Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
foto van gemonteerde voorvork rubbers bijgeloten.

Om dit type te monteren moet de voorvork eruit.
Er zijn ook neopreen hoezen met velcro maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb ze ooit gekocht bij een cross shop, weet echt niet meer waar.
Als ik op dit moment nieuwe nodig zou hebben, zou ik ze gewoon bij Alie express bestellen.
Let wel op de juiste diameter en lengte.
full
 
Voor pekel rijden is je motor in ieder geval veel te schoon. :+ ;) :t
 
Klopt, NC750 afgelopen weekend schoongemaakt met de bedoeling hem tot maart niet meer te gebruiken.
Heb ook nog een NX250 en ER5 staan, en die mogen komende maanden aan :] het werk.
Hetzelfde soort plan als hier ;) ik heb een CBR250R met maar 4.600 kilometer erbij gekocht en het rijdt nog leuk ook. :Y
 
Mijn fiets staat nu met pekel in de garage, klaar om morgen weer te rijden :)
In het weekend weer afspoelen in de wasbox, kost een 2€, en met perfect eindresultaat :)
 
foto van gemonteerde voorvork rubbers bijgeloten.

Om dit type te monteren moet de voorvork eruit.
Er zijn ook neopreen hoezen met velcro maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb ze ooit gekocht bij een cross shop, weet echt niet meer waar.
Als ik op dit moment nieuwe nodig zou hebben, zou ik ze gewoon bij Alie express bestellen.
Let wel op de juiste diameter en lengte.
[afbeelding]

Ja al een beetje zitten zoeken denk dat ik die ook eens ga bestellen, voor spatbord verlenger wil ook nog wel eens, nu staat er precies zo streep op de radiator.
 
A.s. maandag (11 December dus) naar de dealer voor onderhoud en nieuwe bandjes.
Nog een jaartje (van de 2) "verplicht" dealeronderhoud voor de garantie en dan daarna lekker zelf uitzoeken...

Om je garantie te behouden, ben je niet verplicht om dat bij de dure dealers te laten doen! Zolang je originele onderdelen en geadviseerde vloeistoffen gebruikt en hierbij het onderhoudsschema volgt, mag je dit door iedere motorzaak, onderhoudsmannetje/-vrouwtje of door jezelf laten uitvoeren.

Ikzelf heb alleen de 1000 km beurt bij de dealer laten doen, daarna ben ik naar m'n vaste techneut gegaan. Zit 90 km verderop maar alleen al met het veel lagere uurtarief en wat lagere prijzen van (wel de originele) onderdelen e.d., ben ik voor welke klus dan ook, vele tientjes goedkoper uit. De extra verstookte benzine meegerekend...
 
Ik ben van plan door te rijden van de winter, tenzij het weer het echt niet toe laat..heeft iemand een idee hoe ik mijn frame en alle stalen delen van mijn motor kan beschermen tegen de pekel en het roest? Zelf zat ik te denken aan silicone spray. heeft dit nut?

Blanke tectyl op roestgevoelige onderdelen, na de winter verwijderen, wel een kutklusje overigens. Het is plakkerig spul waar vuil makkelijk aan blijft hangen, dus of het handig is voor doorrijders betwijfel ik.
Pekel kun je het beste na iedere winterse rit verwijderen door je motor met KOUD water af te spuiten.
Siliconenspray doe ik spaarzaam op rubberen delen (leidingen, hoezen e.d.). Scherm tijdens het sprayen onderdelen die niet glad mogen zijn (banden, handvatten, zadel e.d.) goed af met een stuk karton o.i.d.
 
Blanke tectyl op roestgevoelige onderdelen, na de winter verwijderen, wel een kutklusje overigens. Het is plakkerig spul waar vuil makkelijk aan blijft hangen, dus of het handig is voor doorrijders betwijfel ik.
Pekel kun je het beste na iedere winterse rit verwijderen door je motor met KOUD water af te spuiten.
Siliconenspray doe ik spaarzaam op rubberen delen (leidingen, hoezen e.d.). Scherm tijdens het sprayen onderdelen die niet glad mogen zijn (banden, handvatten, zadel e.d.) goed af met een stuk karton o.i.d.

Gisteren de motor in de s100 corrosie bescherming gezet, misschien net wat laat ze hadden al gestrooid maar goed motor eerst met lucht wat afgespoten en zag er goed uit, gelijk de ketting eens gereinigd jeetje wat een zooi achter het tandwielkapje niet te geloven, stenen zand enz ze waren dit jaar aan de weg bezig vlak bij me werk en dat kon je merken de halve straat zat achter me tandwiel en kapje :+
 
Wat kut, vandaag ontdekt dat alle schroefjes van m'n windscherm los waren getrild, en er zelfs bij 1 schroefgat een kleine barst is ontstaan.
Maar even weer vast gezet...
 
Om je garantie te behouden, ben je niet verplicht om dat bij de dure dealers te laten doen! Zolang je originele onderdelen en geadviseerde vloeistoffen gebruikt en hierbij het onderhoudsschema volgt, mag je dit door iedere motorzaak, onderhoudsmannetje/-vrouwtje of door jezelf laten uitvoeren.

Ikzelf heb alleen de 1000 km beurt bij de dealer laten doen, daarna ben ik naar m'n vaste techneut gegaan. Zit 90 km verderop maar alleen al met het veel lagere uurtarief en wat lagere prijzen van (wel de originele) onderdelen e.d., ben ik voor welke klus dan ook, vele tientjes goedkoper uit. De extra verstookte benzine meegerekend...

Wat heet duur? Heb het idee dat 't wel mee valt bij mijn Dealer.

Kosten indicatie komend onderhoud (36.000Km) €133,55 incl BTW.
Kwam tot nu toe altijd onder de indicatie uit...
en hield de mannen van hun werk door er mee te gaan praten en dingen te vragen en te laten zien.
(tijd die wel in rekening gebracht werd (zoals het hoort))

Ongeveer €65,- voor (3,6L ?) Olie, oliefilter, en seal aftapplug. (nog iets gemist aan onderdelen?)
Ongeveer €70,- uurloon. (Is ook ongeveer wat mijn baas onze klanten in rekening brengt voor mijn tijd)

De niet "meetbare kosten"...
Ik kom wel eens op een willekeurige tijd binnenvallen met de vraag,
"Ik was toevallig in de buurt, zou ik nu ....."
en ben ik ter plekke al 3x geholpen.
1x onderhoud (eerder dan ingepland), want ik had tussendoor nog een wat langere route gereden en was dus eerder bij de 12.000 interval.
1x bandenwissel, want ik was echt in de buurt en anders zou ik een week later een dag vrij pakken om er langs te gaan voor wissel.
(Ik ben gebonden aan mijn motor voor woon-werk verkeer)
1x ketting/tandwiel wissel toen ik "in paniek" bij de dealer kwam nadat de motor voor de eerste keer voor mij raar lawaai begon te maken, was toen net in de Eiffel om te gaan toeren.
 
Laatst bewerkt:
Of t duurder of goedkoper zou zijn geweest is er maar 1 ding zeker....

Had ik vandaag maar afgezegd, dan was dat goedkoper geweest.
Na onderhoud, op weg naar huis, flinke klap gemaakt, motor moeten bergen en staat nu weer bij de garage/dealer.

Waarom ging ik dan ook opzij om de auto's achter mij voorbij te laten gaan....
Oh ja, omdat die &^%$#^ zo erg aan het kleven/duwen waren dat ik er anders onder had gelegen.

Aan de andere kant, had de auto achter mij me geraakt dan waren de kosten voor hem ipv nu voor eigen rekening.
Weer wat geleerd, ga dus nu niet meer aan de kant.

1-0 voor verborgen platen ijs op 't wegdek.
 
Of t duurder of goedkoper zou zijn geweest is er maar 1 ding zeker....

Had ik vandaag maar afgezegd, dan was dat goedkoper geweest.
Na onderhoud, op weg naar huis, flinke klap gemaakt, motor moeten bergen en staat nu weer bij de garage/dealer.

Waarom ging ik dan ook opzij om de auto's achter mij voorbij te laten gaan....
Oh ja, omdat die &^%$#^ zo erg aan het kleven/duwen waren dat ik er anders onder had gelegen.

Aan de andere kant, had de auto achter mij me geraakt dan waren de kosten voor hem ipv nu voor eigen rekening.
Weer wat geleerd, ga dus nu niet meer aan de kant.

1-0 voor verborgen platen ijs op 't wegdek.

Balen zelf niets?

Vandaag maar niet met de motor geweest, ze hebben hier alleen paard en wagen en nog niet van zout en sneeuwschuiver gehoord dus kon de poort niet eens uit met een twee weeler.
Baasje heeft ons ook om 13.00 naar huis gestuurd was maar goed ook wat een ellende rond rotterdam en spijkenisse las ik later.
 
Motor op het werk laten staan, staat lekker in de garage. Wordt weer een keer op gehaald met wat knapper weer! Verder heb ik de eerste 3k op mij nc700s gereden en rijdt heerlijk, ook het verbruik is zeer netjes. Hij gaat binnenkort voor de 12k beurt. Wat kan ik hier van verwachten.
Kwa kosten en wat ze gaan doen?
 
Balen zelf niets?

Beurs, kneuzingen, boos.... verders ok.

Pfff... zo'n footpeg kost €89,- ex montage... :+ laat de oude maar zitten, dat beetje scheef dat merk ik denk ik niet eens meer... (en anders bestel ik wel een after-market setje uit china (en/of doe ik tijdelijk de passagiers pegs naar voren))
Schakelpedaal hetzelfde verhaal, buig de huidige maar recht... dat beetje wat ie dan nog scheef zit wen ik wel aan.

€22,- voor koppelingshendel + werk (rechtbuigen schakelpedaal/montage) = de verwachtte schade.
Mnjah, dat had ik evt. ook zelf thuis kunnen doen...
 
Laatst bewerkt:
Baasje heeft ons ook om 13.00 naar huis gestuurd was maar goed ook wat een ellende rond rotterdam en spijkenisse las ik later.
Hier twee uur onderweg geweest van Nootdorp naar Schiedam. ;) Wel met een dakje..

Jij ook al een kleinere baas op de zaak. :+
 
Hier twee uur onderweg geweest van Nootdorp naar Schiedam. ;) Wel met een dakje..

Jij ook al een kleinere baas op de zaak. :+

had ook een dakje bij me net als vandaag, ja baasje was al gevlucht en belde later gaan jullie ook maar, vele mensenen moeten meer dan 80km rijden, kunnen geen werk vinden in dat Brabant ofzo :+
 
Beurs, kneuzingen, boos.... verders ok.

Pfff... zo'n footpeg kost €89,- ex montage... :+ laat de oude maar zitten, dat beetje scheef dat merk ik denk ik niet eens meer... (en anders bestel ik wel een after-market setje uit china (en/of doe ik tijdelijk de passagiers pegs naar voren))
Schakelpedaal hetzelfde verhaal, buig de huidige maar recht... dat beetje wat ie dan nog scheef zit wen ik wel aan.

€22,- voor koppelingshendel + werk (rechtbuigen schakelpedaal/montage) = de verwachtte schade.
Mnjah, dat had ik evt. ook zelf thuis kunnen doen...
Wat vervelend voor je, echt balen!
Toch zou ik die voetsteun vervangen of in ieder geval wel aan alle kanten controleren op evt. breuk oid Als jij gaat staan tijdens een rit, is het toch wel fijn dat alles 100% in orde is! Succes verder
 
Motor op het werk laten staan, staat lekker in de garage. Wordt weer een keer op gehaald met wat knapper weer! Verder heb ik de eerste 3k op mij nc700s gereden en rijdt heerlijk, ook het verbruik is zeer netjes. Hij gaat binnenkort voor de 12k beurt. Wat kan ik hier van verwachten.
Kwa kosten en wat ze gaan doen?


Dacht kleppen stellen.
Maar olie zou ik zelluf doen. Goedkoper aan de olie komen ook.
Kleppen stellen zo gebeurd wel omdat ze er makkelijk bij kunnen komen bij deze fietsen.
Alleen radiator eraf.
 
Ik was er €104 voor kwijt.
Oliefilter en olie, + schoonmaak en smering van ketting :)
Valt nog mee vind ik.

Na rond 26.000km moet ik terug komen voor kleppen inspectie, vervanging koelvloeistof, luchtfilter, ketting, banden, olie en filter, remmen etc...
Zal me wel een aardige duit kosten :/
 
Laatst bewerkt:
Ik was er €104 voor kwijt.
Oliefilter en olie, + schoonmaak en smering van ketting :)
Valt nog mee vind ik.

Na rond 26.000km moet ik terug komen voor kleppen inspectie, vervanging koelvloeistof, luchtfilter, ketting, banden, olie en filter, remmen etc...
Zal me wel een aardige duit kosten :/

Idd ik zal in Jan/Feb ook voor de grote beurt moeten, ben al aan het sparen *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan