Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb maar 2 dagen op Almeria gereden, maar schat dat je met 2 minuten tijden wel 2.5 dag per set kan rijden. We reden 6 sessies per dag. Dat andere circuit daar Andalucia zou echt niks voor jou zijn, allemaal korte bochtjes achter elkaar 8-) . Er was een gast met zo'n carbon S 1000rr van 70.000 euro en juist hij crashte met die fiets -O- .

Ik begreep dat het geregend had in de laatste 2 dagen ? Wel balen natuurlijk reed er dan niemand met regenbanden ? Die gast met de carbon 1000 rr die baalde denk ik ? Het kan altijd gebeuren 1 foutje of onoplettendheid en je bent weg.
 
Ik begreep dat het geregend had in de laatste 2 dagen ? Wel balen natuurlijk reed er dan niemand met regenbanden ? Die gast met de carbon 1000 rr die baalde denk ik ? Het kan altijd gebeuren 1 foutje of onoplettendheid en je bent weg.
Wij hadden 4 dagen top weer, de groep die de 2de week ging had inderdaad regen.ik zou gewoon 3 setjes meenemen, dan heb je tenminste zeker het merk en de maat band die je wil rijden. Hou je een set over, rij je die volgend seizoen gewoon op :]
 
Vanochtend de Soes opgehaald, stond nog op sc2's met minder als 2 bar. Niet aan te raden, gelukkig maar 10 minuten rijden naar huis :] . Almeria ga je mooi vinden Willem, is een mooie baan. Meet the speed is ook zeker een aanrader, ik kan op Almeria nu rond de 1.58 rijden. Wat zo rond de 2.02 op Assen is. Nu op zoek naar een circuitmotor en vervoer, en dan lekker in groep 3 rijden aankomend seizoen. Zal binnenkort een foto plaatsen, mits ze er een beetje uitzien natuurlijk O-).

1,58 ? ???? 2:00.145 op Almeria toch ?
 
Haii,

Maat van me heeft een srad 750(w) uit 96.
Ding start moeilijk als hij warm is. Choke werkt; tijdens koud stationair merk je het direct als je hem dicht zet. Verder zit er een dynojet kit op de carbs; door de vorige eigenaar geregeld.
We kunnen ook zien dat de er iig 1 carb lekt; zit vergomde benzine aan de zijkant.. vermoed dat de rubbers hun tijd gehad hebben. Zou dus ook zomaar ergens valse lucht kunnen aanzuigen..

Dus het idee is om ze te reviseren. Maar als t aan mn maat ligt schroeft ie ook die dynojet eruit en maakt hij de boel weer standaard..

Iemand daar ervaring mee? Ik hoorde iets over dat er bij een dynojet kit het een en ander geboord moet worden in de carbs? Als dat het geval is gaat het lastig worden om dat te herstellen gok ik..

op plaatjes zie ik de inhoud van de revisie setjes van de carbs; ik weet alleen niet wat er vervangen is bij het plaatsen van de dynojet; maw; wat ontbreekt er verder nog om alles weer standaard te maken.

Ik gok op hoofdsproeier, gasnaald, geleider enn..?


Alvast dank voor het mee denken.
 
Haii,

Maat van me heeft een srad 750(w) uit 96.
Ding start moeilijk als hij warm is. Choke werkt; tijdens koud stationair merk je het direct als je hem dicht zet. Verder zit er een dynojet kit op de carbs; door de vorige eigenaar geregeld.
We kunnen ook zien dat de er iig 1 carb lekt; zit vergomde benzine aan de zijkant.. vermoed dat de rubbers hun tijd gehad hebben. Zou dus ook zomaar ergens valse lucht kunnen aanzuigen..

Dus het idee is om ze te reviseren. Maar als t aan mn maat ligt schroeft ie ook die dynojet eruit en maakt hij de boel weer standaard..

Iemand daar ervaring mee? Ik hoorde iets over dat er bij een dynojet kit het een en ander geboord moet worden in de carbs? Als dat het geval is gaat het lastig worden om dat te herstellen gok ik..

op plaatjes zie ik de inhoud van de revisie setjes van de carbs; ik weet alleen niet wat er vervangen is bij het plaatsen van de dynojet; maw; wat ontbreekt er verder nog om alles weer standaard te maken.

Ik gok op hoofdsproeier, gasnaald, geleider enn..?


Alvast dank voor het mee denken.

Geen idee, maar klakkeloos de originele zooi erin knallen werkt ook niet. Dan kan hij nog steeds klote lopen. Zou de carbs bij een professional neerleggen en laten kijken of (bv) de gasnaalden versleten zijn en dat vervangen/repareren wat ook echt nodig is.
 
De injectie SRAD staat er bekent om slecht koud te willen starten.

Carbs modellen zijn meestal vervuild door te lang stil staan en het rijden op benzine 95 met ethanol meuk erin.

Keertje verse bougies erin en of een andere warmgraad bougies gebruiken dat kan ook helpen.
 
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar valdoppen voor mijn gsxr 760 K9. Heeft een van jullie ervaring met valdoppen? Wil graag eentje die niet echt opvalt, zwart en niet al te duur is.

Thanks
 
Probleem is als je van die Chinese doppen gaat nemen, de meegeleverde bouten geen breekbouten zijn, maar dus bij een valt de schroefgaten uit je frame en blok scheuren.

En ik zou een set kopen waarbij je niet in je kuipen hoeft te zagen. Ik ga van het voorjaar een set van R&G laten plaatsen. :)
 
Je moet gewoon niet vallen dan het je ook geen valdoppen nodig :+ .Daarbij haken valdoppen te vaak in het asfalt waardoor je motor lekker eerder gaat vliegen en rondtollen.

Gewoon R&G kap beschermers plaatsen dat werkt beter.
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon niet vallen dan het je ook geen valdoppen nodig :+ .Daarbij haken valdoppen te vaak in het asfalt waardoor je motor lekker eerder gaat vliegen en rondtollen.

Gewoon R&G kap beschermers plaatsen dat werkt beter.

In asfalt haken ze niet hoor ;) In gootjes/stoeprandjes wel.


Op mijn wegfiets zou ik ze niet zo snel zetten, bestaat een groter risico dat je frame scheurt door bovenstaande reden. Op mijn circuitfiets juist wel, minder schade bij een lowsider.
 
In asfalt haken ze niet hoor ;) In gootjes/stoeprandjes wel.


Op mijn wegfiets zou ik ze niet zo snel zetten, bestaat een groter risico dat je frame scheurt door bovenstaande reden. Op mijn circuitfiets juist wel, minder schade bij een lowsider.

Jij hebt , of er zijn toch ook van die speciale van R&G die voorkomen juist weer het haken ?
 
Jij hebt , of er zijn toch ook van die speciale van R&G die voorkomen juist weer het haken ?

Ik heb beide op mijn circuitfiets.
De valdoppen voorkomen niet dat je blokdeksel de grond raakt namelijk. En de GB Racing deksels voorkomen niet dat de kuip (en meer) de grond raakt.



Nog mensen met goedkope banden adresjes?
Zoek 2 sets Pirelli Supercorsa BSB 120/70 en 180/55, goedkoopste tot nu toe 482 euro incl verzending.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even bij LSL. Op de SV heb ik daar ook doppen van op zitten.
Origineel suzuki accessoires zijn ook afkomstig van LSL hetzij met op de kunstof inleg een S symbool ipv LSL. Bij LSL is het wel zo dat de montage kit en de doppen zelf doorgaans seperaat verkocht worden.

Voorbeeldje;
156-0536_2.jpg
 
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar valdoppen voor mijn gsxr 760 K9. Heeft een van jullie ervaring met valdoppen? Wil graag eentje die niet echt opvalt, zwart en niet al te duur is.

Thanks
Het zijn wel uitstekende (letterlijk ;)) sliders, vanwege het 'blijven haken' wat Willem aan geeft. Uiteindelijk zullen ze wel uit moeten steken, anders vervalt de functie...
Ik heb de Puig R12 op mijn 750 K8. Hiervoor hoeft niet geboord te worden. Ook kunnen de zijkuipen verwijdert worden zonder de valdoppen eerste te demonteren.
Als je interesse hebt kan ik van de week wel wat foto's posten hoe het eruit ziet?

Hierbij de foto's:
Links
[afbeelding]
Rechts
[afbeelding]
Rechts_2
[afbeelding]
Disclaimer: ja ik moet hem nodig een keer een poetsbeurt geven :)

Het zwarte kunststof deel wordt met een metalen bracket aan het frame bevestigd (via de bouten waar het blok mee vast zit, aan de rechterkant is dat de buit die door het witte kuipdeel zichtbaar is).

In het zwarte kunststof monteer je vervolgens een (in mijn geval) grijze rubberen dop. Dit vind ik overigens nadelig, bij deze valdoppen krijg je er vier (2x links, 2x rechts) en ondanks dat ik ze goed gemonteerd heb ben ik er reeds drie verloren onder het rijden |(. Die dingen zijn wel los te koop (~€8 per 2). Mocht ik nieuwe kopen dan doe ik er dubbelzijdige tape tussen...
 
Heh, toevallig kan ik weer positief praten over m'n R&G valdoppen (cut versie)
Gezien gister m'n collega bij het uitdraaien van het parkeervak even m'n motor aan het steppie meenam

Op het eerste gezicht: Middendeel van de kont gescheurd, spiegel afgebroken, linker kont deel, hendel, stuurgewicht en valdop beschadigd
 
Sterkte met de schades -O-

Leuke collega's heb jij die niet eens fatsoenlijk uit een parkeervak kunnen wegrijden. :?

Zeker een vrouw :+ .......... ik hoop niet Ine nu meeleest :X
 
Laatst bewerkt:
Heh, toevallig kan ik weer positief praten over m'n R&G valdoppen (cut versie)
Gezien gister m'n collega bij het uitdraaien van het parkeervak even m'n motor aan het steppie meenam

Op het eerste gezicht: Middendeel van de kont gescheurd, spiegel afgebroken, linker kont deel, hendel, stuurgewicht en valdop beschadigd

Nou ja, zonder valdoppen had hij je motor wss niet geraakt :P

Mooi zuur, maar met of zonder doppen kost het je niets.
 
Heh, toevallig kan ik weer positief praten over m'n R&G valdoppen (cut versie)
Gezien gister m'n collega bij het uitdraaien van het parkeervak even m'n motor aan het steppie meenam

Op het eerste gezicht: Middendeel van de kont gescheurd, spiegel afgebroken, linker kont deel, hendel, stuurgewicht en valdop beschadigd
Ai, das balen! Succes met de afhandeling :t.
Nou ja, zonder valdoppen had hij je motor wss niet geraakt :P

Mooi zuur, maar met of zonder doppen kost het je niets.
De motor is aan het stepje mee genomen (heeft zij/hij toch knap gemikt), niet de valdop :).
 
Iemand hier nog interesse in een boss demper voor een srad (met een beetje schuifschade, ideaal voor in te korten)
 
Zo, fiets staat bij de garage
schade toch meer als verwacht
clipon ook krom, rearset waarschijnlijk ook, zat ook een plek op de zijkuip die ik niet had gezien
 
Vraagje... ik heb een 2001 gsx-r op het oog met een lelijke scheur in het achterspotbord. Het gedeelte waar het kenteken op zit en de knippers. Is dit gewoon te vervangen? Ik krijg het zo niet gevonden op google of marktplaats. Iemand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan