Kawasaki versys 650 deel 4

Hey zijn er hier al versys rijders die de achterste wiel lagers hebben moeten vervangen want ben deze morgend tot de conclusie gekomen dat er wat speling op mijn achter wiel zit. Zit nu op 40000km wat ik toch al vrij snel vindt. Denk niet dat ik ht ga kunnen uitstellen tot mijn banden wissel en de grote beurt.
 
Hey zijn er hier al versys rijders die de achterste wiel lagers hebben moeten vervangen want ben deze morgend tot de conclusie gekomen dat er wat speling op mijn achter wiel zit. Zit nu op 40000km wat ik toch al vrij snel vindt. Denk niet dat ik ht ga kunnen uitstellen tot mijn banden wissel en de grote beurt.

Mijne heeft ook 40000 op de teller, geen problemen met wiellagers.
Km stand of leeftijd zegt echt helemaal niks over lagers. De omstandigheden en montage(fouten) des te meer.
Maar ik denk dat je de lagers het beste kunt beoordelen als je het wiel gedemonteerd hebt. Dan kun je ze goed per stuk controleren. Als ze geluid maken is niet goed. Als je de binnenring iets kunt kantelen tov de buiten ring is geen drama.
Ik weet niet of je de motor nieuw hebt gekocht of gebruikt, maar als er een vorige eigenaar is geweest kun je ook rare verassingen tegenkomen. Aan der lijve ondervonden :')
 
ben daarstraks na mijn werk bij mijn dealer gestopt om is te informeren. hij vond ook dat het vrij snel was en dat hij bij ook geen enkele versys op 40000km een lager heeft moeten vervangen maar er moet altijd iemand de eerste zijn zij hij. mocht direct mijn versys daar laten. en kreeg een vervang moto mee een er6 n met 15000km op de clock rijd goed. en aangezien het dezelfde blok is als de versys vind ik die precies vlotter aanvoelen maar wss is dat om dat ik wat minder windbescherming heb. nu de eerste indruk was nu wel precies of ik op een kinderfietsje zat door zit positie. nu over de speling was het wel dat je het wiel naar links als rechts kon duwen en dan hoorde je ook het typische geluid bij speling. toen ik hem kocht had de eigenaar er maar een paar keer mee gereden had nog geen 1000km beurt gehad. plus heb ik ook de pech hij is 1,5 maand uit de fabrieksgarantie. ;( B| nu ja ik verwacht dat het wel mee valt voor de kosten. heb zo is online aant kijken geweest en zit voor lagers rond de 30 a 40€ plus beetje werk uren schat rond de 80 a 90€. hoop ik.
 
jij ging er toch regelmatig het zand mee in? of wat dat weer iemand anders?

Als er vuil bij gekomen is zijn lagers vlot naar zijn grootje natuurlijk.
 
ja dat klopt ik ga er soms mee door de modder mmmm ja inderdaad zou wel kunnen. alhoewel de lagers toch redelijk beschermd zitten met een afdek kapje. dealer dacht ook mss dat het met de hogedrukspuit kon komen maar die gebruik ik niet om mijn fiets te wassen enkel de tuinslang. nu ja goed morgen is hij normaal weer terug in orde.
 
He mensen. Ik heb op Alieexpress een remvloeistofreservoir deksel besteld... blijlt dus niet voor het 2017 model maar de oudere. Zie de link. Het dekseltje is donkerrood. Is meer kersen rood zeg maar.

Iemand intresse?

6 Kleuren Voor Kawasaki Versys 1000 Versys 650 CNC Aluminium Motorfiets Achterrem Reservoir Cover Cap
6 Colors For Kawasaki Versys 1000 Versys 650 CNC Aluminum Motorcycle Rear Brake Reservoir Cover Cap-in Covers & Ornamental Mouldings from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
(from AliExpress Android)
 
zo de versys is weer voorzien van nieuwe lagertjes achteraan. kosten plaatje was 100€ is ietsje duurder dan ik verwacht had maar moest blijkbaar ook nieuwe oil seals geplaatst worden. was deze morgend toch maar frisjes op de naked bike op de autosnelweg.
 
vandaag de band gerepareerd, was een klein schroefje en er is een parapluutje in gezet. Kan de hele band mee volgens de bandenboer. Hij zei wel dat dat niet geld voor mijn ketting, die gaat net de 18000 km beurt halen. Hij vroeg of ik de ketting wel genoeg smeerde. Ik dacht dus van wel, om de 400 km en na de regen ook bijna altijd wel even opnieuw. Blijkbaar niet genoeg dus. schrik er wel even van dat de kettingset al na 18000 km op is!

Misschien is dat het lot van een motor waarmee door gereden wordt, of doe ik toch iets best wel fout... |(

Vandaag trouwens een lekkere dag om te rijden, alleen maar sneeuw gehad :]
 
@flox mijn kettingsets gaan ook maar zo'n 25000km mee en ik smeer ook elke tankbeurt en bij regen na de rit. dat is inderdaad om dat je heel het jaar rijd regen en pekel is echt nefast voor je ketting. maar ik ga de volgende set is experimenteren met een tsubaki ketting set heb nu al 2x DID kettingen gehad maar wil nu toch is gaan kijken of de tsubaki langer mee gaat. grtn
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de ketting van de Versys ook wat iel uitgevoerd...het zijn slechts 69 peekaatjes, maar toch...

Die van m’n KTM is véél forser uitgevoerd (is ook krachtiger), maar die kettingen gaan volgens de dealer gemiddeld zo’n 35.000 à 40.000 km mee in alle rijomstandigheden...
 
Laatst bewerkt:
Ketting sproeit ook behoorlijk wat vet in het rond. Ik gebruik s100 kettingspray. Mijn hele undertail zit eronder. Hebben hier meer mensen last van? Bij mijn cb1000r gebruikte ik de zelfde kettingspray en daar was het een stuk minder, misschien omdat het kontje een stuk smaller is?? Iemand toevallig wat met de kettingbeschermer gedaan? Verlengd oid.
 
Neen,want ik gebruik de DROGE kettingspray van S100.

Staat nog even met flinke korting te koop bij RAD.

S100 Dry lube kettingspray 400ml

Achterwiel en de rest van de brommer blijven zo goed als schoon.

Ik gebruik het ook reeds langere tijd op mijn andere motorfietsen met ketting en zonder zichtbare snellere slijtage ervan.

Ik spuit wel erg regelmatig (met de middenbok van Hepco & Becker op de Versys een klusje van 20 seconden... de middenbok van SW MO-TECH past echter niet goed en is te mijden)
 
Ik gebruik de S100 witte kettingspray (ook in de aanbieding overigens) als ik thuis kom van een (grotere) rit. De ketting is dan nog lekker warm en mijn ervaring is dat je dan de volgende rit niet of nauwelijks last hebt van sproeiend kettingvet (want dat trekt als het ware in de warme ketting). I.c.m. met de Hepco middenbok is het inspuiten inderdaad een klusje van niks.
 
Ketting sproeit ook behoorlijk wat vet in het rond. Ik gebruik s100 kettingspray. Mijn hele undertail zit eronder. Hebben hier meer mensen last van? Bij mijn cb1000r gebruikte ik de zelfde kettingspray en daar was het een stuk minder, misschien omdat het kontje een stuk smaller is?? Iemand toevallig wat met de kettingbeschermer gedaan? Verlengd oid.

Spuit je er niet teveel op misschien?
Ik smeer al jaren met olie, nu in de Osco. Werkt ook prima ;)
 
Zo nieuwe bandjes. Maar helaas ook ontdekt dat balhoofd lager na met geen 25.000 al flink versleten is :(. Dat had ik nog niet verwacht. Bij de div900 heb ik het pas bij 80.000 laten doen ofzo. Is dit normaal?

En mijn remlicht blijft branden. Ligt duidelijk aan achterrem. Dus dat wordt kijken of ik dat kan maken. Ligt volgens mij aan het schakelaartje. En laten ze bij Louis alleen het schakelaartje voor hebben. Eens kijken of het lukt zonder nieuwe schakelaar.
 
Ik vrees dat dit een gevalletje is van : you get what you pay for....

Een motorfiets die 1/3 kost van bvb een GS kàn eenvoudigweg niet dezelfde kwaliteit hebben... maar wat is aanvaardbaar qua verschil in kwaliteit ?
Huh? Waar haal ik een GS aan? Ik heb het over een Div 900. Das heel wat anders.

Ga met je bash maar naar een ander topic.
 
Wow, vriendelijk type...

Lazer op, vriend met je gammele fiets... Je zal hem dan wel zelf verkloot hebben...

Zo,iederéén kan zonder reden onaangenaam doen ... daar is niks bewonderenswaardig aan...

Btw, ik heb zélf een Versys en ik weet wat ik hem betaald heb en wat ik dus kan verwachten voor dat geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat dit een gevalletje is van : you get what you pay for....

Een motorfiets die 1/3 kost van bvb een GS kàn eenvoudigweg niet dezelfde kwaliteit hebben... maar wat is aanvaardbaar qua verschil in kwaliteit ?




klopt niet wat je zegt Slijkmoto , die Gsjes waar je het over hebt zijn gewoonweg overprijst , en ik ken persoonlijk meerdere GS rijders waarvan er 2 hun GS verkocht hebben omdat ze meer bij de dealer stonden met problemen dan ze lief was , 1tje van hun heeft nu 3 jaar een versys en kwa betrouwbaarheid zou hij nooit nog zijn versys willen ruilen tegen een GS .
Mijn beste makker heeft (had) een ducatie van 26.000€ na 13.000km mocht ie zen nokkenassen laten vervangen (ingesleten) en na 15.000km was zen koppelingskorf versleten en moest ook volledig vervangen worden , bij ducatie zeiden ze doodleuk dat dit normale slijtage was (hij rijd nu zx10r).
Ik zal je zeggen dat een versys een zeer degelijke motor is met een motorblok dat niet degelijk maar Oerdegelijk is , wat jij zegt daar lach ik mee.
 
@ Jeltel , balhoofdlager versleten na 25.000km is inderdaad wel snel , ik weet niet of je veel whiely's maakt want dat vinden die lagertjes niet zo fijn .
Wat je achterste remlicht schakelaar betreft , smeer hem eens met droogsmeer, waarschijnlijk komt ie terug tot leven.
 
Btw, ik heb zélf een Versys en ik weet wat ik hem betaald heb en wat ik dus kan verwachten voor dat geld.

Wat je kunt verwachten is een prima motorfiets, met een zeer degelijk blok en weinig problemen. Je kunt er flink mee spelen, tot aan circuitrijden op de kleinere circuits aan toe. Zonder dat je problemen krijgt. Zijn legio duurdere motoren, met meer problemen dan de koper lief is...

Ja, de remmerij en vering zijn niet top. Maar dat is te veranderen en qua electronica is er minder aan boord dan bij 2x zo dure motoren. Daarom zijn ze ook 2x zo duur... ;)

Grootste manco van de Versys, vind ik, is het vermogen. Had hij ca. 90 pk gehad en 85 nm koppel, dan had ik hem nu nog. Heb in 5,5 jaar geen enkel noemenswaardig probleem gehad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan