Kawasaki ER-5

Ik heb het ooit gehad toen was de de kpppakking lek. Maar dat kan je dan zien aan de compressie en die heb je wel. Verder geen idee. Sorry
 
Heb ze uiteindelijk gratis mee gekregen bij de BMW dealership in Amersfoort. Had het onderdeel meegenomen en met een van de mannen daar een paar gepast. Erg aardige mensen! Alle leaks zijn nu opgelost :)
 
De eerste motorvakantie is een feit, ben nu in Zwitserland van de bergen en de bochten aan het genieten. Wel na drie lange dagen rijden geleerd dat je de haarspeldbochten hier niet moet onderschatten, ook de eerste val is inmiddels een feit.

Gelukkig redelijk goed afgelopen, zelf geen verwondingen. Maar m'n ER-5 is wel een z'n linker voor knipperlicht en een deel van de koppelinghendel kwijt geraakt. Ook is mijn stuur ietsjes verbogen (maar gelukkig de voorvork en wiel niet).

Nu mijn vraag, heeft er iemand wellicht nog een stuur liggen die ik over kan kopen/nemen? Knipperlichten heb ik thuis en koppeling is makkelijk genoeg te bestellen.

Ondanks de (lichte) schade en krassen ben ik weer een leerzame ervaring rijker.

Edit: weet iemand welke diameter het stuur heeft? 22mm?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou even bellen naar roukema, die heeft meestal aantal ER-5 staan. Al de onderdelen staan dan niet op de site, maar op verzoek sleutelen ze die wel af.
 
De eerste motorvakantie is een feit, ben nu in Zwitserland van de bergen en de bochten aan het genieten. Wel na drie lange dagen rijden geleerd dat je de haarspeldbochten hier niet moet onderschatten, ook de eerste val is inmiddels een feit.

Gelukkig redelijk goed afgelopen, zelf geen verwondingen. Maar m'n ER-5 is wel een z'n linker voor knipperlicht en een deel van de koppelinghendel kwijt geraakt. Ook is mijn stuur ietsjes verbogen (maar gelukkig de voorvork en wiel niet).

Nu mijn vraag, heeft er iemand wellicht nog een stuur liggen die ik over kan kopen/nemen? Knipperlichten heb ik thuis en koppeling is makkelijk genoeg te bestellen.

Ondanks de (lichte) schade en krassen ben ik weer een leerzame ervaring rijker.

Edit: weet iemand welke diameter het stuur heeft? 22mm?

Aargh, goed dat je er zelf ongeschonden uit bent gekomen, maar het blijft balen.
Vanochtend heb ik nog even het dijkweggetje naar Marken gereden vanaf Amsterdam,
zelfs daar heb je al van die verraderlijke bochtjes waar je je, als je even niet helemaal scherp bent, zomaar op kan verkijken.
Ik heb voor de zekerheid de schuifmaat even op het stuur gezet en die heeft inderdaad een diameter van 22 mm.
 
Thanks voor de hulp guys, ik zal Roukema even bellen. En klopt Cryme, kan hard gaan. Vooral de haarspeldbochten naar beneden heb ik onderschat. Dan versnel je in bochten nog steeds, oom als je wat gas los laat.
 
Dit Topic maar weer eens reanimeren.

Aangezien mijn zoon deze maand moet afrijden voor zijn A code 80,moest er een motor (bij) komen
Belangrijkste eis: goedkoop en max 35 KW.

Liep tegen een grijze ER5 uit 2002 aan met 30.000 op de teller en 25 KW op kenteken.
De carburateurs waren al gereviseerd maar was toch nog niet goed lopend. Toen ik ging kijken bleek het een ex lesfiets die waarschijnlijk 130.000 gedraaid heeft.
Prijs was echter zodanig dat ik de gok wel aandurfde.

Bij het zoeken naar onderdelen kwam ik een nette 2005 schade fiets tegen die eigenlijk alle onderdelen heeft die ik nodig zou kunnen hebben.

De bedoeling is nu om van beide motoren een goede 25 Kw fiets te bouwen.
Dus rijwielgedeelte en carburateurs van de 25Kw 2002 fiets, motorblok van de 2005, en verder uitzoeken welke onderdelen de beste zijn.

Motoren zijn ondertussen opgehaald, en ben al hard aan het werk.
Zal binnen kort nog wel een berichtje sturen van de voortgang.
full
 
Hallo allen

Zijn er onder jullie ER5 bezitters die met een tanktas rijden? Wat voor een model? En welke maat?

Zelf ben ik van plan er eentje aan te schaffen. De tanktas zou mijn primaire manier moeten worden voor het mee nemen van wat kleine spullen en kleren. Maar het zou fijn zijn, als de tanktas ook tijdens grotere tripjes dienst zou kunnen doen.

Al enige tijd ben ik met een schuin oog aan het bekijken wat er allemaal beschikbaar is. Nu zag ik deze tanktas voorbij komen, zeker met deze afprijzing (alleen vandaag) lijkt mij dat een goede deal. Het enige waar ik over twijfel is het formaat. 20L (of zelfs 28L) lijkt mij wel erg groot voor op mijn tank, of over-/onderschat ik hier de boel?
 
Persoonlijk verkies ik zijtassen/koffers over tanktas. Lastig als je moet tanken. Ik heb paar tanktassen gehad. In mijn beleving maakte het niet echt uit wat ik op mijn tank had
 
Ik hou ook meer van van zadeltassen, vanwege de goede gewichtsverdeling, maar als je op langere reizen veel bagage hebt, is de tanktas ideaal (ook voor wat gewicht aan de voorkant).
Als je een metalen tank hebt (dat weet ik eigenlijk niet v/d ER5) is een tanktas met magneten wel gewenst.
Als je 'n tanktas veel gebruikt, is het wel handig om een beschermhoes ter bescherming van je lak te gebruiken, en ikzelf hou wel van tanktassen waar eventueel lekker veel in kan doordat je 'm kunt uit ritsen en waardoor die steeds hoger wordt,,, :]
 
Heb de Tanktas nooit op de tank gebruikt maar op de buddyseat.vond het maar niks zo n tas voor me op de tank
Deze bevestigt met wat bandjes met een snelsluiter .werkt perfect .tanktas die ik daar voor gebruikt heb is die van Oxford .
Tas is zelfs als rugzak te gebruiken .
 
Hierbij een update van mijn opknapproject.
De motor is technisch helemaal klaar, en heb de hele week zonder problemen woon/werk gereden. :]

Ben uitgegaan van de grijze 2002,hierin zit het 2005 motorblok.
ook de RVS uitlaat, wielen en wat klein spul komen van de 2005 schade motor.
Na de eerste proefrit bleek dat de voorvork niet helemaal recht was.
De binnenpoten weken ca 3 mm af en zijn opnieuw gericht.
Voorvork opnieuw opgebouwd en gelijk nieuw balhoofdlager geplaatst.
Motor stuur nu prima.

Handvat verwarming en cros kappen zijn onderweg uit China.
Ben alleen nog op zoek naar een deukvrije grijze tank, of gave blauwe linker zijkap (die onder de buddy tot aan de achterkant)
Zodra ik een van deze 2 gevonden heb weet ik of het blauwe of grijze motor wordt...
Overige kappen kunnen dan op MP. De andere overgebleven delen staan daar al.
full
 
Weet dat Er in de verschillende bouwjaren andere kleuren grijs zijn gebruikt. Mijn 2000 model had namelijk ook een deuk en kon een griize 2004 tank kopen, maar deze was anders qua kleur.
 
Weet dat Er in de verschillende bouwjaren andere kleuren grijs zijn gebruikt. Mijn 2000 model had namelijk ook een deuk en kon een griize 2004 tank kopen, maar deze was anders qua kleur.

Klopt, Kawasaki kent geen kleurnummers en wisselt soms per bouwjaar van kleur.
De lak van Grijze ER5 uit 2002 heet bijvoorbeeld Metallic Champange Gold en de lak van de blauwe ER5 uit 2005 heet Candy Thunder Blue.
 
Klopt, Kawasaki kent geen kleurnummers en wisselt soms per bouwjaar van kleur.
De lak van Grijze ER5 uit 2002 heet bijvoorbeeld Metallic Champange Gold en de lak van de blauwe ER5 uit 2005 heet Candy Thunder Blue.
Ahh dat wist je dus al. Top. Leuk project. Ik blijf het volgen
 
Iedereen een gelukkig 2018!om maar goed te beginnen dit jaar,mooi ER-5 gekocht voor mijn jongste dochter.2003,19000km op de teller.En zonder ook maar krasje er op.Vandaag nieuwe voorband ruw gereden,en geeft geen tik verkeerd. Dat krijg je he, als je 12 jaar geleden bij papa achterop de blauwe ER-5 zat.😎
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan