Net al gedaan...
Wie weet, als het een beetje blijft liggen misschien eens kijken of ik morgen een paar plaatjes kan maken. Maar aangezien ik in principe niet weg hoef morgen, is de kans groot dat ik gewoon lekker bij de kachel blijf zitten.
 
Laatst bewerkt:
Weinig winterse plaatjes hier hoor. In de rest van het land wel anders als ik het zo op het nieuws zie, maar hier is geen vlokje wit te vinden.
 
Gaat er nog iemand de sneeuwbuien trotseren komend weekend?
Hier was het in de week volop paniek met de verwachtingen voor dit weekend.
Ik maak op Brussels Airport deel uit van het Winter Operations team, en we zouden allemaal extra moeten opkomen. Momenteel op de security check zijn we met 12 man die opgeroepen kunnen worden, dus hier deze morgen ook al paniek dat als we de security check moeten verlaten, het hier onderbemand is ...

... en nu ... licht bewolkt, droog, net boven het vriespunt, en licht wind.

Vroeger konden enkele sneeuwvlokjes al voor paniek zorgen, nu is de gedachte aan een beetje sneeuw al erg genoeg ... man man man ... :')

Edit: ik ben uiteraard met de motor. Gisteren wel pak en handschoenen uitgewassen. Pak droog, handschoenen niet, dus mijn lederen zomerhandschoenen aan getrokken ... auw auw auw ... :X
Morgen ook weer gewoon met de motor uiteraard, ik hoop op sneeuw, want ik wil sneeuwfoto's met de motor 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in regio Ede is het wel flink wit. Ik stond ruim een uur vast in de file op de a12 tussen Ede en Oosterbeek. Een grote ijsbaan! Fotootje had gekund, maar ik was (gelukkig) ingeblikt. Morgen veel sneeuw. Helaas eindigt het met regen. In België vraag ik me af of het überhaupt tot sneeuw komt. Patrick houd je ons op de hoogte?
 
Laatst bewerkt:
Hier in regio Ede is het wel flink wit. Ik stond ruim een uur vast in de file op de a12 tussen Ede en Oosterbeek. Een grote ijsbaan! Fotootje had gekund, maar ik was (gelukkig) ingeblikt. Morgen veel sneeuw. Helaas eindigt het met regen. In België vraag ik me af of het überhaupt tot sneeuw komt. Patrick houd je ons op de hoogte?
Uiteraard :t

In de Ardennen was/is er wel sneeuw, maar dat is wel een klein beetje heel veel omweg naar mijn werk :P
 
lekker in de mist.... passo gavia

10623713_730786043651994_6187899329660294906_o.jpg
 
qryrvd.jpg

Langs de A1 (Voorthuizen) tijdens een heftige stortbui.
 
Vandaag op weg naar het werk, net voor ik de snelweg op reed:
20171210_101813.jpg

20171210_101820.jpg

20171210_101842.jpg

20171210_101859.jpg

Normaal blijf ik bij sneeuw van de snelweg af, maar omdat de oproep voor de Winter Operations wat laat kwam, toch maar de snelweg op.
Ging goed, 80 á 90 kruissnelheid. Elke paar 100m vizier vrij maken. Meeste auto's reden pakweg 100km/u, sommige aan mijn snelheid, maar toch ook enkele auto's gehad die de 50 niet haalden :X

Eens van de snelweg af was het minder ... niks gestrooid ... 1 keertje uitgeschoven, maar op wat krassen na niks aan de motor. Gelukkig een "oud barrel" :+
Wel heb ik een lek aan de verbinding van de uitlaatcollector met de eindbuis, maar dat was hiervoor al.

En in de tunnel die uitgeeft op de verkeerstoren ook nog effe gestopt op het einde om een foto te nemen:
20171210_105146.jpg

Het is op dat moment best hard aan het sneeuwen, maar niet te zien op de foto -O-

En verder ... ik wil spectaculairdere foto's :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weerfoto.... Hmmm..

Sneeuw doet het goed?
*recycle een foto voor een ander topic van gister*
Q1qBPbI.jpg



Of word er hier "mooi weer" bedoeld?
lkqxTzt.jpg

bB4C43u.jpg


's nachts is het ook 'mooi weer'....
Dit is voor mij nog wel de mooiste denk ik, is ook voor mij de 1e keer dat ik een MF-er tegen kwam.
kY2OpAF.jpg
 
Weerfoto.... Hmmm..

Sneeuw doet het goed?
*recycle een foto voor een ander topic van gister*
[afbeelding]


Of word er hier "mooi weer" bedoeld?
[afbeelding]
[afbeelding]

's nachts is het ook 'mooi weer'....
Dit is voor mij nog wel de mooiste denk ik, is ook voor mij de 1e keer dat ik een MF-er tegen kwam.
[afbeelding]
Nice pictures, zeker die eerste *O*

Ene ... ligt dat flesje weer ergens nabij Belginesië? :9~
 
Weerfoto.... Hmmm..

Sneeuw doet het goed?
*recycle een foto voor een ander topic van gister*
[afbeelding]


Of word er hier "mooi weer" bedoeld?
[afbeelding]
[afbeelding]

's nachts is het ook 'mooi weer'....
Dit is voor mij nog wel de mooiste denk ik, is ook voor mij de 1e keer dat ik een MF-er tegen kwam.
[afbeelding]

Ik had hem al gezien idd en thx voor het posten in dit topic! :t
 
lekker in de mist.... passo gavia
10623713_730786043651994_6187899329660294906_o.jpg

Is er nog iemand die zich afvraagt of een geel jasje meer opvalt dan een zwarte.... ?





Normaal blijf ik bij sneeuw van de snelweg af

Eens van de snelweg af was het minder ... niks gestrooid ...

Waarom blijf je dan van de snelweg af ?

In mijn beleving is de snelweg altijd als eerste gestrooid en/of geveegd, over het algemeen beter begaanbaar dan de overige wegen.
 
Laatst bewerkt:
Is er nog iemand die zich afvraagt of een geel jasje meer opvalt dan een zwarte.... ?
:o ... eerlijk waar, ik dacht dat er enkel bij de twee linkse motoren iemand lag, en dat die van de rechtse de foto nam :$
Ik heb de foto toen wel niet heel aandachtig bestudeerd, maar gewoon effe gekeken in die post zelf. Maar ik had dus echt niet die in het zwart gezien ...
Waarom blijf je dan van de snelweg af ?

In mijn beleving is de snelweg altijd als eerste gestrooid en/of geveegd, over het algemeen beter begaanbaar dan de overige wegen.
Dat is idd waar. Ik twijfel dan ook niet aan mezelf, maar er zijn er teveel die gewoon veel te kort voor me invoegen. Of als ik net op het tweede baanvak zit, en er komt achter mijn zo een zware jeep aan die het leuk vind om te bewijzen dat die wel over het derde nog vol sneeuw liggende vak voorbij komt en al die sneeuw op mij katapulteert.

Op de gewone wegen zijn (de meeste) autobestuurders meer voorzichtig dan op de snelweg. Juist om die reden dat de snelweg altijd het eerste is dat ze open maken (2 van de 3, of 3 van de 4 banen toch). En ze daardor denken dat ze alles kunnen.

Btw: hebben jullie een achtermistlicht op jullie dienstmotoren? In B hebben particuliere motoren het niet, omdat het niet moet uiteraard. Maar die van de politie, met uitzondering van de Harley's, hebben het bijna allemaal.
Op een van mijn vorige motoren had ik er zelf een op gezet. Ga ik bij deze ook doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij gebrek aan motorfoto, moet deze maar.
Maandag nog ff stukje op gereden, slechts 1x plat gelegd :]

35d4v3r.jpg


30ath1i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom BBBartje! Ik had je post al in het lesserstopic gezien, maar ik vind het natuurlijk veel leuker dat je je hier meldt bij de weerfanaten. Thanks voor je foto's! Zijn ze genomen ergens op de Veluwe?
 
Laatst bewerkt:
Welkom BBBartje! Ik had je post al in het lesserstopic gezien, maar ik vind het natuurlijk veel leuker dat je je hier meldt bij de weerfanaten. Thanks voor je foto's! Zijn ze genomen ergens op de Veluwe?

Elk weer is mooi weer! ;) Deze foto's heb ik een paar weken geleden genomen op de Maarnse Grindweg, net iets voorbij de paaltjes (zodat je zeker weet dat er nog een mooi bladerdek ligt). Ritje om de 30.000 van de Duc te vieren *O*
 
Elk weer is mooi weer! ;) Deze foto's heb ik een paar weken geleden genomen op de Maarnse Grindweg, net iets voorbij de paaltjes (zodat je zeker weet dat er nog een mooi bladerdek ligt). Ritje om de 30.000 van de Duc te vieren *O*

Mooie fiets :). Da's niet al te ver van Ede. Leuk ritje voor in het voorjaar :] En dat begint...volgende week! Temperatuur in de dubbele cijfers :] Haal de tweewielers maar weer van stal *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan