Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb tegenwoordig zoveel Z650 onderdelen, voor het project dat ze gewoon weg moesten, die SV-wielen.
Werd gewoonweg te vol in de garage, met 2 setjes spaakwielen, een setje gietwielen + de rest...
En ik was toch niet van plan er iets mee te gaan doen, dus dan was het exit voor ze.
Verder heb ik al het gereedschap van mijn overleden vader hier nu ook nog eens erbij, dus dat moet ik ook nog zien te verkopen, nu heb ik alles dubbel, soms 3 dubbel...
Dus ja, het is gewoonweg veels te vol hier nu.
;) :t
 
Weet iemand welke remschijven van andere motoren compatible zijn met die van de 1st gen SV650?
Dus zonder hulpmiddelen te monteren op een SV650 voorwiel met gebruikmaking van de originele remtangen van de SV650.

Passen die van de 2nd gen ook? Of van een andere Suzuki? V-Strom 650? GSX? GSF?
Alleen voorwiel is voldoende. Achterrem is toch voor de sier.

PARTS SEARCH RESULTS
ASSEMBLIES WHERE 59210-08F00 IS USED
1998 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
1998 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
1999 SV650 - FRONT WHEEL
1999 SV650S - FRONT WHEEL
1999 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
1999 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2000 SV650 - FRONT WHEEL
2000 SV650S - FRONT WHEEL
2000 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2000 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2001 SV650 - FRONT WHEEL
2001 SV650S - FRONT WHEEL
2001 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2001 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2002 SV650 - FRONT WHEEL
2002 SV650S - FRONT WHEEL
2002 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2002 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2003 Katana (GSX600F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)
2003 Katana (GSX750F) - FRONT WHEEL (MODEL W/X/Y/K1/K2)


Dit is een zoekresultaat op het partnummer van de oorspronkelijke remschijf..
 
Laatst bewerkt:
Dit is een zoekresultaat op het partnummer van de oorspronkelijke remschijf..
Thx!
Dit maakt mijn zoekgebied voor een goed tweedehandsje voor een normaal bedrag wat groter.
:t :t
 
Laatst bewerkt:
Tering, ik heb wel wat berichten gemist _O-

Ik heb de laatste tijd erg weinig tijd gehad om te rijden.
Ik denk zelfs dat Roger mij al voorbij is qua kilometer stand.

Met een dik pak sneeuw zou ik ook niet zo snel rijden.
Ik weet ook niet of de noppenbanden meer grip hebben in de sneeuw dan mijn bijna versleten sportbanden :P

Dan zou je echt winterbanden eronder moeten gooien *O*

Vorige week heb ik wel met lichte ijzel en temperaturen onder 0 gereden.
Dat was KOUD met allseason handschoenen en zonder handvatverwarming -O-

qpph7r.jpg

2cep15k.jpg
 
Ja, klopt, alleen vind ik antraciet eigenlijk ook niet bij die van mij passen. Die kleur komt nergens anders in terug. Dan zijn zilveren nog mooier, want dat komt qua kleur dan weer netjes bij het frame en vorken. Ik wil ze echt zwart-zwart in hoogglans. Dat zal wel supergaaf staan. De wielen lijken daarmee kleiner, maar komt ook mooi bij de zwarte 'sportstreep' in mijn tank/flyscreen.

:}

Het is dat Danton zijn mooie motor nog eens Bumblebee geel heeft gespoten, maar zijn kleurstelling is inderdaad het bewijs van een mooie geel zwarte SV!
 
Tering, ik heb wel wat berichten gemist _O-
Ik heb de laatste tijd erg weinig tijd gehad om te rijden.
Ik denk zelfs dat Roger mij al voorbij is qua kilometer stand.
Ja, het was afgelopen zondag geen weer om op de weg op te gaan, dus dan maar op het forum nog wat motorgerelateerd doen.
Volgens mij is mijn SV die van jou nog niet voorbij hoor.
Momenteel 92.500 km of iets in die buurt.
Bij 93.000 olie verversen weet je nog. ;)
Al wel merkbaar aan het schakelen/ontkoppelen dat de olie haar beste tijd gehad heeft.
De bak wilt stilstaand weer lastig naar de neutraalstand en het wiel draait opgebokt veel mee in vrijstand met draaiende motor. Na de oliewissel is dit allemaal weer voorbij.

Dat gedoe met die ijzel wordt je inderdaad niet vrolijk van.
Ik heb het twee keer gedaan. Uiteraard niet vooraf wetend.
't Is niet echt ontspannen rijden. :N
 
Laatst bewerkt:
Ja, het was afgelopen zondag geen weer om op de weg op te gaan, dus dan maar op het forum nog wat motorgerelateerd doen.
Volgens mij is mijn SV die van jou nog niet voorbij hoor.
Momenteel 92.500 km of iets in die buurt.
Bij 93.000 olie verversen weet je nog. ;)
Al wel merkbaar aan het schakelen/ontkoppelen dat de olie haar beste tijd gehad heeft.
De bak wilt stilstaand weer lastig naar de neutraalstand en het wiel draait opgebokt veel mee in vrijstand met draaiende motor. Na de oliewissel is dit allemaal weer voorbij.

Dat gedoe met die ijzel wordt je inderdaad niet vrolijk van.
Ik heb het twee keer gedaan. Uiteraard niet vooraf wetend.
't Is niet echt ontspannen rijden. :N

Dan ben je mij al voorbij :9
Ik zit nog niet op de 92
 
Soms wel makkelijk wanneer je dingen bewaard, knutsel je een ander dempertje op je "pekelbrommer". 🙄
En wanneer je toch bezig bent ook maar de onmisbare handvat verwarming geplaatst, iridium bougies (over van SXV550 😇) met juiste warmtegraad, naalden standje hoger want "open" uitlaat, nieuwe olie & filter en verse remvloeistof, wel nodig na 16 jaar. 😴
Regenbandjes, wel al "oud", gemonteerd om als winterbandjes te fungeren, toch nog het idee van beetje grip met deze temperatuur. 🙊
Voorlopig weer rijden dus en me beraden welke speel/sportfiets er bij komt. 😲
Staat er nu zó bij;

[afbeelding]


Omdat het kan. })


full
 
Afgelopen donderdag mijn SV begrensd naar 25kw, zelfde dag naar school gereden, kleine tour binnen Amsterdam en naar werk. Onderweg glipte mijn achterband weg op een oprit van de A2 met 60 KM/U en bij een stoplicht van 50 naar stilstand. Nu mogen jullie 3 keer raden waardoor het komt. Kan niet door mijn banden komen want die komen pas uit 2004 en 2006 :?

Vrijdag ochtend naar een garage gebracht voor nieuwe banden, voorvork keerringen en remblokken.
 
2006 is nog steeds 11 jaar oud, bijna 12.. Ik zeg dat je gewoon een setje verse banden moet.
 
Ik denk ook dat het sarcastisch was :P

Toen ik de SV kocht zaten er de originele banden nog onder, ik kocht hem in 2012 en banden waren 2001.

Ook 10 jaar oud.
Ik kon met nat wegdenk een begrensde GS500 niet eens bijhouden _O-

Als de SV laag stationair draait (1100-1200 toeren) dan heb je VEEL engine braking.
zodra je gas los laat, dan kan je achterband ook gaan glijden.

Als je een beetje sportief rijdt (ook redelijk sportief remt, EN terugschakelt)
dan moet je bij de SV leren om te revmatchen, anders gaat de SV lekker glijden _O-

voornamelijk als de SV koud is (en dus stationair laag draait)
Dan is het extreem!.

Als ik 10 procent naar beneden ga, in de eerste versnelling met een koude motor, dan moet ik zelfs gas bijgeven, anders slaat hij uit _O-
 
Ik denk ook dat het sarcastisch was :P
;)
Ik kan mij herinneren dat ik die dag één keer erg lomp (te snel) terug schakelde, weet alleen niet meer of dat het moment was dat mijn band weg glipte. Volgende week eerst even de nieuwe banden inrijden, daarna testen of het aan de banden of aan mijn schakelen ligt.
 
Laatst bewerkt:
Als het kan zou ik sowieso leren om te revmatchen.
hierdoor gaat je koppeling vele malen langer mee, en rem je meer af op de motor, waardoor je ook weer mee remblokken bespaard!

+ het klinkt gewoon super bruut })

Ik zit op 91,500 km op de klok, ik heb nog de originele koppeling erin zitten.
Zelfs nog de originele remblokken!!!
En ze zijn nog lang niet op })
 
Ik ben er niet trots op, maar het heeft mij wat geleerd.
Als je niet revmatched, en je gaat een bocht in, dan KAN dit gebeuren



Overigens is de achterrem hier NIET bij gebruikt, en waren de sportbanden op temperatuur.

Dit was een tijdje geleden, ik weet nu beter :P
 
Dan ben je mij al voorbij :9
Ik zit nog niet op de 92
Ik ook niet.
Ik heb me 1000 km vergist in mijn voordeel.
De teller van mijn SV staat nu pas op 91450, dus ik heb nog 1000 km bonus. :P
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, dan liggen jullie 60.000 kilometer voor op me, dat red ik dus nooit meer... :N
Die van jou is net ingereden.
Hohngroeven waarschijnlijk nog zichtbaar in de cilinderbussen. ;) Hoe was het op de Klassiekerbeurs? Nog mooie onderdelen kunnen scoren??
 
Ja, er staat net 30.000 kilometer op en een beetje...schaam me kapot als ik jullie kilometerstanden zo hoor. ;)
Ik heb veel onderdelen gescoord bij Willem, voor de Z650. Voorvorkseals, stofkappen ervoor, 4 schroefjes om de gamma/roestige/verklootte/ schroefjes te vervangen,voor de tankemblemen, Stahlflex remleidingen voor de voorremmen, kleur zwart zodat ze niet opvallen, paar lange knipperlichtstelen die erop horen,(had korte, heb ik nog zodat ik kan wisselen), kilometertellerkabel,nieuwe tankdop, met sleutels,(de oude kon alleen open met een schroevendraaier en zag er niet uit) en het reflectortje wat ik nog miste om het originele achterspatbord compleet te krijgen, en 2 zijkap emblemen voor het Zed'je. En nog een leuk boek over de Kawasaki driecylinders, The Kawasaki Triple Bible, heb ook een voorliefde voor die oude tweetakten namelijk. Ooit koop ik een Kawa triple!
Dat zei ik al jaren over de Z650, en die is er ook, dus komt goed.
Overmorgen ga ik de tank, zijdeksels en kontje van het Zed'je naar de spuiter brengen, en ga ik van de kerstvakantie wat actie ondernemen. Want nu heb ik alles compleet.
Er was veel leuk spul te zien verder, was dus een geslaagde dag.
Ook nog een mooie Z1000 gezien daar.
full

Groeten, Coert :t
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een mooie Z1000 gezien daar.
Mooie score. Zo te horen heb je de
kerstbonus goed besteed. Die Z1000 komt me wel héééééél erg bekend voor.
Ik vreet mijn schoenen op als dit die van KawaKarel niet is.....
 
Hmmm, dan liggen jullie 60.000 kilometer voor op me, dat red ik dus nooit meer... :N
_O-

Met 30k km hoef je je echt niet te schamen hoor!!!
Roger en ik rijden bovengemiddeld veel.

Gemiddelde was dacht ik 2.000 in het jaar.
Ik rijdt gemiddeld 12.500 in het jaar ongeveer.

Laatste motorvakantie was het erg snel gegaan, 5000 km in 12 dagen *O*
 
Mijn gemiddelde ligt zo rond de 2.500 per jaar, maar ik gebruik hem ook alleen met mooi weer voor woonwerk, en dat telt nou niet echt aan met 8 kilometer heen.

Ik herkende die Z1000 ook al van foto's hier op MF, maar kon er geen naam bijplakken, zou best eens die van KawaKarel kunnen zijn. Er stonden zaterdag ook 2 Z900's, maar die waren snel verkocht las ik, op zondag waren ze er niet meer.

Was een mooie geslaagde beurs weer :)
 
Ai.

Gister onderhoud aan de remmerij van de SV gedaan.
Rechtsvoor kunnen de blokjes nog wel even, en zullen ze de 100k wel kunnen halen.
Linksvoor echter niet, hier zijn de slijtage strepen bijna weg, dus aan vervanging toe.

Achter is het NOG erger, er was een vastgelopen cilinder aan 1 kant, waardoor hij aan 1 kant de blokjes sneller doet slijten.

metaal op metaal, maar gelukkig niet AL te lang -O-

Ik ben er op tijd achter gekomen.

MAAR nog weer een vervelend punt gevonden, want de staafjes om de blokken vast te houden bij de achterrem zitten MUURVAST.
Met warmstoken heb ik ze niet kunnen verwijderen.
Zelfs met klein gaatje boren aan de blinde kant, kon ik hem er niet uit tikken, de schroevendraaier is zelfs krom geslagen, zo vast zitten ze.

Enige manier om nu de blokjes te vervangen is de klauw te splitsen, en de nieuwe blokjes over de pinnen te schuiven, om vervolgens de klauw weer in elkaar te zetten _O-

Maar gelukkig hoef ik de blokjes niet vaak te vervangen:

Ik ga nu de originele blokjes vervangen, dus om de 90.000 km de blokjes vervangen vind ik een goede deal _O- _O-


Ik heb ferodo premium remblokken besteld, ben benieuwd hoe deze gaan remmen.

Ik hoop niet heel veel anders dan mijn blokken die ik nu heb, anders moet ik opnieuw wennen aan mijn remmen -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan