Honda SH150i deel2

Mijn SH150 van begin 2014 heeft ook een vervangende brandstofpomp gekregen. Terugroepactie. Ik zou voor zekerheid gaan, lijkt me goed dit te (laten) onderzoeken.
Je moet er toch niet aan denken dat ie er mee stopt op de snelweg waar je net aan het inhalen bent ofzo.
 
Terugroepacties staan op RDW.nl, even kenteken invoeren en je ziet het meteen.

Als er niks staat toch even aankaarten bij de dealer desnoods de importeur.
 
Heb gebeld en op de site gekeken.

Volgens Honda komt die van mij niet in aanmerking hier voor....
De site geeft aan dat dit niet voor mijn model geld.

Ik ga hem morgen wegbrengen want ze doet nu helemaal niks meer.

Er komt alleen een raar luchtje aan de achter kant naar boven ( wie niet zeg maar....) maar dit is meer een elektrische brand luchtje..

Word vervolgd.

Mvg,

Gert Jan
 
Vandaag de Pirelli banden vervangen door Heidenau K66 Snowtex. De Pirelli's hebben het ongeveer 17000 km volgehouden.
Een eerste testritje gemaakt, stuurt wel heel anders moet ik zeggen. Net alsof de sh minder goed de bocht om te krijgen is. Morgen maar eens weer zien, dan is de testrit wat langer.
 
En ikrijgoedkoop ? hoe ging het testen vandaag ? ;)

maxresdefault.jpg
 
Haha.. Vandaag was het in het noorden alleen hagel. Morgen valt er als het goed is flink sneeuw. Dan kan ik maandag de banden serieus uitproberen.
Overigens heb ik al de eerste km's ermee getreden en ze hebben flink grip. Ook met nat weer geen enkel moment gehad dat ik de grip verlies.
 
Rij ongeveer 2 jaar op de Heidenau winterbandjes. Veel grip en zomers geen abnormale slijtage. Altijd grip in de regen en nooit meer een zweet in de bilnaad momentje door weinig grip of op wit- gekalkde bitumen. Uiteraard ook in de sneeuw gewoon oonde sooter richting werk.
 
Vanmorgen in de witte wereld naar het werk gereden. 25 km totaal vooral binnenwegen.
Met de nieuwe bandjes gaat het zeer goed. Opgevroren weggedeelten zijn natuurlijk wel glad, dat was oppassen. De grip in de sneeuw is super.
4TzUmv07a73mSckyasyv9JYxiDgXDd61YLI32GOtx8qz27TfYkIEeDWxn9RV_IC39alfh9TlzYq16ozF0PS_sw6OWuC7FNkyQQ0EGGgUUOjHFloXN0unBhIxvqieNZcLEBkMloO0ag=w1378-h775-no
 
ik rij niet meer druppellader hangt er nu aan
1x vallen en een hoop plastic schade
 
Dat klopt, als het mij te gek wordt stap ik ook tijdelijk over op de auto. Maar tot nu toe durf ik het nog wel aan. Ik rij nu 5,5 jaar zomer en winter door op de scooter (PCX125 en SH150). Alleen bij extremen de auto. Dat is enkele keren per jaar. Ik hoef geen snelweg te rijden dus kan mijn eigen tempo kiezen en dat scheelt behoorlijk.
 
Dat klopt, als het mij te gek wordt stap ik ook tijdelijk over op de auto. Maar tot nu toe durf ik het nog wel aan. Ik rij nu 5,5 jaar zomer en winter door op de scooter (PCX125 en SH150). Alleen bij extremen de auto. Dat is enkele keren per jaar. Ik hoef geen snelweg te rijden dus kan mijn eigen tempo kiezen en dat scheelt behoorlijk.

Mooi, ik ben ook een doorrijder. Vandaag ook, maar was wel op het randje. Wat is het verschil tussen de SH en de PCX? Gr. Michel
 
Ik had het oude type PCX125, die had een kleinere tank. Ook is de PCX125 wind gevoeliger. Dat zal wel in de vorm van de kuip ofzo zitten.
Een Sh ziet er misschien niet zo sportief uit maar is voor mij lekkerder in het gebruik. Zo stap je er ook makkelijker op een heeft de Sh standaard ABS.
 
Zo, na 6 weken vandaag mijn SH terug.
De ECU is vervangen en een brandstofpomp/injectie relais vervangen, ecu viel onder garantie.

Ik zo blij als een kind op 5 december. Lekker naar huis rijden, na 14 km rijden, stoplicht op rood, groen, geef gas en..... gestopt. Zekering eruit geknald, weer niks doet het. De dealer heeft hem 20 minuten later op gehaald en gaat er weer mee aan de gang. Hopelijk duurt het niet weer 6 weken. Lekker is dit........

Ondanks alles, iedereen fijne feestdagen toegewenst.

Mvg, Gert Jan
 
Zo, na 6 weken vandaag mijn SH terug.
De ECU is vervangen en een brandstofpomp/injectie relais vervangen, ecu viel onder garantie.

Ik zo blij als een kind op 5 december. Lekker naar huis rijden, na 14 km rijden, stoplicht op rood, groen, geef gas en..... gestopt. Zekering eruit geknald, weer niks doet het. De dealer heeft hem 20 minuten later op gehaald en gaat er weer mee aan de gang. Hopelijk duurt het niet weer 6 weken. Lekker is dit........

Ondanks alles, iedereen fijne feestdagen toegewenst.

Mvg, Gert Jan


Balen, nog een vrij nieuw exemplaar?
 
Iemand nog interesse in een nieuw uitlaatsysteem...past op model 2010/2012.
Redacties graag via pb.

Mag weg voor een mooie 2017 eindejaarsprijs.. :)
etti0w.jpg


2vmsz14.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, even kijken of er nog iemand hier is....

Morgen kan ik eindelijk mijn motor ophalen. *O*
Het was de puls-rotor die kapot was.

Ze hebben er in totaal 140 km opgereden om te kijken of ze het bleef doen. En zo waar...... ze bleef draaien, rijden enz.

Nu maar hopen dat die niet weer kapot gaat naar 10 km rijden :N als ik er op zit....

Word vervolgd.

Prettige avond nog.
 
Hopen dat het nu opgelost is voor je Kolfie. Ik ga dinsdag de 40.000 km klokken op mijn Sh. Ben van plan om er uiteindelijk 100.000 mee te gaan rijden, dat zal hopelijk over 6 jaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zo de eerste 15 km staat er weer op.

Het zat in de puls-rotor die de stand van de krukas meer om zo te kunnen starten en te kunnen blijven lopen. Ook was er een gedeelte bij de spoel en de dynamo vervangen. Honda zelf heeft dit ook nog nooit meegemaakt, zeggen ze.....


Zo, al 40000, dat is een mooi aantal. Ga ik ook voor.

Prettige avond
 
Ik ga dinsdag de 40.000 km klokken op mijn Sh. Ben van plan om er uiteindelijk 100.000 mee te gaan rijden, dat zal hopelijk over 6 jaar zijn.

Hier staat er een in de schuur die in 2 zomers sinds de nieuw aanschaf al 1200 km gemaakt heeft
( eigenaresse is behoort tot de groep "heeeeel mooi weer rijders" )

Die gaat de 100.000 aantikken over 163 jaar :+
Voordeel is wel dat ze zonder het stop/go systeem aan 1:50 r mee rijdt.

We zijn aan het aftellen naar de zomer van 2018 voor de volgende 600 fun KM`s maar het weer werkt niet mee zag ik net op weeronline B|
 
Haha leuk, die Sh zal nog wel als nieuw zijn dan. Hopelijk is het snel weer mooi weer dan kun je weer wat km's maken. Eerlijk gezegd kijk ik zelf ook het meest uit naar de zomer; met het weer van de afgelopen tijd wordt je ook niet vrolijk.
Nu met de winterbandjes haal ik overigens krap aan 1 op 34. Dat was met de zomerbandjes wel beter. Ik heb er wel goede grip voor terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan