Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook nog flink bepakt, zo te zien. Wel benieuwd wat voor ritje het dan was.

Benieuwd wat ik morgen uit het raam zie en op de radio hoor. Dat bepaalt of ik met de Yamaha of de Mercedes naar werk ga. Mercedes Citaro, voor de duidelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Nee toch wel gladjes net thuis hele rit goed doorstaan. Om bij eigen oprit bijna op mijn plaat te gaan.. kon de k75 nèt houden. Heb nu al zin in morgen..
 
Ik blijf wel vrolijk rijden, maar zo lang het glibberig blijft maar even niet op de deftige fiets... Gewoon even op het oude CBR'etje binnen de stad, en als ik er toch per sé uit moet met gladheid is daar nog de Greenwheels en/of de NS.
 
Laatst bewerkt:
Nee toch wel gladjes net thuis hele rit goed doorstaan. Om bij eigen oprit bijna op mijn plaat te gaan.. kon de k75 nèt houden. Heb nu al zin in morgen..
Doet me denken aan dit :+

Hans89 in "Weer of geen weer (3), Wonderlijke Winters"
p2080013r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik hoefde de deur niet uit vandaag, dus om de gladheid nou op te gaan zoeken vond ik ook niet zo nodig. Kreeg net een appje van de baas dat iedereen die niet perse op de zaak hoeft te zijn morgen maar thuis werkt, dus ook morgen hoef ik het niet te trotseren :t
Verstandige baas :)
 
Bus vandaag :) Heb voorheen de nodige sneeuwbuien getrotseerd, vond het hartstikke mooi, maar ik kan me momenteel geen paar weken "outage" permitteren :X Dus dan maar met de bus. Trein is lachwekkend genoeg niet eens een optie is dit gekke landje _O-
Auto vond ik ook niet echt aantrekkelijk, met het oog op files.
 
A. het is Belgie, weet je hoe je daar aan een rijbewijs komt?
B. BMW's raken van de weg, zou daar een reden achter zitten?

Ik ben vandaag gewoon met de motor en ga ook weer met de motor naar huis vanmiddag. Twee jaar terug ben ik eens met het zijspan gegaan toen heb ik twee uur over 10km gedaan. OV valt hier uit. Ik heb wel erger getrotseerd als dit buitje.
Goede reis! :X
 
Trein is lachwekkend genoeg niet eens een optie is dit gekke landje _O-
Ik moest vanmorgen naar Amersfoort. Eerste dag op een nieuwe opdracht dus thuiswerken was nog even geen optie. Voor het eerst in mijn leven de keuze gemaakt de trein naar 't werk te pakken.

Station zit op 6 minuten fietsen... ja, als het fietspad begaanbaar is wel. Enfin, een kwartiertje later ben ik op 't station. Nét te laat maar dat maakte niet uit want de trein die ik moest hebben reed niet. En die daarna ook niet. En die dáárna ook niet. :X

Ben maar weer naar huis gegaan. Gebeld dat ik het niet ging redden voor 9 uur. Kon eventueel de auto pakken en in de file aansluiten maar kreeg te horen dat er sowieso weinig mensen op kantoor waren, "dus we kijken morgen wel weer verder". Euh, OK! :t
 
De intercity van 8:13 uit Nijmegen naar Arnhem reed stipt op tijd! *O*

En voor het eerst een omroepbericht gehoord dat begon met "Beste reizigers". Van mij mag het hoor. Het wachten is nu op "Bovenstebeste reizigers" - NS mag ten slotte blij zijn dat er überhaupt nog mensen met de trein gaan :+
 
Ik moest vanmorgen naar Amersfoort. Eerste dag op een nieuwe opdracht dus thuiswerken was nog even geen optie. Voor het eerst in mijn leven de keuze gemaakt de trein naar 't werk te pakken.

Station zit op 6 minuten fietsen... ja, als het fietspad begaanbaar is wel. Enfin, een kwartiertje later ben ik op 't station. Nét te laat maar dat maakte niet uit want de trein die ik moest hebben reed niet. En die daarna ook niet. En die dáárna ook niet. :X

Ben maar weer naar huis gegaan. Gebeld dat ik het niet ging redden voor 9 uur. Kon eventueel de auto pakken en in de file aansluiten maar kreeg te horen dat er sowieso weinig mensen op kantoor waren, "dus we kijken morgen wel weer verder". Euh, OK! :t

En de verkeersdiensten maar roepen dat je het OV moet pakken, i.p.v. de auto :X
 
Code ROOD! Hide your wives! Hide your kids! Chaos en paniek in ons pittoresk landje.

Wou dat ik nu een dual sport voor de deur had staan.

Hoop dat iedereen veilig thuis is/ komt.
 
A. het is Belgie, weet je hoe je daar aan een rijbewijs komt?
B. BMW's raken van de weg, zou daar een reden achter zitten?

Ik ben vandaag gewoon met de motor en ga ook weer met de motor naar huis vanmiddag. Twee jaar terug ben ik eens met het zijspan gegaan toen heb ik twee uur over 10km gedaan. OV valt hier uit. Ik heb wel erger getrotseerd als dit buitje.


Achterwielaandrijving in combinatie met brede sportsloffen is geen goede combi voor grip op gladheid. :P

Vanmorgen ook maar eens wintersloffen onder de achterwiel aangedreven bus gesleuteld. Wachten todat er een laag sneeuw ligt en buiten wisselen is geen goede combi voor comfortabel werken. De grip op sneeuw wordt met sneeuwbanden wel weer opmerkelijk goed.
 
Wou dat ik nu een dual sport voor de deur had staan.

Ik heb een dual sport voor de deur staan. Aan de binnenkant voor de deur om precies te zijn.

Maar de vriendin wilde vanochtend ook naar het werk. Als er morgenvroeg nog steeds sneeuw ligt ga ik op de motor! Uurtje eerder (normale reistijd = 20 minuten) vertrekken en wegen zoeken waar nog niemand is geweest. Paar legale bospaden mee pakken. Moet lukken.
 
Vandaag dagje vrij,vanochtend vroeg op pad,ff naar Groenlo,heb gisteren een net setje wintersloffen gescoord voorde CX5.
Erg luxe samen met de verkoper ze er binnen,met mooi lucht gereedschap en goede krik ze eronder geschroefd.
Vind wat je er van vinden wilt,rijdt een stuk beter. Auto is relatief ligt en er liggen vrij brede sloffen onder,niet zo'n goede combi.

Gisteren geprobeerd naar de zaak,maar na 2km omgekeerd,was geen doen, remmen deed hij niet,bochten waren een drama,alleen het weg rijden ging toppie (AWD).
Trein gepakt,gaan er in Apeldoorn geen bussen,normaal 15min lopen (nu al snel 30min)mijn vrouw wordt snel ziek met dit weer,dus taxi heen,en na werk tijd weer terug.

Kan ze morgen weer zelf rijden. Of en hoe ik morgen naar het werk ga,zie ik morgen wel.
 
Vandaag maar met de auto gegaan ivm de verwachte sneeuw. Vanochtend 30 min eerder weg gegaan en uiteraard ook 30 min te vroeg op mijn werk. Vanmiddag rond 15:30 in de sneeuw terug, netjes aan de snelheid gehouden, A12/A20/A16, stond overal 50 of 70 km/h. Prima te doen, alleen wel levensgevaarlijke capriolen gezien met oa auto's die met hoge snelheid voorbij kwamen, vrachtwagens die gingen inhalen en lekker aan het drukken waren. Hopelijk morgenmiddag schoon, want vind de motor toch wel een stuk fijner rijden.
 
Ja, lach maar. Het werd de Citaro :/
Nou, ik had vandaag ook graag de Citaro terug naar huis genomen uit mijn werk. Helaas hield het GVB het integraal voor gezien net op het moment toen ik bij de bushalte was aangekomen.

Met de motor vandaag van het Waterlooplein naar Centraal geploegd, maar toen mijn profiel eenmaal vol sneeuw zat gleed ik gewoon vanuit stilstand onderuit toen ik mijn gewicht verplaatste om mijn been op te tillen, omdat de weg lichtjes naar rechts afliep. Nou, dan kun je me nog meer vertellen... Geen doen. Dus motor opgetild, op de stoep gezet en de bus gepakt. Helaas hield het GVB er dus mee op, dus ben ik maar in vol ornaat naar huis gelopen vanaf het Waterlooplein naar het Haarlemmerplein.

Nou ja, ik kan de lichaamsbeweging goed gebruiken... Hoop alleen wel dat morgen de bus weer rijdt.
 
Heb vandaag een late shift. Om 14u beginnen.

Nu weet ik dat er dan file is van zodra je de Brusselse ring nadert. Nu stond er al file nog voor Leuven, en ze gingen echt heel traag.

De eerste km's kon ik er nog heel vlot tussendoor. Een beetje verderop was het moeilijker. Tussen de twee linkse vakken m blubber, en dat werd meer naarmate je Brussel naderde. Dan kan je niet zeggen "ik rijd daar wel effe dorheen aan 50!" Er kunnen wel eens harde stukken tussen zitten, maar meer nog, je zal maar eens bruut moeten remmen voor de zoveelste zonder-pinker-opschuiver.

Ging nog pakweg 20 a 25 km/u, was iets te laat op het werk, maar er zijn collega's die van minder ver moesten komen en ruim 3u onderweg waren met de auto :X
Ik was er in iets meer dan een uurtje, denk een uur en 15 minuten ongeveer. Normaal 45 minuten.

In de latere namiddag is het veel gaan regenen, maar vanaf 20u wordt het weer sneeuw ... en licht vriezen ... dat belooft ...
 
Ik heb 't 'net niet' gered...
Ben uit beleefdheid wat meer naar de rechter kant gegaan zodat auto's die zonodig moeste kleven/duwen me gemakkelijk konden passeren....
Deden ze niet (of erg laat), dus ik weer terug naar de "schone" bandensporen...
Verkeerslicht 1, 2, 3, allemaal goed.
Rotonde 1, 2, 3 niks aan de hand...

Nieuwe ronde nieuwe kansen... weer nieuwe plakkers, dus ik weer naar rechts om ze er voorbij te laten gaan...
Ja, nee twijfel, nog meer duwen/kleven....
Vooruit, nog iets verder naar rechts dan... Plaat ijs, dag grip, rubber de lucht in.
Duwer achter mij met een grote boog om mij heen gereden en weg.
Auto erachter heeft kruispunt voor me geblokkeerd, tegenligger heeft me geholpen motor overeind te krijgen en aan de kant te krijgen.
Motor vast in "onbekende" versnelling (reed in 1, maar zag voor ik de motor afschakelde een 3), koppeling hendel afgebroken.
Versnellingshevel verbogen & klem. En motor start uberhaupt niet meer.

Garage bellen want was nog "in de buurt".... maar hun bergingsvoertuig stond ook met pech.
Honda Assist bellen & wachten op ANWB.
ANWB busje, tjsa.... moet toch berger bellen maar dit is de procedure, eerst een 'monteur' dan pas opschalen en bergen.

Tsja, toen de berger er was, was het meeste ijs alweer ontdooit...
Had ik nu maar langer gewacht... of was ik uberhaupt niet gegaan voor onderhoud.


edit:
even op adem komen en wat opwarmen... straks eens zien of ik bij de huisartsenpost terecht kan.
Anders morgen vroeg even bij huisarts langs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan