het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het invoeren van de E10 en het verdwijnen van de gewone Ron 95 ben ik overgestapt op 98. Inmiddels al redelijk wat kilometers gedaan, en ik heb vastgesteld dat de Tiger op 98 veel zuiniger loopt. Het aantal afgelegde kilometers per tank is beduidend meer. Tussendoor een keer E10 moeten tanken, en lag meteen weer lager. Voor mij dus geen E10 meer
 
Mijn Tiger staat bij de garage. Er zit een scheur in m'n achtervork. De boel kraakte al een tijdje behoorlijk, en het leek er eerst op dat de scharnierpunten van de schokbreker gesmeerd moesten worden, maar het is dus een iets groter probleem gebleken... :/
 
Oei das niet zo mooi!
Het kan natuurlijk ook zo zijn,dat door het zwaar lopen/vastzitten van je linksysteem lagers,je achterbrug is gaan scheuren!

De mijne krijgen elk 2e jaar vers vet,ik doe dan ook meteen de achtervork lagering!
 
grote plannen voor mijn tiger

Ik heb een 2013 gekocht, mat grijs, mat zwart. Mooie kleur maar wat een drama om het schoon te maken. De vorige eigenaar heef kleine stukjes gepoetst
Ik heb besloten de portemonnee te trekken en hem wit te laten spuiten: afspraak is gemaakt.
 
grote plannen voor mijn tiger

Ik heb een 2013 gekocht, mat grijs, mat zwart. Mooie kleur maar wat een drama om het schoon te maken. De vorige eigenaar heef kleine stukjes gepoetst
Ik heb besloten de portemonnee te trekken en hem wit te laten spuiten: afspraak is gemaakt.
Wit als WIT of als origineel wit :? :?
 
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.
 
Laatst bewerkt:
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.

Aanbevolen : Tiger 1050 2009=> voldoet aan al je voorwaarden :Y :t

(Ik weet nog een mooie witte te koop staan, zie verder naar boven)
 
Laatst bewerkt:
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.

De Tiger bevalt mij prima, maar voor 2 personen met bagage wel het volgende:
De Tiger 1050 (tot 2013, dus niet de sport) heeft erg kleine zijkoffers. Daar gaat niet gemakkelijk voor twee man bagage in. Het ligt er natuurlijk aan wat je mee wilt nemen, maar twee paar gemakkelijke schoenen en je hebt snel een koffer vol.

De Tiger is traditioneel wat slap geveerd. Als je er een kunt bemachtigen met Hyperpro schijnt dat een goede investering te zijn. (Ik heb er zelf geen ervaring mee)
 
De Tiger bevalt mij prima, maar voor 2 personen met bagage wel het volgende:
De Tiger 1050 (tot 2013, dus niet de sport) heeft erg kleine zijkoffers. Daar gaat niet gemakkelijk voor twee man bagage in. Het ligt er natuurlijk aan wat je mee wilt nemen, maar twee paar gemakkelijke schoenen en je hebt snel een koffer vol.

De Tiger is traditioneel wat slap geveerd. Als je er een kunt bemachtigen met Hyperpro schijnt dat een goede investering te zijn. (Ik heb er zelf geen ervaring mee)
Ach ik rij nu met 2 zijtassen Oxford en een bagagerol en tanktas voor de camera spullen ...zal in koffers toch wel net zo veel ingaan ?....
 
De tiger 800/1200 expedition (alluminium) koffers zijn echt klein hoor... daar kan geen helm in, verder wel groot zat voor je kleding, schoenen etc voor weekeindje weg, maar ik vind het een groot gemist dat je helm er niet in past.
 
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.
Je mag de mijne wel eens testen hoor Peet.
 
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.

Heb nog een mooie zwarte te koop van 2007 met kofferset en veel opties!
 
ik ben serieus op zoek naar andere motor, en een tiger spreekt mij wel aan.
ik wil meer dan 900 cc
ruimte voor 2 personen en baggage
wat bevelen jullie aan, en waarom?...
waar moet ik op letten, wat zijn bekende gebreken bij bv. bepaalde series/type's of bouwjaren?...

ik rijd nu sp1 1000 cc 2 pittert, maar tijdens vakantie gaan polsjes en nekspieren al gauw opspelen.

De Tiger 1050 is een schitterende reismotor, zowel solo als met twee. Met twee zou ik inderdaad de vering aanpassen, solo is het "probleem" overroepen. De originele zijkoffers zijn redelijk klein, maar een tanktas en een topcase doen wonderen. De stabiliteit van de motor neemt ook niet af met een topcase. Bij 2007/2008 modellen wel oppassen voor de starterkrans. Bij de eerste reeksen een zorgenkindje en vervanging kost je toch een 1000 euro. Verder geen echte problemen gekend, behalve de koplamp. deze is nogal zwakjes.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een mooie zwarte te koop van 2007 met kofferset en veel opties!
heb hem idd gezien, staat ook nog een witte....2 jaar jonger, zelfde prijs...
weliswaar zonder kofferset.
wat is het verschil tussen de 2 jaar bouwjaar?...update'sof geheel andere motor?...of gewoon hetzelfde?. weet iemand dat?..(behalve dan de starterkrans gebeuren?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan