MyRouteApp Navigatie

Ik komen wel vrijwel wekelijks updates uit. Maar heb er zelf vanwege het weer nog niets mee gedaan. De Smartphone waar de app op draait is al 2 weken niet meer aan geweest.
 
Ik zit er aan te denken om een Zumo of MyRoute App Navigation met een waterdichte telefoon te kopen als aanvulling op mijn TomTom Rider 410. Dit om de beperkingen die ik heb ervaren met de TomTom te omzeilen.

Zaken die ik als aanvulling zoek zijn;
- Betere weergave van de bochten (zoals mijn oude Zumo deed)
- Weergeven van de route zonder herberekening.
- De Here kaarten die de Zumo en MyRoute App Navigation gebruiken sturen mij minder vaak afgesloten wegen in. (O.a. de vele anlieger frei kaartfouten in TomTom)
- Mogelijkheid voor off road routes.


Nu is er op de site van MyRoute App nauwelijks informatie te vinden over hun nieuwe navigatie app Het gebruik van MyRoute App Navigation lijkt mij als MyRoute App gebruiker veel eenvoudiger dan routes op een Zumo plaatsen en een smartphone heb ik toch al nodig voor mijn TomTom.

Zij hier al ervaren MyRoute App Navigation gebruikers die mij een antwoord kunnen geven op de volgende vragen;
- Geeft MyRoute App Navigation een duidelijke weergave van de bochten zoals Garmin? (Zijn hier ook screenshots van?)
- Kan MyRoute App Navigation herberekening uit zetten of blijft de originele route met een andere kleur in beeld?
- Ervaringen met kaartfouten?
- Kan MyRoute App Navigation ook off road?
 
Laatst bewerkt:
Vanwege het weer heb ik de navigatie al een tijdje niet gebruikt. Ik weet dus niet wat er ondertussen allemaal veranderd is.
Zelf vind ik de kaartweergave matig. De kleuren zijn te vlak en lijken te veel op elkaar.
Linksboven is duidelijk een pijl voor de afslag met een afstand te zien. Dat is wel goed gedaan. Echter in landscape modus is de pijl veel te laat te zien. Je bent al aan het uitvoegen voordat de pijl in scherm (op de route) te zien is.
Weergave van de route zonder berekening is volgens mij niet mogelijk
Off-Road ook (nog) niet. Wellicht komt dit nog.

Overigens is de 410 verkopen en dan een smartphone kopen en daarop TomTom GO zetten sowieso geen verkeerde beslissing (20 euro per jaar). Je kan dan makkelijk wisselen tussen verschillende navigatie-apps.

In mijn ogen moet er vooral aan de interface erg veel verbeterd worden voordat je een prettig systeem hebt. Het is vol en het past vaak niet in het venster.
 
Koop die telefoon en zet er Osmand op. Dan heb je wat je wenst, behalve de Here kaarten.
Maar velen zijn het mij eens dat de OSM kaarten veel beter zijn dan de Here kaarten. Zowel kwa detail als inderdaad het zien van de bochten.

Zet naast de Osmand app, de TomTom Go app erop (nagenoeg gelijk aan de Rider) en zet de Rider te koop. Heb ik ook gedaan: telefoon voor 140 piek, oude Riders en Holux eruit voor 250. Tel uit je winst.

En later kun je dan bekijken of je wellicht de MyRouteApp erop wilt hebben.
 
Bedankt voor de tips. *O*

Ik heb OsmAnd op mijn (Android) telefoon gezet. Ziet er goed uit lekker veel instelmogelijkheden.

Bij het laden van tracks vanuit MyRouteApp krijg ik steeds "Error reading GPX data" maar hij laad de route wel zien.

Ik mis nog de keuze "Motor" naast Wereld, koekblik, trapfiets en lopen. (hoe kan hij dan aangeven dat het verboden in te rijden is voor motoren? Helaas komt dit in de Eifel steeds vaker voor :( )

Ik ga zodra het mooi motor weer wordt testen. :] Maar wel als aanvulling op de TomTom de Spannende route optie van de TomTom rider wil ik niet missen.
 
Via MyDrive (ook via de smartphone) kan je ook een Spannende Route maken. Iets omslachtiger maar geen reden om speciaal daarvoor de Rider te houden
 

Ik mis nog de keuze "Motor" naast Wereld,
koekblik, trapfiets en lopen. (hoe kan hij dan aangeven dat het verboden in te rijden is voor motoren? Helaas komt dit in de Eifel steeds vaker voor :( )

Ik ga zodra het mooi motor weer wordt testen. :] Maar wel als aanvulling op de TomTom de Spannende route optie van de TomTom rider wil ik niet missen.
Kun je zelf aanmaken.
Deel 1 en Deel 2 van lennert effe bekijken:


"verboden voor motoren" is lastiger, maar Waze en Google zijn daar mee bezig.
Je ook POI's voor die stukken in Duitsland.
 
Ik heb hem gisteren gedownload en ben nog niet heel enthousiast. Zonder eerst een route te maken is het een gewone A naar B navigatie die je gewoon over de snelweg stuurt.
Geen kronkelroutes, geen rondritplanner dus.
Ik had met de expertise van deze mannen wel iets meer verwacht.
 
Dat is mijn teleurstelling dus ook. Ik heb niet de indruk dat de routeplanning bijzonder veel afwijkt van de niet-motor specifieke navigatie apps. Een optie rondrit zou al een verrijking zijn, maar ook de
kronkelrit optie is een must voor een systeem dat hoofdzakelijk toeristisch gebruikt wordt. Ik ga ervan uit dat nu er een stabiele versie is uitgebracht, er snel opties aan toegevoegd gaat worden. Als dit het eindproduct blijft dan zie ik geen meerwaarde t.o.v. bijvoorbeeld de TomTom go App.
 
Er is een kronkeloptie en rondrit zijn aanwezig maar (even uit mijn hoofd) werkt deze vanuit Myrouteapp routetool zelf. Ik heb de stabiele versie nog niet op mijn smartphone staan
Puur als navigatie op zicht wijkt het inderdaad niet af t.o.v van de overige apps die er al zijn.

De kracht moeten zitten in de combinatie met MyRoute Route tool.
- De Route die je maakt in direct zichtbaar in de Navigatie
- Beiden gebruiken de Here kaarten (MyRoute Gold en MyRoute Navigatie). Hierdoor moeten de routes identiek zijn en zou je onderweg dus geen verassingen moeten tegenkomen.

De bovenstaande kritiekpunten snap ik heel goed en zijn ook kritiekpunten van mij (met nog meer punten). Ik hoop dat de mensen van MyRoute er het komend seizoen heel hard aan gaan trekken om het wel onderscheidend te maken en een fatsoenlijke GUI mee te geven.
 
Draait de nieuwe stabiele versie van MyRouteApp navigatie al wat soepeler ?

Ik heb een van de eerste beta versies erop staan en is/was grote teleurstelling.
Werkt heel traag op mijn smartphone en gebruikt veel te veel geheugen en procesor capaciteit.
Is dat al verbeterd ?

Ik ga het pas updaten als he wat zinnigs te bieden is.
Ze hebben nog heel wat werk te verzetten voor de navigatie App.
 
Ik vond de app best wel soepel draaien. Eigenlijk niet moeizamer dan TomTom Go. Het vrat wel een enorme hoeveelheid data ondanks de offline kaarten. Ik hoop dat het weer gauw verbetert, dan ga ik weer rijden met MyRoute. Ik wil absoluut een kans geven.

TomTom Go ken ik voor mijn gebruik ondertussen goed genoeg. De combinatie MyRouteApp routetool en MyRoute Navigatie kan interessant zijn maar er is inderdaad nog heel veel werk te verzetten.

De gehele interface is behoorlijk onsamenhangend. Tevens te veel ruimte gebruikt voor stijlelementen waardoor voor de daadwerkelijke inhoud minder ruimte is.

Ik gebruik de app alleen maar in Landscapemodus en 6 iconen van het basisscherm passen daar niet in . De tweede rij is maar half zichtbaar. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds niet is aangepast.

Het scherm met instellingen past in Landscapemodus er ook niet in 1 keer in. Je moet altijd scrollen naar beneden om het venster weer te sluiten.

Als je tijdens het navigeren op de optieknop klikt (rechtsonder) krijg je een venster te zien met een afwijkende layout. Ook vaag.

Op verschillende plaatsen in de app wordt je doorgelinkt naar de mobiele webpagina terwijl dat helemaal nodig zou moeten zijn. Duidelijk nog niet af.

Ze hebben gelukkig in het navigatie scherm de knoppenbrei al wel een stuk verminderd. Het is daardoor al een stuk overzichtelijker geworden.
 
Ik zie net dat mijn Android MyRouteApp Navigatie versie 1.0.2 heeft .
Extra NU
v 1.0.1 Kaartopslag & downloads SD-Kaart of intern
v 1.0.2 Offlinemodus ON/Off

Voor vragen , even een ticket aanmaken
Het Forum / Ondersteuning
Ondersteuning : Ondersteuning
-----------------
Oplossingen : Ondersteuning
------------------
(NL) MyRoute-app Navigation :
(NL) MyRoute-app Navigation : Ondersteuning
-----------------
(NL) MyRoute-app Web & Mobile : (NL) MyRoute-app Web & Mobile : Ondersteuning
-----------------
Android Updates:
Android app-updates : Ondersteuning
----------------
iOS Updates:
iOS app-updates : Ondersteuning
---------------
FB :
https://www.facebook.com/routeapp/?...fref=gs&dti=933052110135974&hc_location=group
---------------
https://www.facebook.com/groups/myrouteapptraveltrackstricks/
--------------
YouTube Kanaal :
MyRoute-app
---------------
LIVE WEBINAR VAN 2-3-2018 voor MC de Buddyrijders :
---------------
VERKOOP PAGINA :
MyRoute-app Navigation
---------------
Meer info kan ik niet verzinnnnnnnU
full
 
Ik heb me er gisteren nog eens in verdiept. Voor de kronkelroute en rondrit functie moet je gebruik maken van MyRoute App op je telefoon of PC. Hiervoor moet je echter Gold Member zijn en dus weer extra betalen.
Mijn eigen schuld, ik had beter moeten lezen, maar ik heb dus uiteindelijk 27 Euro betaald voor een app die niks meer kan dan iedere willekeurige navigatie app.
Het wordt voor mij pas weer interessant als de kronkel en rondrit functie rechtstreeks in de navigatie app komen. Waarom kan het via de website wel en in de app niet? De kennis is in huis zou je denken.

Ik heb mydrive van TomTom op de telefoon en de GO app als navigatie. Die biedt mij voorlopig genoeg mogelijkheden voor het uitzetten van routes en voor het rijden van gedownloade kant en klare routes.
 
Helemaal mee eens Paul. Als deze functies niet in de navigatie app worden ingebouwd dan geef ik de voorkeur aan andere apps. Tegelijkertijd gun ik de ontwikkelaars de tijd om tot een volwassen product te komen die echt de meerwaarde biedt die zij zeggen te willen bieden. Dus die €27 zie ik niet als weggegooid geld.
 
Precies, ik zie het als een bijdrage aan iets dat iets heel moois kán worden. Een ondersteuning van een project dus. Momenteel kan ik er nog niet zoveel mee.
 
Precies, ik zie het als een bijdrage aan iets dat iets heel moois kán worden. Een ondersteuning van een project dus. Momenteel kan ik er nog niet zoveel mee.

Ik had Tyre en kon daar door met korting life time MyRoute-app met korting kopen. Ben nu voor drie jaar klaar. Heeft geld gekost, maar ik zie het ook als ondersteuning voor de ontwikkelaars. Ik ken geen ander initiatief op dit niveau.
 
Ik had Tyre en kon daar door met korting life time MyRoute-app met korting kopen. Ben nu voor drie jaar klaar. Heeft geld gekost, maar ik zie het ook als ondersteuning voor de ontwikkelaars. Ik ken geen ander initiatief op dit niveau.
Je hebt het over de MyRoute navigatie App ?

(Immers, MyRouteApp Gold met Tyre korting kost €75 voor LifeTime onbeperkt)
 
Je hebt het over de MyRoute navigatie App ?

(Immers, MyRouteApp Gold met Tyre korting kost €75 voor LifeTime onbeperkt)

Sorry. Te kort door de bocht. Ik heb MyRoutApp Gold onbeperkt voor 75 euro. Was toen in de veronderstelling dat navigatie later tegevoegd zou worden. Ik baalde enorm toen bleek dat er een aparte app bij kwam. Maar daar heb ik me uiteindelijk overheen gezet. Dus toen de navigatie app er voor 3 jaar bij gekocht. Helaas nog te weinig gebruik van gemaakt.
 
Hier ga ik even meelezen... :)
Ik denk er al een poosje over na om de telefoon als navigatie te gebruiken. Al een aantal apps geprobeerd maar ik heb nog niet de juiste kunnen vinden. Myroute lijkt wel potentieel te hebben.

Ik heb momenteel een Zumo 660 waarvan de ondersteuning zo langzamerhand wel stopt. Voor navigeren werkt heb apparaat prima, alleen de hardware en Basecamp zijn een pain in the ass. Ik weiger om die reden dan ook nog maals honderden euro's uit te geven voor wanstaltige apparaten...
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken om een Zumo of MyRoute App Navigation met een waterdichte telefoon te kopen als aanvulling op mijn TomTom Rider 410. Dit om de beperkingen die ik heb ervaren met de TomTom te omzeilen.

Zaken die ik als aanvulling zoek zijn;
- Betere weergave van de bochten (zoals mijn oude Zumo deed)
- Weergeven van de route zonder herberekening.
- De Here kaarten die de Zumo en MyRoute App Navigation gebruiken sturen mij minder vaak afgesloten wegen in. (O.a. de vele anlieger frei kaartfouten in TomTom)
- Mogelijkheid voor off road routes.


Nu is er op de site van MyRoute App nauwelijks informatie te vinden over hun nieuwe navigatie app Het gebruik van MyRoute App Navigation lijkt mij als MyRoute App gebruiker veel eenvoudiger dan routes op een Zumo plaatsen en een smartphone heb ik toch al nodig voor mijn TomTom.

Zij hier al ervaren MyRoute App Navigation gebruikers die mij een antwoord kunnen geven op de volgende vragen;
- Geeft MyRoute App Navigation een duidelijke weergave van de bochten zoals Garmin? (Zijn hier ook screenshots van?)
- Kan MyRoute App Navigation herberekening uit zetten of blijft de originele route met een andere kleur in beeld?
- Ervaringen met kaartfouten?
- Kan MyRoute App Navigation ook off road?
Vind ik ook een belangrijke optie! Ik heb nog geen android app gevonden die herberekenen uit kan zetten.
Koop die telefoon en zet er Osmand op. Dan heb je wat je wenst, behalve de Here kaarten.
Maar velen zijn het mij eens dat de OSM kaarten veel beter zijn dan de Here kaarten. Zowel kwa detail als inderdaad het zien van de bochten.

Zet naast de Osmand app, de TomTom Go app erop (nagenoeg gelijk aan de Rider) en zet de Rider te koop. Heb ik ook gedaan: telefoon voor 140 piek, oude Riders en Holux eruit voor 250. Tel uit je winst.

En later kun je dan bekijken of je wellicht de MyRouteApp erop wilt hebben.
OSM heb ik ook even gebruikt... Ik vond alleen de schokkende manier van het verplaatsen van de map vervelend. Voelt niet vloeiend aan. Elke seconde verschuift de map met je locatie...
 
Ik heb daar geen last van. Mijn combi: Osmand+ met OSM kaarten.
De tel is een Nomu S10, Android 6.0 met redelijke specs en ook niet meer dan dat.
 
Ik heb momenteel een Zumo 660 waarvan de ondersteuning zo langzamerhand wel stopt. Voor navigeren werkt heb apparaat prima, alleen de hardware en Basecamp zijn een pain in the ass. Ik weiger om die reden dan ook nog maals honderden euro's uit te geven voor wanstaltige apparaten...

Ik gebruik op mijn 660 daarom ook nog steeds Mapsource i.p.v. Basecamp. Ondanks de cursussen BC die ik gevolgd heb......
Volgens mij kan jij ook nog steeds gewoon gratis Mapsource downloaden en gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan