Rotterdam Incorporated #17 - Waar we vaker gaan rijden?

Leuk die retro Kawa. :Y
Al vond ik de pas uit de productie gehaalde W types nog leuker.. maar ja voor Euro 4 verkochten ze er te weinig..

Topic voor je gespot:
Hoe koop je een BMW?

Ik denk even aan de Yamaha dealer waar je wilde proefritten. :?
 
Laatst bewerkt:
Vond die W800 ook leuk. Na een tijdje op een Enfield Bullet te hebben gereden heb ik er (die W800) serieus naar staan kijken, maar vond de afwerking zo hier en daar nogal lomp (da's dan wel volledig in lijn met de Enfield :+ ).
De Z900RS is echt netjes en zeker die Cafe Racer, voor het mooie zou ie eigenlijk stereovering moeten hebben, maar okay. Ik denk dat Kawa er veel van gaat verkopen, ondanks dat hij aardig aan de prijs is.
Ik ga zeker een keer proefrijden als de gelegenheid zich voordoet, maar ga er niet voor in de rij staan ;)


En wat betreft die dealerervaring....ach gevalletje jammer, vooral omdat ik verder erg tevreden was over de bewuste dealer. Zou/zal verder ook niet negatief over de zaak in kwestie schrijven, het is uiteindelijk alleen maar mijn persoonlijke ervaring. Zal er zeker geen topic voor openen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vond die W800 ook leuk. Na een tijdje op een Enfield Bullet te hebben gereden heb ik er (die W800) serieus naar staan kijken, maar vond de afwerking zo hier en daar nogal lomp (da's dan wel volledig in lijn met de Enfield :+ ).
De Z900RS is echt netjes en zeker die Cafe Racer, voor het mooie zou ie eigenlijk stereovering moeten hebben, maar okay. Ik denk dat Kawa er veel van gaat verkopen, ondanks dat hij aardig aan de prijs is.
Ik ga zeker een keer proefrijden als de gelegenheid zich voordoet, maar ga er niet voor in de rij staan ;)


En wat betreft die dealerervaring....ach gevalletje jammer, vooral omdat ik verder erg tevreden was over de bewuste dealer. Zou/zal verder ook niet negatief over de zaak in kwestie schrijven, het is uiteindelijk alleen maar mijn persoonlijke ervaring. Zal er zeker geen topic voor openen. 8-)
Ik heb nog nooit een W650/800 in het echt gezien, en tweedehands vind ik ze al jaren te duur. :$
Maar heb er de afgelopen jaren wel vaak aan gedacht en overwogen. ;)

Het zal in ieder geval niet beter worden de komende jaren, worden op zeker liefhebbersfietsen. 8-)

Ik heb de Z900RS twee weken geleden even snel van stereovering voorzien. ;)

full


Als ik de tank/zit combinatie afdek dan zie ik overigens een ER5/ER6.
Dat blok had nog wel even anders gemogen, grotere (nep)koelvinnen..

Ik dacht een beetje aan tegengas in het topic, een ander geluid. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ja die Z900RS stereo had ik al in een Z topic gezien :+

Maar ik hou het lekker bij mijn Scrambler voor het retrogevoel. Zie wel hele gave versies op basis van de UrbanGS (eigenlijk een Scrambler in andere kleurtjes) voorbijkomen

bmw-paris-dakar-bike-625x417.jpg

:9~

Alleen voor zoiets zou ik m'n Scramb inruilen, niet voor zo'n Z1 wannabe :P

die urban GS is natuurlijk R100GS PD wannabe ;)
 
Ja die Z900RS stereo had ik al in een Z topic gezien :+

Maar ik hou het lekker bij mijn Scrambler voor het retrogevoel. Zie wel hele gave versies op basis van de UrbanGS (eigenlijk een Scrambler in andere kleurtjes) voorbijkomen

[afbeelding]
:9~

Alleen voor zoiets zou ik m'n Scramb inruilen, niet voor zo'n Z1 wannabe :P

die urban GS is natuurlijk R100GS PD wannabe ;)
Hoogstens de Z|X-10R inruilen :P :+ de Scrambler is duidelijk meer bijzonder.
Die oude BMW crossers moest ik altijd om lachen en nu vind ik ze mooi. :? :? (Pas ook testje in de Motoplus gelezen)
 
Hoogstens de Z|X-10R inruilen :P :+ de Scrambler is duidelijk meer bijzonder.
Die oude BMW crossers moest ik altijd om lachen en nu vind ik ze mooi. :? :? (Pas ook testje in de Motoplus gelezen)

Teken dat je al ff meedraait...(keurig gezegd) Keek voorheen enkel naar racers, tot ik is een hypermotard probeerde en een wereld die open ging. Voorheen dacht ik : wie rijdt er nou een multistrada :'). Na meer ervaring veranderd gek genoeg je keuze, zo rij ik zelf nu een Hyper voor de straat en snap ik waarom andere met scrambler en overige rijden. Het gevoel en belevenis komt weer terug zoals de eerste jaren *O*
 
Teken dat je al ff meedraait...(keurig gezegd) Keek voorheen enkel naar racers, tot ik is een hypermotard probeerde en een wereld die open ging. Voorheen dacht ik : wie rijdt er nou een multistrada :'). Na meer ervaring veranderd gek genoeg je keuze, zo rij ik zelf nu een Hyper voor de straat en snap ik waarom andere met scrambler en overige rijden. Het gevoel en belevenis komt weer terug zoals de eerste jaren *O*
Het aantal smilies in de post is inderdaad niet altijd maatgevend. Busted. _O- :+

Hypermotard kan ook nog wel als je begin twintig bent.
Een paar maanden geleden mijn RSV4 verkocht aan een jonge Hypermotard bezitter.
Hij kon in Duitsland niet meekomen bij zijn vrienden.
Alleen die is zo Ducati gek dat hij nu een Panigale wil. _O-

De Hypermotard bleef er wel gewoon bij.

De Multistrada wordt ook mooier met de jaren. :Y
En de Ducati 999...
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook iets minder supersport gaan rijden, en voor dagelijks woon werk zelfs een Baby Blade. :o ;)

full
 
Mooie fiets! Ja als die persoon z'n vrienden niet kan bijhouden moet dat snelweg gebruik zijn. De jongens die zo hard rechtuit kunnen, hiervoor reed ik met de ktm 690 en ook de sportieve rijder kan je in het bochten gedeelte bijhouden. Ben destijds over gegaan op de hyper omdat het meer motorfiets voelt en het stukje wat je mist bocht uit (de punch. Met 200 km/h + over de autobahn zie ik weinig fun in, de bochten daarentegen! Gek genoeg ben ik met de 899 pani racer op een circuit als zolder niet heel veel sneller als de hyper, op een Assen of Zandvoort juist wel ivm de hogere snelheid op de baan. Het is maar net waar je hart ligt, een tour/sport is meer fun in mijn ogen als een racer voor op de straat.
 
Mooie fiets! Ja als die persoon z'n vrienden niet kan bijhouden moet dat snelweg gebruik zijn. De jongens die zo hard rechtuit kunnen, hiervoor reed ik met de ktm 690 en ook de sportieve rijder kan je in het bochten gedeelte bijhouden. Ben destijds over gegaan op de hyper omdat het meer motorfiets voelt en het stukje wat je mist bocht uit (de punch. Met 200 km/h + over de autobahn zie ik weinig fun in, de bochten daarentegen! Gek genoeg ben ik met de 899 pani racer op een circuit als zolder niet heel veel sneller als de hyper, op een Assen of Zandvoort juist wel ivm de hogere snelheid op de baan. Het is maar net waar je hart ligt, een tour/sport is meer fun in mijn ogen als een racer voor op de straat.
Dat denk ik allemaal ook. ;)

Als je met een groep rijdt dan kan je wel sneller bocht in/uit zijn, de rest heeft alleen al een giga voorsprong.
(Tenzij je met de hele groep midden in heel veel bochtige combinaties rijd)
En als ik zo de filmpjes vanaf hun telefoons zag waren het echte wheelie / topsnelheid / met hoog risico stuntende rijders. _O-
Maatje van hem heeft ook een RSV4 en die moest hij dus zien te volgen in de weekenden naar Duitsland. :Y

Ik ben net weer van de CBR250R afgestapt.
Ook lekker gereden. ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is nu tegenwoordig nog een tour/sport, zoals we die konden in de jaren midden/eind
'90??

Zoals bv de CBR600Fjes, de Thundercatjes (blijven toch voor mij persoonlijk, de heerlijkste fietsjes, de Thundercat, maar dit ter zijde)?

Wel al wat geprobeerd uiteraard, zoals bv een Vstrom 650, GSR750, VFR Vtec, was het toch allemaal net niet.
En uiteindelijk weer ge'eindigd op een TC.
O-)

Het meeste 'jonge' spul, is voornamelijk naked geworden..
Of mot ik gewoon is met mijn tijd mee gaan???
 
Laatst bewerkt:
Het is wel rustig in het S1000R topic, zijn zeker allemaal offertes aan het opvragen. O-)
De undertail komt van een S1000R bezitter die weer een nieuwer model heeft gekocht.
Volgens mij rouleren ze vaker .. via de BMW dealer.
Geen garantie meer op de motor is verkopen.
Decadente lui. _O-

Pak net vandaag de auto :( ma/di/wo op de motor.
Een fris regenbuitje vanochtend deed het plan nog wisselen, twijfelde tot op het moment van instappen.
Afijn, veertig minuten langer over de A4.. spijt..
:+
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is nu tegenwoordig nog een tour/sport, zoals we die konden in de jaren midden/eind
'90??

Zoals bv de CBR600Fjes, de Thundercatjes (blijven toch voor mij persoonlijk, de heerlijkste fietsjes, de Thundercat, maar dit ter zijde)?
Voor mij alles buiten een lichte en krachtige superbike, maar het is niet meer echt een aparte klasse. :Y
Vroger werden de GSX-F/CBR/Thundercat/Thunderace :o ineens toer/sport. :Y _O-

Hoewel Ducati pas de supersport heeft gelanceerd.. en dat is nog een rasechte toer/sport. :') :')
Wel al wat geprobeerd uiteraard, zoals bv een Vstrom 650, GSR750, VFR Vtec, was het toch allemaal net niet.
En uiteindelijk weer ge'eindigd op een TC.
O-)

Het meeste 'jonge' spul, is voornamelijk naked geworden..
Of mot ik gewoon is met mijn tijd mee gaan???
Back to my roots? ;) :+

Mijn eerste motor in 1992 was een gloednieuwe Jawa 640.
Veel plezier mee gehad, maar al snel wat snellers gewenst zodra ik met anderen ging rijden en zelf nog niet goed kon rijden.
Een GSX-F600 gekocht, na een maand weer overgestapt op een ZX10 Thomcat, die Soes ging al vervelen.
Daarna weer een Jawa, na vijf jaar weer een Jawa, vijf jaar later weer een Jawa.
(Tussendoor van alles..)

Niets nieuws onder de zon. :+ ;)
 
Dat kost je een sleutelbeen in de sneeuw. :')

Ben je ingesneeuwd Aad? ;)

Toen deze cube nog m'n mooiweerwoonwerkfiets had ik een gazelle crosshybride als slechtweerwoonwerkfiets. Had van die Magura velgremmen, met een dikke laag ijs op je velgen/remoppervlak op een kruispunt afkomen is tamelijk vervelend 8-)
Dan hebben schijfremmen toch de voorkeur. :Y
 
Toen deze cube nog m'n mooiweerwoonwerkfiets had ik een gazelle crosshybride als slechtweerwoonwerkfiets. Had van die Magura velgremmen, met een dikke laag ijs op je velgen/remoppervlak op een kruispunt afkomen is tamelijk vervelend 8-)
Dan hebben schijfremmen toch de voorkeur. :Y
Magura heeft ook schijfremmen toch?
Maar je bedoelt giftige 'Magura' old skool velgremmen met de de beste remblokjes op de markt? Scary moments. :o
Remmen was gisteren met gemotoriseerd vervoer in ieder geval geen optie. -O-

Ik had beter op mijn oude mountainbike kunnen gaan met brede vlakke banden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Magura heeft ook schijfremmen toch?
Maar je bedoelt giftige 'Magura' old skool velgremmen met de de beste remblokjes op de markt? Scary moments. :o
Remmen was gisteren met gemotoriseerd vervoer in ieder geval geen optie. -O-

Ik had beter op mijn oude mountainbike kunnen gaan met brede vlakke banden. :Y

Magura HS11, die HS33 met radiale pompen zijn een pak krachtiger.
MTB is leuk, nadeel (had m'n oude crosshybride ook) als het koud is met veel sneeuw/ijs rommel dan wil je derailleur vaak niet meer schakelen, met een naafversnelling geen last van *O*

Die ouwe cube heeft een Alfine 8. Heb net een nieuwe trapfiets gekocht met Alfine 11 en Gates carbon belt, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Nieuwe heeft wel nadeeltje....zitten af fabriek nogal zomerbandjes op, voor dit soort weer niet echt geschikt.
 
Magura HS11, die HS33 met radiale pompen zijn een pak krachtiger.
MTB is leuk, nadeel (had m'n oude crosshybride ook) als het koud is met veel sneeuw/ijs rommel dan wil je derailleur vaak niet meer schakelen, met een naafversnelling geen last van *O*

Die ouwe cube heeft een Alfine 8. Heb net een nieuwe trapfiets gekocht met Alfine 11 en Gates carbon belt, eens kijken hoe dat gaat bevallen. Nieuwe heeft wel nadeeltje....zitten af fabriek nogal zomerbandjes op, voor dit soort weer niet echt geschikt.
Ik rolde in de winter op een gegeven moment wel steeds mijn ketting van achteren op inderdaad. _O-
Thuis ingesmeerd, na vijf kilometer al ellende. :')

Jij hebt weer mooie duurbetaalde goodies. :9
Kom je dan ook bij de Cube store in Vlaardingen?

Ik haal er voornamelijk gratis koffie. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rolde in de winter op een gegeven moment wel steeds mijn ketting van achteren op inderdaad. _O-
Thuis ingesmeerd, na vijf kilometer al ellende. :')

Jij hebt weer mooie duurbetaalde goodies. :9
Kom je dan ook bij de Cube store in Vlaardingen?

Ik haal er voornamelijk gratis koffie. :+ :+

Als je bijna 9000km woonwerk per jaar doet met een trapfiets wil je wel een beetje een goede ;)
Van mijn reiskosten vergoeding kan ik ieder jaar wel een nieuw Cubeje kopen 8-)
Ketting smeren bij fietsen is nog erger dan bij motoren :')

Ja kom wel eens bij bike2build oh nee Cube store Vlaardingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan