Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn SV650N heeft 15t / 49t kettingwielen en 112 schakels ketting.
Gaat lekker. Mooie is dat beide kettingwielen een oneven aantal tanden hebben, dan slijten ze nog mooier, doordat de binnenschakels telkens een tandje overslaan. Voor de SV650S heb je waarschijnlijk 110 schakels nodig, de achterbrug van de S is korter dan die van de N.
[afbeelding]
14t/ 49t heb ik ook geprobeerd, maar dat is echt te kort.
15t / 49t gaat goed. Voelt niet echt anders dan de 15t / 48t set die ik ervoor had.
1 tandje voor scheelt natuurlijk net zoveel als 3 tanden achter.Gaaf, smoelt een stuk beter dan maar 1 brandende lamp en een unit waar 99% van de tijd niets in brandt.

Dat EN lichtopbrengst van 2 lampen is meestal beter dan 1 :P
 
Laatst bewerkt:
Ivo heeft deze set gekocht op mijn aanraden.
Met de N ga je dan powerwheelies maken ZONDER ineens op het gas te gaan.
vol gas vanaf 2/3.000 toeren, en bij 6/7.000 gaat voorwiel ineens omhoog *O*

Nog meer koppel, it's amazing! Alleen een 6de versnelling die geen drol meer uitvreet, dus zuiniger wordt ie er niet per se van haha.
Power wheelies valt wel mee als je niet te hard als een idioot aan het gas trekt.
 
mijn verbruik is nog ok hoor en het voorwiel blijft keurig aan de grond.
ik doe geen moeite, hou de boel graag heel ;)
 
mijn verbruik is nog ok hoor en het voorwiel blijft keurig aan de grond.
ik doe geen moeite, hou de boel graag heel ;)

Blij toe..., met m'n Priller moetst ik moeite doen om het voorwiel aan de grond te houden. B|

Dat 14 tands te klein ging zijn had ik me ook al bedacht, 15 is wel zo'n beetje het minimum.
Als ik dan toch een andere ketting moet wordt het een 520 set, mits leverbaar qua tandwielen.
 
Vraagje!
Welke lampjes moeten er in mijn SV650s 1999?
De gebruikershandleiding én het werkplaatshandboek geven wel het vermogen aan, maar niet welk soort fitting... Op internet lees ik zowel H4 als H1.

Ja, ik zou ze er uit kunnen schroeven maar het is vies koud regen/nattesneeuwachtig weer en ik ben een watje.
 
Prut, hoe doet ie het in de sneeuw? :+
Ik denk dat jij de enige bent die nu nog de weg op kan... :Y

Loop nog steeds met het idee de wielen van mijn SV zwart te spuiten of te laten coaten.
Moet gaaf staan met de geel/zwarte carrosseriekleur.
In Belgica staat een setje te koop. De aanbieder vraagt wel erg veel voor het voorwiel.
Waarschijnlijk omdat ie momenteel maar 1 voorwiel in het assortiment heeft en 13 achterwielen.

Motorsloop
Motorsloop
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook, hier ziet het er zo uit...
full

Dat word dus niks met mijn sportbandjes... :N
 
Prut, hoe doet ie het in de sneeuw? :+
Ik denk dat jij de enige bent die nu nog de weg op kan... :Y

Loop nog steeds met het idee de wielen van mijn SV zwart te spuiten of te laten coaten.
Moet gaaf staan met de geel/zwarte carrosseriekleur.
In Belgica staat een setje te koop. De aanbieder vraagt wel erg veel voor het voorwiel.
Waarschijnlijk omdat ie momenteel maar 1 voorwiel in het assortiment heeft en 13 achterwielen.

Motorsloop
Motorsloop


Vreemd dat hij voor een achterwiel met of zonder remschijf dezelfde prijs rekent..
Wat het coaten betreft; heb dat op mijn K8 destijds laten doen te samen met mijn vorkpoten en schakel/rempedaal bij een straler/coater hier in de buurt.. en was daar 165 euro voor kwijt. Vergeet niet dat je als je de boel gaat laten coaten ook de lagers moet vernieuwen; ze moeten er vooraf het stralen/coaten eruit en dan dus later nieuwe erin.

Lagers, origineel suzuki, wellicht dat SKF goedkoper is, maar daar was ik 80 euro voor kwijt... Dus maak voor jezelf even de rekensom of coaten goedkoper is of dat je gewoone en mooie tweedehandse set koopt. En uiteraard komt er dan ook weer een demontage/montage/balanceren van de banden bij..
 
Nou, dat vind ik veuls te veel...
Ik ga je niet zeggen wat ik voor mijn wielen gevraagd heb, en kreeg ervoor van Prut-potje..
:+
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat hij voor een achterwiel met of zonder remschijf dezelfde prijs rekent..
Wat het coaten betreft; heb dat op mijn K8 destijds laten doen te samen met mijn vorkpoten en schakel/rempedaal bij een straler/coater hier in de buurt.. en was daar 165 euro voor kwijt. Vergeet niet dat je als je de boel gaat laten coaten ook de lagers moet vernieuwen; ze moeten er vooraf het stralen/coaten eruit en dan dus later nieuwe erin.
Lagers, origineel suzuki, wellicht dat SKF goedkoper is, maar daar was ik 80 euro voor kwijt... Dus maak voor jezelf even de rekensom of coaten goedkoper is of dat je gewoone en mooie tweedehandse set koopt. En uiteraard komt er dan ook weer een demontage/montage/balanceren van de banden bij..
Da's de marktwerking. Vraag en aanbod.
Het aanbod in achterwielen lijkt wel wat groter dan voorwielen, maar met een beetje zoeken.
Dank voor de tip over de lagers. Bij verf spuiten hoeven die er niet uit, dus dat scheelt dan weer. En verf spuiten kan ik zelf. Grote vlakken mooi strak wordt een uitdaging, maar voor wielen kan ik het goed genoeg.
Nou, dat vind ik veuls te veel...
Ik ga je niet zeggen wat ik voor mijn wielen gevraagd heb, en kreeg ervoor van Prut-potje..
:+
prut, kom maar door ;)
Nee serieus, achterwiel met schijf moet wel voor iets acceptsabels aan te komen zijn, voorwiel zal iets lastiger worden (prijstechnisch). Ik heb natuurlijk ook mijn eigen wielen die ik van een nieuw laagje kan voorzien. Weet ik tenminste ook zeker dat ze recht en goed zijn, en geen rare dingen mee gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
kijk dat zijn nog eens prijzen. Ik zal 'm eens bij Boonstra in de groep gooien, maar ik vrees dat ik het antwoord al weet. :W
 
Ja dat werkt niet helemaal lekker in dit topic (die notificaties).
Af en toe verversen via je favorieten en sneller lezen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat doe ik, maar als ik wat verzonden hebt is het alweer ge-edit.
Die notificaties weet ik, ik ververs gewoon de pagina. En sneller typen kan ik niet, ben redelijk oud wat dat betreft. :+
 
Prut is stil....
Ik denk dat ie de SV echt even aan het uitlaten is en dat we straks weer een fraai filmpje voorgeschoteld krijgen. :] :}
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat vind ik veuls te veel...
Ik ga je niet zeggen wat ik voor mijn wielen gevraagd heb, en kreeg ervoor van Prut-potje..
:+
Dat kan. Ik zie op zn website dat stralen/coaten voor 2 wielen 120 euro ex btw kost.. nu is het wel zo dat ik bij hem nog nooit btw betaald heb zeg maar.. ;)

Maar goed; 120 euro en dan de kosten voor de lagers en opnieuw balanceren is niet goedkoop om ze even een ander kleurtje te geven..
 
Dat kan. Ik zie op zn website dat stralen/coaten voor 2 wielen 120 euro ex btw kost.. nu is het wel zo dat ik bij hem nog nooit btw betaald heb zeg maar.. ;)

Maar goed; 120 euro en dan de kosten voor de lagers en opnieuw balanceren is niet goedkoop om ze even een ander kleurtje te geven..
Dat is zo, ik heb gewoon een setje gebruikt gekocht, was ik meteen klaar. In de kleur die ik wou, voor minder dan dat, m'n vorige wielen laten gaan naar Prut, was hij en ik gelukkig mee.
 
Maar goed; 120 euro en dan de kosten voor de lagers en opnieuw balanceren is niet goedkoop om ze even een ander kleurtje te geven..
Ja, helemaal gelijk. 't Oog wilt ook wat, maar dit is inderdaad wel een 'dingetje.' Voor verf spuiten hoeven wielen niet per se gestraald , dus dat moet goedkoper uitpakken. Verf spuiten kan ik zelf ook. Zeker goed genoeg voor wielen. De originele laklaag goed ontvetten en opruwen en dan een paar mooi dunne laagjes verf en een laagje blanke lak en het kan nog tegen steenslag of omleggen van een slot ook. Ik zie wel. Nog even kijken of het handiger is een wielset van mijzelf te pakken of een ander setje dat er toch niet meer zo mooi uitziet, maar daardoor wel voor een kratje HJ of een ander mooi bedrag te verkrijgen is...
 
Dat is zo, ik heb gewoon een setje gebruikt gekocht, was ik meteen klaar. In de kleur die ik wou, voor minder dan dat, m'n vorige wielen laten gaan naar Prut, was hij en ik gelukkig mee.
Zwart is geen standaard kleur voor de SV, dus een nieuw laagje verf zal er zowiezo op moeten komen. Ongeacht welke wielen ik ervoor ga gebruiken.
Het zal mijn eigen zomerwielset wel gaan worden.. Enige is dat ik tijdens de werkzaamheden met winterbanden de weg op moet. Daarom is een extra setje wel handig, maar geen absolute 'must.'
 
Laatst bewerkt:
Gelijk heb je, mijn huidige wielen zijn dan ook Anthraciet van kleur, dat vond ik beter bij mijn SV passen, die is zwart zoals je weet. Die zilveren wielen vond ik teveel afsteken qua kleur....
Nu is het meer 1 geheel vond ik.
Succes met het vinden van een ander setje, volgens mij zijn er hier in het topic nog een paar die er over hebben, dacht ik. :t
 
Gelijk heb je, mijn huidige wielen zijn dan ook Anthraciet van kleur, dat vond ik beter bij mijn SV passen, die is zwart zoals je weet. Die zilveren wielen vond ik teveel afsteken qua kleur....
Nu is het meer 1 geheel vond ik.
Succes met het vinden van een ander setje, volgens mij zijn er hier in het topic nog een paar die er over hebben, dacht ik. :t
Ja, klopt, alleen vind ik antraciet eigenlijk ook niet bij die van mij passen. Die kleur komt nergens anders in terug. Dan zijn zilveren nog mooier, want dat komt qua kleur dan weer netjes bij het frame en vorken. Ik wil ze echt zwart-zwart in hoogglans. Dat zal wel supergaaf staan. De wielen lijken daarmee kleiner, maar komt ook mooi bij de zwarte 'sportstreep' in mijn tank/flyscreen.

Haast heb ik er niet mee, dus ik zal allicht een keer iets vinden. En zo niet, of met teveel 'randactiviteiten' en bijkomende kosten(schijven/lagers etc) dan gaan mijn eigen wielen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn onder een laagje RAL 9005 door. ;)

Inderdaad iemand in het topic die ik bericht heb en nog een setje wielen heeft. Eens kijken of dat setje op een manier die voor beiden een beetje te doen is van eigenaar kan wisselen. Hoop dat de wielen de huidige eigenaar net zo gruwelijk in de weg staan als die van jou en dat ie van HJ houdt.
:}
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand welke remschijven van andere motoren compatible zijn met die van de 1st gen SV650?
Dus zonder hulpmiddelen te monteren op een SV650 voorwiel met gebruikmaking van de originele remtangen van de SV650.

Passen die van de 2nd gen ook? Of van een andere Suzuki? V-Strom 650? GSX? GSF?
Alleen voorwiel is voldoende. Achterrem is toch voor de sier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan