Het algemene zijspan topic

Geen idee wat het is, wellicht iets Frans? Leuk zo'n Honda en een blits bakje voor ernaast.
Is dat achterdeksel nou zo veel breder dan de bak?
 
Topic is een beetje rustig maar hopelijk leest nog iemand het. Ik ga een honda vf500f2 voorzien van span. [afbeelding]
[afbeelding]
Iemand een idee welk merk deze zijspan is? Komt een nieuw rubber in de as en beugel moet nog passend gemaakt worden. Bakje wordtvwit met rode streep. Vind het zelf een leuke lichte combinatie.

Ik zou eens op 'Jeaniel sidecar' googlen.
 
Aan de rechterzijde zit het wiel eronder. links net zo breed dus de deksel is een stuk breder ja
Geen idee wat het is, wellicht iets Frans? Leuk zo'n Honda en een blits bakje voor ernaast.
Is dat achterdeksel nou zo veel breder dan de bak?
 
En meteen het goede topic ook 😆

Ken het niet maar heeft wel wat trekken van een Heeler. Leuk en succes met die Honda V4.
 
Ik ben gisteren naar Houten geweest naar de CentralClassics beurs. Was weer bijzonder geslaagd. Veel geouwehoerd, veel leuke spulletjes gekocht, heel veel moois gezien.
En heel toevallig een setje laarzen tegen gekomen waar ik al een tijdje naar op zoek was voor weinig.
Vanochtend gelijk lekker een flink stuk wezen rijden, heerlijk wat een mooi weer.
 
Mis ik wat, of is er nog een EGT 2018 topic? Had het weer eens in de planning staan.
 
Ik meldde in dit topic al tijdens een bezoek aan slot Egeskov op een mooie tentoonstelling te zijn gestuit. Ik heb nog wat foto's geschoten (met de telefoon) van wat zijspannen. Ik ben zelf niet actief op dit forumgedeelte maar misschien dat jullie er iets aan hebben, voor de geïnteresseerden dus:

IMG_20180923_134144.jpg
IMG_20180923_134156.jpg
IMG_20180923_134133.jpg
IMG_20180923_134230.jpg
IMG_20180923_134255.jpg
IMG_20180923_135423.jpg
IMG_20180923_134448.jpg
 
hallo
Ik heb sinds april 2018 een Suzuki VX800 met een squire zijspan. Omdat de staat van onderhoud onbekend was bij de verkoper en de combinatie zeker al 1,5 jaar had stil gestaan, ben ik begonnen met het motortje te strippen, schoonmaken, ontroesten, opnieuw in de verf te zetten en veel onderdelen en sappen te vervangen.
Nu ga ik eindelijk aan de zijspan zelf beginnen*D. ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik nergens documentatie kan vinden over de wielophanging en het onderhoud ervan. Kan iemand mij daaraan helpen? Alle andere tips en tricks zijn ook welkom.:)

:}

Dit is mijn span zoals ik hem kocht.
20180324_134108 klein.jpg
 
Is dit niet de ophanging van een classic mini bij een Squire?

DSCF7041.JPG


Edit: maak eens een paar foto's van jouw ophanging ter vergelijking. :Y
 
Laatst bewerkt:
Op de foto zie ik een Squire zijspan en de naaf lijkt op die van een achternaaf van een mini.
Maar er is toch wel wat verschil zie ik hier, zelf heb ik ook een Squire hier.
De lagers zijn allebei hetzelfde, Engels natuurlijk de wielbouten en moeren zijn van een mini het wieltje ook.
De torsie ophanging is een rubberen eenheid, waar die is gemaakt?
Het spatbord hoort er niet aan, de frame buis die voorlangs je zijspanbak loopt is er af.
Ook bij mij is het originele spatbord er niet meer.
 
Verkocht.


Mn zijspan als op de foto zou eindelijk aan Mn cali 2 komen, soms gaat het anders dan je zou willen.
Ik sta open voor een bod waar ik blij van word op dit span.
Alles is compleet inclusief nieuw gestraald wieltje en nieuwe band.
Het frame is nog origineel en niet vermaakt, de aansluit stukken die opnieuw zijn gestraald en in de zwarte verf gezet.
De polyester zijspanbak is nog niet aan de beurt geweest en staat nog in zijn rode verf te wachten.
Aansluit stukken voor een Moto Guzzi cali erbij opnieuw gelakt en alles past.
Bouten en moeren erbij in zover mogelijk mijn voorraad rijkt in RvS.
Heb je interesse dan graag via een pb contakt graag.
 
Laatst bewerkt:
Is dit niet de ophanging van een classic mini bij een Squire?

DSCF7041.JPG


Edit: maak eens een paar foto's van jouw ophanging ter vergelijking. :Y

Dit is de ophanging van mijn squire. Ik kan de naaf(?) niet los krijgen, want ik heb het gereedschap er niet voor, maar voor zover ik kan nagaan zit het nog goed in het vet:Y. Ik wil tzt het vet wel verversen, dus ben wel benieuwd hoe ik de naaf los kan krijgen.
Op de torsie veer kwam ik geen vetnippels tegen. Is het misschien een onderhoudsvrije?
 

Bijlagen

  • 20181021_152833[1].jpg
    20181021_152833[1].jpg
    515,6 KB · Weergaven: 18
Ik zie Knott op de naafdop staan. Dat is een Duitse (aanhanger) assen bouwer. Ik vermoed dat iemand in de loop der tijd een metrische naaf geplaatst heeft.
 
Die naaf hoort er niet aan volgens mij, aan mijn span zit een andere naaf.
Maar het dopje er af dan de moer er af dan zou de naaf er af moeten gaan, maar het zullen wel rechte lagers zijn en die schuiven niet zo makkelijk er af.
Diezelfde naaf zit aan Mn aanhanger.
De torsie zal wel een metalen torsie zijn nu. De originele is met rubber en of die nu weg is kan ik niet zien!
 
Die naaf hoort er niet aan volgens mij, aan mijn span zit een andere naaf.
Maar het dopje er af dan de moer er af dan zou de naaf er af moeten gaan, maar het zullen wel rechte lagers zijn en die schuiven niet zo makkelijk er af.
Diezelfde naaf zit aan Mn aanhanger.
De torsie zal wel een metalen torsie zijn nu. De originele is met rubber en of die nu weg is kan ik niet zien!

Hier kan ik wel wat mee. Ik ga van het weekend eens proberen of ik de boel uit elkaar kan krijgen. Ik zal dan ook betere foto's maken.
 
Heeft er iemand een idee wat het polyester bakje van een Velorex 560 weegt?
Dat is zo'n mooi rond ouderwets bakje met zo'n groot aluminium logo voorop.
 
Velorex 560
De Velorex 560 werd geïntroduceerd in de vroege jaren ‘50 en werd tot 1974 geproduceerd toen deze werd vervangen door de 562. De 560 heeft een fiberglas romp op een eenvoudig chassis en werd ontworpen voor de 250 en 350 cc Jawa motoren. Voor de thuismarkt kwamen ze uit in een bourgondisch/rood, voor de export kwamen ze uit in zwart.

SPECIFICATIES:

  • Lengte 1870 mm
  • Hoogte inclusief windscherm 1150 mm
  • Grondspeling 22 mm
  • Wiel 18" geremd
  • Gewicht 70 Kg
  • Max. Draagvermogen 105 Kg
Velorex
 
Terug
Bovenaan Onderaan