H7 halogeen vervangen door LED

Ik had daarvoor wel een setje gevonden met veel slechte reviews, dus die heb ik snel weggeklikt.

Het is besteld, over n maandje zien we het wel :)

Setje gister eindelijk binnen gekregen, netjes 10 dollar op de verpakking :+

Kwaliteit lijkt goed, inbouwen ging snel. Ze passen ook prima onder de rubberen afdekking/doppen. Lichtopbrengst lijkt gelijk, wel stuk witter dan de normale halogeen.

Conclusie: mooi goedkoop en nu alles LED op mn brommert :)
 
Laatst bewerkt:
H4 invoerrechten weet ik zo net nog niet, Gearbest geeft bijvoorbeeld altijd een factuur met een bedrag onder de €22,- ook bij iets van €65,-... Ff afwachten maar.


Ik heb ze binnen, op de verpakking stond $10,- dus geen douane....

Zijn dezelfde als op de foto's van een paar berichten hierboven, dus met voet die je kan verdraaien.
 
Laatst bewerkt:
check ff pagina 4, daar heb ik passief gekoelde led's gemeten.

In de auto heb ik nu deze:

[afbeelding]

Geen extra kastjes om weg te werken, volgens apk station prima lichtbeeld en stoort niet op de radio.
En redelijk eenvoudig te plaatsen. De zwarte adapter (h7, h4, h1, etc) kan eraf, die eerst in de lampfitting vastklemmen en daarna middels bajonet de led in de adapter.

Had je kunnen voorkomen.....
 
Ik heb ze gemonteerd, maar ik haal ze er uit de auto, ik kan geen zender meer ontvangen met de radio.

Dus mocht iemand ze willen overkopen, contact me maar.

Ik ga eerst nog even ferriet proberen

Ik had hetzelfde probleem, radio kon bijna geen zender ontvangen als de verlichting aan was.

was goedkoop chinees setje, nu een goed merk gekocht en probleem doet zich niet meer voor :+
 
Had je kunnen voorkomen.....


Klopt die heb ik ook nog, zonder ballast zullen we maar zeggen, zit er nu 1 op de motor anders moet ik ze even omwissselen en testen, of van het setje waarvan er nu 1 op de motor zit even proberen....

Dan kan deze Lumiled op de motor, want daarom heb ik deze gekocht vanwege Lumileds.

Ik heb ze gemonteerd, maar ik haal ze er uit de auto, ik kan geen zender meer ontvangen met de radio.

Dus mocht iemand ze willen overkopen, contact me maar.

Ik ga eerst nog even ferriet proberen

Ik had hetzelfde probleem, radio kon bijna geen zender ontvangen als de verlichting aan was.

was goedkoop chinees setje, nu een goed merk gekocht en probleem doet zich niet meer voor :+

Welk merk?
 
full
 
Automat hier in mn woonplaats, en heb 2 jaar garantie.

Er zijn heel wat setjes doorheen gegaan laatste jaren van goedkope 25/40 euro uit china tot (de toen nog) duurdere xenon welke 100 was maar na een jaar kapot was.

en tevens ook geen gedoe met radio zenders inderdaad, muziek is ook wat waard :+
 
Weet iemand of het storen van een ballast (led/xenon) alleen komt als de radio op het zelfde stroomcircuit zit en niet als ik radio in mijn helm heb en led op de motor?

Waarom zou radio je licht storen als ze niet met elkaar verbonden zijn? Dan zou je licht de hele dag gestoord worden want radiogolven zijn overal.
 
Andersom.
Interferentie van mn de ballast op het boordnet, zorgt voor storing in radio-ontvangst.

Inderdaad het licht stoort op de radio niet de radio op het licht....

Maar als de led stoort in een auto op de fm ontvangst, komt dat doordat ze op dezelfde stroomkring zitten of "blokkeert" het licht de fm ontvangst dmv rf oid?

Waarom ik dat wil weten is of ik met mijn cardo headset problemen ga ondervinden als ik de ledset die stoort op de fm ontvangst van de radio verplaats naar de motorfiets...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad het licht stoort op de radio niet de radio op het licht....

Maar als de led stoort in een auto op de fm ontvangst, komt dat doordat ze op dezelfde stroomkring zitten of "blokkeert" het licht de fm ontvangst dmv rf oid?

Waarom ik dat wil weten is of ik met mijn cardo headset problemen ga ondervinden als ik de ledset die stoort op de fm ontvangst van de radio verplaats naar de motorfiets...
Niet mijn expertise, maar ik vermoed dat het om de stroomkring gaat. Niet om storing van het fm signaal in de lucht.
 
Voor de liefhebbers; Heb een setje H7 Lumileds over. Helaas door de douane er uitgeplukt. Prijs is 50 euro voor twee. Alleen getest voor de verkoop.

(gekocht voor een vriend z'n auto, maar had 'tuning'koplampen met H1)

$_86.JPG


$_86.JPG


Jim
 
Laatst bewerkt:
Ik mag ze terugsturen....kost €25,- en ze sturen andere. Geld is nu een maand later nog steeds niet afgeschreven, dus kan retourkosten vergoeding niet activeren bij PayPal.

Gevraagd om een gedeeltelijke refund, omdat het hem ook weer geld kost om een ander setje te sturen.
 
De leds veroorzaken een slechte radio ontvangst in de buurt van de led, dus ook als de radio niet in dezelfde stroomkring zit.

Wel maakt het uit waar je de ballast houdt achter een metalen gedeelte is er minder storing in de radio ontvangst.

Zowel het setje met of zonder ballast stoort op de radio, met ballast stoort meer dan zonder.
 
De "ballast" (die term komt uit de HID / xenon tijd) is een schakelende voeding die de stroom door de LED constant probeert te houden onafhankelijk van de actuele boordspanning.

Ook in het setje zonder aparte voeding zit zo'n circuit, alleen dan ingebouwd in de lamp body zelf.

Feitelijk komt het er op neer dat er in zo'n voeding een schakelaar (Mosfet) zit die de spanning 'x' 1000 keer per seconde aan en uit zet.
Tijdens dat schakelen ontstaan stoorsignalen. De ernst van de storingen is erg afhankelijk van de schakelfrequentie en de precieze layout van de print. Doorgaans geldt: hoe hoger de schakelfrequentie, hoe minder storingen. Het deel wat onvermijdelijk toch ontstaat moet eigenlijk al in het circuit gefilterd worden, voor het via externe bedrading uitgestraald kan worden.

Als de ontvangst van omroepzenders op de FM weggedrukt wordt door een LED koplamp zijn er best een aantal dingen flink mis gegaan in ontwerp en uitvoering....
Kan in elk geval niet waar zijn dat de CE markering in dat geval terecht is!
 
Laatst bewerkt:
De "ballast" (die term komt uit de HID / xenon tijd) is een schakelende voeding die de stroom door de LED constant probeert te houden onafhankelijk van de actuele boordspanning.

Ook in het setje zonder aparte voeding zit zo'n circuit, alleen dan ingebouwd in de lamp body zelf.

Feitelijk komt het er op neer dat er in zo'n voeding een schakelaar (Mosfet) zit die de spanning 'x' 1000 keer per seconde aan en uit zet.
Tijdens dat schakelen ontstaan stoorsignalen. De ernst van de storingen is erg afhankelijk van de schakelfrequentie en de precieze layout van de print. Doorgaans geldt: hoe hoger de schakelfrequentie, hoe minder storingen. Het deel wat onvermijdelijk toch ontstaat moet eigenlijk al in het circuit gefilterd worden, voor het via externe bedrading uitgestraald kan worden.

Als de ontvangst van omroepzenders op de FM weggedrukt wordt door een LED koplamp zijn er best een aantal dingen flink mis gegaan in ontwerp en uitvoering....
Kan in elk geval niet waar zijn dat de CE markering in dat geval terecht is!

Ik vraag me af of er CE op zit, en als het erop zit of hetgeen Chinese CE is...
 
Je zou een ferriet kern kunnen proberen..
Maar je hebt hier eigenlijk gewoon te maken met goedkope troep welke je niet zou moeten willen aansluiten.. het geeft zoals gemerkt storingen op de FM band maar er kunnen ook nog allerlei harmonischen in het signaal zitten..

Er gaat iig flink wat mis in de led of de voeding ervan en de bedrading werkt als een zendantenne welke weer instraalt op je Fm onvanger..

Je zou eens kunnen kijken of je op AM ook de nodige storing hebt..
 
In het verleden bij mijn auto's ook last van gehad. China xenon ingebouwd en daarna slecht FM ontvangst. Maakte mij verder niks uit, want ik luister toch alleen MP3/CD/Spotify. Ferriet kernen schijnen soms te helpen.
Bij mijn huidige auto heb ik een Pilot xenon set ingebouwd, en die stoort niet. Nu weet ik niet of dat komt door een betere kwaliteit/ontwerp, of door de manier van aansluiten. Die Pilot set wordt direct aangesloten op de accu (en wordt geschakeld door een apart relais die je aansluit op de originele koplampstekker) en iedere ballast heeft een aparte massa kabel. Dat hadden die China setjes niet.
 
In het verleden bij mijn auto's ook last van gehad. China xenon ingebouwd en daarna slecht FM ontvangst. Maakte mij verder niks uit, want ik luister toch alleen MP3/CD/Spotify. Ferriet kernen schijnen soms te helpen.
Bij mijn huidige auto heb ik een Pilot xenon set ingebouwd, en die stoort niet. Nu weet ik niet of dat komt door een betere kwaliteit/ontwerp, of door de manier van aansluiten. Die Pilot set wordt direct aangesloten op de accu (en wordt geschakeld door een apart relais die je aansluit op de originele koplampstekker) en iedere ballast heeft een aparte massa kabel. Dat hadden die China setjes niet.


Dat komt door de betere kwaliteit van Pilot.

Ook mijn Chinese setjes gingen via relais en waren apart op massa aangesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan