Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.751
9.062
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, hij is gevuld met +/- 20 kilo gereedschap. En als ik iets te enthousiast een drempel neem wordt hij een halve meter de lucht in getild en weer neer gekwakt. De scharnieren zijn nog heel, dat zegt alles. Ik denk dat deze koffers door Parat gemaakt zijn..
Mooi ding! Ontzettend handig met de "gelaagdheid".
Er past door de hoeveel plankjes wel minder gereedschap in dan in een simpel alu koffertje maar dat is het absoluut waard, alles zit nu netjes op volgorde en netjes op orde. Erg blij mee!



Geen autogereedschap.com plakband meer ivm diefstal van pakketjes?
 
Klopt, voor een hopelijk 1x gebruik ( geen goed teken als o2 sensors kapot blijven gaan )
leek het me wat overbodig om dure merkzooi ergens op te bakken :)


( weiger mijn werk lassen te noemen :) )


Was toch al een duur bakwerkje , speeltip 12..
Niet met nieuwe sportschoenen aan bakken , heb een mooie brandplek op m'n voet..


Ik heb in een fleecevest aan een Toyota MRII staan lassen, het fleecevest werd best wel luchtig, vooral op de armen. :+ Dat pisbakkenijzer spatte overal heen met dat ding. En ik heb een paar keer staan dansen, terwijl ik mijn eigen verschroeide huid rook. :9
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Ontzettend handig met de "gelaagdheid".
Er past door de hoeveel plankjes wel minder gereedschap in dan in een simpel alu koffertje maar dat is het absoluut waard, alles zit nu netjes op volgorde en netjes op orde. Erg blij mee!



Geen autogereedschap.com plakband meer ivm diefstal van pakketjes?

Exact, was voor mij ook reden om hem in gebruik te nemen. Heb er vrijwel alles in zitten voor ongein onderweg, inclusief elektrische slagmoersleutel.
 
Is iemand hier bekend met die steekschroevendraaiersets godverdegodver wat een kutwoord, van het merk PB-Swiss? Er zijn verschillende uitvoeringen met de daarbij verschillende prijzen maar ook het verschil in prijs voor eenzelfde artikel. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar behalve de vermelding in de openingspost kwam ik niks tegen.
Dus, iemand die het spul gebruikt? Goed, slecht of te duur?


Thnx alvast.
 
Is iemand hier bekend met die steekschroevendraaiersets godverdegodver wat een kutwoord, van het merk PB-Swiss? Er zijn verschillende uitvoeringen met de daarbij verschillende prijzen maar ook het verschil in prijs voor eenzelfde artikel. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar behalve de vermelding in de openingspost kwam ik niks tegen.
Dus, iemand die het spul gebruikt? Goed, slecht of te duur?


Thnx alvast.
Jep...deze set met de classic heft gebruik ik al jaren https://pb.swisstools.nl/webshop/ca...ierset-met-magneetstrip-aktie-aanbieding-p-24
Erg fijne set, aangezien ik een hekel heb aan soft grips ;)
Kwalitatief 1 van de betere merken, heb er ook een kogelkop inbusset van PB 212 LDH-10 Stiftsleutel set inbus | PB-00851 | 7610733017041. niet kapot te krijgen.
 
Is iemand hier bekend met die steekschroevendraaiersets godverdegodver wat een kutwoord, van het merk PB-Swiss? Er zijn verschillende uitvoeringen met de daarbij verschillende prijzen maar ook het verschil in prijs voor eenzelfde artikel. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar behalve de vermelding in de openingspost kwam ik niks tegen.
Dus, iemand die het spul gebruikt? Goed, slecht of te duur?


Thnx alvast.
Ik heb heel veel pb schroevendraaiers en die zijn erg goed. De oude rode handgrepen zijn niet zo dik zodat er meer in mijn servicekoffer passen. ook de inbussleutels behoren tot de beste.
 
Nee. Ik weet zelfs niet eens wat een steekschroevendraaier is.....
Kan iemand mij dat uitleggen? Google kent het woord niet eens.....

jawel Google kent het woord wel, alleen komt Google zelf als eerste met een alternatief namelijk sterschroevendraaier. Bij de Gamma gebruiken ze het woord steekschroevendraaier...zegt genoeg ;-)
is dus gewoon gleufkop. En PB Swiss Tools is absoluut topspul!
 
Jep...deze set met de classic heft gebruik ik al jaren https://pb.swisstools.nl/webshop/ca...ierset-met-magneetstrip-aktie-aanbieding-p-24
Erg fijne set, aangezien ik een hekel heb aan soft grips ;)
Kwalitatief 1 van de betere merken, heb er ook een kogelkop inbusset van PB 212 LDH-10 Stiftsleutel set inbus | PB-00851 | 7610733017041. niet kapot te krijgen.

Thanks, even winkelen daaro.
Ik heb heel veel pb schroevendraaiers en die zijn erg goed. De oude rode handgrepen zijn niet zo dik zodat er meer in mijn servicekoffer passen. ook de inbussleutels behoren tot de beste.
Dat was ook mijn insteek, m'n servicekoffer wat lichter maken. In plaats van onnodig veel ruimte kwijt te raken aan handvatten deze wissel klingenset.
 
Thanks, even winkelen daaro.Dat was ook mijn insteek, m'n servicekoffer wat lichter maken. In plaats van onnodig veel ruimte kwijt te raken aan handvatten deze wissel klingenset.
Oh, je bedoeld zo'n schroevendraaier met losse stiften. dat heb ik niet. Ik heb geen zin om het telkens te moeten wisselen.
 
Ik zweer trouwens bij de swissgrip, veel fijner dan die harde handvatten.
Dat is een beetje persoonlijke denk ik, het is maar wat je prettig vindt.
Ik geef bvb de voorkeur aan de classic, ze zijn rank, ze liggen fijn in de hand en door het harde plastic zijn ze makkelijk schoon te maken. Mijn ervaring met een aantal softgrips is, dat bij olie en vuil de grips plakkerig worden. Ik weet niet of dat bij de pb swissgrip ook zo is?
 
die wisselklingen zijn op zich ook wel ok, veel beter dan een schroevendraaier met bithouder.
PB swiss maakt alleen maar mooi spul, kan niet fout gaan.

Dat en een bithouder heeft een groter gat nodig en dat is onhandig bij dieper gelegen schroeven.

Dat is een beetje persoonlijke denk ik, het is maar wat je prettig vindt.
Ik geef bvb de voorkeur aan de classic, ze zijn rank, ze liggen fijn in de hand en door het harde plastic zijn ze makkelijk schoon te maken. Mijn ervaring met een aantal softgrips is, dat bij olie en vuil de grips plakkerig worden. Ik weet niet of dat bij de pb swissgrip ook zo is?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je met bepaalde stoffen werkt dat die zachtere handvatten dan gaan plakken, door weekmakers bijvoorbeeld. Maar in veel gevallen is het wel prettig om net een wat bredere handvat te hebben, meer grip en moment om de schroef te kunnen draaien. Ik heb dat in sommige gevallen wel nodig omdat ik misschien wat minder kracht in m'n handen heb dan andere monteurs.
 
Heeft iemand ervaring met ashoesspreider?
https://youtu.be/jB3vsNqeHEs

Volgens de filmpjes van youtube is het een easy job, máár de levensduur van de hoesjes? Doordat ze zover worden opgerekt?
Voorkeur merk/type? Zie ze vanaf 80e tot paarhonderd... welke zou je moeten nemen als hobbyist die 5x per jaar zo'n ding zal aanraken
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met ashoesspreider?
https://youtu.be/jB3vsNqeHEs

Volgens de filmpjes van youtube is het een easy job, máár de levensduur van de hoesjes? Doordat ze zover worden opgerekt?
Voorkeur merk/type? Zie ze vanaf 80e tot paarhonderd... welke zou je moeten nemen als hobbyist die 5x per jaar zo'n ding zal aanraken

Wordt in alle garages waar wij aan leveren gebruikt. Er is voor stugge (Duitse) hoezen uberhaubt geen andere / betere oplossing, want met een handmatige ashoezenspreider redt je het dan niet.

Ik zou er alleen wel een nemen met aluminium behuizing, die zijn niet eens duurder maar blijven langer heel. Plastic is alleen in het voordeel als je hem vaak laat vallen (daar ben je zelf bij). Die van Weber Tools zijn bijvoorbeeld al jaren bewezen goed.
 
Je moet er ook speciale ashoezen voor hebben. De standaard hoezen krijg je niet voldoende uitgerekt.
5x per jaar vind ik al veel, dat lijkt mij al bedrijfsmatig. Ik doe het misschien 1x per 5 jaar. Dan haal ik de homokineet er wel af. Als ik een lastige auto zou hebben zou ik wel de speciale hoes kopen maar een halve colafles gebruiken om hem er omheen te trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan