BMW nineT

De scrambler is waaaaaanzinnig mooi. Echt! Ben lang fan geweest van de Ducati Scramblers maar toen de nineT uitkwam was dit een concurrent. Nu met de scrambler nineT erbij... prachtige motorfiets.

Heel effe in een notendop de eigen motor historiek. Deze Nine T zal de 25 of 26st motor zijn die ik in mijn bezit heb. Wees gerust. De vorige steeds verkocht hoor. Heb dus geen showroom met al deze motoren in. De reden van steeds de verandering was simpelweg niet de stap willen zetten naar de duurdere motoren omdat ik het geldverspilling vond maar nu bijna 40 dacht ik bij mezelf dat het eens tijd werd om weer die smile te zoeken die ik had toen ik met de allereerste motor reed en met deze Nine t kwam het spontaan.

Wat de druppellader betreft....
Dank voor deze toelichting. Ik zal eens horen wat mijn dealer zegt.... al kan ik wel raden wat ze gaan zeggen. Meneer, we hebben een merkeigenaar druppellader of 1-tje dat we verkopen en kan gebruikt worden voor de Nine T

De zwarte Wunderlich skidplate die ik nog nabesteld heb zou in de loop van volgende week arriveren en geplaatst worden.

Verder staat er op:
Led knipperlichten
Verwarmde handgrepen
ASC
Bmw cilinderdekselbescherming. De kunststof versie. Hetzelfde effect als de aluminium varianten maar de zwarte kunststof gaat meer op in de motor.
Wunderlich 3-delige tankpadset

En dan zijn we ver rond.

Kan me niet schelen hoe koud het is om hem naar huis te rijden maar ik wil dat het droog is, ook de wegen. Ik hekel pekel ontzettend en krijg het niet over mijn hart om hem zo pekelbesmeurd weg te zetten onder de hoes.

die merk eigen druppellader van bmw prik je zo in de 12v aansluiting, hoef je niks aan te knutselen :)
 
126 euro voor een druppellader :')

Met een Optimate 4 canbus lukt dat ook...en die is een stuk vriendelijker geprijsd
 
Laatst bewerkt:
Bijna 40 en dan al aan je 25e motor toe :D.

Vind zelf de NineT's ook prachtig, maar wel een premium prijs. Met de Z900RS heeft BMW er weer een mooie concurrent bijgekregen die ook iets gunstiger geprijsd is en behoorlijk luxe uitgerust.
 
Ja die Z900RS is een mooie fiets, heb hem een paar weken geleden in Soest gezien, in echt is hij nog mooier, zeker de Cafe Racer in het enige echte kawagroen. Ga zeker een keer proefrijden, maar ben wel fan van dikke twins, 4cyl inline is toch saaier kwa motorkarakter.
 
Vind zelf de Trumph Scrambler ook nog steeds een interessante fiets. Maar voorlopig ben ik echt niet van mijn NineT af te slaan heren. Al staat hij nu heerlijk warm, te wachten op een mooie lente dag. Puur genieton die boxer :] :}
 
Bijna 40 en dan al aan je 25e motor toe :D.

Vind zelf de NineT's ook prachtig, maar wel een premium prijs. Met de Z900RS heeft BMW er weer een mooie concurrent bijgekregen die ook iets gunstiger geprijsd is en behoorlijk luxe uitgerust.

De Z900RS is waanzinnig mooi en stond ook op het verlanglijstje maar zou wel een stuk duurder uitkomen dan de gewone Z900. En ondanks dat ze wat met het uitlaatgeluid hebben gedaan om hem niet te steriel te laten klinken vrees ik toch voor nog steeds te weinig karakter. Bmw heeft net voor het “oudere” blok gekozen voor in de heritage serie net omdat het nog iets mee karakter heeft dan de LC blokken.

De Triumph Scrambler is idd ook heel mooi en ben de dag voor ik met de bmw ben gaan testrijden ook met de Street Twin gaan testrijden. Hetzelfde blok als in de scrambler. Heel goede motorfiets en zou zelfs durven stellen meer dan genoeg kracht om plezier mee te hebben maar ik heb hem zonder meer terug bij de dealer afgezet en ik had helemaal niet het wauw gevoel.
De wegligging, de remmen, het algemene rijwielgedeelte van de BMW is gewoon een paar niveaus hoger. Ik zeg bewust niet beter maar anders. Wat mij betreft veel strakker en sterker. Ik ben de laatste om enkel op de technische fiche af te gaan en daarom heb ik ook met de Triumph gereden. Kortom, ook geweldige motorfiets. Niets op aan te merken eigenlijk.

Belangrijk te melden in mijn keuze is dat de BMW Nine T die ik heb gekocht een demo voertuig was van de Belgische invoerder. Er staan dus nu 4380km’s op en is reeds in februari van dit jaar ingeschreven geweest maar valt dus onder BMW Premium Selection voertuigen waarop 3j garantie zit standaard en 2j wegenbijstand doorheen heel Europa.

Omdat ik zelf zo maniakaal ben geweest op al mijn motorfietsen en er nooit veel km’s opstonden en nieuw kopen is telkens veel verlies lijden in mijn geval dus dacht ik dat er nog wel motoren zullen zijn die nagenoeg zijn met een mooie korting op.
We weten allemaal dat als je de dealer buitenrijdt met je motor je meteen de BTW kwijt bent.

Een demo voertuig zou ik normaal gezien niet snel kopen omdat je er vanuit gaat dat met elke testmotor wel gebraakt wordt maar toen ze de motor klaar maakten voor me kreeg ik een goede indruk dat ze hem wel lieten warmdraaien. Trouwens als je dergelijke grote cilinderinhouden helemaal wil gaan uitpersen op de openbare weg zou je achternaam misschien wel eens Rossi kunnen zijn maar goed. Ik heb er ook goed mee doorgereden maar ik kwam bijlange niet aan het einde van de powerband.
Maar goed, het feit dat ze deze garantie geven, meer dan op een nieuwe Honda of zelfs BMW gaf me dat vertrouwen. Ook het feit dat hij nog geen jaar oud is, de showroomstaat en de lage km-stand. Voordeel: fikse korting en ik hoef niet te gaan inrijden zoals met een nieuwe. 🙂
 
Zoals beloofd!


2afwx9l.jpg

2zfl4x4.jpg

nwaee1.jpg

2925g21.jpg
 
De uitlaat,is ook al mooi verkleurd, wat hitte al niet met RVS kan doen.
 
De verkleuring vd uitlaat zit ik echt niet mee. Gaat erg snel die verkleuring. Ik zou het pas rot vinden zou bmw beloven dat het een mooie zilveren kleur zou behouden, wat ze wel niet doen.

Ik had nog gedacht om de voorvorkrubbers vd scrambler te laten plaatsen maar dat laat ik maar zo. Buiten een kamikaze insect zal er niet veel schade tegen de voorvorkpoten vliegen denk, hoop ik dan 😉
 
Hey 'Skip'..., jij ook hier ?!
Long time, no 'see'... :W

...blijft toch trekken hè, zo'n boxer... :+
 
Wat een gave machine! Heel veel rijplezier.
Ben je nog van plan om er dingen aan te veranderen of hou je hem lekker basic?
Het is in ieder geval een prima basis voor wat customizing maar ook zo een pracht apparaat.

Er staan al wat opties op natuurlijk. Voorlopig laat ik het zo. Mocht ik ooit een extra benzinetank op de kop kunnen tikken maak ik er zelf iets apart van in de stijl van mijn vak (www.wimpredhomme.com -link naar instagram staat erbij)

Ik had aanvankelijk het idee om de skidplate en valbeugels zelf te maken maar het nieuw kopen origineel of van Wunderlich is stukken goedkoper. De skidplate stond ik er echt op zelf te doen maar aan materiaal alleen kost het me meer dan het kant en klaar kopen. Slijpschijven e.a. en verbruik aan lasmateriaal en dan heb ik het nog niet over de uren die je kwijt bent voor dergelijk stuk. Als ik zoiets moet maken reken je minstens het dubbel dus de rekening was snel gemaakt. Soms maak ik wel iets wat je kant en klaar kan kopen en een fractie kost van datgene dat ik zou kwijt zijn maar soms is het zelf maken veel beter, steviger dan het kant en klaar te kopen. In het geval van de skidplate waar je in aluminium minstens 5mm plaat moet rekenen of inox 2mm ben je al gauw evenveel kwijt aan het materiaal alleen. Veelal is het origineel niet slecht.

Indien mogelijk eventueel een kuip plaatsen (zelf maken) zoals de racer versie maar dat is toekomstmuziek. Voorlopig moet er maar eerst mee gereden worden.

Grtjs
 
Hey 'Skip'..., jij ook hier ?!
Long time, no 'see'... :W

...blijft toch trekken hè, zo'n boxer... :+

Haha, ja absoluut!
Toen ik had besloten dat ik een (bijna) nieuwe motor in retro stijl wou en weer meer wou gaan rijden kwam er in die periode net een golf van nieuwe retro's uit.
Ik had in eerste instantie mijn zinnen gezet op een Triumph Street Twin maar toen kwamen de R-NineT modellen van BMW en de nieuwe Scrambler en Bobber van Triumph.
De Street Twin viel af door gebrek aan topvermogen(met mij erop gewoon moeizaam naar de 140...) dus de Street Scrambler viel hierdoor ook af en de R-NineT modellen lieten toch iets te lang op zich wachten en gingen toch een beetje boven budget. De Triumph Bobber is ook fantastisch maar te onpraktisch en de nep carberateurs zitten me ook dwars.
En toen kwam er ineens een heel interesante jong gebruikte en over complete Ducati Scrambler Icon voorbij en de rest is geschiedenis ;). Wat een geluid(Termignoni race pijp) en wat een heerlijke lichte pret fiets.
Dus voorlopig zal het wel even duren voor ik weer op een BMW zit maar ik denk dat er in de toekomst ooit wel een Urban GS of Pure komt... ;) Want wat een prachtige machines en kwa formaat ook wat beter voor mijn postuur(al zit ik geweldig op de Scrambler). En het blok ken ik natuurlijk al van de tijd dat ik nog een R1200R had en daar is echt helemaal niks mis mee(al klinkt het niet zo geweldig als mijn Duc).
 
Er staan al wat opties op natuurlijk. Voorlopig laat ik het zo. Mocht ik ooit een extra benzinetank op de kop kunnen tikken maak ik er zelf iets apart van in de stijl van mijn vak (www.wimpredhomme.com -link naar instagram staat erbij)

Ik had aanvankelijk het idee om de skidplate en valbeugels zelf te maken maar het nieuw kopen origineel of van Wunderlich is stukken goedkoper. De skidplate stond ik er echt op zelf te doen maar aan materiaal alleen kost het me meer dan het kant en klaar kopen. Slijpschijven e.a. en verbruik aan lasmateriaal en dan heb ik het nog niet over de uren die je kwijt bent voor dergelijk stuk. Als ik zoiets moet maken reken je minstens het dubbel dus de rekening was snel gemaakt. Soms maak ik wel iets wat je kant en klaar kan kopen en een fractie kost van datgene dat ik zou kwijt zijn maar soms is het zelf maken veel beter, steviger dan het kant en klaar te kopen. In het geval van de skidplate waar je in aluminium minstens 5mm plaat moet rekenen of inox 2mm ben je al gauw evenveel kwijt aan het materiaal alleen. Veelal is het origineel niet slecht.

Indien mogelijk eventueel een kuip plaatsen (zelf maken) zoals de racer versie maar dat is toekomstmuziek. Voorlopig moet er maar eerst mee gereden worden.

Grtjs

Mooi werk! En het zou wel gaaf zijn als je in de toekomst zelf wat gave onderdelen zou kunnen maken. Het lijkt me mooi om over die vaardigheden te beschikken en daar iets unieks mee te maken voor op de Pure. Een aangepaste tank zou inderdaad heel gaaf zijn maar daar moet je echt tegen aanlopen, die dingen kosten echt een vermogen.
Ook zijn de nieuwe option 719 onderdelen van BMW erg fraai, vooral de cilinderkoppen en rem en koppelings reservoirs zien er geweldig uit(al durf ik niet naar de prijs te kijken...)
Zelf een kuip maken is ook mooi, maar dan wel op een manier die zich weer onderscheid van de Racer neem ik aan. Ook zit je dan denk ik vast aan clip-ons, erg mooi maar stuk minder comfortabel;)
Misschien zou het een gaaf idee zijn om zelf een mooie lucht inlaat te maken van rvs of alu.
Maar inderdaad voorlopig eerst lekker rijden, ben zelf tweede kerstdag nog even lekker wezen toeren en kan niet wachten tot het weer wat beter word en de straten minder vuil.

Op je site las ik dat je wat met hoekige vormen hebt en moest toen gelijk aan deze CBX denken van Otto Nijs:
gallery19big_original.jpg

gallery14big_original.jpg
 
Laatst bewerkt:
*O*

Leuke reactie :t

De hoekige vormen zijn meer ook gemakzucht en beperkte mogelijkheden. Een draaibank, Engels wiel en felsmachine om rondingen te verkrijgen heb ik niet. Gewoon de plek niet voor.

Ik ben begonnen aan een elektrische cruiserbike (fiets-stepformaat) maar dat project heb ik even gestaakt wegens andere projecten die meer prioriteit hebben.

De R Nine T aanpassen met eigen maaksels lijkt me gezien de jonge leeftijd nog niet aan de orde. Je kan natuurlijk zelf onderdelen maken maar als je hem weer verkoopt heb ik al gemerkt dat deze meestal geen meerwaarde zijn.

Een geheel eigen cafebike maken lijkt me dan wel weer top!

De foto van deze bike is wel heeeeel rechthoekig. Op zich een prachtcreatie maar mij iets te hoekig. Ik zou de tank meer zien met de hoekige contouren als de F-117 bommenwerper.

Dergelijke projecten gaan maar traag vooruit omdat je van niets begint en zelf alles moet meten en berekenen. Wel leuk ;)

Nee voorlopig hou ik de pure even zo.

Als er een zelfgemaakt onderdeel op zou komen zou ik dat zelf het liefst maken in brushed aluminium. RVS is heel aangenaam om mee te werken maar is sterker in dezelfde diktes dan aluminium en dus toch iets moeilijker voor mij persoonlijker om een professioneel resultaat te verkrijgen.

Staan filmpjes genoeg van zelfbouw caferacers maar een hele hoop waarbij het amateurisme duidelijk is. Op zich nog steeds ontzettend knap dat mensen het toch maar doen maar heb voor mezelf moeite met half werk.

Ik zie eigenlijk veel BMW heritage modellen rijden maar weinigen ervan op een forum blijkbaar....
 
Hoe langer ik naar deze CBX kijk hoe knapper ik hem vind!

Ja die CBX is best een mooie creatie alleen moet je wel echt van dat hoekige houden.Het thema is wel strak in alle details doorgevoerd. Wat het wel voor heeft op een hoop eigen creaties is dat het echt een uniek ding is ipv een verzameling standaard onderdelen uit een custom catalogus(overigens ook niks mis mee).En uiteraard dat geweldige CBX 6 cilinder blok. Zag van het jaar nog een caferacer met zo'n blok en dat blijft toch een machtig gezicht, die brede 6 cilinder.

Ik begrijp dat je het met de Pure niet zo rigoureus gaat aanpakken daar is hij inderdaad wat te nieuw voor. Wel zou je nog kunnen denken aan een gave koplampspoiler of zo, iets wat er makkelijk op en af kan en het dan toch jou eigen touch geeft. Ook al is de Pure al prachtig zoals hij nu is :t

Als je echt zelf helemaal iets zou willen opbouwen zou je beter een gangbare betaalbare basis nemen(een Suzuki SV of zo)en daar mee aan de slag gaan. Er worden tegenwoordig heel wat fraaie creaties gemaakt. Ik ben de afgelopen 2 jaar naar de Heyday motorcycle fair geweest in Breda en daar zie je binnen(van de bouwers) en buiten(van de bezoekers)de prachtigste creaties.
Ga ik zeker dit jaar ook weer kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan