat bruikbaarheid betreft.
De 1098 vonden ze te veel vermogen hebben voor normaal straat gebruik.
Dat gevoel had ik ook bij mijn 200pk fiets,leuk voor op het circuit,maar onbruikbaar op
de openbare weg.Ook had mijn laatste motor 10pk,dus ben er al flink op vooruit gegaan :Y :+
Verder is het een persoonlijke keuze als je kickt op de grootste en de snelste te willen hebben ga er voor zou ik zeggen,voor mij is dat tegenwoordig totaal onbelangrijk.
Lekker kunnen motorrijden vind ik veeeeeeeeel belangrijker,veel vermogen is dat voor
mij niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Dan is zelfs de 848 teveel voor je, ben je ook je rijbewijs kwijt binnen de 8 seconden als je vol weg gaat.
Mijn hoogste snelheidsovertreding had ik met een 60pk suzuki 550es maar dat kan ook aan de slechte remmen gelegen hebben.

Kortom : als we maar lol hebben!
 
Dan is zelfs de 848 teveel voor je, ben je ook je rijbewijs kwijt binnen de 8 seconden als je vol weg gaat.
Mijn hoogste snelheidsovertreding had ik met een 60pk suzuki 550es maar dat kan ook aan de slechte remmen gelegen hebben.

Kortom : als we maar lol hebben!

Ja zelfs die tien pk is dan al te veel,ook daar haalde ik de 100 mee,dus bij max 30
al veel te hard,misschien is een Solex toch nog beter voor mij. :+ :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een set Termignoni dempers voor een Ducati Streetfighter 848 voor een
redelijke prijs.
Ook ben ik op zoek naar een originele Ducati quickshifter voor de SF848.Dus mocht iemand nog wat hebben dan reacties via de forum pb of rg-gamma@live.nl
 
Laatst bewerkt:
Hornet verkocht. Hopelijk zaterdag een Streetfighter ophalen! Mocht iemand hier nog van een rode 848 afwillen pb me :)
 
Ik weet niet waar je in het Oosten woont,eventueel zou je bij Biggelaar kunnen gaan kijken die hebben een zwarte staan.
Als je er 1 vind die aan je wensen voldoet zorg er dan voor dat de ECU of al is aangepast of
hou daar rekening mee(kosten 250,-tot350,-) bij de aanschaf,zonder die aanpassing is het bij lage toeren niet fijn rijden.
848sf-01.JPG
 
Laatst bewerkt:
Tja ze zijn allemaal mooi :Y ,het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat,een echte Ducati
hoort natuurlijk rood te zijn,de rode zijn ook sneller :Y 8-) ,maar ik kon die van mij voor een nette prijs kopen en dan is de kleur niet zo belangrijk meer,en ik ben een zwart fan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan ze voor een vergelijkbaar prijs krijgen.
Zwarte is historie volledig bekend maar moeten riemend gedaan worden. Tevens navi.

Rode is import maar net grote beurt gehad aantoonbaar.

Ga morgen de rode bekijken en als het niet tegen valt meteen meenemen :)
 
Zo ik ben geslaagd! Rode Streetfighter met veel Carbon, sc project uitlaat en comfortzitjes.

Helaas geen weer om te rijden... nu maar eerst poetsen en opzoek naar radiator covers en een Ducati quickshifter.

Wat een pracht van een bike is het toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan