Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Koude start op 1 cilinder wijst vaak op een verstopt choke-kanaaltje in de vlotterbak van een carburateur. Even doorblazen dus.
 
Laatst bewerkt:
Ff een heel idioot ideetje van me. Heb jij een elektronische ontsteking? Misschien dat het xenon-voorschakel apparaat niet goed ontstoord is, en zo de ontsteking beïnvloed.
 
@OMB, die chokekanaaltjes zijn het helaas niet, heb ik vorig jaar uit den treure lopen schoonmaken en testen. alles is toegangkelijk, schoon en goed gemonteerd.

Het lijkt echt iets stroomgericht.

@BOSSO, die Xenon ga ik van de week naar kijken. Is ook mijn twijfelpuntje aan het worden momenteel.

Benno
 
Nou gisteren ook maar eens zijspan geprobeerd te starten..ging niet van harte maar gegeven moment toch weer leven...
Dacht ff lekker te spelen in de sneeuw ermee..maar de bandjes toch niet geschikt...
Binnenkort misschien extra velgje erbij en dan maar een echt grof sneeuwbandje regelen..wie weet ooit nog naar Elefanten ofzo :]
 
Nu, vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de koplamp gedemonteerd van het RT span. De Bi-Xenon heb ik er uit gehaald en een LED lamp teruggestoken. die gebruik ik op meerdere motorfietsen en bevalt me erg goed. Minstens zoveel licht als met Xenon en niet teveel warmteontwikkeling.

de motor start direct en licht aanzetten heeft geen invloed meer op de loop. Jippie, toch iets met de Xenon-ballast of lamp dus. Of het nu komt omdat de opstartende Xenon teveel stroom trekt of dat er interferentie optreedt met de ontsteking, geen idee maar het heeft er iets mee te maken gehad blijkbaar.

Morgen of vrijdag de overtollige bedradingsboom van de Xenon even netjes verwijderen en dan denk ik dat de fiets het eindelijk weer normaal gaat doen deze winter.

Benno
 
7094483.jpg
 
oma even weg gestuurd .
ik heb een bobine uit taiwan gekocht (emgo) :? om te testen .
heeft iemand hier ervaring mee ? als het niets is ga ik voor een bobine van een r 1150 gs

hippie
 
Achter-veer had zijn beste tijd wel gehad .
Alles zat zo vast dat een beurtje niet meer kon .
Met deze weer terug naar huis wat een wereld van verschil .
full
 
Mooi Hippie! Naar verwachting krijg ik over een week mijn naar de 1e overmaat geboorde cilinders en gereviseerde en geflowde koppen terug. Dan kan ik eindelijk verder met het opbouwen en hopelijk in de loop van maart weer rijden. :] :] :]
 
Dat ga je merken met rijden :t
Ik had al duidelijk verschil met een nieuwe nokkenas-ketting .
 
Hallo! Afgelopen weekend heb ik mijn eerste BMW aangeschaft, een R65 uit 1984. Ik was direct verkocht! Momenteel is de motor nog in originele staat, maar ik zou graag een aantal aanpassingen willen doen. Onderstaande afbeelding geeft een goed beeld van wat ik van plan ben.

741b550212aeba668bbd34f6258199ef


Kunnen jullie iemand van het forum of een bedrijf aanraden welke een sub-frame kan maken? Graag zou ik dezelfde vorm en bevestiging willen als de BMW op de afbeelding.

Daarnaast ben ik op zoek naar de volgende onderdelen, mogelijk heeft iemand deze in de schuur liggen:
- Koplamp bevestigingsbeugel van een R80/ R100 klik]
- Kroonplaat moer klik]

Alvast bedankt!
 
Doe eens een plaatje van je R65, je gaat toch geen LS verzagen?
Het subframe op je voorbeeld is origineel, alleen de achterste beugel is ingekort.
De koplamporen die je zoekt zijn voor een 38mm vork, Jouw 65 heeft waarschijnlijk 35mm poten. Behalve de oren heb je ook nog gestepte rubbertjes nodig die waarschijnlijk niet zullen passen. Bovendien kosten de originele oren een klein vermogen. Ik denk dat je naar universele oren moet zoeken.

De R45 en 65 zijn een buitenbeentje. Andere remmen, andere tellers, andere vork, andere krukas.
 
No worries, het gaat om een R65RT. Wat betreft het subframe, het frame lijkt een andere bocht te maken bij de achterdempers dan het originele subframe. Het liefst zou ik een nieuw subframe laten maken, zodat ik hem eventueel gemakkelijk terug kan bouwen naar origineel. Duidelijk, ik zal op zoek gaan naar nieuwe, universele oren!

Ik heb de R65 special gekozen omdat ik enkel korte tot middellange afstanden ga rijden, deze lijkt me daarvoor ideaal. Ook zal ik hem gebruiken in de stad.
 
No worries, het gaat om een R65RT. Wat betreft het subframe, het frame lijkt een andere bocht te maken bij de achterdempers dan het originele subframe. Het liefst zou ik een nieuw subframe laten maken, zodat ik hem eventueel gemakkelijk terug kan bouwen naar origineel. Duidelijk, ik zal op zoek gaan naar nieuwe, universele oren!

Ik heb de R65 special gekozen omdat ik enkel korte tot middellange afstanden ga rijden, deze lijkt me daarvoor ideaal. Ook zal ik hem gebruiken in de stad.
Hier hebben ze wel iets
BMW R-serie Twin shock Brat Subframe Chromoly
Er zijn nog meer van die onderdelen-winkels .
 
No worries, het gaat om een R65RT. Wat betreft het subframe, het frame lijkt een andere bocht te maken bij de achterdempers dan het originele subframe. Het liefst zou ik een nieuw subframe laten maken, zodat ik hem eventueel gemakkelijk terug kan bouwen naar origineel. Duidelijk, ik zal op zoek gaan naar nieuwe, universele oren!

Ik heb de R65 special gekozen omdat ik enkel korte tot middellange afstanden ga rijden, deze lijkt me daarvoor ideaal. Ook zal ik hem gebruiken in de stad.
Oh, gelukkig. De 65RT is er volgens mij alleen voor de (gemeente)politie geweest, juist vanwege korte afstanden en de stad, dus dat zit wel goed.
 
Daar kan je vaak de boog om je subframe aan te passen wel kopen. Voor de overige (elektrische) onderdelen moet je oppassen. Vaak verkopen ze China spulletjes voor de hoofdprijs. Dan kan je beter eerst Googelen.
Ze hebben daar ook plug-and-play subframe's .
Goed om te weten van die elektrische onderdelen .
 
Dat was 020 vorig weekend toen 010 langskwam bij Rusty Gold..kon er helaas niet bij zijn..
Gisteravond nog aan de Beemer gesleuteld van een v/d organisatoren..
En gistermiddag maar eens de tank leeggegooid van mijn eigen zeikspan...blijft maar hoop vocht inkomen, ga maar eens proberen alleen super te tanken, schijnt minder vocht aan te trekken..
 
Dat was 020 vorig weekend toen 010 langskwam bij Rusty Gold..kon er helaas niet bij zijn..
Gisteravond nog aan de Beemer gesleuteld van een v/d organisatoren..
En gistermiddag maar eens de tank leeggegooid van mijn eigen zeikspan...blijft maar hoop vocht inkomen, ga maar eens proberen alleen super te tanken, schijnt minder vocht aan te trekken..
Doe ik ook :t
 
Dat was 020 vorig weekend toen 010 langskwam bij Rusty Gold..kon er helaas niet bij zijn..
Gisteravond nog aan de Beemer gesleuteld van een v/d organisatoren..
En gistermiddag maar eens de tank leeggegooid van mijn eigen zeikspan...blijft maar hoop vocht inkomen, ga maar eens proberen alleen super te tanken, schijnt minder vocht aan te trekken..
Ja, dat is zeker waar. In 95 zit ethanol, dat wil graag binden met water. Is het gaatje in de ring van de tank wel open? En is het buisje er achter ook dicht dat het lekwater naar buiten loopt en niet in de tank?
Ik heb vorig weekend 20 liter benzine/water uit mijn K75 tank kunnen hevelen, verstopt afwteringsgaatje.
 
Het is jouw eigen tank Halflive :P ..
Maar leiding is wel wel open...zit zelfs een zeiltje over dus komt niet van regen..denk dat condens meer vocht in de tank krijgt dan je verwacht..
Zoveel mogelijk rijden is een remedie denk ik dus moet dat maar weer gaan doen :]
 
Ik weet niet of ik na 2, 3 jaar nog over "mijn" tank mag spreken. Bovendien kan er een hoop veranderd zijn.
Maar rijden is inderdaad een goede oplossing, je moet de flow er in houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan