Voortandwiel, ketting geluid

Detrexion

MF'er
24 mrt 2017
46
0
Hoi,

Even een vraagje waar ik zelf nu niet uitkom.


Dit geluid hoorde ik na de eerste keer ketting spannen op deze motor. (heb 'm net)
Aan beide kanten staan de adjusters op de millimeter gelijk vanaf de bout tot het einde van de achterbrug gemeten.
Ketting is nog zo goed als nieuw net als de tandwielen.
Voortandwiel heeft ook geen speling.

Iemand anders nog ideeen?

Alvast bedankt :)
 
The chain must be adjusted with the
motorcycle in an upright position, resting on
its wheels, and with no additional weight on
it.

13 - 32 mm for the Street Triple and
Street Triple R.

Aldus het handboek :p
 
Nou gelukkig is je lager uitgaande as ok :P

Kettingspanning stellen staan zat filmpjes op YouTube hoe je dit moet doen .

bijvoorbeeld

zijn de kettingwielen wel standaard ? Misschien hebben ze de verhouding verandert ?


Je achter schokdemper moet je misschien een stapje strakker zetten waarschijnlijk zat voor jouw een lichtgewicht erop ? Ook hier zijn legio filmpjes van


op het forum hier hoor je meer over ticking noise triump
http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/93493-help-strange-clicking-noise.html

kettingspanning schijnt tussen de 4 en 5 cm te zijn . (1,57 en 1.97 inch )Motor op de bok 😉

Je moer voortandwiel zit wel goed vast op voorgeschreven NM ?

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Nou gelukkig is je lager uitgaande as ok :P

Kettingspanning stellen staan zat filmpjes op YouTube hoe je dit moet doen .

bijvoorbeeld

zijn de kettingwielen wel standaard ? Misschien hebben ze de verhouding verandert ?


Je achter schokdemper moet je misschien een stapje strakker zetten waarschijnlijk zat voor jouw een lichtgewicht erop ? Ook hier zijn legio filmpjes van


op het forum hier hoor je meer over ticking noise triump
Help! strange clicking noise - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

kettingspanning schijnt tussen de 4 en 5 cm te zijn . (1,57 en 1.97 inch )

Je moer voortandwiel zit wel goed vast op voorgeschreven NM ?

succes :)

Tandwielen hebben inderdaad nog de originele verhouding. Of het de originele tandwielen zijn weet ik niet. Veringen stond inderdaad nog op het lijstje om aan te passen naar mijn gewicht hoewel de vorige eigenaar en ik ongeveer even zwaar zijn.

Ah 4-5 cm is meer dan ik dacht en in het handboek staat. Zal 'm morgen nog wat losser draaien om te kijken of dan echt alles weg is. Wat betreft de moer weet ik niet. Ik heb geen momentsleutel voor die grootte. Zal het aan de bandenboer vragen of ie die strakker wilt zetten als er een nieuwe band op komt volgende maand.

EDIT: die 4-5 cm is voor een Speed Triple :+ maar wellicht werkt het, ga het sowieso proberen, cheers!
 
Laatst bewerkt:
Dit kloppende geluid hoor je wel vaker bij voortandwielen met die rubber ring, de ketting komt als het ware wat later en abrupter op het tandwiel. Net of de ketting over het tandwiel wil lopen en wat later erin valt.Tijdens het rijden als er spanning op de ketting staat is het weg, zelfs stiller dan een tandwiel zonder dat rubber.
Het eerder omschreven trillen bij hard remmen zal een andere oorzaak hebben.
 
Dit kloppende geluid hoor je wel vaker bij voortandwielen met die rubber ring, de ketting komt als het ware wat later en abrupter op het tandwiel. Net of de ketting over het tandwiel wil lopen en wat later erin valt.Tijdens het rijden als er spanning op de ketting staat is het weg, zelfs stiller dan een tandwiel zonder dat rubber.
Het eerder omschreven trillen bij hard remmen zal een andere oorzaak hebben.

Cheers :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan