ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

De kogel is door de kerk! Zojuist deze beauty besteld *O*

full
 
Hoogstwaarschijnlijk koop ik ergens tijdens de lente weer een ZX. Het zal alleen dit keer de eerste generatie worden 04/05, dit vanwege een lagere budget.

Hoe bevalt de eerste gen Ninja? Nog kwaaltjes of dingen waar ik met aankoop rekening mee moet houden? En als iemand een leuke te koop heeft, let me know.
 
Hoogstwaarschijnlijk koop ik ergens tijdens de lente weer een ZX. Het zal alleen dit keer de eerste generatie worden 04/05, dit vanwege een lagere budget.

Hoe bevalt de eerste gen Ninja? Nog kwaaltjes of dingen waar ik met aankoop rekening mee moet houden? En als iemand een leuke te koop heeft, let me know.

Ja ik zeg nog steeds let goed op het frame deze kan gescheurd zijn, staan zat voorbeelde op internet.
Verder vond ik het een super fiets (zo lang je de bougies of kleppendeksel niet hoefde te verwijderen :P )
 
Voor de ZX-10 rijders een speciale kers aanbieding, snelgas voor €75,- incl versturen. *O*
Das geen geld :} . Helaas voor jou heb ik dit type snelgas al liggen, anders had ik het wel geweten. En snelgas rijdt zoveel lekkerder :]

De kogel is door de kerk! Zojuist deze beauty besteld *O*

[afbeelding]
Supermooie uitlaat :9~ :9~ . Hoop alleen dat hij ook wat dempt :X .

Ja ik zeg nog steeds let goed op het frame deze kan gescheurd zijn, staan zat voorbeelde op internet.
Verder vond ik het een super fiets (zo lang je de bougies of kleppendeksel niet hoefde te verwijderen :P )
:^
Zou mooi zijn als de remklauwen al zijn vervangen door betere exemplaren (de Nissins zijn veel beter). Verder vermaak ik me al 7 jaar op deze fiets, beestje bevalt me prima :Y.
 
Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk koop ik ergens tijdens de lente weer een ZX. Het zal alleen dit keer de eerste generatie worden 04/05, dit vanwege een lagere budget.

Hoe bevalt de eerste gen Ninja? Nog kwaaltjes of dingen waar ik met aankoop rekening mee moet houden? En als iemand een leuke te koop heeft, let me know.

Er zijn wat '04's kapot gelopen door mankementen met de dynamo.
Verder zijn er wat problemen geweest met de klepveerschotels. Deze braken in stukken.
Remmen kan idd beter, heb zelf een brembo M4 monoblock/RCS 19 combo.
Achterveer is wat stug. Vooral de eerste aanzet. Hyperpro veertje is echt aan te raden.
Aan de voorkant merkte ik weinig verschil tussen originele en hyperpro veren.

Over 3 weken alweer 13j trotste bezitter van een '05.
 
Das geen geld :} . Helaas voor jou heb ik dit type snelgas al liggen, anders had ik het wel geweten. En snelgas rijdt zoveel lekkerder :]Supermooie uitlaat :9~ :9~ . Hoop alleen dat hij ook wat dempt :X .:^
Zou mooi zijn als de remklauwen al zijn vervangen door betere exemplaren (de Nissins zijn veel beter). Verder vermaak ik me al 7 jaar op deze fiets, beestje bevalt me prima :Y.


Als het mij daarom ging had ik die standaard lomp ding wel gehouden :+
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wat '04's kapot gelopen door mankementen met de dynamo.
Verder zijn er wat problemen geweest met de klepveerschotels. Deze braken in stukken.
Remmen kan idd beter, heb zelf een brembo M4 monoblock/RCS 19 combo.
Achterveer is wat stug. Vooral de eerste aanzet. Hyperpro veertje is echt aan te raden.
Aan de voorkant merkte ik weinig verschil tussen originele en hyperpro veren.

Over 3 weken alweer 13j trotste bezitter van een '05.

Dat is nog best een flinke bak met ellende.. Ik zal het allemaal ff noteren, thnx
 
Heren, het volgende;

Ik had de '07 zx al een aardige periode niet gebruikt (iets met kouder weer enzo, ja ik ben een mooi weer rijder) en meende t apparaat vorige week even te moeten starten en warmdraaien.
Helaas bleek de accu nét te zwak om m aan te laten slaan (achterlijk 'licht aan' systeem ook!)
Een paar x ging ie rond en vervolgens begon er ergens een relais te rammelen en had ik een complete knipperende kerstboom op het dash..

Maar goed, zadeltje eraf en een dagje aan de acculader was voldoende om m weer fris en fruitig rond te laten gaan en aanslaan!
Tijdens het warmpruttelen direct even de prik over de accupolen gemeten...: daar mat ik een lelijk hoge 16,3 Volt!? Huh?
Geen verdere invloed van grootlicht of gasgeven, dus er werd wel afgeregeld volgens mij. Maar ruim 16V lijkt mij nogal aan stevige kant?

Spanningsregelaar aan zn eindje of iemand die andere ideeën heeft?

Grtz,fRank
Het nut van warmdraaien tijdens de winter periode ontgaat mij volledig. Mijn '06 heeft wel langer stil gestaan en deed het na die periode probleemloos.

In de Service Manual lees ik Charging Voltage (Regulator/Rectifier Output Voltage) 14.2 ∼ 15.2 V dus dan is 16,3 wel reden om het na te laten kijken.
Ik verwacht niet dat een nieuwe accu nodig is omdat je die kortstondig tot 25 V mag belasten.
 
Het nut van warmdraaien tijdens de winter periode ontgaat mij volledig. Mijn '06 heeft wel langer stil gestaan en deed het na die periode probleemloos.

In de Service Manual lees ik Charging Voltage (Regulator/Rectifier Output Voltage) 14.2 ∼ 15.2 V dus dan is 16,3 wel reden om het na te laten kijken.
Ik verwacht niet dat een nieuwe accu nodig is omdat je die kortstondig tot 25 V mag belasten.


warmdraaien zonder daarna echt te gaan rijden is slecht voor alles.... veel condens in blok etc met alle ellende van dien.

Geeft ie die 16,5V bij ststionair aan? Dan zou ik zeker even verder kijken/zoeken (meet es bij 3500rpm) is echt te hoog, sloopt je accu etc
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog best een flinke bak met ellende.. Ik zal het allemaal ff noteren, thnx

Kom ik nog even tussendoor aankakken als suzuki rijder:
Scheurende frames (2 of 3 uit dit topic hebben er ervaring mee)
Schokbreker ik echt k*t in mijn beleving.
Achterlicht bevestigingspunten zijn bijna altijd afgebroken.
Standaard remklauwen en pomp zijn k*t.
Voorvering van een 04 is slecht, komt door een blokkade waardoor niet de gehele veerweg wordt gebruikt.
Standaard tandwielverhouding is belachelijk en zinloos.

Verder fijne snelle en gave motor
 
Is al verkocht. O-)

en verstuurd.


heb nog wat rest spullen van de ZX10-R 2004/05 liggen ZX10R 2004-05 onderdelen

onder andere een dynamo *D
setje nokkenassen ook handig als kaars standaard met kerst :+

voor de zx10 rijders hier in December 10% van de prijs en boven de €30,- gratis versturen.

de hele partij in een keer mag voor een mooi prijsje weg.

bieden voor de delen mag natuurlijk ook.
 
Kom ik nog even tussendoor aankakken als suzuki rijder:
Scheurende frames (2 of 3 uit dit topic hebben er ervaring mee)
Schokbreker ik echt k*t in mijn beleving.
Achterlicht bevestigingspunten zijn bijna altijd afgebroken.
Standaard remklauwen en pomp zijn k*t.
Voorvering van een 04 is slecht, komt door een blokkade waardoor niet de gehele veerweg wordt gebruikt.
Standaard tandwielverhouding is belachelijk en zinloos.

Verder fijne snelle en gave motor

Om de lijst te completeren ;) ...

Bij het 2004 model is er een recall geweest in verband met de velg.

De bevestigingspunten van de zijkapjes staan erom bekend dat ze snel breken.

Persoonlijk heb ik een hekel aan de manier waarop de ze de kuipdelen hebben bevestigd.
 
Ik heb ook een 04 en vind de manier waarop de kuipen bevestigd zijn ook heel erg stom-ongemakkelijk en dat van die bougies is zeker waar :/
Maar vind het wel nog altijd de mooiste zx10r remmen zijn idd niet super maarja is nog weinig origineel aan die 10 van mij vind het gwn een leuke motor en pas die wel aan naar mijn zin zoals ik toch met elke motor doe :P
De zithouding en de sensatie op een 04 is toch iets speciaal vind ik latere modellen zijn beter maar voor mijn gevoel braver-saaier ze doen me weinig ;)

Mijn frame ziet er wel nog perfect uit (gelukkig) en andere grote problemen heb ik ook nog niet gehad km stand is wel nog vrij laag met een dikke 27k ;)

en ze zijn goedkoop rond de 3000-3500 koop je al iets moois :Y
 
Ik heb ook een 04 en vind de manier waarop de kuipen bevestigd zijn ook heel erg stom-ongemakkelijk en dat van die bougies is zeker waar :/
Maar vind het wel nog altijd de mooiste zx10r remmen zijn idd niet super maarja is nog weinig origineel aan die 10 van mij vind het gwn een leuke motor en pas die wel aan naar mijn zin zoals ik toch met elke motor doe :P
De zithouding en de sensatie op een 04 is toch iets speciaal vind ik latere modellen zijn beter maar voor mijn gevoel braver-saaier ze doen me weinig ;)

Mijn frame ziet er wel nog perfect uit (gelukkig) en andere grote problemen heb ik ook nog niet gehad km stand is wel nog vrij laag met een dikke 27k ;)

en ze zijn goedkoop rond de 3000-3500 koop je al iets moois :Y

Mee eens, je moet zo'n zx10 ook echt kopen op emotie.
 
De kogel is door de kerk! Zojuist deze beauty besteld *O*

[afbeelding]
Als het net zo klinkt als het eruit ziet, zeg ik: BOKGEIL :9~ ( ik heb nu een nette Akra, maar mis nog steeds m'n asociale Superpole MotoGP pijp ).

Hoogstwaarschijnlijk koop ik ergens tijdens de lente weer een ZX. Het zal alleen dit keer de eerste generatie worden 04/05, dit vanwege een lagere budget.

Hoe bevalt de eerste gen Ninja? Nog kwaaltjes of dingen waar ik met aankoop rekening mee moet houden? En als iemand een leuke te koop heeft, let me know.
Er is al een hoop genoemd lees ik, en dat is goed om allemaal te weten / mee te nemen. Ik heb met al die zaken geen problemen gehad. Het enige is idd het bougie-verhaal haha. Wat een ellende als je die moet vervangen. Maar verder een uber-brute fiets en ondanks dat 'ie alweer 13 jaar oud is, vind ik 'm qua lijnen etc. nog steeds erg strak en zeker niet gedateerd oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan