Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
~Let wel, rond Amsterdam zijn de omstandigheden over het algemeen redelijk gunstig als het om kou of gladheid gaat. Het is vaak iets warmer en er wordt veel gestrooid.


Ik denk dat dat in zijn algemeenheid voor de kustprovincies geldt. Het is hier toch wat minder extreem qua sneeuwval en gladheid dan in het oosten.
 
Was vandaag op't werk de enige met de motor,er staan er meestal wel een paar.

Er stonden vandaag zelfs maar 2 brommers,tegen normaal een hele kudde
 
Vandaag was er écht helemaal niets meer aan de hand in Amsterdam (behalve gewoon veel regen). Het was gewoon nat, maar absoluut niet meer glad of ijzelig. Ik heb gewoon weer normaal gereden. Alleen op de bakstenen straatjes in mijn buurtje lag nog wat smeltend ijs, maar dat viel uit elkaar toen ik eroverheen reed. Zelfs het achterwiel wilde niet meer uitbreken als ik gas gaf met dat ijs eronder.

Op een gegeven moment is het ook gewoon wel weer klaar.

Wel zijn veel blikkers dermate geschrokken van deze "horrorwinter" dat ze nu dat het weer normaal weer is nog steeds vreselijk langzaam optrekken en dan als drollen door een trechter door woonwijk-bochten gaan. Heb ik eerder gezien, duurt meestal een dag of vijf.
 
Wel zijn veel blikkers dermate geschrokken van deze "horrorwinter" dat ze nu dat het weer normaal weer is nog steeds vreselijk langzaam optrekken en dan als drollen door een trechter door woonwijk-bochten gaan. Heb ik eerder gezien, duurt meestal een dag of vijf.

Dat heb ik gisteren gemerkt toen ik een beetje vlot naar huis wou in die plens regen B|

Een vriendin van mij moest gisteren afrijden voor haar A hier in A'dam maar die was last minute toch afgelast.
 
Als je ervoor kiest om in de winter de motor te laten staan begrijp ik dat helemaal, ook als je er voor kiest om de motor te laten staan als er kans is op sneeuw en gladheid maar als je kiest om door te rijden is het gewoon een kwestie van elke keer een goede inschatting proberen te maken. Meestal laat ik de motor niet meer dan drie dagen per jaar staan, ik heb veel collega's die ook op de motor komen en voor het merendeel geldt hetzelfde. Als je iedere keer als er een waarschuwing voor gladheid of de KNMI app volgt oid. kun je hem eigenlijk net zo goed helemaal laten staan in de winter en naar mening zijn de voorspellingen en waarschuwingen over het algemeen aan de voorzichtige kant.

Dit dus. Neerslag en temperatuur kan zo lokaal zijn of situatie gebonden. Bijvoorbeeld dinsdag waren verschillende woonwijken nog onbegaanbaar terrein hier in de randstad. Ik hoefde s'ochtends alleen maar een straat door om de wijk uit te komen om de rest van de dag alleen maar op doorgaande wegen te hoeven rijden. Dan laat ik de motor toch echt niet staan.
 
Dit is de enige sneeuw die ik vandaag heb gezien:
1513238409.jpg
 
Dit is de enige sneeuw die ik vandaag heb gezien:
[afbeelding]

Sneeuw viel hier ook wel mee. Alleen wat opvriezing van de weg. Dat is listig want je ziet het niet goed. Nog een heerlijk hap pekel in mijn snuit gekregen toen ik een strooier voorbij ging. Dacht dat ze voor een stoplicht zouden stoppen met strooien als het op rood staat. How wrong I was B|
 
Sneeuw viel hier ook wel mee. Alleen wat opvriezing van de weg. Dat is listig want je ziet het niet goed. Nog een heerlijk hap pekel in mijn snuit gekregen toen ik een strooier voorbij ging. Dacht dat ze voor een stoplicht zouden stoppen met strooien als het op rood staat. How wrong I was B|
De betere strooier doet dat :Y
 
Redelijk rustig vanmorgen. Ik was wat laat weg maar toch in een uur van Heemskerk naar de binnenstad van Amersfoort.

Wel irritant: op de A10 een auto van note bene Sanquin die op de linkerbaan zo dicht achter me ging plakken dat ik gas loslaten of licht remmen al niet meer kon veroorloven. Ik kon niet naar rechts en had nauwelijks voldoende afstand tot mijn voorligger. Toen ik een gaatje rechts zag ben ik snel aan de kant gegaan.

Net een mailtje naar Sanquin gestuurd met het kenteken en tijdstip, hopelijk spreken ze deze man aan op zijn gedrag. Ik neem aan dat Sanquin liever levende bloeddonoren heeft...
 
Redelijk rustig vanmorgen. Ik was wat laat weg maar toch in een uur van Heemskerk naar de binnenstad van Amersfoort.

Wel irritant: op de A10 een auto van note bene Sanquin die op de linkerbaan zo dicht achter me ging plakken dat ik gas loslaten of licht remmen al niet meer kon veroorloven. Ik kon niet naar rechts en had nauwelijks voldoende afstand tot mijn voorligger. Toen ik een gaatje rechts zag ben ik snel aan de kant gegaan.

Net een mailtje naar Sanquin gestuurd met het kenteken en tijdstip, hopelijk spreken ze deze man aan op zijn gedrag. Ik neem aan dat Sanquin liever levende bloeddonoren heeft...

Wellicht orgaandonor nodig i.p.v. bloeddonor.

Meestal is overigens de standaard reactie dat ze de chauffeur zullen aanspreken wat dan in werkelijkheid nooit gebeurd.
 
Ik heb er ook geen hoge verwachtingen van, maar het is een poging waard. Ik denk dan: als er genoeg klachten over die specifieke bestuurder binnen komen dan gaat er vast wel iets mee gebeuren. ;)
 
Ik heb op de Vecht een keer zoiets ook met een Partyboot gehad.

Wij worden door een Partyboor bijna geramd en alleen door een behoorlijk extreme uitwijk manoeuvre heb ik een aanvaring weten te voorkomen.

Krijg ik als reactie dat het soms lastig is om kleine bootjes te zien.
Als je op enkele meters van je 24,95 x 5,95 partybootje een bootje ter lengte en hoogte van een stadsbus en 1,5x de breedte van een stadsbus niet kunt zien (12x3x4m), dan hoor je niet in een stuurhut. Dit nog los dat het sowieso een BS argument is is het net zoiets als roepen dat een personenauto te klein is om te kunnen zien vanuit een bestelbusje. Daarbij heb ik ook nog eens vaak genoeg schepen gevaren waarbij het partybootje in het niet zou vallen dus ik weet echt waar ik over spreek. Ondanks dat ik het sportief vond van de directeur van het bedrijf dat hij reageerde op mijn e-mail is het jammer dat ze niet gewoon sorry hebben gezegd en vol bleven houden dat ze er toch echt niets aan konden doen.
 
Laatst bewerkt:
Sneeuw viel hier ook wel mee. Alleen wat opvriezing van de weg. Dat is listig want je ziet het niet goed. Nog een heerlijk hap pekel in mijn snuit gekregen toen ik een strooier voorbij ging. Dacht dat ze voor een stoplicht zouden stoppen met strooien als het op rood staat. How wrong I was B|

Had je je vizier niet dicht dan? :+
 
op de A10 een auto van note bene Sanquin die op de linkerbaan zo dicht achter me ging plakken dat ik gas loslaten of licht remmen al niet meer kon veroorloven.
Was vast een "uitzend chauffeur / koerier" met de daarbij bekende rij- en mentaliteit eigenschappen })
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na een weekje met de auto weer op de motor naar het werk toe. Heen was goed te doen op een oliespoortje na. Terug ook, tot ik in het eigen dorp kwam. Dat voelde toch minder vertrouwt toe met al die strooiwagens dus een beetje lafjes naar huis getokkeld.
 
Beter lafjes zonder brokken, als bravoer met valschade.
Doe zelf op de op en afritten ook extra kalm aan.
Dat tot grote ontevredenheid van de automobilisten achter mij, die graag snel gang willen maken.
Ze kunnen mooi opzouten die asholes.
Ik laat me door niemand meer opjagen.
Vr gr
 
Beter lafjes zonder brokken, als bravoer met valschade.
Doe zelf op de op en afritten ook extra kalm aan.
Dat tot grote ontevredenheid van de automobilisten achter mij, die graag snel gang willen maken.
Ze kunnen mooi opzouten die asholes.
Ik laat me door niemand meer opjagen.
Vr gr

Eindelijk iemand met een (volwassen) IQ, al die verhalen over het ijs/sneeuw onder de wielen laten opspatten zijn zo infantiel.
 
Beter lafjes zonder brokken, als bravoer met valschade.
Doe zelf op de op en afritten ook extra kalm aan.
Dat tot grote ontevredenheid van de automobilisten achter mij, die graag snel gang willen maken.
Ze kunnen mooi opzouten die asholes.
Ik laat me door niemand meer opjagen.
Vr gr

Wijze taal E!
Doe het in bochten en op/afritten ook mooi rustig aan.
En wat betreft die auto,s na de bocht,kraan open zelfs met de scoot hebben de meeste auto's het nakijken,dus wat is "last".
 
Gisteren reed ik in de auto (sorry) een afrit van de A44 af. Twee stroken voor linksaf, ik stond op de rechter te wachten, zie ik ineens een auto van linksvoor rechtsaf (voor hem) gaan en mij tegemoet komen (spookrijdend de afrit / A44 op). Ik sein en stuur schuin naar links om de linkerstrook te blokkeren maar hij rijdt er toch voorbij, waarna ie gelukkig keert.
Nu vroeg ik mij af, wat als het blokkeren tot een botsing had geleid (verzekeringstechnisch)?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan