Welke motor is dit?

Drie verticale streepjes op de grill is een 1300. Bult weet ik niet. In ieder geval niet de 1100, die had geen bult. (ps goed zicht rondom, kunnen ze nog wat van leren tegenwoordig *D )
full


Altijd al een mooi ontwerp gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Het is een 1300

Ja, je hebt toch gelijk. Ik gooi FF de stofzuiger zak leeg, kan ik flink door 't stof kruipen. ;)

Wat 't zicht rondom betreft: Ik heb ook een Metsubsidie Colt uit 2006. De voorstijlen zijn zo breed dat ik een fietser op 10 meter afstand al niet meer kan zien.
 
Laatst bewerkt:
GEVONDEN!!! Althans, de garage.

full


Het is/was Garage Haarlemmerpoort aan het Haarlemmerplein 14 - 16 te Amsterdam.

page_6.jpg


1f353729-d588-a230-85f7-0f922030091e.jpg


3a27ad03-605f-e45c-c70f-8cd00e82b624.jpg


30e77ba4-8bcb-d8c4-593c-554048764949.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze pandjes zijn zeker inmiddels in het kader van stadsherstel vervangen door die foeilelijke jaren 80 meuk. Ik kan ze iig niet meer terugvinden.

ps beetje off topic maar die 1100'tjes uit de advertentie heb ik nog nooit in het echt gezien. De hatchback wel, daar struikelde je bijna over. Hopeloos ding trouwens die 1100. Nog nooit een zo rauw lopend motorblok gehoord :N
 
Laatst bewerkt:
Deze pandjes zijn zeker inmiddels in het kader van stadsherstel vervangen door die foeilelijke jaren 80 meuk. Ik kan ze iig niet meer terugvinden.

ps beetje off topic maar die 1100'tjes uit de advertentie heb ik nog nooit in het echt gezien. De hatchback wel, daar struikelde je bijna over. Hopeloos ding trouwens die 1100. Nog nooit een zo rauw lopend motorblok gehoord :N

Klopt. Op google-maps e.d. ziet 't er allemaal heel modern uit. En aan de achterkant van deze nieuwbouw zit nu een HEMA als ik het goed begrijp.
 
Deze pandjes zijn zeker inmiddels in het kader van stadsherstel vervangen door die foeilelijke jaren 80 meuk. Ik kan ze iig niet meer terugvinden.

ps beetje off topic maar die 1100'tjes uit de advertentie heb ik nog nooit in het echt gezien. De hatchback wel, daar struikelde je bijna over. Hopeloos ding trouwens die 1100. Nog nooit een zo rauw lopend motorblok gehoord :N


Mijn ouders hebben zo'n Simca 1100 gehad een oranje, dat was toen ik een jaar of 8 was denk ik.
Dat ding had skai bekleding en als in de zomer de zon er op had geschenen was het geen pretje om met je korte broek op de achterbank te zitten.

En ik zie nog steeds mijn moeder in de winter dat ding aandrukken over de parkeerplaats voor ons huis.. (mijn vader achter het stuur natuurlijk ;) )

Altijd in Drente gewoond, en ik kan me ook nog herinneren dat als we 's winters bij familie in Amsterdam op bezoek zouden gaan, dat dan eerst de verdelerkap met bougiekabels minstens een uur op de kachel moesten liggen voor die auto wilde starten...
 
Haha, mooie Simca verhalen. Nog één; in de ‘70er jaren woonde wij in Bergum (frl) mijn ma werkte in Dokkum en pa in Drachten. Als de Simca 1100 van moeders weer eens niet wilde starten (vocht,kou) werd de Simca uit het parkeervak geduwd, pa starte z’n Skoda MB 1000 en boem er achter tegenaan en werd de Simca aangeduwd. Dat gebeurde in de herfst en de winter regelmatig!! Zal ik nooit vergeten :) trouwens, die maffe Skoda deed het werkelijk altijd. Weer of géén weer.
Maar het gekke was dat ma’s auto dan ‘smiddags als haar werkdag om was het dan altijd wel gewoon deed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had een overbuurman(jaten '80, ik was nog kind) die 2 citroen CX-en had.. hele mooie en luxe auto's.. maar in de winter..niet starten..
2 huizen verderop aardige man die gaf hem- als hij zelf niet weg moest- de sleutels van z'n lada..
Starten-boem-lopen.. :Y
 
Haha, mooie Simca verhalen. Nog één; in de ‘70er jaren woonde wij in Bergum (frl) mijn ma werkte in Dokkum en pa in Drachten. Als de Simca 1100 van moeders weer eens niet wilde starten (vocht,kou) werd de Simca uit het parkeervak geduwd, pa starte z’n Skoda MB 1000 en boem er achter tegenaan en werd de Simca aangeduwd. Dat gebeurde in de herfst en de winter regelmatig!! Zal ik nooit vergeten :) trouwens, die maffe Skoda deed het werkelijk altijd. Weer of géén weer.
Maar het gekke was dat ma’s auto dan ‘smiddags als haar werkdag om was het dan altijd wel gewoon deed.
Ik heb nog wel eens een oud "Het beste boek voor de weg" van de ANWB gehad, waarin stond dat bumper aan bumper aanduwen de veiligste methode was, en er stond ook een duidelijke how to bij.
 
Aanduwen kan niet meer sinds de komst van de katalysator. Vergeet ook niet dat de accu's destijds ook een stuk minder waren dan tegenwoordig. Gecombineerd met een mechanische ontsteking was het vaak aanklooien. Mijn opa haalde ook altijd de accu naar binnen met vorst. Kon ie nog een tijdje mee zodat de aanschaf van een nieuwe accu nog een winter uitgesteld worden.
 
Dat slechte starten vroeger van die oude auto's was altijd een kwestie van slecht onderhoud.

Ik rij nu al 20 jaar met die oude auto's waar jullie het over hebben en die hebben mij nog nooit laten staan omdat ze niet wilden starten of iets anders.
En rij er heel veel km's per jaar mee. Zeker 30Kkm of meer per jaar en altijd op lpg. Ook altijd op lpg starten zomers en 's winters.

Investeer na aanschaf wel altijd meteen in nieuwe accu, bougiekabels, verdeelkap, rotor, condensator en contactpunten en stel de elektrode afstand van de bougies af op 0,5mm en dan is een ouderwetse punten ontsteking net zo betrouwbaar als die moderne systemen of misschien wel betrouwbaarder. Zeker als ik zie hoe vaak ik, in mijn oude bak rijdend, van die moderne koekblikken met de bek open langs de snelweg zie staan met pech.
 
Geldt ook voor motoren :Y Behalve dat van de verdelerkap. Hoewel... was een Munch niet met een verdeler uitgerust :?
 
Laatst bewerkt:
Aanduwen kan niet meer sinds de komst van de katalysator. Vergeet ook niet dat de accu's destijds ook een stuk minder waren dan tegenwoordig. Gecombineerd met een mechanische ontsteking was het vaak aanklooien. Mijn opa haalde ook altijd de accu naar binnen met vorst. Kon ie nog een tijdje mee zodat de aanschaf van een nieuwe accu nog een winter uitgesteld worden.
Ik heb twee motorfietsen met katalysator, maar die kan je gewoon aanlopen? :)
 
Ik zie de relatie aanlopen en katalysator ook niet. :? Vorige week heb ik nog de auto met kat aangeduwd.
Het valt me wel op dat mijn injectiefietsen meer slagen nodig hebben dan de contactpuntjes. Het lijkt alsof hij minstens 2x rond moet voordat hij zijn moment gevonden heeft.
 
Investeer na aanschaf wel altijd meteen in nieuwe accu, bougiekabels, verdeelkap, rotor, condensator en contactpunten en stel de elektrode afstand van de bougies af op 0,5mm en dan is een ouderwetse punten ontsteking net zo betrouwbaar als die moderne systemen of misschien wel betrouwbaarder

En spuit het geheel in met een goede vochtverdrijver of waterafstotend middel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan