S1000RR Deel 7

Jammer dat het moet... klaarmaken voor de winterstalling.... maar toch gaat ze met een lekker waxlaagje onder de wol :P

Btw... die Arrow Evo volle uitlaat.... is fantastisch :P
full
 
Wat zijn punten waar je op moet letten bij het proefrijden van een S1000RR?

In mijn ervaring:

-Remschijven gaan vaak krom
-Voorwiel is soms niet goed uitgelijnd
-Dashboard mag geen fout codes melden, kilometerstand mag niet knipperen
-Er willen bij circuitgebruik nog wel eens scheurtjes in de kuip komen waar je met kont tegen aan zit
-Sommige hebben een flinke ratel vlak nadat de motor gestart is, van de nokkenaskettingspanner
-Uitlaatklep bij de cilinderkop ratelt soms, bij het 2012 model

Verder moet er bij 30.000 km volgens het boekje een redelijk dure beurt plaatsvinden +-1000 eu.

Verder goed kijken of de kleur van de achterbrug klopt met de kuipset, staan op marktplaats best wat motoren waarbij wat geswitched is, kan wijzen op een schadeverleden.
 
Verder moet er bij 30.000 km volgens het boekje een redelijk dure beurt plaatsvinden +-1000 eu.
Zijn er nog bekende niet BMW garages in Nederland die betrouwbaar zijn?
Sommigen schrijven echt met de vork en zetten er een beginnend monteur op.

Arbeid en vooral deskundigheid heeft een prijs, maar het mag best een beetje in verhouding zijn. :)
 
Zijn er nog bekende niet BMW garages in Nederland die betrouwbaar zijn?
Sommigen schrijven echt met de vork en zetten er een beginnend monteur op.

Arbeid en vooral deskundigheid heeft een prijs, maar het mag best een beetje in verhouding zijn. :)

Jazeker, Motodick in amsterdam bijvoorbeeld.

Soms valt de prijs mee, het omvat voorvorkolie verversen en kleppen en distriebutietiming stellen.

Het komt voor dat de kleppen goed staan, dan is het ongeveer 600 eu.

Is wel een beurt waar je graag een stempel of factuur bij hebt, een kenner zal bij die kilometerstand daar naar vragen.
 
Jazeker, Motodick in amsterdam bijvoorbeeld.

Soms valt de prijs mee, het omvat voorvorkolie verversen en kleppen en distriebutietiming stellen.

Het komt voor dat de kleppen goed staan, dan is het ongeveer 600 eu.

Is wel een beurt waar je graag een stempel of factuur bij hebt, een kenner zal bij die kilometerstand daar naar vragen.
OK, dat is ongeveer gelijk aan de Aprilia RSV4 die ik pas verkocht heb. _O- :+

Inderdaad een belangrijke beurt, de 20K heb ik al, ondertussen al wel de olie 1.500 kilometer later vervangen.
(Dealer teveel afgevuld en 10W50 :? )

En hier waren we hard onderweg naar de 30K, met 2.000 kilometer per maand, maar ondertussen voor woon~werk een ander fietsje erbij.
Volgend jaar is de BMW wel aan de beurt, die komt er met mooie dagen wel uit en vanaf maart/april weer wekelijks. :Y
 
OK, dat is ongeveer gelijk aan de Aprilia RSV4 die ik pas verkocht heb. _O- :+

Inderdaad een belangrijke beurt, de 20K heb ik al, ondertussen al wel de olie 1.500 kilometer later vervangen.
(Dealer teveel afgevuld en 10W50 :? )

En hier waren we hard onderweg naar de 30K, met 2.000 kilometer per maand, maar ondertussen voor woon~werk een ander fietsje erbij.
Volgend jaar is de BMW wel aan de beurt, die komt er met mooie dagen wel uit en vanaf maart/april weer wekelijks. :Y
Wat vind je van het verschil van de RSV4 en de S1000???
 
velgen van de HP4 zijn zowiezo anders.
anders bussen, andere tandwieldrager, etc.
Allereerste serie S1000RR heeft een andere wielbus rechts geloof ik. In de ETK staat per welk bouwjaar je wat moet monteren. Ram je dat wiel er zo in, dan gaat je remschijf vreten in de drager.

HP4 wielen zijn ook te monteren maar afgezien van de tandwieldrager moet je aan de achterkant ook het eea aan afstandsbussen wisselen.

Het topic even wakker schudden met een vraag :) Wat is ETK en/of weet hier iemand welke bussen/spacers/drager nodig zijn om wielen (van 1000RR naar HP4 <2014) uit te wisselen?
 
Het topic even wakker schudden met een vraag :) Wat is ETK en/of weet hier iemand welke bussen/spacers/drager nodig zijn om wielen (van 1000RR naar HP4 <2014) uit te wisselen?

Ik ga zelf HP velgen op een 2010 zetten, als ik de OEM tekeningen zie tussen standaard velgen en de HP velgen zitten er bij de achtervelg spacers met andere partnummers. Heb nog niet kunnen vinden of deze ook daadwerkelijk andere maten hebben. Voorvelg staat niks extra's bij dus ga er even vanuit dat dit gewoon met standaard as/bus past.

Maar moet alles nog passen en meten, dus ben benieuwd hoe dit in de praktijk past. Als er iemand is die deze weg al heeft bewandelt hoor ik het ook graag
 
Achterwiel moet je idd de goede bussen hebben, voorkant past volgensmij gewoon. Vergelijk ook even de steekas voor, aangezien een kant van het wiel wordt uitgelijnd door de steekas; daar zit verder geen afstandsbus.
 
Ik ga zelf HP velgen op een 2010 zetten, als ik de OEM tekeningen zie tussen standaard velgen en de HP velgen zitten er bij de achtervelg spacers met andere partnummers. Heb nog niet kunnen vinden of deze ook daadwerkelijk andere maten hebben. Voorvelg staat niks extra's bij dus ga er even vanuit dat dit gewoon met standaard as/bus past.

Maar moet alles nog passen en meten, dus ben benieuwd hoe dit in de praktijk past. Als er iemand is die deze weg al heeft bewandelt hoor ik het ook graag
Ik hoop daar ook op ;) als ik mij niet vergis is ook de tandwieldrager anders.
 
Achterwiel moet je idd de goede bussen hebben, voorkant past volgensmij gewoon. Vergelijk ook even de steekas voor, aangezien een kant van het wiel wordt uitgelijnd door de steekas; daar zit verder geen afstandsbus.
Ook qua type/omvang van de remschijven, naar jouw weten?
 
Ik hoop daar ook op ;) als ik mij niet vergis is ook de tandwieldrager anders.

kettingwieldrager en kettingwielen achter zijn wel anders ja

Achterwiel moet je idd de goede bussen hebben, voorkant past volgensmij gewoon. Vergelijk ook even de steekas voor, aangezien een kant van het wiel wordt uitgelijnd door de steekas; daar zit verder geen afstandsbus.
Ook qua type/omvang van de remschijven, naar jouw weten?

remschijven en absring voor zijn anders, achter zijn het zelfde als standaard
 
Vraagje van een gsx r rijder _O- ik ben bekeerd ja zelfs na 5 maal een gsx r te hebben gekocht kan het nieuwe model me echt niet meer bekoren :} Maar ik heb het voornemen om een s1000rr uit 2015 te kopen, hierop zit een performance pakket maar ik kan nergens vinden wat dat pakket inhoud wie weet dat of waar kan ik dat vinden??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan