Zuigers remklauw gaan niet gelijk

madeiros

MF'er
10 mei 2016
119
3
grobbendonk
Hallo, er scheelt volgens mij iets met de voorste remklauw van mijn sym maxsym, de remmen zijn vandaag volledig van nieuwe remolie voorzien en de klauwen en zuigers allemaal uit elkaar geweest, gereinigd, ingevet, alle zuigers gaan soepel in en uit, de garagist zegt dat het euvel opgelost is.
Bij thuiskomst kijk ik de bewuste remklauw na en volgens mij is het nog niet juist.
Ik heb een filmpje bijgevoegd, telkens ik de remhendel inknijp drukt volgens mij enkel de binnenste zuiger tegen de remschijf terwijl de buitenste zuiger mee naar de buitenkant wordt gedrukt door de remschijf, als ik krijtlijnen zet op de buitenkant van de schijf staan die er nog steeds na een rit met remtest. Op het filmpje wordt het pas duidelijk de laatste 10 seconden.


Bedankt alvast
 
Prutser betekenis.
1) Beunhaas 2) Broddelaar 3) Foefelaar 4) Fikfakker 5) Frutselaar 6) Futselaar 7) Klooi 8) Knoeier 9) Knutselaar

Prutsen betekenis.
Afraffelen, Broddelen, Fikfakken, Flodderen, Foefelen, Friemelen, Frullen, Frutselen, Kladden, Klassen, Klodderen, Kloten, Klungelen, Knoeien, Krasselen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Rotzooien, Wurmen;

Zodoende zijn mensen in mijn ogen die aan hun remmen klooien ,prutsers kan er niet minder van maken!Buiten dit alles is het levensgevaarlijk en misschien wel een goed idee om in België de APK op motoren snel in te voeren. :+

Er zijn er anders genoeg die met spacers tussen de mooie 2e handse Brembo's en de montage op de vorkpoot rondrijden. Spacers die overigens gewoon bij de leverancier van de klauwen te bestellen zijn.

Het ziet er natuurlijk niet uit, al die restanten voelermaat, dat er tussenuit steekt maar als dat het ergste zou zijn zou ik bij de lagerboer gaan vragen of hij wat shimm-ringen heeft van de juiste maat.
 
Prutser betekenis.
1) Beunhaas 2) Broddelaar 3) Foefelaar 4) Fikfakker 5) Frutselaar 6) Futselaar 7) Klooi 8) Knoeier 9) Knutselaar

Prutsen betekenis.
Afraffelen, Broddelen, Fikfakken, Flodderen, Foefelen, Friemelen, Frullen, Frutselen, Kladden, Klassen, Klodderen, Kloten, Klungelen, Knoeien, Krasselen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Rotzooien, Wurmen;

Zodoende zijn mensen in mijn ogen die aan hun remmen klooien ,prutsers kan er niet minder van maken!Buiten dit alles is het levensgevaarlijk en misschien wel een goed idee om in België de APK op motoren snel in te voeren. :+
APK eis is deugelijke bevestiging. Als de shim er niet tussenuit kan, en de bout zit vast is het dus APK goed.

Jouw mening is leuk, maar helpt de TS niet verder..
 
Prutser betekenis.
1) Beunhaas 2) Broddelaar 3) Foefelaar 4) Fikfakker 5) Frutselaar 6) Futselaar 7) Klooi 8) Knoeier 9) Knutselaar

Prutsen betekenis.
Afraffelen, Broddelen, Fikfakken, Flodderen, Foefelen, Friemelen, Frullen, Frutselen, Kladden, Klassen, Klodderen, Kloten, Klungelen, Knoeien, Krasselen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Modderen, Peuteren, Pielen, Rommelen, Rotzooien, Wurmen;

Zodoende zijn mensen in mijn ogen die aan hun remmen klooien ,prutsers kan er niet minder van maken!Buiten dit alles is het levensgevaarlijk en misschien wel een goed idee om in België de APK op motoren snel in te voeren. :+

Maar Madeiros is geen prutser maar juist een enorme doorzetter die uiteindelijk bij de kern v.h. probleem gekomen is...
Het is voor jou duidelijk erg moeilijk om zoiets ook te erkennen.Ego dingetje wellicht.?
Hoe dan ook respect voor Madeiros :}
 
Afgaande van de gegevens die ik zie, en indien goed begrepen heb, ga ik er van uit dat de bout er ook hier doorheen zit.

neen, dat zou niets uitmaken ivm de uitlijning van de klauw tov de schijf.
het probleem blijkt te zijn dat de vlakken van de schijf en de zuigers niet evenwijdig lopen tov elkaar. doorlangs 1 kant van de bouten plaatjes te monteren kantelt de klauw en staan de raakvlakken wel evenwijdig.
 
Ach dit was met een simpele blok/winkelhaak al vast te stellen geweest. En dat had die garage/werkplaats eigenlijk ook al meteen moeten zien/doen.

Blokhaak tegen de schijf leggen en kijken of de bevestigingvlakken van de klauw mooi aansluiten tegen het andere been van de blokhaak.

Maar als dat bij een scoot met zo weinig km's niet goed is dan vrees ik dat het een ex schade geval is.
TS had hem niet nieuw gekocht volgens mij
 
Laatst bewerkt:
Ach dit was met een simpele blok/winkelhaak al vast te stellen geweest. En dat had die garage/werkplaats eigenlijk ook al meteen moeten zien/doen.

Blokhaak tegen de schijf leggen en kijken of de bevestigingvlakken van de klauw mooi aansluiten tegen het andere been van de blokhaak.

Maar als dat bij een scoot met zo weinig km's niet goed is dan vrees ik dat het een ex schade geval is.
TS had hem niet nieuw gekocht volgens mij

Oh nu de oplossing bekend is ga jij doen alsof je het al die tijd al wist. Had je dat beter eerder kunnen vertellen in plaats van interessant te doen over teveel aluvet en versleten remblokken. _O- :') :+
 
Zo slecht zijn die SYM scootertjes toch niet? Iig de 50cc types is allemaal simpel maar degelijk spul.

Heb je al geprobeerd om alles rond de vooras en buitenpoten een paar slagen los te draaien en wat te bewegen, en daarna weer vast te zetten?

Kan me niet echt voorstellen dat zo'n grote afwijking af fabriek uitgeleverd is.
 
Maar Madeiros is geen prutser maar juist een enorme doorzetter die uiteindelijk bij de kern v.h. probleem gekomen is...
Het is voor jou duidelijk erg moeilijk om zoiets ook te erkennen.Ego dingetje wellicht.?
Hoe dan ook respect voor Madeiros :}

Precies dit. Die willem heeft een misplaatste arrogantie die ik al vaker tot uiting heb zien komen. Ben blij dat ik hem niet persoonlijk hoef te kennen, vervelend mannetje :)
Madeiros, kudos voor het doorzettingsvermogen
 
Laatst bewerkt:
neen, dat zou niets uitmaken ivm de uitlijning van de klauw tov de schijf.
het probleem blijkt te zijn dat de vlakken van de schijf en de zuigers niet evenwijdig lopen tov elkaar. doorlangs 1 kant van de bouten plaatjes te monteren kantelt de klauw en staan de raakvlakken wel evenwijdig.

Zo werden de eerste schijfremmen bij mountainbikes, van het type international standard (gekopieerd van motorfietstechniek), ook uitgelijnd.
 
Zou kunnen inderdaad, misschien trek ik te snel conclusies.
Hier op het forum vinden veel hem in ieder geval nogal vervelend overkomen.
Wie weet beseft hij dit en doet ie er iets mee

Nee ...

Geef liever de TS een oplossing als mij vervelend te vinden.Dit is geen VIVA forum maar een het MF tech forum.En als ik lach dan lach ik en als ik huil dan lach ik ook en als ik een oplossing prutswerk vind dat vind ik dat namelijk ook.Houdoe he :+
 
Misschien nog iets om te proberen: alle inklemmingen van de vork en vooras lossen en op de juiste manier weer vastzetten.

Heb je al geprobeerd om alles rond de vooras en buitenpoten een paar slagen los te draaien en wat te bewegen, en daarna weer vast te zetten?

Al twee keer genoemd maar ook al twee keer genegeerd lijkt het. Terwijl dit best wel eens kan helpen lijkt mij.

Bij mijn motor staat ook in de manual dat je de remklauwbouten er losjes in moet draaien, vervolgens remhendel inknijpen zodat de klauw zichzelf als het ware centreert, en dan pas de bouten vastzetten. Misschien kan dit ook nog helpen.
 
Nee ...

Geef liever de TS een oplossing als mij vervelend te vinden.Dit is geen VIVA forum maar een het MF tech forum.En als ik lach dan lach ik en als ik huil dan lach ik ook en als ik een oplossing prutswerk vind dat vind ik dat namelijk ook.Houdoe he :+


Jammer, echter wel zoals verwacht :)
Wat voor type forum het is doet hier niet terzake, is gewoon een kwestie van fatsoen.
 
Al twee keer genoemd maar ook al twee keer genegeerd lijkt het. Terwijl dit best wel eens kan helpen lijkt mij.

Bij mijn motor staat ook in de manual dat je de remklauwbouten er losjes in moet draaien, vervolgens remhendel inknijpen zodat de klauw zichzelf als het ware centreert, en dan pas de bouten vastzetten. Misschien kan dit ook nog helpen.

dat helpt, maar in een ander vlak, nl het evenwijdig laten lopen van de center-lijn van de klauw met de schijf. kantelen van de remklauw (90° tov voornoemde vlak) zal je daar nooit mee opvangen want dat gebeurt net bij het uiteindelijke vast zetten.
 
dat helpt, maar in een ander vlak, nl het evenwijdig laten lopen van de center-lijn van de klauw met de schijf. kantelen van de remklauw (90° tov voornoemde vlak) zal je daar nooit mee opvangen want dat gebeurt net bij het uiteindelijke vast zetten.

Ja inderdaad, ik ben wel een beetje bang dat er echt iets krom of vervormd is. Is er echt niks raars te zien aan de klauw + voorpoten? Wegrijden met schijfremslot kan idd rare dingen teweeg brengen en kan van nieuw af al heel snel gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan