Ducati Hyperstrada

Winterstalling is de garage, als er mooie zonnestralen zijn met wat normale temperaturen en een schoon clean wegdek is het een overweging.
Enkel moet het wel 15 graden zijn :+
 
Wie van alle HS forummers (stuk of 4 denk ik :+ ) heeft er een ander ruitje opzitten dan de standaard variant?
Nee, die heb ik niet, en wel hierom:
Mijn helm zit redelijk goed boven de turbulentie, een hogere ruit zou meer windgeruis en minder stabiliteit opleveren.
En een kleinere ruit zou zo klein zijn dat hij geen bescherming meer geeft.
 
Misschien kan ik het dan ook beter in het HM forum vragen ;)

Ik wil sowieso geen hogere ruit. Dat ziet er echt niet uit (naar mijn mening). Het gaat mij meer om een iets korter schermpje. Ik ben 1.79m en de wind rost van het scherm zo vol tegen mijn helm aan op hogere snelheden. Het is dus geen turbulentie (had ik bij mijn vorige fietsen nogal eens last van) maar gaat echt om de wind die door het scherm recht naar mijn helm wordt geleid. Ik dacht daar met een lager scherm misschien minder last van te hebben.
 
Misschien kan ik het dan ook beter in het HM forum vragen ;)

Ik wil sowieso geen hogere ruit. Dat ziet er echt niet uit (naar mijn mening). Het gaat mij meer om een iets korter schermpje. Ik ben 1.79m en de wind rost van het scherm zo vol tegen mijn helm aan op hogere snelheden. Het is dus geen turbulentie (had ik bij mijn vorige fietsen nogal eens last van) maar gaat echt om de wind die door het scherm recht naar mijn helm wordt geleid. Ik dacht daar met een lager scherm misschien minder last van te hebben.
Kijk eens hoe het rijdt zonder scherm, dan weet je alweer meer.
 
Hé! Ik denk dat ik die ene ben die wel een klein scherm heeft. Ben maar 1.72, maar vind het wel prettig. Komt vooral omdat ik hiervoor naked bikes gereden heb. Elk scherm, hoe klein ook, is dan al meer bescherming.
Het scherm zat er al op, dus kan helaas niet zeggen of het anders rijdt dan het originele scherm.
Ff kijken of ik foto kan plaatsen...
 
full

Hé! Ik denk dat ik die ene ben die wel een klein scherm heeft. Ben maar 1.72, maar vind het wel prettig. Komt vooral omdat ik hiervoor naked bikes gereden heb. Elk scherm, hoe klein ook, is dan al meer bescherming.
Het scherm zat er al op, dus kan helaas niet zeggen of het anders rijdt dan het originele scherm.
Ff kijken of ik foto kan plaatsen...
 
Dank je! Dat is inderdaad precies het schermpje wat ik bedoel. Volgens mij is die voor de Hypermotard bedoeld maar ben al vaker tegengekomen dat sommige HS rijders dit scherm monteren ipv standaard scherm. Misschien vanwege zelfde issue als die ik heb.
Hij is alleen erg prijzig vanwege de aanverwante zaken die je nodig hebt om hem op de HM te monteren. Die beugels etc. hebben wij echter al op de HS zitten.

Jammer dat je niet weet hoe het rijdt met het standaardscherm. Zat die er wel bij eigenlijk? Of heb jij een HM met koffers gekocht ;)
 
Heb al het originele spul wat de vorige eigenaar er afgehaald geeft, erbij gekregen. Toch handig met die koffers, motor ophalen😊
Ben ook benieuwd naar het verschil, dus dit seizoen maar eens testen.
 
Als dat schermpje er door de vorige eigenaar is opgezet zou het zo maar kunnen zijn dat ie hetzelfde probleem als ik had.
Heeft dat kleine schermpje een carbon look?
 
Hé! Ik denk dat ik die ene ben die wel een klein scherm heeft. Ben maar 1.72, maar vind het wel prettig. Komt vooral omdat ik hiervoor naked bikes gereden heb. Elk scherm, hoe klein ook, is dan al meer bescherming.
Het scherm zat er al op, dus kan helaas niet zeggen of het anders rijdt dan het originele scherm.
Ff kijken of ik foto kan plaatsen...

Er is niks mis met "maar 1,72"... :N
Zei de clown die niks groter is...
 
@ EllenDHS
dank je. Ik zal volgende maand mijn dealer eens bellen of hij ook alleen dat schermpje kan leveren.

Het wordt voor mij het jaar van uitproberen. Ik heb nogal wat nare fysieke ongemakken de laatste paar jaren na het motorrijden. Ik begin me steeds meer af te vragen of het niet door de rechte zithouding komt. Rijd al jaren fietsen als de Versys, GS , Duc Scrambler en HS en dat zijn allemaal fietsen waar je recht op zit, met veel wind ook meer moet klemmen en als ik vermoeid raak meer ga dóórzitten. Zeker bij lange ritten. Ga dit jaar dan ook maar eens wat nakeds een dag huren om te zien of dat beter bevalt. Denk dat bij nakeds (niet allemaal) de druk toch meer verlegd wordt naar voren ipv vol op onderrug en zitvlak.

Hebben jullie overigens nog toerplannen dit jaar :] ? In principe in April eens naar de Harz, gebied waar ik nog niet eerder ben geweest en eind Aug denk ik naar Zuid Engeland/Wales.
 
Het schiet nog niet echt op met die 15 graden :N
Had vorige week goede hoop, maar nog even wachten 8-)

Toch zijn we ook al bezig met het regelen van allerlei tripjes later dit jaar. Eifel, Dolomieten, Sauerland... Op mijn vorige motor had ik een tanktas met magneten, maar dat werkt nu natuurlijk niet meer.
Hebben jullie daar iets voor? Of alles in de koffers en de rest in je jas ofzo. Die riempjes lijken me nogal onhandig met tanken en een rugzak lijkt me ook niet ideaal.
En een topkoffer komt er écht niet.
 
Ik gebruik op mijn Hyper geen tanktas, maar lang geleden had ik er een met zuignapjes.
Er kan natuurlijk wel een roltas achterop.
 
In principe red ik het altijd met de zijkoffers. Als het verder of langer is dan met een rugzak of roltas er bij.

Donderdag toch nog even uurtje gereden. Had weer ontwenningsverschijnselen.. Hoe is jullie olieverbruik? Heb sinds laatste beurt slechts 5k gereden maar olie peil is flink gezakt!
 
Bij mij is het olieverbruik zeer laag: een keer 0,15 liter bijgevuld na 6000 km, daarna nooit meer.
Er zit wel 15W50 in en ik heb de motor rustig ingereden.
 
Laatst bewerkt:
ok dat is inderdaad niet veel. Nou ja goed, ik laat hem volgende week sowieso even nalopen zodat hij er voor het komende seizoen weer klaar voor is. In april klein toertje Duitsland al doen. Helaas toch geen Harz. Is gezien mijn gezondheidsproblemen net even wat te ver. Wordt good old Eifel, altijd goed en nog lekker rustig in die periode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan