Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de zomer rij ik voornamelijk in "A", veel leuker met de QS. Met name op rotondes is een "smooth" gasopname wel prettig, en dat doet hij beter dan de toch al niet slechte DL650 die ik hiervoor had.

Nu moet ik wel zeggen dat ik subtiel gas "openen" bij lage snelheden wel in mijn spiergeheugen heb zitten. Nu 2e natuur, maar bij een carb motorfiets is dat echt anders. Na 4 jaar V-strom ben ik kennelijk goed geconditioneerd.
 
Tsja, de A stand geeft wel een andere beleving.
Je krijgt de indruk ermee dat de motor sneller is....
Toch is de gasreactie alleen maar wat abrubter, iets rukkiger.

De standaard stand geeft bij mij toch de voorkeur.
En dat doet mijn Tracer netjes, hooguit een enkele keer op heel lage toeren een dingetje...

B stand gebruik ik nooit, zal hooguit in heftige regen ooit het geval worden.
 
Rij meestal standaard, behalve bij ritten met de kroeg-motorclub.. dat gaat ie in B
A doe ik maar weinig.

Overigens ook geen hinder van rukkerige respons, of dat ben ik gewoon gewend. De TDM850 stond daar ook om bekend
 
Mooi opgefrist die nieuwe Tracer, zou het tft scherm een optie zijn op de non-gt?

Jammer van het nieuwe smallere stuur, die rekstok beviel mij tijdens een proefrit uiterst goed :]
 
Mooi opgefrist die nieuwe Tracer, zou het tft scherm een optie zijn op de non-gt?

Jammer van het nieuwe smallere stuur, die rekstok beviel mij tijdens een proefrit uiterst goed :]

Toch snap ik Yamaha wel met dat smallere stuur.....
Het kan zeker bijdragen tot een stabieler weggedrag.
Zeker in combinatie met andere zaken ( langere achterbrug )
 
Ze zouden het nutteloze stuk stuur links en rechts van mijn handen wat kleiner moeten maken..
De "nuttige" breedte van het stuur zou dan onveranderd blijven, maar de echte breedte zou stevig afnemen. Het stuur zou best ~ 8cm minder breed kunnen zijn zonder dat mijn handen dichter bij elkaar komen.

Ik heb al eens gekeken, maar stuurgewichten steken ook een stuk uit naast de handgrepen. Dat moet toch slimmer kunnen..
 
Ze zouden het nutteloze stuk stuur links en rechts van mijn handen wat kleiner moeten maken..
De "nuttige" breedte van het stuur zou dan onveranderd blijven, maar de echte breedte zou stevig afnemen. Het stuur zou best ~ 8cm minder breed kunnen zijn zonder dat mijn handen dichter bij elkaar komen.

Ik heb al eens gekeken, maar stuurgewichten steken ook een stuk uit naast de handgrepen. Dat moet toch slimmer kunnen..

Die nutteloze stukken beinvloeden het rijgedrag niet. De plek waar je het stuur vastpakt is bepalend. Een stuk van de buitenkant afhalen heeft weinig zin.
 
Die nutteloze stukken beinvloeden het rijgedrag niet. De plek waar je het stuur vastpakt is bepalend. Een stuk van de buitenkant afhalen heeft weinig zin.

Nou... tussen de file door zou ik die 8 cm graag kwijt zijn. Heb toch regelmatig bijna ruzie met blik-spiegeltjes..
 
Hallo ervaringsdeskundige,

Ik ben zoekende naar een opvolger van mijn 650 en zit te kijken naar een jong gebruikte Tracer 900. Ik vroeg mij af of er nog relevante verschillen zitten tussen de 2015,2016 en 2017 model behalve de kleur.

Mijn plan is wel om er een Hyperpro setje op te zetten.
 
De 2017 heeft slipperclutch, quickshifter voorbereiding, en volgens mij een langere achterbrug. Maar dat weet ik niet zeker.
Ook is er het vermoeden dat de ECU beter (smoother) is bij de 2017. (geen re-flash nodig, kan overigens ook niet?)
Ik vind -na wat herinstelling- de std vering goed genoeg. Maar daar zijn de meningen zeer over verdeeld.
 
Als ik even snel de maten van de nieuwe 2018 vergelijk met de 2015 versie kom ik op de volgende verschillen uit :

Wielbasis is toegenomen met maar liefst 60 mm ! ( was 1440 mm en is bij de 2018 1500 mm ) ;)
Dat is meteen ook een forse wijziging !
Yamaha heeft dus toch het instabiliteitsprobleempje serieus genomen blijkbaar.... :Y
Temeer omdat de balhoofdshoek en naloop ongewijzigd zijn gebleven.

Verder is het gewicht toegenomen met 4 kg.
De veerweg achter is groter.
De breedte is smaller.
De hoogte en zadelhoogte is hoger.

Prettige dagen allemaal ! 🍺
 
De nieuwe Tracer zal een stuk stabieler zijn, maar daarmee zal hij waarschijnlijk ook een deel van zijn speelse karakter verliezen (één van de redenen waarom ik voor de Tracer koos).
 
Dat kunstje met een langere achtervork hadden ze ook met de Tracer 700 uitgehaald (50 mm langer tov de MT-700) en dat maakte voor het bochtenwerk niet veel uit.
Dus goede hoop dat het bij de 900 ook niet veel aan het karakter zal afdoen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kunstje met een langere achtervork hadden ze ook met de Tracer 700 uitgehaald (50 mm langer tov de MT-700) en dat maakte voor het bochtenwerk niet veel uit.
Dus goede hoop dat het bij de 900 ook niet veel aan het karakter zal afdoen.

Kwestie van proberen. Bij de FJR maakte het voor mij wel degelijk verschil. Met het eerste model kon ik alles aan de grond rijden, bij het volgende model met de langere swingarm was ik blij als ik eens een bocht fatsoenlijk kon nemen. Echt van alles mee geprobeerd. Die heb ik van pure ellende weggedaan. En de Tracer gekocht :)
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van proberen. Bij de FJR maakte het voor mij wel degelijk verschil. Met het eerste model kon ik alles aan de grond rijden, bij het volgende model met de langere swingarm was ik blij als ik eens een bocht fatsoenlijk kon nemen. Echt van alles mee geprobeerd. Die heb ik van pure ellende weggedaan. En de Tracer gekocht :)

Iets aan de grond rijden is een beetje een subjectief begrip ter vergelijken.
Heb eens ooit een Corsaro 1200 gehad en in 2006 een meeting meegereden.
Die voorrijder had best wel aardige binnenwegen uitgezocht en had soms ook wel aardig de gang er in: kon soms wel en soms niet volgen als tweede rijder.
Maar er was ook een Limburger bij die vooraf ook vertelde over ‘ aan de grond rijden ‘
Onderweg echter pakte dat een beetje anders uit: zijn koplampje werd steeds kleiner :o
 
Laatst bewerkt:
2mxfmg3.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan