MFers Uit Het Gooi Deeltje 158

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest wel, moest even olie halen, anders red ik het niet met de olieboot morgen naar het werk. En hopelijk vanuit het werk weer terug naar een garage in de buurt...

Is best goed te doen dit. Ja, in de straat is het even glibberen maar verder is het geen enkel probleem, beetje met beleid sturen... :t

Ben wel benieuwd naar morgenochtend als alles lekker aangereden en bevroren is...
 
Wij zouden vandaag van Amersfoort even naar Leiden, maar bij het zien van volk dat 30 gaat rijden op een snelweg........ Laat maar.
Uiteindelijk ruim 1100 km file, wat weer goed is voor een zondagsrecord.
 
Hele stukken 30 gereden :Y Heel wat volk dat mij met beduidend hogere snelheid inhaalde kwam ik later weer tegen omdat ze tegen de vangrail aan stonden of met de neus 'opeens' de verkeerde kant op ;)

Toen ik wegreed vanochtend leek het allemaal wel mee te vallen, maar uiteindelijk 4 uur onderweg geweest om de trailer weg te brengen (ritje van anderhalf uur normaal). Niet heel handig bedacht van me, maar ach: ik heb mooie landschapjes gezien onderweg en daar ook lang van kunnen genieten :+
 
Als je met dat grafweer weg gaat, niet gehinderd door enige vaardigheid, op zomerbandjes....... Ja, dan is de vangrail snel gevonden. Ik zie mezelf niet als beste chauffeur van Nederland, maar sjezus, wat bestaan er een kneuzen op 4 wielen.
Om nou een trailer weg te brengen tijdens code paars, of wat was het, da's best blont. :+

Vandaag thuiswerkdag, ik heb echt geen puf om naar Den Haag te klunen.
 
Hier op zomerbanden... ik had de winterbanden al verkocht. :X

Het is wachten op de btw/bpm afhandeling van de Yeti... want die staat wel op winterbanden.
 
Voor mijn moeder aan het rondkijken voor setje velgen en winterbanden aangezien zij in de thuiszorg werkt en met het weer van gisteren de weg op moest.
 
:^
Of het voorjaar, wanneer de winterwielen eraf gaan en mensen besluiten ze niet meer in huis te bewaren.

Vanaf vandaag in bezit van een rood-roze Peugeot 206 uit 98. Geen airbags, en ABS heb ik niet kunnen ontdekken. Radio werkt nauwelijks, alleen de rechterspeaker. Dit is benzine bovendien, dus ik loop er op leeg. Wat een kuthok.

Zeker met dit weer hopelijk snel m'n eigen voiture weer terug. '(
 
Te leen. Net telefoon gehad. De leenauto moet wel een keer terug, maar het is tijd om afscheid te nemen.

Is ergens een ketting tussen de nokkenassen door het blok heen gesleten. De olie gutst er uit simpelweg doordat het blok open is. :')
 
Weet het ook niet, ben er niet meer bij terug geweest. Maar er heeft blijkbaar in het blok iets aangelopen en dat heeft lopen invreten.

Eerlijk gezegd, het blok liep al langer beroerd, koud zit ik regelmatig te schudden als een parkison-patiënt. De verf springt van de wielkasten. De veren zijn van de zomer vervangen. De beun sloopte daarbij de bakkeering. De bak is daarna twee keer leeg gedraaid, en ergens schakelt het sindsdien toch niet helemaal lekker. De koppeling begon af en toe iets door te slippen. De rechterveerpoot rammelt als een bak spijkers.

Als de rest nou helemaal goed was dan was een ruilblok een optie geweest. Maar eerlijk gezegd is het wel goed zo. Het is waanzin om er de dagwaarde in te steken voor een ander blok, daarna blijft het nog steeds een kleine auto van 10 jaar oud met 3,5 ton op de klok.

Timing is alleen een beetje super kut. Kijken nu een beetje rond naar een Alfa Mito of een Renault Megane. De een wat praktischer, de ander een iets hoger fun gehalte. De een is homo-auto van het jaar, de ander een Renault. :+
 
Laatst bewerkt:
Te leen. Net telefoon gehad. De leenauto moet wel een keer terug, maar het is tijd om afscheid te nemen.

Is ergens een ketting tussen de nokkenassen door het blok heen gesleten. De olie gutst er uit simpelweg doordat het blok open is. :')
Dus een vloeistof gekoeld motorblok dat OOK Luchtkoeling heeft!!

Een auto die 'open huis' viert.
 
Shit Ilja, wat n gezeik ook weer, moeten kiezen tussen n homo kar of frans.

En dan dus no niks gezegd hebbende over dat je eigen blikkie de geest heeft gegeven...


Ik heb zaterdag mn astra verkocht, hoezo timing en geen andere auto. Gelukkig n aardige buurvrouw wiens auto ik mag lenen door de weeks, vandaag was de scooter toch echt geen optie :P


@ Ro: goed bezig! Nog wel aan t stomen ipv?
 
Dat had je beter van de zomer kunnen doen.

Dat weet ik. Was het nu ook niet van plan. Ze heeft all-season banden eronder op het moment die het nog best goed doen.

Zag wel dat velgen geen drol kosten voor haar auto. Gebruikte kost 20e per stuk ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Jij zoekt de ellende graag op zie ik. Er zal toch wel iets betrouwbaarders bestaan als een Alfa of een Renault hoop ik? :X

Sta open voor ideeën. Overigens staat een #Me2 best goed bekend. En nieuwere Renaults ook. Al ben ik na mijn korte Laguna avontuur even genezen.

Heerlijke auto, die Laguna. Als het ding na een backfire (Hoera, LPG!) niet volgas begon te lopen. Of halverwege de bocht het contact er af viel (en dus ook de stuurbekrachtiging). Wel lekker onderhoudsvrij, nadat ik nieuwe bobines in de kofferbak heb gegooid was het stotteren en inhouden over.

1.3JTD zit in Punto's, Alfa's, Opel's. Noem het maar. Alleen wil de distributieketting wel eens breken.

1.6JTD schijnt best een mooi blokkie te zijn. 1.6HDI van de Peug zit in Peugeot en Citroën, maar is ook wel bekend als TDCI bij Ford, 1.6D bij Volvo C30/S40/V50, etc.

Je merkt het, ik neig naar Italiaans vandaag. De Renault is alleen bespreekbaar vanwege de bazin, die vervolgens toch stug gaat weigeren om achteruit in te parkeren. :+
 
Shit Ilja, wat n gezeik ook weer, moeten kiezen tussen n homo kar of frans.

En dan dus no niks gezegd hebbende over dat je eigen blikkie de geest heeft gegeven...


Ik heb zaterdag mn astra verkocht, hoezo timing en geen andere auto. Gelukkig n aardige buurvrouw wiens auto ik mag lenen door de weeks, vandaag was de scooter toch echt geen optie :P


@ Ro: goed bezig! Nog wel aan t stomen ipv?

Paar zijwelen aan de scoot maken.

Hier gister toch maar eens tijd gemaakt om de winterbanden uit de berging te halen en deze in de parkeergarage van het winkelcentrum maar eens gewisseld. Rijd toch een stuk beter dan de brede zomer sloffen van de auto.

Nu maar eens kijken hoe de weg naar het werk is. Gekke dakdekkers die om 6.30 een kraan bestellen. Eens zien hoe snel ze het dak af glijden.
 
ineens vind ik het helemaal niet erg om een paar dagen vrij te hebben.

gistermiddag met de buurman (die van de Bentley, ja) in zijn G-Klasse een rondje Soest-Loosdrecht gedaan. geen rare dingen meegemaakt, de meeste mensen zijn er wel achter dat je niet veel harder kan dan 30 tot 50 p/u.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan