Moto Guzzi project Nevada

img_1269.jpg


img_1263.jpg


Gevonden op: http://advrider.com/index.php?threads/fantasy-mini-adv-twin.1023353/page-13

En anders Ted van Motortoer even bellen. Hij heeft één van zijn racers met een monoshock uitgevoerd op basis van een originele achterbrug.
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Gevonden op: http://advrider.com/index.php?threads/fantasy-mini-adv-twin.1023353/page-13

En anders Ted van Motortoer even bellen. Hij heeft één van zijn racers met een monoshock uitgevoerd op basis van een originele achterbrug.

Wel netjes gemaakt,maar ik vind het niet passen bij de originele brug.Het matcht niet ofzo.
Heb vandaag trouwens de achterbrug eruit gehaald,en het valt me op dat ie zo licht is gemaakt,bijna griezelig :) Terwijl de rest zo lomp zwaar is uitgevoerd,doet me wel eens denken aan een Muz Skorpion :+
 
Stralen van het blok met afdoppen raad ik je ten zeerste af. Ik heb dat gedaan en de glasparel ging gewoon dwars door de keerringen en pakkingen heen. Hoe wil je dat afplakken en alles stralen. Ik doe dat nooit meer alleen losse delen stralen. Dan maar het blok uit elkaar of goed polijsten.
 
wat je ook doet met de monoshock , zorg dat de haakse overbrenging heel goed ondersteund is , dat gietstuk wil nog wel eens afbreken.
ik heb er al een handvol van afgeschreven.
de witte TT met monoshock hierboven is van mij, de RVS achterbrug was de enige manier om een beetje serieuze ( 28 cm) veerweg te krijgen achter.

Ik heb wel eens een guzzi blok bij schmitz ( roermond over de grens) laten stralen , die dopt alles keurig af, is een routine klus voor hem.
dat scheelt je een berg werk.
 
Wat heb je na het straalwerk gedaan? Zo over dr pakkingen spuiten vind ik er ook niet uit zien. Als je alles dementeert en losse delen straalt en spuit kun je weer netjes monteren met nieuwe pakkingen en keerringen. Is alles weer vers.
 
het blokje is gewoon blank aluminium gebleven, af en toe afspuiten en een laagje wd40 er overheen , en het blijft al jaren mooi.
het mooiste is even behandelen met aludyne, dat had ik ooit bij een werkgever.

Demonteren is natuurlijk prima, maar als iets keurig loopt laat ik het liever in elkaar zitten.
 
Als ze het goed afgeplakt krijgen ben jij klaar. Bij mij was het een fiasco. Maar inderdaad als je een heel blok straalt dan niet sluiten want dat ziet er niet uit. Blank aluminium ziet juist mooi old school. Eerlijk metaal zeggen we dan :)

Na het fiasco van het afplakken moest ik wel het blok opentrekken. Achteraf geen verkeerde keuze want het blokje was toe aan en top-end. Cylinder laten honen, nieuwe zuiger met veren, kleppen laten slijpen en schuren, nieuwe nokkenas en nieuwe distributieketting.

Foto's van het eindresultaat zwerven inmiddels al in genoeg topics dus laten we het hier zuiver Guzzi houden :)
 
Laatst bewerkt:
Degene waar ik de motor gekocht heb wilde hem wel voor me stralen,hij doet dat vaker vertelde hij en dopt alles af.Ben daar zelf ook niet kapot van,ik denk dat ik het blok zelf ga schoonmaken,heb het cardan en achterbrug al gedaan.
Er komt sowieso geen coating meer op,zoals gezegd af en toe een beetje wd40 erop.
Rijd toch niet in de regen of pekel....
 
Uitlaatbochten doorgezaagd en samengevoegd met een Y-stuk.Ben er nog niet uit hoe ik hiervandaan verder ga,mss een enkele demper boven/achter de rechterschokbreker.
Wordt het uitlaattraject mss wel een beetje lang.
Of zelf een demper maken van rvs en een uitsparing erin voor de schokbreker.
full

full
 
Al zat er dan wel een soort balanspot onder de bak weg gemoffeld weet niet of dat nog invloed had , maar aan de andere kant heb jij daar dat Y stuk zitten
Door die balanspot zal het traject nog langer worden.
Ik ga het maar gewoon doen :+
 
Zo gaat ie ongeveer worden,demper is van een Monster,weet niet of ik die ga gebruiken.
full

Achterframe moest plaats maken voor de demper,heb er twee bussen voor gedraaid met M8 draad erin en gelast,knutselen we daarop verder.
full
 
Begonnen aan de zadelbodem,zit nog wat te pielen met de aansluiting naar de tank.
Hoop dat er een bekleder is die dit strak kan krijgen...
Slotje zit eraan,met één vinger te openen.
full
 
Uitlaat zit erop,heb hem zo kort mogelijk gemaakt.Rekening houdend met de schokbreker,achterband en kentekenplaat.
full

full

Nu een achterframe maken voor kontje,achterlicht en kentekenplaat.
 
Achterframepje gemaakt van rvs hydrauliekbuis 15mm.Heb het geschoord zodat ik ook een tas mee achterop kan nemen.
Zit nog te wachten op de wielen vanwege een tragische gebeurtenis bij de leverancier.
full
 
Een chinees lampje aangepast en verlengd.Kentekenplaat en knippers ook op hun plek.
full
 
Framepje dichtgemaakt met alu-plaatjes,ik houd de zijkanten open.
full

Renthal stuur gemonteerd en een klein Koso tellertje,stuurgewichten en een spiegel.
full

Het originele gashandle is van plastic en zwabbert om het stuur,dus heb er één van rvs en alu gemaakt met het originele gashandvat.
full
 
full

Wielen zitten erin,nu remklauw pasmaken.Zadelbodem ligt bij Hawk.
Nog even en we kunnen tuffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan