~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik mag vanaf nu volgens mij hier ook officieel posten:

Vandaag voor het eerst met de XT600 de onverharde wegen gekozen. Rijdt echt stukken beter dan mijn GS500 op het onverharde. Ben benieuwd waar ik allemaal nog ga komen met het apparaat.

[afbeelding]
Lekker motortje ervoor, veel plezier gewenst.
 
Hebben we wel foto's van xt/xtz/tt/ttr - en in de sneeuw?

Ik wil eigenlijk morgen ook door de sneeuw op de motor naar het werk.. Lijkt me een mooie uitdaging.
 
Hebben we wel foto's van xt/xtz/tt/ttr - en in de sneeuw?

Ik wil eigenlijk morgen ook door de sneeuw op de motor naar het werk.. Lijkt me een mooie uitdaging.

Tuurlijk......
tSSEYp
 
HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/3OPutmIDXLI" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Kut
Ik bedenk me nu dat ik vorige week een Tenere heb uitgeleend aan iemand die er 2 dagen woon-werk mee gedaan heeft. Die motor valt ook onder de oldtimerregeling.

Wacht? Bepaalt de regering daar serieus wanneer opt jaar met een oldtimer mag gereden worden?

Hoe zielig is dat niet. Hoop dat dat niet overwaait.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt net wat anders, waar je vroeger gewoon GEEN wegenbelasting betaalde voor je oldtimer motorfiets van een bepaald jaar heb je nu een bepaalde regeling. Je kunt een kwarttarief betalen (€30) en dan in december/januari/februari niet de weg op of de volle mep betalen (€120, dus geen regeling) en dan het hele jaar de weg op.

Dus je kan het hele jaar de weg op, mits je meer betaald. Waar je eerst niets betaalde en gewoon de weg op mocht :|

Maar, elk jaar krijg je een accept giro voor die €30, als je die niet betaald ga je automatisch over op vol tarief, en eenmaal op vol tarief kun je niet terug, behalve als je hem overschrijft op een andere naam.
 
Wacht? Bepaalt de regering daar serieus wanneer opt jaar met een oldtimer mag gereden worden?

Hoe zielig is dat niet. Hoop dat dat niet overwaait.

Is een overgangsregeling die er voor moet zorgen dat mensen niet een belastingvrije klassieker gaan rijden als dagelijkse auto. De regeling dat klassiekers belastingvrij waren werd namelijk gewoon erg veel misbruikt door mensen die goedkoop auto willen rijden in een vervuilende (en vaak slecht onderhouden) oude auto.

Helaas heeft dat ook effect op motoren.
 
Maar, elk jaar krijg je een accept giro voor die €30, als je die niet betaald ga je automatisch over op vol tarief, en eenmaal op vol tarief kun je niet terug, behalve als je hem overschrijft op een andere naam.
Of de regeling niet kennen. Een motor kopen op 30 november en de brief krijgen op 5 december terwijl je op 3 december met oom agent langs de weg staat te babbelen. :r

Kreeg wel waarschuwing. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan