Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mixed feelings na het lezen van je bericht. Ik wens je in ieder geval sterkte met de afhandeling en een spoedig herstel!
 
Vanochtend rond half zeven vertrokken op de motor: de eerste 100 meter lopend met de motor aan de hand, daarna ging het wel.
Maar na een paar kilometer toch omgedraaid: sneeuw in m'n bek van een vrachtwagen, toch ijshompen op de weg... ben omgedraaid en naar huis gegaan.
Toen maar een auto wezen kopen en alsnog naar Amsterdam... was er in een uurtje.
 
Kut om te lezen dit. Ik zelf probeer ook altijd rekening te houden met een ander maar het moet niet ten kosten gaan van mijn veiligheid. Die plakkers zijn echt hinderlijk, gevaarlijk en dom maar elke onnodige manoeuvre is er een teveel en is vrijwel altijd ten koste van jezelf. Succes met je schadeafhandeling en jezelf.

Ik heb 't 'net niet' gered...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 't 'net niet' gered...


edit:
even op adem komen en wat opwarmen... straks eens zien of ik bij de huisartsenpost terecht kan.
Anders morgen vroeg even bij huisarts langs.

Da's klote man. -O-

Hopelijk valt het mee,lichamelijk en motorisch.

Net de baas een sms gedaan,ik hussel wel wat met verlof dagen,ga morgen niet (was vandaag vrij) Ik kan met de trein heen,maar terug andere route,is enkel de bus. Als de bus niet rijdt,sta ik vast in Arnhem,of een grote omweg met de trein naar Apeldoorn
 
edit:
even op adem komen en wat opwarmen... straks eens zien of ik bij de huisartsenpost terecht kan. Anders morgen vroeg even bij huisarts langs.
Hopelijk kan de arts je meedelen dat met een paar dagen rust dat weer over is, anders veel sterkte.

De motor zal behalve de verbogen en afgebroken onderdelen waarschijnlijk last hebben van een omval schakelaar. Gezien de geringe snelheid zal verdere schade wel meevallen.
 
Met de motor vandaag van het Waterlooplein naar Centraal geploegd, maar toen mijn profiel eenmaal vol sneeuw zat gleed ik gewoon vanuit stilstand onderuit toen ik mijn gewicht verplaatste om mijn been op te tillen, omdat de weg lichtjes naar rechts afliep. Nou, dan kun je me nog meer vertellen... Geen doen. Dus motor opgetild, op de stoep gezet en de bus gepakt. Helaas hield het GVB er dus mee op, dus ben ik maar in vol ornaat naar huis gelopen vanaf het Waterlooplein naar het Haarlemmerplein.

-O-

Jij verder in orde?


Ik heb 't 'net niet' gered...Vooruit, nog iets verder naar rechts dan... Plaat ijs, dag grip, rubber de lucht in.
Duwer achter mij met een grote boog om mij heen gereden en weg.
Auto erachter heeft kruispunt voor me geblokkeerd, tegenligger heeft me geholpen motor overeind te krijgen en aan de kant te krijgen.
-O-

Wat een %#@$%#viool! Lekker doorrijden terwijl hij/zij de aanleiding was van jouw val!
Hopelijk valt het mee, zowel met jou als je fiets.
 
Argh! Waar heb je last van?

Ik kon zelf gewoon blijven staan toen de fiets onderuit zwoep (zwiepte?), en de CBR bleef ook gewoon lopen. Na killswitch en rechtop zetten startte 'ie ook gewoon weer. Geen schade gezien. Toen nog vijftig meter doorgereden, maar bij elke beweging (niet eens gassen/remmen/sturen maar elke gewichtverplaatsing) gleed het achterwiel al, op die gezellige uitgesleten bakstenen, en ik dacht ja hier word ik heel snel heel moe van en bovendien is er een kans dat ik iemand anders er ook nog iets mee aandoe.

Wel balen dat de bus niet reed en ik dus door de sneeuw moest lopen :')
 
Laatst bewerkt:
Je zegt 'toen mijn profiel eenmaal vol sneeuw zat gleed ik gewoon vanuit stilstand onderuit', dus ik ging ervan uit dat jij op je muil gegaan was. Mooi dat dat niet zo is. :t
 
Ik ben in de sneeuw op of naast het fietspad ook de 280 kg cbr FF kwijt geweest. Opeens stond/hurkte ik op fietspad, lag de motor 2 mtr verderop te draaien.

Overeind zetten is nogal een dingetje, als t glad is. Motor af, jiffy uit, hulp van stelletje, grip zoeken, en hoppa.

Ze waren best bezorgt toen ik idd verder ging rijden. Motor is Honda, en weet hoe newton werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem mooi overeind weten te houden. Wel een paar momentjes gehad. Op een oprit van de snelweg doorschakelen naar zijn 2 met 230kg en 80Nm lever toch een stapje op. De snelweg A9 had stukken heel goed, stukken mulle sneeuw maar ook plakkaten ijs. En auto's die nog gaan remmen ook.
Maar het ergste was hier in de wijk. Een GS1100 loopt gewoon vast in 20cm sneeuw. Ook met Heidenau K60. En dan sta je met een draaiend achterwiel en een voorwiel dat niet verder gaat. Ik heb hem aan het begin van de straat laten staan en ben naar huis gelopen om een sneeuwschep te halen.
Morgen wacht ik even af tot het licht is voordat ik vertrek.
 
Je zegt 'toen mijn profiel eenmaal vol sneeuw zat gleed ik gewoon vanuit stilstand onderuit', dus ik ging ervan uit dat jij op je muil gegaan was. Mooi dat dat niet zo is. :t
Dat vind ik ook :Y Mijn CBR600F'je weegt maar iets van 160kg of zo, die til/duw/trek/worstel ik als het echt moet nog met een arm overeind, zo lang er maar grip is. Maar nu had ik gewoon twee armen dus dat ding stond op zich ook zo weer. Maar ik dacht tsja als ik dat nog vijf keer heb onderweg naar huis en ik kom er wel een keer naar met mijn enkel onder terecht of hij schuift een fietser onderuit of doet schade aan een auto of weet ik het... Het was stampensdruk in Amsterdam en ik had gewoon geen zin in de stress. Zo'n onverwachte lange wandeling is ook wel weer meditatief ergens, zeker als je mobiel het na een kwartiertje lopen begeeft.
 
Maar ik ben nog steeds wel benieuwd waarvoor Okami naar de huisarts moet, want dat staat er niet bij. Hopelijk valt het mee.
 
Heb sebiet gedaan om 22u. Maar in deze omstandigheden denk ik pas thuis te zijn rond middernacht. Morgenvroeg moet ik om 7u terug beginnen. Vrees dat ik om 4:30 al de baan op moet wil ik op tijd zijn ...

Naar de verantwoordelijke van de Winter Operations Brussels Airport gebeld, ik krijg een slaapplek op de luchthaven :t

Ik beschouw mezelf dan wel als een doorrijder, maar dit is beter dan door die sneeuw naar huis, en na amper 3 â 3,5 uur slaap weer ... nee nee, ik slaap wel een keertje hier.
 
Maar ik ben nog steeds wel benieuwd waarvoor Okami naar de huisarts moet, want dat staat er niet bij. Hopelijk valt het mee.

Dat hoop ik ook, vond het echt een rotberichtje om zo te lezen...
Zelf ben ik met het koekblik naar m'n werk gegaan, was echt haast niet te doen.

Sterkte Okami, je motor komt wel goed zoals ik het lees.
Je gezondheid gaat voor. :t
 
Ik heb 't 'net niet' gered...
Ben uit beleefdheid wat meer naar de rechter kant gegaan zodat auto's die zonodig moeste kleven/duwen me gemakkelijk konden passeren....
Deden ze niet (of erg laat), dus ik weer terug naar de "schone" bandensporen...
Verkeerslicht 1, 2, 3, allemaal goed.
Rotonde 1, 2, 3 niks aan de hand...

Nieuwe ronde nieuwe kansen... weer nieuwe plakkers, dus ik weer naar rechts om ze er voorbij te laten gaan...
Ja, nee twijfel, nog meer duwen/kleven....
Vooruit, nog iets verder naar rechts dan... Plaat ijs, dag grip, rubber de lucht in.
Duwer achter mij met een grote boog om mij heen gereden en weg.
Auto erachter heeft kruispunt voor me geblokkeerd, tegenligger heeft me geholpen motor overeind te krijgen en aan de kant te krijgen.
Motor vast in "onbekende" versnelling (reed in 1, maar zag voor ik de motor afschakelde een 3), koppeling hendel afgebroken.
Versnellingshevel verbogen & klem. En motor start uberhaupt niet meer.

Garage bellen want was nog "in de buurt".... maar hun bergingsvoertuig stond ook met pech.
Honda Assist bellen & wachten op ANWB.
ANWB busje, tjsa.... moet toch berger bellen maar dit is de procedure, eerst een 'monteur' dan pas opschalen en bergen.

Tsja, toen de berger er was, was het meeste ijs alweer ontdooit...
Had ik nu maar langer gewacht... of was ik uberhaupt niet gegaan voor onderhoud.


edit:
even op adem komen en wat opwarmen... straks eens zien of ik bij de huisartsenpost terecht kan.
Anders morgen vroeg even bij huisarts langs.
Ik doe dat ook in de mate vannhet mogelijke met dit weer ... en dan lees je dit verhaal ...
... -O-

Hoop dat het allemaal een beetje goed afloopt voor je!
 
Heb sebiet gedaan om 22u. Maar in deze omstandigheden denk ik pas thuis te zijn rond middernacht. Morgenvroeg moet ik om 7u terug beginnen. Vrees dat ik om 4:30 al de baan op moet wil ik op tijd zijn ...

Naar de verantwoordelijke van de Winter Operations Brussels Airport gebeld, ik krijg een slaapplek op de luchthaven :t

Ik beschouw mezelf dan wel als een doorrijder, maar dit is beter dan door die sneeuw naar huis, en na amper 3 â 3,5 uur slaap weer ... nee nee, ik slaap wel een keertje hier.

Verstandig besluit DKP. Las eerder al dat je om 22 uur nog naar huis moest. Toen ik de beelden op tv zag van de situatie in België en Nederland was ik toch wel benieuwd hoe je dat ging redden. Ik ben in twee km fietsen al bijna 3 keer onderuit gegleden. :P
 
Ik ga helemaal niet naar rechts. Sterker, ik blijf in het linker spoor rijden. Maar meestal wordt ik opgehouden door auto's. Alleen in de wijk zet ik af en toe een voetje aan de grond, op N en A wegen rij ik gewoon door. Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd 19" voorwielen heb.
 
Vanochtend was het wel glad maar goed te doen, rustig aan en prima op het werk gekomen.
Vanmiddag was een ander verhaal, in Roosendaal was alles wit en weinig gestrooid, k had de intentie om de straat uit ff aan te kijken en als dat lukt dan komt de rest ook wel goed ware het niet dat toen ik mn motor eindelijk had uitgegraven ze niet wilde starten |(. Mn broer is me op komen pikken en als ik zag hoe de A17 er bij lag had het misschien wel zo moeten zijn dat ze niet wilde, dat had niet goed gegaan vrees ik :X .
Morgen is mn vrouw vrij dus die zet me af op mn werk dan 's middags weer terug op de motor.
 
Maar ik ben nog steeds wel benieuwd waarvoor Okami naar de huisarts moet, want dat staat er niet bij. Hopelijk valt het mee.

*ter info, ben links gevallen*
Linker arm die... branderig aanvoelt ter hoogte van binnenkant elleboog, waarmee ik als ik mijn rugtas optil een wat meer zeurend/stekend gevoel krijg dat ik er maar gauw mee ophou. (zat in topkoffer, bevat vest, 1,5L drinken en wat koekjes & hangen bergschoenen aan)
Rechter arm die wat protesteerde, en licht begon te steken als ik mijn pols in een bepaalde hoek bewoog.
Rechter been die aan binnenzijde been, binnenkant knieholte? begint te steken als ik op die been leun.
Rechter been halverwege kuit, binnenzijde been, 1 "punt" waar het wat zeurt en als ik er op duw het begint te steken.
(waarschijnlijk tegen voetstep geslagen in val)

Vanuit 'ongeluk' (~14.00u Horst-Sevenum) met berger (~15.47) naar Venlo gereden (~16.05u vertrek met motor op de laadbak), daar m'n motor bij de dealer afgezet.
Op 1e keer snel overkijken daar viel schade wel mee, koppelinghendel kapot, schakelhevel verbogen, linker voetstep krom... en wat krasjes. Motor wilde weer in neutraal (wilde na val niets meer behalve op contact). (wss tijdens val in versnelling (klem) gehaakt oid dacht de monteur).
Maar sluitingstijd. (was er rond 17.00)
Ben afgezet op 't station en vandaag zou de monteur tussen zijn overige werkzaamheden eens kijken wat er mis was en zo... en krijg ik te horen wat 't evt. gaat kosten.

In de trein op weg naar huis ibuprofen ingenomen, aankomst station Eindhoven en met bus naar huis.
Thuis motorkleding uit geworsteld zo goed als t ging. (geen zin om naar huisartsenpost te gaan in die kleding.... voor als ze daar besluiten dat 't uit moet en 't uit geknipt werd)
Na motor kleding uit, te moe om weer naar bushalte te lopen.
Eerdere ervaringen op de afdeling daar, ben vaker op de fiets aangereden omdat automobilisten mijn fietssnelheid verkeerd inschatten, is dat ik al gauw 2 a 3 uur verder zal zijn...
19.00 -> 20.iets daar, +2 a 3 uur = 23.00 als niet later. Busdiensten die al gestopt waren en of afgezegd.
Nog meer sneeuw verwacht in de nacht volgens een mailtje van handboogschieten en daarom wedstrijd aflastingen.
Dat zou dus mogelijk ook terug naar huis lopen worden.
Nee ik ga wel naar bed en kijk morgen wel.... (ineens enorme behoefte om te gaan liggen/slapen)

Net (~01.00) wakker geworden van zeurende armen/been. Ibu duidelijk uitgewerkt.
Licht misselijk/duizelig en wat moeite orde in gedachten te krijgen. (kan ook zijn omdat ik sinds gister alleen heb ontbeten, wilde op weg naar huis nog wat pakken)
Stijve nek, linker hand ringvinger & pink voelen wat gezwollen aan maar niet zichtbaar.
Beide handen moeite om een vuist te maken (kan geen kracht zetten) maar kan wel gewoon mijn vingers bewegen.
En dan nog het eerder genoemde met armen & been.
Zo verder proberen te slapen en dan daarna naar huisarts.

--gevalletje: Lijkt allemaal erger dan dat het waarschijnlijk is. (Net als bij mijn motor)

ergste is nog wel, dat opweg naar de garage de weg op wat over duidelijke ijsplaten na er een heeeeeeeeel stuk beter begaanbaar uitzag en ik begon te balen dat ik niet thuis was gebleven // veel later bij de dealer weg was gegaan.


** fietssituaties/ervaringen:
a) rechtdoor op dezelfde weg, auto rijd links achter mij, haalt mij in, gaat naar rechts (zonder knipper) en snijd mij.
b) rotonde waar fietsers voorrang hebben, Ik 3kwart rond, auto links achter mij (later op rotonde gekomen dan ik er al fietste) auto kruist mijn pad en dacht er nog even voor langs te kunnen. (niet dus)
c) Ik fiets op doorgaande weg, rechts hoge "drempel" (overduidelijk uitrit) auto komt er aan (ik al gealarmeerd dus breed gemaakt en afgeremd iets mocht ie er op schieten) en auto stopt op de drempel (auto heeft mij dus gezien?, ik trap weer door), terwijl mijn voorwiel voor de auto is, geeft ie vol gas. "had mij niet gezien"
d) fiets over fietspad, die word gekruist door een in/uitrit van een parkeerterrein (TU/e), fietsers hebben voorrang en het fietspad is verhoogd, ik fiets daar, rijbaan 1 al overgestoken, en dan komt er van rechts ineens een auto de verhoging op geraced... "had je niet gezien, of toch wel maar dacht er nog voor te kunnen"...

Overigens is mijn fiets "vies fluor geel/groen" gespoten en fiets ik doorgaans met een felle rode jas. (die nu niet meer zo fel rood is maar eerder bordeaux vanwege vuil enzo)
 
Laatst bewerkt:
Succes bij de dokter straks. Hopelijk kom je er vanaf met wat rust en wellicht een pijnstiller. Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Toch wel redelijk wat ellende en valpartijen zo te zien, ben blij dat ik de weg niet ben opgegaan en ook vandaag thuis werk. Morgen de motor maar weer voor de dag halen.
 
Ben net buiten geweest om te trainen en rondje Pijp/ Rivierenbuurt gefietst. In de wijken is het nog beetje glibberen maar wordt wel minder. Mijn route naar de A10 Ferdinand Bolstraat en Europaboulevard zagen en goed uit. Ik ga een poging wagen. Als ik de straat uit kan komen is de grootste uitdaging achter de rug.
 
Nieuwe ronde nieuwe kansen... weer nieuwe plakkers, dus ik weer naar rechts om ze er voorbij te laten gaan...
Ja, nee twijfel, nog meer duwen/kleven....
Vooruit, nog iets verder naar rechts dan... Plaat ijs, dag grip, rubber de lucht in.
Duwer achter mij met een grote boog om mij heen gereden en weg.
.

Niet doen dus ..... Niet jezelf onnodig in gevaar brengen.
Zo heb je dat ook niet geleerd als het goed is.
Diegene die loopt te duwen geeft geen zak om jou, zo zie je maar...


Heel veel sterkte met het herstel!!
 
Succes bij de dokter straks. Hopelijk kom je er vanaf met wat rust en wellicht een pijnstiller. Sterkte!

Zwaar gekneusd, verder niks ernstigs....
Rust en evt. pijnstiller inderdaad... Dus morgen met het OV naar het werk.

Niet doen dus ..... Niet jezelf onnodig in gevaar brengen.
Zo heb je dat ook niet geleerd als het goed is.
Diegene die loopt te duwen geeft geen zak om jou, zo zie je maar...


Heel veel sterkte met het herstel!!

Ja nou euhm, iets met (voor zover ik me herinner),
als ze zo aan het duwen zijn (ook al rij je in zichtveld etc etc.) moet je ruimte creëren door een beetje door te trekken en 'm daarna weer terug laten vallen... of langzamer gaan zodat ze je inhalen. (en indien nodig iets aan de kant om het inhalen te bemoedigen)
Doortrekken ging niet ivm gladheid. Langzamer... reed op dat moment 15 a 20 Km/u op een 50 weg. (overigens de auto voor mij reed ook zoiets)
Dus ja, dan maar iets naar rechts zodat ze wellicht wel in zouden halen ipv te gaan kleven, met de gedachte dat als ik anders onderuit zou gaan hij sowieso op mij zou zitten met z'n auto tijdens het kleven.
(een verkeerslicht eerder werd ik ruw ingehaald door een duwende pool, die daarna vol op de remmen moest omdat de vrachtauto voor ons stil ging staan voor rood verkeerslicht (had ik al gezien dus gas al lang los en uit aan het rollen/schuiven), die pool heeft een pirouetje gemaakt met z'n auto en net niet de vrachtwagen geraakt (helaas))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan