TT 2017

DQhQ9XsWAAEF4u8.jpg

DQhRDo3WAAEFpJ7.jpg

DQhRFlVXcAAtVxI.jpg
 
Ziet er mooi uit .... maar ik vrees dat de Ramshoek voortaan heel wat meter bij het publiek vandaan is :-( En voor de fotografen die onderaan door het hek plaatjes maakten ook pech :-(
Het hek blijft op dezelfde plek staan, dus daar kun je gewoon nog steeds bijna de rijders aanraken.
De doorkijk vanaf Hoofdtribune en GT worden ook een stuk beter zo.

Maar volgens mij heb je straks middenin de Ramshoek bovenaan op de tribune de beste plek van de hele baan, ik ga er zitten op de vrijdag voor de TT in ieder geval!
Vanaf daar kun je de rijders straks aan de overzijde de Ruskenhoek in zien gaan en daarna zie je ze op je af komen vanaf Meeuwenmeer/Hoge Heide. Je kunt de baan dan volgens mij zelfs volgen tot aan GT en finish.
Ben heel benieuwd! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit .... maar ik vrees dat de Ramshoek voortaan heel wat meter bij het publiek vandaan is :-( En voor de fotografen die onderaan door het hek plaatjes maakten ook pech :-(
Wat ik persoonlijk wel jammer vindt is dat de sfeerfoto's met publiek op de achtergrond wat 'kaler' worden omdat het publiek straks hoger zit.

Dit bedoel ik:
motogp-dutch-tt-2017-valentino-rossi-yamaha-factory-racing-danilo-petrucci-pramac-racing.jpg
 
Het hek blijft op dezelfde plek staan, dus daar kun je gewoon nog steeds bijna de rijders aanraken.
De doorkijk vanaf Hoofdtribune en GT worden ook een stuk beter zo.

Maar volgens mij heb je straks middenin de Ramshoek bovenaan op de tribune de beste plek van de hele baan, ik ga er zitten op de vrijdag voor de TT in ieder geval!
Vanaf daar kun je de rijders straks aan de overzijde de Ruskenhoek in zien gaan en daarna zie je ze op je af komen vanaf Meeuwenmeer/Hoge Heide. Je kunt de baan dan volgens mij zelfs volgen tot aan GT en finish.
Ben heel benieuwd! *O*


Als je naar de animatie kijkt lijkt dit er echt niet op..

Het was namelijk het eerste wat mij ook opviel. Denk dat er echt wel wat meer meters tussen zitten.
 
Ze zijn de taluds ook aan het upgraden dus volgens mij is het de bedoeling dat het hier eerst bij blijft.
 
Ik vindt het wel mooi wat ze allemaal maken.
Maar hoop niet dat alles tribune gaat worden..
Ga graag staan als het spannend is..
:^

Er zijn zitplaatsen waar je tegen een hek staat te turen ,snap de plaatsing van het hek maar zou er niet zo vrolijk van worden.
Op de hoofdtribune zijn er toch plaatsen waar je tegen een paal :X aan zit te staren naar links kijkend :?
Een talud is prima , een klapstoeltje mee nemen ingraven en gaan staan als ik het nodig vind :+ dat is de TT :Y

Toekomst zal zeker het hele circuit vol staan met tribune's,natuurlijk wel fraai.
 
Ze zijn goed bezig op Assen om alles te blijven moderniseren. Prima ontwikkeling. En het ziet er ook gaaf uit.

Wat ik me nou afvraag, in hoeverre wordt het circuit nu onderhanden genomen dat er een Formule 1 race gehouden kan worden?
(Als de F1 in Nederland komt, lijkt me Zandvoort niet echt een optie, gezien de investeringen die daar allemaal gedaan zouden moeten worden, los van alle onderzoeken die daar gedaan zijn).
 
Ze zijn goed bezig op Assen om alles te blijven moderniseren. Prima ontwikkeling. En het ziet er ook gaaf uit.

Wat ik me nou afvraag, in hoeverre wordt het circuit nu onderhanden genomen dat er een Formule 1 race gehouden kan worden?
(Als de F1 in Nederland komt, lijkt me Zandvoort niet echt een optie, gezien de investeringen die daar allemaal gedaan zouden moeten worden, los van alle onderzoeken die daar gedaan zijn).
Qua aanpassingen aan het circuit zal het gaan om wat verbredingen en veilige uitloopzones bij o.a. Mandeveen en Meeuwenmeer.

Hermann Tilke was uitgenodigd door Lee van Dam tijden de Gamma Racing Days en heeft zich positief uitgelaten over het circuit en de bijbehorende faciliteiten.
De FIA komt binnenkort langs om het circuit (en faciliteiten) te beoordelen.
TT-circuit heeft vorig jaar de FIA Best Team of Officials Award 2016 gewonnen (werkt ook niet in hun nadeel natuurlijk).
 
Qua aanpassingen aan het circuit zal het gaan om wat verbredingen en veilige uitloopzones bij o.a. Mandeveen en Meeuwenmeer.

Hermann Tilke was uitgenodigd door Lee van Dam tijden de Gamma Racing Days en heeft zich positief uitgelaten over het circuit en de bijbehorende faciliteiten.
De FIA komt binnenkort langs om het circuit (en faciliteiten) te beoordelen.
TT-circuit heeft vorig jaar de FIA Best Team of Officials Award 2016 gewonnen (werkt ook niet in hun nadeel natuurlijk).

Assen heeft het verreweg het beste voor elkaar. Gewoonweg omdat al die jaren de wil er geweest is vanuit de provincie en gemeente. Dit in tegenstelling tot Zandvoort. Daar heeft juist de eigen gemeente de boel om zeep geholpen eind jaren 70, begin jaren 80. Maar of we er als Motorsportfans blij mee moeten zijn om de F1 naar Assen te halen? Ik weet het nog niet.

En Anthony West wist al een tijdje dat Assen de beste / leukste marshalls heeft :Y :t
 
Assen heeft het verreweg het beste voor elkaar. Gewoonweg omdat al die jaren de wil er geweest is vanuit de provincie en gemeente. Dit in tegenstelling tot Zandvoort. Daar heeft juist de eigen gemeente de boel om zeep geholpen eind jaren 70, begin jaren 80. Maar of we er als Motorsportfans blij mee moeten zijn om de F1 naar Assen te halen? Ik weet het nog niet.

En Anthony West wist al een tijdje dat Assen de beste / leukste marshalls heeft :Y :t
Assen wordt beheert door een stichting met mensen in loondienst (vastgoed zit in een holding). Inkomsten zijn daar altijd verstandig geïnvesteerd, met hulp van de overheid inderdaad, maar alleen om dat de stichting zelf ook investeert en altijd een visie heeft gehad.

Circuit Park Zandvoort is in bezit van investeerders (Chapman Andretti van prins bril). Inkomsten zijn daar niet geïnvesteerd, maar in de diepe buidels van de investeerders beland. Een visie in Zandvoort is er nooit geweest, hooguit een verdienmodel...

Menno de Jong van Chapman Andretti over CPZ: "Nu ligt er een prachtig circuit en een winstgevend bedrijf met veel potentie. Het is vanaf nu aan ons dit verder te benutten."
 
Laatst bewerkt:
Assen wordt beheert door een stichting met mensen in loondienst (vastgoed zit in een holding). Inkomsten zijn daar altijd verstandig geïnvesteerd, met hulp van de overheid inderdaad, maar alleen om dat de stichting zelf ook investeert en altijd een visie heeft gehad.

Circuit Park Zandvoort is in bezit van investeerders (Chapman Andretti van prins bril). Inkomsten zijn daar niet geïnvesteerd, maar in de diepe buidels van de investeerders beland. Een visie in Zandvoort is er nooit geweest, hooguit een verdienmodel...


Exactly !!

En toch hoop ik dat de F1 circus van het TT circuit weg blijft
 
Assen wordt beheert door een stichting met mensen in loondienst (vastgoed zit in een holding). Inkomsten zijn daar altijd verstandig geïnvesteerd, met hulp van de overheid inderdaad, maar alleen om dat de stichting zelf ook investeert en altijd een visie heeft gehad.

Circuit Park Zandvoort is in bezit van investeerders (Chapman Andretti van prins bril). Inkomsten zijn daar niet geïnvesteerd, maar in de diepe buidels van de investeerders beland. Een visie in Zandvoort is er nooit geweest, hooguit een verdienmodel...

En die auto balletjes betalen toch wel op Zandvoort... Erg jammer, ik vind de layout van Zandvoort mooier dan die van Assen en ben er ook sneller.
 
En die auto balletjes betalen toch wel op Zandvoort... Erg jammer, ik vind de layout van Zandvoort mooier dan die van Assen en ben er ook sneller.
Sneller is wel apart, maar ik ben er even snel. Terwijl Assen sneller zou moeten zijn. _O-
 
Vooruitgang hou je niet tegen maar ik vind het jammer als er teveel tribunes komen, die zijn snel uitverkocht terwijl een taludkaartje nog op de racedag aan de kassa gekocht kan worden.
Als het echt kloteweer is blijf ik namelijk lekker thuis en kijk met een biertje liggend op de bank :)

Ik vond het ook jammer dat de ouwe noordlus is verdwenen, maar dat had ook weer een voordeel; voor hetzelfde geld zie je ze vaker langskomen.

En wat mij betreft moet het TT circuit een motor circuit blijven en niet aangepast worden voor formule 1 optochten. Opzouten met die dingen, ga maar lekker naar Zandvoort of Rotterdam.

Maar 1 ding is zeker, we hebben een geweldig motorrace circuit in Assen, financieel gezond, met een lange historie, waar de rijders ook graag komen en daar kunnen we als piepklein motorsport land alleen maar trots op zijn :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan