Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Mij is het heelhouden helaas niet gelukt.. 2 weken terug schatte een fietser mijn aankomst verkeerd in en besloot toch nog even snel over te steken. Ondanks dat ik vol in de ankers ben gegaan en niet eens te hard reed (max 50) omdat het gewoon woon-werk verkeer was, donker en vochtig.. mocht het niet baten en ben ik vol op hem geklapt.
Gevolg kneuzingen aan zijn kant en een verbrijzeld middenhandsbeentje aan mijn kant. Zijn fiets in puin, evenals de voorkant en wat zijkant van mijn motor. Ik ben nog erg gelukkig dat het daar bij is gebleven, dat had veel erger kunnen aflopen.
Morgen wordt m'n motor opgehaald voor schade bepaling en dan mag de verzekering en rechtsbijstand z'n werk gaan doen. Hoewel ik voorrang had en niet veel meer kon doen dan ik al gedaan had, is de wet natuurlijk weer krom en ben je vs een fietser/voetganger per definitie schuldig; de vraag is dan voor hoeveel. Ik hoop dat ik nog wat terug krijg via de verzekeringen.
Vooralsnog eerst maar herstellen en dan de motor weer zien te fixen.


Dat is zuur man! Sterkte met het herstel.
 
Ik heb de BMW (S1000R) gekocht met circuitrijden in het achterhoofd.
Op de openbare weg rij ik meestal met een een CBR250R. :+ (26 pk)
En met woon-werk vond ik de kilometers op de BMW ook wel erg snel oplopen. O-)

Eigenlijk merk ik ook amper verschil op mijn 25 km woon-werk traject x2.
Behalve het verbruik, dat is precies de helft = 1:30.
 
Laatst bewerkt:
IJpie013 en Worldbeater: bedankt voor jullie begrip.
Ik ben de afgelopen weken al meer dan eens voor gek verklaard door diverse mensen...

In essentie gaat het er voor mij om dat ik met plezier rondrij (blijft voor mij hobby) en waarop ik dat doe is van ondergeschikt belang.
En inderdaad: het pakhuis aan PK's werd door mij op de openbare weg maar heel minimaal aangesproken.

Dus bedankt voor jullie support. Ik blijf het volgen hier - want blijf de K een wereldmotor vinden.
 
IJpie013 en Worldbeater: bedankt voor jullie begrip.
Ik ben de afgelopen weken al meer dan eens voor gek verklaard door diverse mensen...

In essentie gaat het er voor mij om dat ik met plezier rondrij (blijft voor mij hobby) en waarop ik dat doe is van ondergeschikt belang.
En inderdaad: het pakhuis aan PK's werd door mij op de openbare weg maar heel minimaal aangesproken.

Dus bedankt voor jullie support. Ik blijf het volgen hier - want blijf de K een wereldmotor vinden.
Jij hebt wel een hele mooie vintage bike te pakken :} :9~ ik kijk al jaren naar die serie, maar ze worden niet meer goedkoper. ;)
 
ja, idd met woon/werk lopen de km's aardig op.

denk zelf ook vaak over om iets leuks erbij te kopen voor ww verkeer, maarja, wanneer pak ik dan de K weer eens? 3 keer per jaar ofzo? dat is ook weer zonde.

wel heel mooi idd die W800, ,en je hebt helemaal gelijk, je moet rondrijden op iets waar jij blij van wordt.
en over een paar jaar misschien gewoon weer terug verlangen naar de K....en de W800 weer inruilen :)
 
Van :
full
 
zo denk ik er soms ook wel vaak over hoor, de K staat hier ook maar enkel voor autostrade ritjes.
spelen onderweg doen ik dan met de KLE500
mezelf martelen onderweg..nou dan neem ik de ducati
wil ik gewoon voor lul staan dan neem ik de maico 500
Als wil tijdrijzen, dan neem ik de superduke 1290
Moest het er toch nog van komen om circuitdagjes mee te pikken heb ik de fzr400rr

dus zoals je ziet ging het van de Pk's ook telkens op en neer, maar nu denk ik toch maar eens te snoeien in het het aanbod .. wordt gewoon te gek zo !

veel plezier allesinds met de wr800!! :]
 
Jij hebt een behoorlijk gevulde garage.
Maakt het allemaal nog veel moeilijker... Keuzes, keuzes...
Ik had er jaren geleden ook vier, maar ik ging altijd op de fiets naar het werk, en de weekenden waren ook aardig bezet.
Dus maakte er zo weinig gebruik van, en ze hebben allemaal aandacht nodig.
Ineens gingen er wat serieuzere verhalen over de motorfiets APK..
Toch maar allemaal verkocht..

Maar het is vaak een beetje een op en neergaande beweging.
Van lieverlee komt er weer e.a. bij, en dan moet ineens weer alles weg.

Alles wat rolt vind ik mooi. (En wie niet?) ;) :Y
 
Laatst bewerkt:
worldbeater, dat is het idd!
alles wat rolt!

wat zeker blijft is de Maico en de superduke :]
Ik heb wel een CR500 (op kenteken) gehad, moet ik daar een beetje aan denken bij de Maico?
Met de Superduke is het een kwestie van tijd, nieuwe modellen. :$ ;) :t
 
Even een kort vraagje. Ik heb een optimate 4 dual program met canbus stekker gescoord voor de wintermaanden. Kan ik die zo in de canbus van m'n K duwen? De bedoeling is dat ik zo af en toe ff de boel wil bijladen.
 
Je duwt m in de 12v aansluiting links van je motor, ter hoogte van je koelvloeistof expansiereservoir
 
In principe moet de spanning veilig blijven. Maar let op: De Optimate 4 kan in 2 standen gezet worden: canbus of "standaard". In die laatste stand zit ook een desulfaterings modus en kan de spanning wel veel te hoog oplopen, en dien je de accu los te koppelen voordat je die functie gebruikt.
Zorg er dus voor dat hij in canbus mode staat.

In de handleiding staat hoe je tussen de twee standen moet switchen. (stekker uit stopcontact, klemmen kortsluiten, in stopcontact, 10 seconden wachten, een deel van de feestverlichting knippert 12 keer. Alleen power led brandt daarna: Standaard mode. De ledjes onderaan naast de accu symbooltjes knipperen tegelijkertijd: canbus mode. Daarna klemmen loskoppelen)
 
Laatst bewerkt:
In principe moet de spanning veilig blijven. Maar let op: De Optimate 4 kan in 2 standen gezet worden: canbus of "standaard". In die laatste stand zit ook een desulfaterings modus en kan de spanning wel veel te hoog oplopen, en dien je de accu los te koppelen voordat je die functie gebruikt.
Zorg er dus voor dat hij in canbus mode staat.

In de handleiding staat hoe je tussen de twee standen moet switchen. (stekker uit stopcontact, klemmen kortsluiten, in stopcontact, 10 seconden wachten, een deel van de feestverlichting knippert 12 keer. Alleen power led brandt daarna: Standaard mode. De ledjes onderaan naast de accu symbooltjes knipperen tegelijkertijd: canbus mode. Daarna klemmen loskoppelen)

Ik heb de canbus modus ingesteld dus nu moet ie met pulse signaal de verbinding met de motor open houden.
 
BMW heeft heel irritante software in de ZFE toegepast die, zodra het merkt dat er geen BMW hardware (lader en navigatie) gebruikt wordt, vervelende dingen doet.
Na een minuut of vijf dus checken of de accu inderdaad opgeladen wordt wanneer er een niet-BMW lader ingeplugd wordt.
Controleer na een paar uur of de accuspanning niet AFGENOMEN is. (Een niet-BMW lader wil nog weleens zonder dat dit zichtbaar is, een groot deel van het boordnet activeren en dat verbruikt meer stroom dan de lader erin stopt.)
 
BMW heeft heel irritante software in de ZFE toegepast die, zodra het merkt dat er geen BMW hardware (lader en navigatie) gebruikt wordt, vervelende dingen doet.
Na een minuut of vijf dus checken of de accu inderdaad opgeladen wordt wanneer er een niet-BMW lader ingeplugd wordt.
Controleer na een paar uur of de accuspanning niet AFGENOMEN is. (Een niet-BMW lader wil nog weleens zonder dat dit zichtbaar is, een groot deel van het boordnet activeren en dat verbruikt meer stroom dan de lader erin stopt.)

Zielig van bmw :/ Zal het in de gaten houden mocht het niet goed gaan dan ga ik de canbus laten voor wat ie is en maak ik de aansluiting rechtstreeks naar de accu. Bedankt henk en alle andere voor de input :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan